Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

När vi hade influensan ringde jag 1177 och frågade och de sa att så länge hon åt som hon skulle behövde jag inte vara orolig. Jag blev också vaccinerad mot influensan. Jag frågade om en del av vaccineringen hade gått över till henne men det kunde de inte svara på.

*kl*
Hur går det för er Vica? Kanske är du redan på förlossningen? Isf vill jag bara meddela att det är taskigt att gå före i kön ;-) det var ju MIN tur att få bebis nästa gång :-D
Hoppas att allt är bra med er iaf :-)

Jag är f.ö så himla avundsjuk på er med bebisar! Är så sjukt trött på att vara gravid!! Minns inte att det var så här jäkla segt när jag var gravid förut.. Har ONT i fogar och känner mig som en strandad val.. Snälla bebis kom nu! 9 dagar till BF.

Hoppas din bebis bestämmer sig för att komma snart!

*fortsätter på samma knapp*

Åååh, mina barn! :love:

De nätterna storebror sovit hela natten går att räkna på en hand - en av de inföll i natt! Alvin åt en gång i natt, 22.30 när vi la oss och sen vid 5 och har i te ätit än igen. Vad skönt det är att få sova nästan en hel natt, jag hade glömt hur det är (till Alvin fällde jag bara ut tutten och fortsatte sova...). ;)

Vad konstigt att de inte kunde svara på det! Om jag inte minns helt fel så stod det att om man vaccinerar sig under graviditetens sista tredjedel så får bebisen del av skyddet i den information jag fick inför vaccinationen. Skyddet skulle vara ca 6 månader.

På tal om läckande bröst: med storebror läckte och läckte jag, men den här gången har det knappt hänt alls - jätteskönt :) (fast det lär väl komma om han någon gång börjar sova över mål på natten, så med förhoppningen om att det ska hända så kör jag ilägg på natten ändå :p).

F har i alla fall dragit ut lite på tiden mellan nattmålen vilket är väldigt skönt, nu kan det gå typ 3,5 h mellan, men istället har det börjat ta ~1,5 h för F att somna om efter att vi bytt blöja på natten... Jag hoppas att min eländiga hosta är del av förklaringen till det, för den väcker honom när han är på väg att somna, så i så fall borde det förhoppningsvis bli bättre när hostan går över.

Jag är f.ö så himla avundsjuk på er med bebisar! Är så sjukt trött på att vara gravid!! Minns inte att det var så här jäkla segt när jag var gravid förut.. Har ONT i fogar och känner mig som en strandad val.. Snälla bebis kom nu! 9 dagar till BF.

Ut med dig nu, bebis! :bump:

Alvin har inte varit med ut i affärer och jag tänker inte ta med honom förrän den värsta RS-säsongen är över, så det blir väl fram mot april eller så. Jag tycker att det är jobbigt nog att jag måste ha med honom för att hämta/lämna storebror på dagis. :p

De dagar storebror är hemma ger vi oss i regel iväg för att göra någonting - går till biblioteket, till ett barnanpassat café, eller vad vi nu kan hitta på. Och så är ju F med vid hämtning och lämning på förskolan såklart, och så till sjukhuset för sin fot. Men vi försöker ändå vara försiktiga, väljer i den mån vi kan tider då det är lite folk, undviker kollektivtrafiken, och sköter t ex storhandling på helgen när sambon kan vara hemma med F. Så jag håller tummarna för att skyddet från amningen ska räcka en bit och längtar till sommaren ;)

*kl*
Hur går det för er Vica? Kanske är du redan på förlossningen? Isf vill jag bara meddela att det är taskigt att gå före i kön ;-) det var ju MIN tur att få bebis nästa gång :-D
Hoppas att allt är bra med er iaf :-)

:) Vi åkte faktiskt in igårkväll på koll. Allt såg ok ut på CTG och tappen var ca 2cm så det var bara att åka hem igen efter en liten spruta Bricanyl och en tablett morfin. Nu är det bara 9 dagar kvar tills han är ute - senast!

Skönt att allt såg bra ut, vi får väl hoppas att han stannar inne till det planerade datumet så att du kan få ett lugnt & fint snitt när det är dags :)

Här utvecklas Freja i räserfart. Håller huvudet uppe själv uppemot en halvtimma i sträck, ler mot en och söker ständigt ögonkontakt. Nattetid har hon faktiskt sovit senaste dagarna så jag känner mig mera utvilad. Bara städningen som hamnat efter lite med 2 aktiva barn :D

Skönt att allt såg bra ut! Nu är det ju nära!
Här händer inget , jag väntar och väntar men bebis verkar inte ha bråttom. 7 dagar kvar till BF.

:) Vi åkte faktiskt in igårkväll på koll. Allt såg ok ut på CTG och tappen var ca 2cm så det var bara att åka hem igen efter en liten spruta Bricanyl och en tablett morfin. Nu är det bara 9 dagar kvar tills han är ute - senast!

Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas det fortsätter så så det blir ett lugnt, planerat snitt för din del. :)

*fortsätter på samma knapp*

Det märks jätteskillnad på Alvin på nätterna om han varit på mig hela dagen eller om han legat för sig själv i vagnen eller så längre stunder. Igår natt sov han ju i princip hela natten med bara en snabbamning. Då hade han varit på mig hela dagen.

Igår hade vi storstädning och då fick han ligga i vagnen en hel del (nöjd och belåten där och då förstås), men i natt har han ammat varannan timme... Jag har anat sambandet tidigare, men nu blev det helt uppenbart. Så nu ska han få vara plåster på mig, jag gillar att sova på nätterna! ;)

När vi hade influensan ringde jag 1177 och frågade och de sa att så länge hon åt som hon skulle behövde jag inte vara orolig. Jag blev också vaccinerad mot influensan. Jag frågade om en del av vaccineringen hade gått över till henne men det kunde de inte svara på.

Okej, det var ju skönt att höra :) hon äter väldigt bra och har inte haft någon feber än så länge i alla fall, peppar peppar! Däremot har hon varit lite ledsen och trött på kvällarna, men det kan ju bero på många saker.

Jaha, men det borde ju i alla fall vara så att jag har bildat antikroppar mot influensan då när jag blev vaccinerad och som trazel skrev går antikroppar över till barnet när man ammar. Så förhoppningsvis har hon lite skydd mot influensan i alla fall :) nu verkar min sambo vara på bättringsvägen så det är bara att hålla tummarna så inte lillan blir sjuk!

Här utvecklas Freja i räserfart. Håller huvudet uppe själv uppemot en halvtimma i sträck, ler mot en och söker ständigt ögonkontakt.

Åå vad kul! Hur många veckor är hon nu?
Idag fyller vår lilla tjej en månad och senaste veckan har jag märkt massor av förändringar. Hon har blivit mycket starkare och kan hålla upp huvudet längre stunder (dock inte en halvtimme än! ), hon är mycket mer social, försöker prata lite, kan fixera blicken bättre och följa saker som rör sig med blicken. Sen kan hon styra sina små händer bättre så igår när hon fick en gosedjurshäst i present klappade hon den flera gånger! Sen ler hon ibland och kan härma ens miner när man gör pussmun, sträcker ut tungan och gapar :)

Kl.

Här är den där bilden jag pratade om förut...
Kanske är tagen vid 20-tiden och Elliot är som sagt född 04.21

Alltså! :rofl:

redigerad_zps3f04e433.jpg

Åå vad kul! Hur många veckor är hon nu?

5 veckor igår.

Hon lyckades dock med bedriften 30 minuter igår, när vi skypade med min gammelfarmor. Hon vägrade ligga tillbakalutad så hon lutade sig framåt och höll uppe huvudet själv under hela samtalet. Enveten liten tjej.

Normalt så är det väl inte så länge, men 10-15 minuter är inte ovanligt. Lite svajjigt är det ju, men hon har en oerhörd stark nacke för sin ålder. Isaac var inte ens så tidig med det. Fast Freja är rörlig i överlag.

Kl.

Här är den där bilden jag pratade om förut...
Kanske är tagen vid 20-tiden och Elliot är som sagt född 04.21

Alltså! :rofl:

redigerad_zps3f04e433.jpg

Haha snygggt :D Ser nästan ut som att bebisen försökte trycka sig ut genom magen istället. Sjönk magen ner nåt när förlossningen satte igång ordentligt?

Jag är chockad över hur stark Alicia är i kroppen redan. När hon var 3 veckor rullade hon runt från mage till rygg första gången. Nu när hon är 4 veckor har hon även vänt från rygg/sida till mage. Hon är också stark i nacken och håller upp huvudet utan problem. Trodde att det tog mkt längre tid innan nacken var så stark.

Har haft en jobbig natt, sov två timmar, sen ville hon amma i 2 timmar. Efter de kom hon aldrig till ro utan slumrade kanske till max 30min. Sen har hon småsnuttat från och till fram till 9 imorse. Då somnade hon till ca 40min.
Försökt få henne att sova nu på förmiddagen men inget har fungerat. Det syns verkligen hur trött hon är men kan inte komma till ro. Magen som spökar lite och ja tycker så synd om henne.
Någon som har koll på hur länge/många dagar mjölkprodukter finns kvar i bröstmjölken?

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar