VM i fälttävlan (Ulvspel)

Det här är det jag reagerar mest på idag. Lobelia kommer in och påpekar varför det inte blev så mycket teoriande igår, som svar på matmissbrukarens kommentar om att det är lite att teoria kring idag.

Varför kommenterar Lobelia det och sedan inte fortsätter att försöka teoria? Dvs, går bara in och "försvarar" sig själv och sedan försvinner. Det gör mig misstänksam, en god skulle försöka teoria om inte annat så för att hjälpa andra goda att hitta onda.

Eftersom jag tyvärr måste rösta nu (skall iväg om tio minuter och kommer bara kunna kika sporadiskt från mobilen), så får det bli Lobelia som får min röst idag.

Habina röstar på Lobelia

Känner mig samtidigt hemsk, för jag lovade att inte rösta på en ny i första röstningen. Förlåt mig Lobelia, det är inget personligt. :o :down:



Habina verkar totalt ha ignorera att jag faktist inte lekt med er förr och använder min brist på vetskap när man enigt henne ska skapa teorier som anledning till att rösta på mig. Dessutom har hon tydligen lovat att inte rösta ut någon ny första rundan.

Det gör att Habina är minst trippel ond vilket skulle rikta ögonen åt hennes håll även om det funnits fullt av teorier som spretat i andra riktningar.

Lobelia röstar på Habina
 
Habina verkar totalt ha ignorera att jag faktist inte lekt med er förr och använder min brist på vetskap när man enigt henne ska skapa teorier som anledning till att rösta på mig. Dessutom har hon tydligen lovat att inte rösta ut någon ny första rundan.

Det gör att Habina är minst trippel ond vilket skulle rikta ögonen åt hennes håll även om det funnits fullt av teorier som spretat i andra riktningar.

Lobelia röstar på Habina

Varför gör det Habina så ond? Hon behövde rösta tidigt och det är svårt när det finns så lite att gå på. Jag tolkar det som att du skulle se henne som så ond även om det fanns saker som pekade på andra?
 
Varför gör det Habina så ond? Hon behövde rösta tidigt och det är svårt när det finns så lite att gå på. Jag tolkar det som att du skulle se henne som så ond även om det fanns saker som pekade på andra?
Ja utifrån vetskapen att det är ca 4 onda och utifrån ovan motivering. Givetvis är jag öppen för omständigheter som kan komma i framtiden om habina och utifrån dem ändra mig.

Förutom detta så är jag i samma situation och måste rösta tidigt.
 
Ja utifrån vetskapen att det är ca 4 onda och utifrån ovan motivering. Givetvis är jag öppen för omständigheter som kan komma i framtiden om habina och utifrån dem ändra mig.

Förutom detta så är jag i samma situation och måste rösta tidigt.

Jag fattar nog inte, vad har vetskapen om antal onda med saken att göra?
 
Jag fattar nog inte, vad har vetskapen om antal onda med saken att göra?
Hade det bara varit en ond eller kanske ingen alls så hade sannolikheten för att Habina varit ond sjunkit drastiskt och så om fler visar sig ha onda tendenser så finns det fortfarande utrymme att misstänka Habina.

Simpel logik utifrån nästan obefintliga fakta. Nu måste jag försvinna en stund, hästen kallar. Kommer nog in en sväng senare i kväll.
 
Hade det bara varit en ond eller kanske ingen alls så hade sannolikheten för att Habina varit ond sjunkit drastiskt och så om fler visar sig ha onda tendenser så finns det fortfarande utrymme att misstänka Habina.

Men om det finns nån som du misstänker mer än Habina, varför inte rösta på den?
 
@Koppen - det är din fuckedup mobil:p.

CB kan inte vara med. Jag håller på och försöker ersätta hennes roll. Mig veterligen är alla övriga på.:bump:
 
Har inte lyckats lista ut antalet ulvar oh inte heller hittat inlägget där ni kommer fram till antalet :confused:
Fyra onda mao??
 
Jag tycker alltid att det är vanskligt att sia om hur många ulvar det finns i en lek, kanske för att jag inte riktigt förstår logiken bakom rollfördelniningen :p (Ja, trots att jag har varit LL i åtminstone två lekar :o) 1/3 är väl grunden, det vet jag, men mer än så är överkurs :D
 
Med feber och världens huvudvärk så har jag lite svårt för att sätta mig in i allt och teoria nåt större ikväll, men gör så gott jag kan. Får väl stoppa i mig lite alvedon snart så kanske det blir bättre (och hoppas på att det inte räknas som doping ;)).

Om det räcker med att de onda är fler än de goda så tycker jag det låter mycket med 5 onda. Så då känns det svårt att gissa hur myrten tänkt. Hade jag varit LL med dessa roller så hade jag haft 5 onda men haft att ulvarna måste vara fler för att de ska vinna.
Enligt min åsikt är det enbart de onda som tjänar på att "chansa" på färre onda. Hellre att man räknar med en för mycket som god, och med tanke på alla specialroller så tycker inte jag att det verkar osannolikt med fem onda i den här leken. Speciellt då varken ulvarna eller tjuven känner till varandra, tjuven kan ju liksom lika gärna bli uppäten...

Hedinn röstar på glömmerallt
 
Varför gör det Habina så ond? Hon behövde rösta tidigt och det är svårt när det finns så lite att gå på. Jag tolkar det som att du skulle se henne som så ond även om det fanns saker som pekade på andra?
Är tveksam på Habinas roll och känner inte att hon ör huvudmisstänkt bland onda.
Däremot undrar jag vad det är för saker som pekar på andra?
Menar du vad andra har skrivit?
Har läst lite de senaste fyra sidorna iallafall och blir inte mycket klojare.

Mammas tycker MM ska skriva nån kommentar så leken kommer igång.

Habina ifrågasätter detta och skriver ett inlägg att det kan bero på att mammas är ulv iom att hon ber MM skriva en kommentar.
Habina vill några inlägg senare inte framstå som kompis med Hedinn. Varför?

Niyama har strax efter gjort ett inlägg att hon skummat igenom tråden.

GA och Niyama siar om antalet ulvar. (Inget som verkar ulvigt i mina ögon iallafall)

Habina röstar på Lobelia
lobelia röstar på Habina
 
Ang de tidigare rösterna så känns det spontant som att Habina mest bara försöker hitta något hon kan teoria kring, i princip. När hon la rösten fanns det ju inte direkt mycket att gå på och första rösten första dagen är ju alltid svår. Känner inte att det behöver säga något om hennes roll.

Att Lobelia sen lägger en "hämndröst" kan ju givetvis dra blickarna mot henne, det är ju något som ofta ses som nåt enkelt för en ond att göra. Jag tycker nog dock att man får ta i beräkning att Lobelia inte spelat förut, och det brukar ju inte vara en ovanlig reaktion från goda nya heller, "h*n röstar på mig som är god, då måste h*n vara ond!" så även där är det svårt att säga något om rollen. Nya spelare blir ju ofta lätta byten tidigt i leken, det kan väl knappast ha undgått någon.
 
Med feber och världens huvudvärk så har jag lite svårt för att sätta mig in i allt och teoria nåt större ikväll, men gör så gott jag kan. Får väl stoppa i mig lite alvedon snart så kanske det blir bättre (och hoppas på att det inte räknas som doping ;)).


Enligt min åsikt är det enbart de onda som tjänar på att "chansa" på färre onda. Hellre att man räknar med en för mycket som god, och med tanke på alla specialroller så tycker inte jag att det verkar osannolikt med fem onda i den här leken. Speciellt då varken ulvarna eller tjuven känner till varandra, tjuven kan ju liksom lika gärna bli uppäten...

Hedinn röstar på glömmerallt


Du har nog missförstått något, jag har hela tiden trott på just 5 onda. I det inlägget du citerar påpekar jag dessutom att jag valt fem onda om jag varit LL. Röstar du på mig för att jag är osäker på om det är fem onda?
 
Du har nog missförstått något, jag har hela tiden trott på just 5 onda. I det inlägget du citerar påpekar jag dessutom att jag valt fem onda om jag varit LL. Röstar du på mig för att jag är osäker på om det är fem onda?
Nja, du skriver väl ändå att du inte tror på fem onda i och med att onda vinner när de är fler än de goda? Att du hade haft fem onda, men att onda vinner när ulvarna är fler. Eller har jag läst fel då?

Jag tolkade det lite som att du försökte antyda att det kan vara fyra onda och det är vad jag baserar min röst på. Och ja, jag vet att det är svagt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp