VM i fälttävlan (Ulvspel)

I'm back! Hehe, ni trodde att ni blev av med mig. :devil: Men jag är tillbaka, mer tävlingssugen än någonsin.

Veterinärbesiktningen gick ju sådär, men efter att ha lovat att ha med samma häst hela tiden, så får jag starta i dressyrmomentet. :banana: Det känns bra, dressyr kan vi!

140810_007_53e893d92a6b224b35117097.jpg


Nu skall jag läsa ikapp mig lite och fundera över gårdagens röstning.
 
Bara så jag hänger med i resonemanget, tänker du då att jag och Niyama skulle vara ulvar tillsammans? I så fall, hur tänker du att vi skulle tjäna på att "backa upp" varandra?

Vissa teorier och tankegångar håller man med om, andra inte, det betyder inte nödvändigtvis att man vet var man har personen eller godförklarar den, för min del handlar det om teorierna i första hand.
Ja antingen är ni ulvar tillsammans eller så är någon av er ulvar och försöker få den andra att se ut som den hör ihop med en själv. Då skulle den som är ulv tjäna på att kanske bli av med den andra! Eller tänker jag helt fel här?
 
Frågan är bara viljen roll de två avhoppade hade.
Får vi reda på det @Myrten ?

Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.
 
Angående @Hedinn reagerar jag först över rösten på GA i inlägg #176, framförallt för att jag tycker att hon helt misstolkar hur iallafall jag tolkar GA och det tycker jag är skumt. Å andra sidan fanns det då inte så mycket att gå på och hon har huvudvärk och feber, så jag köper att hon kanske inte är lika skarp som vanligt då. Sedan köper jag hela inlägg #178 rakt av, vet inte om jag ska bli nojig då? Men nja, det är ju inte direkt uppseendeväckande, så jag vet inte.
 
Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.

Wow! Intressant teori! Vaket av dig.
 
Att Caisa sen röstar på Habina som fått den otacksamma uppgiften att lägga en förstaröst när inget finns att gå på och Habina dessutom brukar rösta lite konstigt som god. Det känns skumt.

När detta inlägg skrevs så visste vi inte om Habina var god eller inte. Niyama tycker att Habina brukar rösta konstigt som god, hur brukar Habina rösta som ond då? Alltså att säga att någon gör si eller så om den är god resp ond tycker jag är att dra lite förhastade slutsatser. (Habina är ju alltid konstig i början :p - så fick jag det sagt också)

Håller fast vid min motivering för jag har en känsla av habinas goda roll.
Stod det bara mellan dessa två (Habina och Lobelia)? Och att vara så stark i sin känsla om någons godhet så tidigt i leken innan någon som helst extrainfo i form av NattDL kommit tycker jag är skumt, när det sen visar sig att "känslan" är rätt så spär det på att det är skumt

Min spontana reaktion är att någon som röstat på Habina, mig eller ifrågasatt mig är ulv.
Nån måste ju vara ond bland dom.
Det är inte alls ovanligt att de goda röstar ut de goda - särskilt inte i början.
Varför skulle en ond inte ifrågasätta en ond? Det är väl rätt troligt i själva verket. Förra leken var ett lysande exempel när Sasse lyckades lura alla att hon var god genom att just ifrågasätta en kollega.

Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.

Eller Habina2 och Koppen. Det kan ju vara så att bumpo har förvarnat om att hon inte kommer kunna vara med men blev kickad innan hon hann hoppa av.
 
Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.

Jag förstår inte, synsk för att hon undrade om vi skulle få reda på de avhoppandes roller? Kan du utveckla? :)
 
Eller Habina2 och Koppen. Det kan ju vara så att bumpo har förvarnat om att hon inte kommer kunna vara med men blev kickad innan hon hann hoppa av.

Skulle kunna vara så, men bumpo hoppade väl inte av, det var ju bara telefonen som dog igår och att hon tänkte vara med idag men inte hann eftersom hon hann bli ersatt innan.
 
Du har så rätt... Jag är lite orutinerad på själva tävlandet, så jag tänkte inte på det där med att vara fair... Å andra sidan gav jag ju @Hedinn lite tips om hur hon skulle klara av tävlingen... Fast det kanske får mig att framstå som kompis med henne. :o

Svårt det här... Just nu vet jag inte alls vem jag skall rösta på och jag måste rösta innan jag lämnar jobbet om tjugo minuter. :banghead:

Nu måste jag iväg!

Mina huvudmisstänkta ur det knappt existerande som fanns att gå på var Lobelia och Habina, de röstar då såklart på varandra. :meh: Och med teorier det är svårt att säga så mycket om dag 1, eftersom jag håller dem båda misstänkte kan jag inte direkt klandra dem för rösterna och det finns verkligen toklite (vad jag hittar iaf) att gå på. Lägg till att det var två tidiga röster. Lobelias uppfattar jag mest som en hämndröst.

Hedinns röst kändes lite hastig, men samtidigt, igen - det finns så lite att gå på att jag mest imponeras över att hon hittade nåt alls som inte är ot-relaterat. :p Dock verkar hon missförstått gas inlägg? (själv tyckte jag det var lite rörigt så jag är inte riktigt säker på vad hon menade. :p )

Koppen verkar ha kommit igång, även jag reagerade på att hon inte verkade vilja förknippas som vänlig med Hedinn.

Caisa röstar på Habina

Då hon verkat lite väl sugen på att fuska, att hon i hennes röst lite "ursäktar" rösten i sig eftersom Lobelia är ny (det får mig att känna det lite som att hon kanske inte alls tycker Lobelia är så misstänkt, utan mer att hon kan bygga en teori där. Möjligen god som inte kan/hinner leta andra teorier. Eller ond som vet att Lobelia är god? Lägg till den lite udda kommentaren om att hon inte vill förknippas med Hedinn, så hamnar min röst där ikväll.

Det här funderar jag på angående @CaisaLundblad visst finns det inte jättemycket att gå på när hon röstar, men det känns lite krystat, hugga på förstarösten, och det här uttalandet tycker jag är väldigt tydligt skämt/OT, så det känns som att caisa vill ge det större betydelse än det har i mitt tycke. Sedan är jag ju medveten om att det inte finns så jättemycket att gå på när Caisa röstar, så jag vet inte hur mycket jag vill läsa in i det.
 
Skulle kunna vara så, men bumpo hoppade väl inte av, det var ju bara telefonen som dog igår och att hon tänkte vara med idag men inte hann eftersom hon hann bli ersatt innan.

Nej, hon gjorde inte det.
Men det kan ju vara så att hon tänkte det men hann inte säga det innan hon blev kickad och ersatt, men låt oss säga att om hon var i lyan så hann hon avisera det där?

Jag vet inte, jag bara hakade i Habinas tankar om att Koppen var synsk. Jag reagerade ju på Koppen själv men såg inte den kommentaren som Habina hittade och den är ju sannerligen skum.
 
En grej som jag tycker att Habina2 gör - det är att godförklara sig själv visserligen genom en metafor - men att hon fortsätter på samma häst, jag tolkar det som att hon säger att hon är fortsatt god.
 
Nej, hon gjorde inte det.
Men det kan ju vara så att hon tänkte det men hann inte säga det innan hon blev kickad och ersatt, men låt oss säga att om hon var i lyan så hann hon avisera det där?

Jag vet inte, jag bara hakade i Habinas tankar om att Koppen var synsk. Jag reagerade ju på Koppen själv men såg inte den kommentaren som Habina hittade och den är ju sannerligen skum.

Ah, så du tänker att hon kom in här och playade oss med att låtsas som att hon inte ville hoppa av?
Har väl aldrig hört talas om någon som ljuger i en lek!? :eek: ;) :D
 
En grej som jag tycker att Habina2 gör - det är att godförklara sig själv visserligen genom en metafor - men att hon fortsätter på samma häst, jag tolkar det som att hon säger att hon är fortsatt god.

Tycker inte att det är speciellt märkligt, alla utgår ju från att de är goda i sina teorier.

Sedan läste jag det som OT och lade inte så mycket vikt vid det faktiskt om jag ska vara ärlig.
 
Eller Habina2 och Koppen. Det kan ju vara så att bumpo har förvarnat om att hon inte kommer kunna vara med men blev kickad innan hon hann hoppa av.

Fast vänta nu. Det var ju _CorpseBride_ som blev utbytt och sedan matmissbrukaren. Bumpo blev sedan kickad för inaktivitet, så den teorin känns mer osäker.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp