VM i fälttävlan (Ulvspel)

Nu blir jag lite fundersam. @Matmissbrukaren började ändå skriva lite om antalet ulvar tillsammans med mig, så hon har ju ändå försökt lite mer än många andra. @Mammas har också försökt få igång någonting, men är på matmissbrukaren om att hon faktiskt kan teoria själv.

Menar kanske mammas att matmissbrukaren vill ha någon som som börjar teoria, eftersom det är svårare att börja som ulv? Eller drar jag allt lite för långt nu?
 
@Habina Ja, men jag menar på att det hjälper inte att klaga på att det finns lite att gå på, då får man kommentera på det lilla som finns, även om det är lite. Det kommer inte att bli något mer att fundera kring om man bara skriver att det inte finns något att gå på utom enstaka inlägg, det kommer att bli mer att gå på om man kommenterar det enstaka inlägg man hittar som handlar om leken. Och det är väl en fördel, för alla i leken?

Och jag vet helt ärligt inte om det är svårare att börja som ulv än som vanligt när det finns väldigt lite att gå på, men jag blir fundersam överlag när det inte verkar finnas någon vilja att dra leken framåt. Det gäller även andra som kommenterat i samma stil, typ @bumpo och @Niyama men jag har sett Niyama i VM i hoppning-tråden så då förstår jag om hon inte varit aktiv i eftermiddag pga det, och bumpo har jag inte sett till öht, så hann de inte mer just då köper jag att de inte kommenterar mer. Men grejen i sig tycker jag är märklig, man vill väl ha igång leken och då kan man inte bara luta sig tillbaka och låta andra göra jobbet att få igång leken.
 
ptja, i brist på annat är det ot:andet man får analysera.

Min högst misstänkta just nu är @Myrten pga att hon ignorerade min fråga, det får mig att tro att hon har något lurt i görningen! :cautious:
Vad händer om tjuven tjuvar av prisutdelaren? Alltså, vad exakt är det för förmåga den får? Att ge något till en annan spelare eller tjuvar den själva priset och hur väljs priset då? :p


Och skitkul tema! :D

Försöker sälja in ulvlekar hos min kusin, snart så! :D

@bumpo vill dricka Sangria... för att lugna nerverna? Men Pommac fungerade visst lika bra! Visar på dåligt omdöme som accepterar starksprit från Lobelia.

Blev du lessen nu? F'låt. Jag kan bjuda på en virtuell Gin och tonic i stället. Med äkta hembränt.
Då blir det liten stark en "räcker över en halvlitersbägare full med gin och tonic, ungefär 30% gin"

- spill inte

Lobelia verkar vilja supa ner Bumpo. Eftersom ryttare på VM inte får vara alkoholpåverkade (för de får de väl inte enligt regelverket va? :o ) så kanske det är ett försök av en fuskare att få ut en stackars lättlurad, nervös ryttare med lite dålig koll på reglerna? :confused:
Skriver dock den att "man blir ju bara virtuellt full", men åh andra sidan är det en virtuell tävling. ;)

@Mammas vill gärna läsa "Corny" som "Horny", och jag funderar lite på vart hennes huvud befinner sig? Skriver sen ett fullgott teoriinlägg med bara ot att gå på, ett tappert försök att få igång leken!

Givetvis. Jag behövde nån mer som är lika novis som jag på detta. Dressyren kan jag nog fixa, men inför hindergrenarna lär det krävas mer än en flaska champagne för att jag ska våga ge mig ut på banan... :o

Även Hedinn verkar vara inne på att hon gärna är alkoholpåverkad. Tänk på era stackars hästar som ska försöka balansera upp er!

Alternativt att distrahera hinderdomaren och smyga förbi. Kan dock ta lång tid, så maxtiden går ut. Hm...

Men du! Nu insåg jag ju hur det är tänkt! :idea: Jag har ju tre fjordhästar som är ljusbrunblacka allihop, så ingen kommer ju märka om jag byter häst! Frågan är bara vem som gör vilken gren bäst... Ettåringen Ricky är nog snabbast och tar sig fram på de mest konstiga ställen, så han får nog gå terrängen. Ariel hoppar bäst och egentligen är Hampus nog lyhördast, så han får gå dressyren. Jag presenterar därmed mitt Dream Team:

Dressyrhästen Hampus
ett_537c7a972a6b224b78117f96.jpg


Terränghästen Ricky
140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg


Och hopphästen Ariel
140713_003_53c4c7632a6b22462fa60f73.jpg


Håll med om att ingen kommer märka att jag byter häst. :D

Habina har haft en hel del idéer om hur hon ska fuska redan! Bådar inte gott alls, tänk om hon lyckas?! :nailbiting:

Hon säger även att hon ska rösta på mig idag, för att jag verkar vara den starkaste konkurrenten... En ryttare med god tävlingsanda vill väl vinna över sina konkurrenter fair and square, inte stoppa dem i veterinärbesiktningen? :cautious:

@Matmissbrukaren vill att leken ska komma igång eftersom det är svårt att teoria kring ot (om jag förstod det rätt), Mammas tycker att "någon måste ju börja". MM och Habina har diskuterat antalet ulvar i lyan lite löst.

Oj vad mycket klokare jag känner mig... not. :cautious:
Men svenskarna gjorde det bra idag! Hejja hejja! :love:

Kommer få rösta rätt tidigt idag, ska på bio med kusinen.
 
Hon säger även att hon ska rösta på mig idag, för att jag verkar vara den starkaste konkurrenten... En ryttare med god tävlingsanda vill väl vinna över sina konkurrenter fair and square, inte stoppa dem i veterinärbesiktningen? :cautious:

Du har så rätt... Jag är lite orutinerad på själva tävlandet, så jag tänkte inte på det där med att vara fair... Å andra sidan gav jag ju @Hedinn lite tips om hur hon skulle klara av tävlingen... Fast det kanske får mig att framstå som kompis med henne. :o

Svårt det här... Just nu vet jag inte alls vem jag skall rösta på och jag måste rösta innan jag lämnar jobbet om tjugo minuter. :banghead:
 
Ni missade mitt citat på förra sidan? Eller var det inget att reflektera över?
Habina känner ju sig så säker med sin ulvhäst :confused::idea:

(Förlåt habina, men jag reagerade på det. Du låter så himla säker)
 
Ni missade mitt citat på förra sidan? Eller var det inget att reflektera över?
Habina känner ju sig så säker med sin ulvhäst :confused::idea:

(Förlåt habina, men jag reagerade på det. Du låter så himla säker)

Sorry, men jag tolkade det som skämt/fortsättning på OT och inte en seriös teori. Tänker du att hon låter självsäker = ulv då? Jag tycker nog att det är fler som låter självsäkra i OT-pratat, typ @zassoo som pratade om att hon var självskriven i toppen etc, det verkar lite otroligt att just onda ska skämta om det, vad har de att vinna på det tänker du? :)
 
Jamen shit, är jag avslöjad? Jag är ju egentligen bara ett dubbelnick, så det finns all anledning att misstänka mig @CaisaLundblad.

Tjuven snor paketet ur prisutdelarens hand, så förmågan beror på vad som är på tur att delas ut.
 
@Habina Ja, men jag menar på att det hjälper inte att klaga på att det finns lite att gå på, då får man kommentera på det lilla som finns, även om det är lite. Det kommer inte att bli något mer att fundera kring om man bara skriver att det inte finns något att gå på utom enstaka inlägg, det kommer att bli mer att gå på om man kommenterar det enstaka inlägg man hittar som handlar om leken. Och det är väl en fördel, för alla i leken?

Och jag vet helt ärligt inte om det är svårare att börja som ulv än som vanligt när det finns väldigt lite att gå på, men jag blir fundersam överlag när det inte verkar finnas någon vilja att dra leken framåt. Det gäller även andra som kommenterat i samma stil, typ @bumpo och @Niyama men jag har sett Niyama i VM i hoppning-tråden så då förstår jag om hon inte varit aktiv i eftermiddag pga det, och bumpo har jag inte sett till öht, så hann de inte mer just då köper jag att de inte kommenterar mer. Men grejen i sig tycker jag är märklig, man vill väl ha igång leken och då kan man inte bara luta sig tillbaka och låta andra göra jobbet att få igång leken.

Jag har tittat på hoppning sen strax efter nio. Vid lunchpausen lagade jag mat. Fullt upp alltså! Jag kommenterade bara för jag tänkte "jösses vad mycket OT". Helt ärligt kommer jag inte heller läsa alla sidor så noggrant. Jag har skummat lite men tycker inte att det verkade ge så mycket.
 
Vi som debatterade sangira eller gin och tonic hade än mindre trivialiteter att gå på :)

Det här är det jag reagerar mest på idag. Lobelia kommer in och påpekar varför det inte blev så mycket teoriande igår, som svar på matmissbrukarens kommentar om att det är lite att teoria kring idag.

Varför kommenterar Lobelia det och sedan inte fortsätter att försöka teoria? Dvs, går bara in och "försvarar" sig själv och sedan försvinner. Det gör mig misstänksam, en god skulle försöka teoria om inte annat så för att hjälpa andra goda att hitta onda.

Eftersom jag tyvärr måste rösta nu (skall iväg om tio minuter och kommer bara kunna kika sporadiskt från mobilen), så får det bli Lobelia som får min röst idag.

Habina röstar på Lobelia

Känner mig samtidigt hemsk, för jag lovade att inte rösta på en ny i första röstningen. Förlåt mig Lobelia, det är inget personligt. :o :down:
 
Sorry, men jag tolkade det som skämt/fortsättning på OT och inte en seriös teori. Tänker du att hon låter självsäker = ulv då? Jag tycker nog att det är fler som låter självsäkra i OT-pratat, typ @zassoo som pratade om att hon var självskriven i toppen etc, det verkar lite otroligt att just onda ska skämta om det, vad har de att vinna på det tänker du? :)
Så kan det givetvis också vara.
Jag tänker alltid annorlunda och det i sin tur gör alltid att jag röstas ut först :cool:
 
Tja, då är det väl bara att skriva något själv om leken. :)

14/3 är 4,6 och 14/4 är 3,5. Vad tror ni om antalet ulvar? Törs man gissa på tre ulvar och en tjuv? Eller fyra ulvar? :nailbiting:

Spontant tror jag på fyra ulvar, men det beror lite på vad myrten svarar på frågan jag nyss ställde.

Eftersom alla onda inte är ulvar så tycker jag det känns ganska rimligt med 5/14. Dock beror det som sagt endel på vad som krävs för att de onda ska vinna.
 
"-Leken är slut när siste ulven är död eller när onda är fler än de goda."
:angel:

Å jag som tyckte jag läste myrtens inlägg noga:o.

Om det räcker med att de onda är fler än de goda så tycker jag det låter mycket med 5 onda. Så då känns det svårt att gissa hur myrten tänkt. Hade jag varit LL med dessa roller så hade jag haft 5 onda men haft att ulvarna måste vara fler för att de ska vinna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp