VM i fälttävlan (Ulvspel)

Nu måste jag iväg!

Mina huvudmisstänkta ur det knappt existerande som fanns att gå på var Lobelia och Habina, de röstar då såklart på varandra. :meh: Och med teorier det är svårt att säga så mycket om dag 1, eftersom jag håller dem båda misstänkte kan jag inte direkt klandra dem för rösterna och det finns verkligen toklite (vad jag hittar iaf) att gå på. Lägg till att det var två tidiga röster. Lobelias uppfattar jag mest som en hämndröst.

Hedinns röst kändes lite hastig, men samtidigt, igen - det finns så lite att gå på att jag mest imponeras över att hon hittade nåt alls som inte är ot-relaterat. :p Dock verkar hon missförstått gas inlägg? (själv tyckte jag det var lite rörigt så jag är inte riktigt säker på vad hon menade. :p )

Koppen verkar ha kommit igång, även jag reagerade på att hon inte verkade vilja förknippas som vänlig med Hedinn.

Caisa röstar på Habina

Då hon verkat lite väl sugen på att fuska, att hon i hennes röst lite "ursäktar" rösten i sig eftersom Lobelia är ny (det får mig att känna det lite som att hon kanske inte alls tycker Lobelia är så misstänkt, utan mer att hon kan bygga en teori där. Möjligen god som inte kan/hinner leta andra teorier. Eller ond som vet att Lobelia är god? Lägg till den lite udda kommentaren om att hon inte vill förknippas med Hedinn, så hamnar min röst där ikväll.
 
Nja, du skriver väl ändå att du inte tror på fem onda i och med att onda vinner när de är fler än de goda? Att du hade haft fem onda, men att onda vinner när ulvarna är fler. Eller har jag läst fel då?

Jag tolkade det lite som att du försökte antyda att det kan vara fyra onda och det är vad jag baserar min röst på. Och ja, jag vet att det är svagt.

Delvis rätt, delvis fel. Den delen med hur jag haft är rätt.
Jag skriver att jag tror på fem onda men att jag blir mer osäker på det eftersom att det är så att ond vinner när de är fler hade det varit att ulvarna skulle varit fler hade jag känt mig mer säker på 5 onda.

Jag förstår tanken att det är misstänkt att tro på få ulvar(även om jag inte håller med) dock lite konstigt att välja att rösta på mig kan jag tycka. När det finns i varje fall en (MM) som skrivit tydligt att de tror på tre ulvar.
 
Nja, du skriver väl ändå att du inte tror på fem onda i och med att onda vinner när de är fler än de goda? Att du hade haft fem onda, men att onda vinner när ulvarna är fler. Eller har jag läst fel då?

Jag tolkade det lite som att du försökte antyda att det kan vara fyra onda och det är vad jag baserar min röst på. Och ja, jag vet att det är svagt.

Delvis rätt, delvis fel. Den delen med hur jag haft är rätt.
Jag skriver att jag tror på fem onda men att jag blir mer osäker på det eftersom att det är så att ond vinner när de är fler hade det varit att ulvarna skulle varit fler hade jag känt mig mer säker på 5 onda.

Jag förstår tanken att det är misstänkt att tro på få ulvar(även om jag inte håller med) dock lite konstigt att välja att rösta på mig kan jag tycka. När det finns i varje fall en (MM) som skrivit tydligt att de tror på tre ulvar.
 
Förberedelserna är i full gång i stallarna, för veterinärbesiktningen är en begivenhet. Grooms putsar på hästarna medan ryttarna borstar sina landslagskavajer. Häst visas naturligtvis i civila kläder. Och efteråt tar man ett glas champagne och skålar. Om hästen går igeom det vill säga. Hur är det egentligen, har vi några småskador i lagen?

Cirka en timme till DL!

Röstlistan i nuläget (korrigera om jag missat något):

Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
 
Jag förstår tanken att det är misstänkt att tro på få ulvar(även om jag inte håller med) dock lite konstigt att välja att rösta på mig kan jag tycka. När det finns i varje fall en (MM) som skrivit tydligt att de tror på tre ulvar.

Håller med. Tycker också det är lite skumt att Caisa kommer in och "backar upp" Hedinn lite med att det är imponerande att hitta nånting, utan att kommentera att Hedinn väljer att rösta på dig hellre än MM med den motiveringen.

Att Caisa sen röstar på Habina som fått den otacksamma uppgiften att lägga en förstaröst när inget finns att gå på och Habina dessutom brukar rösta lite konstigt som god. Det känns skumt.
 
Måste rösta nu. Jag har lite små misstankar här och var, men ingenting stort såklart eftersom det är första dagen. Jag vet att Lobelia är ny, men jag måste säga att det är klart märkligt att direkt lägga en hämndröst på Habina.

Hedinn verkar läsa dåligt i feberyran, det var inte bara glömmerallt som skrev sådär om antalet ulvar så varför rösta på just GA?

Annars är det väl mest OT-snack (vilket jag tyckte var kul och hellre det än en död tråd), jag håller med Mammas om att den som klagar på att det inte finns någonting att gå på får väl dra igång det själv. Inte för att det är lätt precis, men någon måste ju börja. MM verkar ha försvunnit så det blir väl en snabb röst innan DL från henne.

Habina röstade först och det är aldrig lätt, jag ser inte direkt något konstigt med den rösten med tanke på att det var lekens första röst.

Vem jag misstänker mest? Ptja, svårt att säga. Men en röst måste läggas.

zassoo röstar på Lobelia eftersom jag alltid tycker att hämndröster är skumma.
 
Kan erkänna att jag har missat att MM skrev så. Som sagt är jag inte i skarpaste läget idag och fick för mig att DL var vid åtta. Ska göra ett försök att gå igenom lite till, men måste ut och longera en häst nu.

Niyamas inlägg tycker jag var tänkvärt, tycker själv inte att min teori var direkt imponerande och Caisa borde väl vara medveten om att Habina ofta kan bli lynchad ganska tidigt, vilket är anledningen till att jag helst undviker att lägga en röst där nu, tycker inte hon kommit med något direkt avvikande från normalt.
 
Ang de tidigare rösterna så känns det spontant som att Habina mest bara försöker hitta något hon kan teoria kring, i princip. När hon la rösten fanns det ju inte direkt mycket att gå på och första rösten första dagen är ju alltid svår. Känner inte att det behöver säga något om hennes roll.

Att Lobelia sen lägger en "hämndröst" kan ju givetvis dra blickarna mot henne, det är ju något som ofta ses som nåt enkelt för en ond att göra. Jag tycker nog dock att man får ta i beräkning att Lobelia inte spelat förut, och det brukar ju inte vara en ovanlig reaktion från goda nya heller, "h*n röstar på mig som är god, då måste h*n vara ond!" så även där är det svårt att säga något om rollen. Nya spelare blir ju ofta lätta byten tidigt i leken, det kan väl knappast ha undgått någon.
Jag gör misstaget tyvärr att lägga hämndröster jag med och då har jag säkert lekt ulvlekar MINST 20 gånger.
 
Jag förstår inte riktigt någon av rösterna så här långt måste jag erkänna.

Ser inte alls det misstänkta i lobelias röst på habina känns rätt logiskt för en nybörjare, som dessutom har lite att gå på och behövde rösta.

Habinas röst på lobelia var ioförsig märklig men med tanke på hur lite det fanns att gå på plus att habina brukar skriva lite skumma saker i början så känns det ändå lite märkligt att det får folk att rösts på henne.(Lobelia är lite ursäktad pga det jag skrev tidigare som ny kan hon ju inte veta hur habina brukar skriva)

Hedinns röst på mig har jag redan kommenterat
 
Jag gillar inte rösterna varken på Lobelia eller Habina. Habina la en förstaröst och det är aldrig enkelt. Lobelia är ny och även om jag inte riktigt fattar vad hon skriver så är det ju helt omöjligt att veta var hon står och jag ser hellre att nya får lite mer tid på sig.

Niyama röstar på Caisa
teorier i inlägg 185.
 
Aktuell röstlista (tror jag):

Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa

Använd gärna den och fyll på när ni röstar. Då blir det enklare för LL!



Veterinärpanelen är samlad. Snart leds första hästen fram. Ska det bli bubbel eller trubbel?

Fyrtio minuter till DL!
 
Hade det bara varit en ond eller kanske ingen alls så hade sannolikheten för att Habina varit ond sjunkit drastiskt och så om fler visar sig ha onda tendenser så finns det fortfarande utrymme att misstänka Habina.

Simpel logik utifrån nästan obefintliga fakta. Nu måste jag försvinna en stund, hästen kallar. Kommer nog in en sväng senare i kväll.
Nja... Tycker inte att detta håller riktigt.
Jag är inte alls säker på att Habina är ond.
Finns inget som är tvärsäkert att hon skulle vara det.
Däremot tycker jag att du har varit väldigt inaktiv mot igår. Som om du inte vågar sticka ut nu när leken verkligen är igång.

Simpel logik? Tycker inte det är så simpelt alls när det gäller Habina.

Och så hämndrösten...
 
Jag lär inte hinna in igen innan DL och orkar inte stå och krångla med mobilen i stallet mer än nödvändigt. GA kom med en bra förklaring till mina misstankar och då jag anser att Niyama nu kom med något betydligt vettigare så tänker jag köra på samma spår. Jag tycker varken att Habina eller Lobelia förtjänar röster i nuläget, och även om det är fler som röstat så, så är det nog ändå Caisas röst som känns mest skum för tillfället.

Hedinn ändrar röst till CaisaLundblad
 
Aktuell röstlista (tror jag):

Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar röst till Caisa
 
Å andra sidan tycker jag Niyama försökt hålla sig neutral och väljer att rösta på nån helt annan :confused:
Skrivit inlägg om antal ulvar och annat som inte sticker ut.
Vad vet hon? (Om hon nu vet nåt)
 
Koppen röstar på Lobelia

Citerar mitt inlägg strax ovan.
Och även för att Niyama skrev som hon skrev. Försöker hon leda bort misstankarna mot Lobelia?
Känner att jag inte har bättre att komma med just nu.
 
Koppen röstar på Lobelia

Citerar mitt inlägg strax ovan.
Och även för att Niyama skrev som hon skrev. Försöker hon leda bort misstankarna mot Lobelia?
Känner att jag inte har bättre att komma med just nu.

Kan du utveckla det där om att niyama försöker leda bort misstankar? Jag håller inte alls med. Niyama har ju ifrågasatt lobelias teori det skulle hon väl knappast göra om hon ville rikta fokus från lobelia?

Då finner jag det betydligt mer rimligt att om niyama försöker få folk att byta fokus så är det från habina? Konstigt att du inte alls tar upp den möjligheten?

Jag förstår inte alls varför du väljer att rösta på lobelia faktiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp