VM i fälttävlan (Ulvspel)

Nja... Tycker inte att detta håller riktigt.
Jag är inte alls säker på att Habina är ond.
Finns inget som är tvärsäkert att hon skulle vara det.
Däremot tycker jag att du har varit väldigt inaktiv mot igår. Som om du inte vågar sticka ut nu när leken verkligen är igång.

Simpel logik? Tycker inte det är så simpelt alls när det gäller Habina.

Och så hämndrösten...

Min fetning

Det där tycker jag är en konstig kommentar, det är väl ingen som änd antytt att de skulle vara säkra på något? De flesta är väl rätt osäkra första dagen så varför kommenterar du att du inte är säker på just habina och då dessutom på ett sätt som jag uppfattar som ett slags försvar. det känns väldigt konstigt

därför plus det jag skrivit förut

glömmerallt röstar på koppen

koppen kan skriva konstiga saker i början på lekar men jag finner det ändå mest misstänkt och jag tycker ofta hon skriver ändå konstigare som ond (sorry koppen)
 
Kan du utveckla det där om att niyama försöker leda bort misstankar? Jag håller inte alls med. Niyama har ju ifrågasatt lobelias teori det skulle hon väl knappast göra om hon ville rikta fokus från lobelia?

Då finner jag det betydligt mer rimligt att om niyama försöker få folk att byta fokus så är det från habina? Konstigt att du inte alls tar upp den möjligheten?

Jag förstår inte alls varför du väljer att rösta på lobelia faktiskt.
Jag spelar flr att jag tycker det är så förbannat roligt.
Har aldrig lyckats vara speciellt taktisk och logisk i början av någon lek.

Håller fast vid min motivering för jag har en känsla av habinas goda roll.
Rösten får stå kvar
 
Kan du utveckla det där om att niyama försöker leda bort misstankar? Jag håller inte alls med. Niyama har ju ifrågasatt lobelias teori det skulle hon väl knappast göra om hon ville rikta fokus från lobelia?

Då finner jag det betydligt mer rimligt att om niyama försöker få folk att byta fokus så är det från habina? Konstigt att du inte alls tar upp den möjligheten?

Jag förstår inte alls varför du väljer att rösta på lobelia faktiskt.
Jag spelar flr att jag tycker det är så förbannat roligt.
Har aldrig lyckats vara speciellt taktisk och logisk i början av någon lek.

Håller fast vid min motivering för jag har en känsla av habinas goda roll.
Rösten får stå kvar
 
Aktuell röstlista (tror jag):

Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar röst till Caisa
glömmerallt röstar på koppen
 
Jag spelar flr att jag tycker det är så förbannat roligt.
Har aldrig lyckats vara speciellt taktisk och logisk i början av någon lek.

Håller fast vid min motivering för jag har en känsla av habinas goda roll.
Rösten får stå kvar

Samma här jag spelar hellre än bra:D

Ja man ska gå efter vad man tror på.
 
Är tveksam på Habinas roll och känner inte att hon ör huvudmisstänkt bland onda.
Däremot undrar jag vad det är för saker som pekar på andra?
Menar du vad andra har skrivit?
Har läst lite de senaste fyra sidorna iallafall och blir inte mycket klojare.

Mammas tycker MM ska skriva nån kommentar så leken kommer igång.

Habina ifrågasätter detta och skriver ett inlägg att det kan bero på att mammas är ulv iom att hon ber MM skriva en kommentar.
Habina vill några inlägg senare inte framstå som kompis med Hedinn. Varför?

Niyama har strax efter gjort ett inlägg att hon skummat igenom tråden.

GA och Niyama siar om antalet ulvar. (Inget som verkar ulvigt i mina ögon iallafall)

Habina röstar på Lobelia
lobelia röstar på Habina

Ont om tid. Kom precis hem från stallet. Men det du skriver om Mammas och Habina angående mig är det jag reagerat på idag. Känns lite som att Habina ville väcka ett spår mot mig där. Så min röst hamnar där idag.

Matmissbrukaren röstar på Habina
 
Jag tycker det är tråkigt att Lobelia skall åka ut först, jag förstår inte hur hon resonerar, så därför skulle jag vilja ha kvar henne längre för att förstå. När jag röstade fanns det inte mycket att gå på, men nu tycker jag att caisa är knepigare.

Caisa har röstat med en konstig teori som jag inte alls begriper, instämmer med Niyama där.

Habina ändrar sin röst till caisalundblad

Så hoppas jag att Lobelia blir tydligare längre fram i leken.
 
Från "Varulvslekarnas anmälningstråd":
En spelare i den pågående leken har fått förhinder. Någon som vill hänga på?
Om det inte blir någon nytillkommen kan vi enas om att rösta ut den med förhinder.
Vet inte om vi bör ta detta i speltråden eller här, men jag håller inte med om att det är vettigaste tillvägagångssättet. Dels för att det även om det ofta är goda som åker i första inte alltid är det, utan att en ändå går på misstankar. Plus att ett sånt tilltag skulle göra så att vi inte får lika mycket att gå till dag två, dvs risken finns att det inför dag två blir precis samma sak som det är som vanligt dag ett, dvs väldigt lite att gå på eftersom vi inte har teorier från dag ett att gå på. Och då har vi gett bort en extra chans för ulvarna att äta.

I så fall tror jag mer på att antingen kicka direkt (ev med kompensationer så att det blir så likt från början som innan) eller ha lite is i magen och låta den som röstas ut eller käkas ta över, beroende på roll på den som åker.
Eftersom detta är relevant för speltråden, och hur jag tänker rösta tas detta här.
Utan att veta CB's roll anser jag att ändå att detta skulle vara det vettigaste tillvägagångssättet för leken, om vi nu inte hade någon nytillkommen att axla rollen. Att låta någon som redan deltagit, så att dennes inlägg blandas på två skilda roller tycker inte jag är så jättebra. Inte heller som förra leken, då Outofservice försvann som God vid första lynch pga w.o, samtidigt som vi lynchade en annan stackare. Jag anser att Goda sidan arldrig hämtade sig från den dubbelchocken.

Så jag tror helt enkelt att Mammas vet betydligt mer om CB's roll (numera Snurrfians) än vad som är nyttigt om man finns på den Goda sidan. Jag tror att Mammas av rent egoistiska skäl tycker att det vore dumt om CB försvann ut till höger via walk over, och det beroende på att båda är ulvalika Fuskare.

Jeffery röstar därför Mammas.
 
Aktuell röstlista (tror jag):

Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar röst till Caisa
glömmerallt röstar på koppen

Stämmer inte, Lobelia hade i alla fall tre röster innan jag ändrade min röst.
 
Röster:
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina
19:23 Hedinn röstar på glömmerallt
19:45 CaisaLundblad röstar på Habina
20:10 zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:25 Hedinn ändrar röst till CaisaLundblad
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 glömmerallt röstar på koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina
20:59 Habina ändrar sin röst till caisalundblad
21:00 Jeffery röstar Mammas

Ställning:
3 CaisaLundblad
3 Habina
2 Lobelia
1 koppen
1 Mammas

Kvar att rösta:
cirkus
Mammas
Snurrfian
bumpo
 
Senast ändrad:
Å andra sidan tycker jag Niyama försökt hålla sig neutral och väljer att rösta på nån helt annan :confused:
Skrivit inlägg om antal ulvar och annat som inte sticker ut.
Vad vet hon? (Om hon nu vet nåt)

Koppen röstar på Lobelia

Citerar mitt inlägg strax ovan.
Och även för att Niyama skrev som hon skrev. Försöker hon leda bort misstankarna mot Lobelia?
Känner att jag inte har bättre att komma med just nu.

Öh va? Jag håller mig neutral för att jag inte vet nånting.

Jag tycker det är trist att någon lynchas för att den är ny och inte har riktigt koll på hur lekarna funkar än. Jag har ingen aning om ifall Lobela i ond eller ej men tycker att hon lika gärna kan vara en lite förvirrad nybörjare. Jag vill gärna att nya spelare ska få mer än en dag på sig, om de inte gjort något som verkligen verkligen tyder på ulvighet.
 
Stämmer det här?

(Habina röstar på Lobelia)
Lobelia röstar på Habina
(Hedinn röstar på glömmerallt)
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas


Vilket innebär:
Habina: 3
Caisa: 3
Lobelia: 2
Koppen: 1
Mammas: 1

Ej röstat:
Snurrfian (uppskov), bumpo, cirkus, Mammas
 
Från "Varulvslekarnas anmälningstråd":



Eftersom detta är relevant för speltråden, och hur jag tänker rösta tas detta här.
Utan att veta CB's roll anser jag att ändå att detta skulle vara det vettigaste tillvägagångssättet för leken, om vi nu inte hade någon nytillkommen att axla rollen. Att låta någon som redan deltagit, så att dennes inlägg blandas på två skilda roller tycker inte jag är så jättebra. Inte heller som förra leken, då Outofservice försvann som God vid första lynch pga w.o, samtidigt som vi lynchade en annan stackare. Jag anser att Goda sidan arldrig hämtade sig från den dubbelchocken.

Så jag tror helt enkelt att Mammas vet betydligt mer om CB's roll (numera Snurrfians) än vad som är nyttigt om man finns på den Goda sidan. Jag tror att Mammas av rent egoistiska skäl tycker att det vore dumt om CB försvann ut till höger via walk over, och det beroende på att båda är ulvalika Fuskare.

Jeffery röstar därför Mammas.

Jag tyckerinte det är okej att bygga teorier på vad som sagts i någon annan tråd. Förr stod det alltid uttryckligen i reglerna, verkar tyvärr inte göra det längre men jag tycker det tillhör god ton att låta leken stanna i tråden.
 
Jag tyckerinte det är okej att bygga teorier på vad som sagts i någon annan tråd. Förr stod det alltid uttryckligen i reglerna, verkar tyvärr inte göra det längre men jag tycker det tillhör god ton att låta leken stanna i tråden.
Jag tycker att man i så fall kan försöka hålla leken inom en och samma tråd.
Mammas själv var ju osäker på var hon skulle skriva sin text jag refererade till.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp