Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Fina grejer! Du skulle få snitt den 18/2 va? Det är mitt Bf men jag hoppas på att bebis kommer innan..

Gravidfotografering? Själv försöker jag undvika att dokumenteras i det här uppsvällda tillståndet :-D
Har bara gått upp 7kg men ser ut som en vandrande badboll ;-)

Ja kan han bara hålla sig inne tills dess så! BF datum är eg 27 februari.
Tänkte som så att det är första och sista graviditeten så om jag kan göra nå kul av att se ut som en valross så why not. Haaaaatar att bli fotograferad, men detta var ett kul sätt att göra det på. Blev fina bilder trots att man är ofotogenisk. Här är ett smakprov jag fick av fotografen igår:
http://flickr.com/gp/vica_vickan/y2bm5F
Oredigerad raw-fil gjord svart/vit, men ändå!

Gårdagens bvc besök.. gick mycket bra. melissa har på 3 dagar gått upp 90 gram och sen födseln vuxit 1 cm. :laugh: så lite händer det iaf.

4 dagar kvar som sambon ska va hemma... tiden går så fort. :angel::grin:

69596_4764446263298_519087446_n.jpg

:D:love:

Vilken söt bild!

Jag har en stockning nu med tillhörande feber. Annars så har första ensamma dagen med barnen gått långt över förväntan och det har knappt varit några sura miner. Vi rymde dock till mormor en stor del av dagen. :p

Jag har också försökt att se till att jag ska ha mkt att göra de här två veckorna, men det hjälper inte.. Längtar efter att förlossningen ska dra igång varenda dag ändå. Men känner ärligt ingenting. Inga direkta förvärkar eller nåt. Nåja det är ju bara två veckor kvar iaf (om jag inte går över tiden massor).

Jag vill också ha en finsjal! Men vet inte om jag är en sjalmänniska, funderar på att köpa en finsele istället.. Har köpt en begagnad ergo performance som jag hoppas att jag kommer gilla och funderar nu på att köpa en tula sele direkt från Polen.. :-)

Jag känner av förvärkar när jag ska till att somna, inte trevligt.
Det börjar bli tyngre på jobbet nu också, har väldigt ont i ryggen när jag kommer hem.

Idag på jobbet beklagade jag mig för en arbetskamrat att magen kändes så stor och sprängfull. Då säger en dement tant: "kanske du är gravid? du borde gå till en doktor och kolla det!" :rofl:

Klart du ska ha både finsjal och finsele ;).
Jag har ingen finsele för tillfället, men mååånga finsjalar :love:.
Just nu har jag faktiskt bara en sele; en manduca ice rose.
Jag skulle vilja beställa en babyhawk från usa, då får man välja tyger och mönster och det finns så mycket fint att välja mellan.
Jag kanske byter ut manducan i höst, jag tycker att den är ganska bra att bära små bebisar i :)

Natten till igår sov storebror jättedåligt och jag sov ett par pass på typ en halvtimme. Sen som sagt stockning med tillhörande feber från igår eftermiddag. I natt har istället Alvin sovit jättedåligt och jag har sovit som längst 1,5 timmar och sedan slumrat till lite då och då.

Idag är i alla fall sambon ledig igen, så idag ska jag sova middag! ;)

Egentligen äter han inte så sällan, det går 3-5 timmar mellan gångerna. Men jämför man med storebror som ammade i minst 30 minuter varannan timme dygnet runt så är det sällan. Speciellt eftersom Alvin är klar på typ 10 min - en kvart. ;)

Ja och jag har nog jämfört med min matvraksbebis, som äter typ varannan till var tredje timme på nätterna och förmiddagarna och nästan en gång i timmen på eftermiddagar och kvällar :p och hon blir skitförbannad om man försöker ge henne den hemska nappen eller hitta på något annat än äta när hon vill ha mat :angel:

Det eviga ätandet ger dock resultat, igår vägde hon 4520 g och var 53 cm lång (jämför med 3800 g och 51,5 cm för knappt två veckor sedan :eek: ) Viktkurvan pekade rakt uppåt :angel:

Hahaha underbar kommentar! Ja det kanske är läge att kolla upp om du inte är gravid ;-)
Jobbade också inom demensvård förut och man kunde få höra så roliga saker! Saknar de där galna kommentarerna ibland :-)

Tycker det verkar bökigt med knytningen på sjal! Har övat med trikåsjalrn jag har och den funkar ju.. Men de andra sjalarna verkar så himla långa!

Jag känner av förvärkar när jag ska till att somna, inte trevligt.
Det börjar bli tyngre på jobbet nu också, har väldigt ont i ryggen när jag kommer hem.

Idag på jobbet beklagade jag mig för en arbetskamrat att magen kändes så stor och sprängfull. Då säger en dement tant: "kanske du är gravid? du borde gå till en doktor och kolla det!" :rofl:

Klart du ska ha både finsjal och finsele ;).
Jag har ingen finsele för tillfället, men mååånga finsjalar :love:.
Just nu har jag faktiskt bara en sele; en manduca ice rose.
Jag skulle vilja beställa en babyhawk från usa, då får man välja tyger och mönster och det finns så mycket fint att välja mellan.
Jag kanske byter ut manducan i höst, jag tycker att den är ganska bra att bära små bebisar i :)

Jag har nog bestämt mig för att prova att köpa en sjal. De jag pratat med säger att det är så smidigt och sen att man lättare kan amma med barnet i sjal än i sele.

Då kommer vi in på mitt skrytande: Jag hade båda barnen själv ikväll medan jag lagade mat. Storebror "hjälpte till" med matlagningen och lillebror satt i bärselen. Bärselen gjorde dock att jag blev superstel i nacke och axlar. En oergonomisk gammal Babybjörn är ingen höjdare när man redan har problem med nacke och axlar... ;) Men maten blev god och barnen var glada hela tiden! :D

Jag är också sugen på en sjal! Viktor vill helst bli buren hela tiden, framförallt på kvällarna. Bär i en Ergo-baby sele nu, men den är lite klumpig med spädbarnsinlägget. Vad tittar du på för sjalar?

Hur har det gått med mjölkstockningen? Har inte blivit av med min riktigt, så tröttsamt.

Det får nog bli någon typ av trikåsjal. Ska höra med en bekant om jag kan få prova hennes innan jag bestämmer mig.

Stockningen kommer tillbaka med jämna mellanrum, men knölen försvinner när vi ammar. Jag insåg att problemet är att min bh är för stor i omkrets så den åker upp och trycker... :p Nackdel att gå ner i vikt snabbt! ;) Det är visserligen gamla amnings-BHar som jag hade till storebror. Jag hade väl tankar på att köpa nya, men inte att de gamla skulle vara skadliga! ;)

Idag var vår lilla underklädesbutik stängd förstås (Fashion week), men skulle vara öppen imorgon, så då ska jag hänga på låset när hon öppnar! ;) Att dessutom mamma sponsrade en hel del gör det hela ännu roligare! Hon tyckte så synd om mig. :p :D

Får bli att sova på en handduk i natt, jag fixar inte ytterligare en natt med en så illasittande Bh...

Jag har bara BH när jag ska till stallet, annars har jag amningslinne på mig. Tycker det räcker som stöd, BH:ar bara trycker på mina stackars ömma bröst :p hoppas du hittar någon bra!

Mammor är bäst :love: min köpte luftningskupor till mig när jag var som mest sårig. Och så sydde hon ett babynest så att vi skulle få sova lite.

Fast jag läcker så grymt mycket så att sätta inlägg i något annat än en BH känns som att det inte skulle funka... En handduk i natt och förhoppningsvis finns någon mysig natt-BH i morgon. :)

Men åååh! En feberfri dag efter stockningen, nu är jag superförkyld och har säkert åkt på någon influensa. Jag hostar och nyser, rosslar som sjutton och 39 graders feber... Bara att hoppas att båda barnen har en supernatt i natt så jag får sova, sambon måste tydligen jobba i morgon...

Stackare!! Det är så jobbigt :( jag har också varit feberfri ett dygn nu, så jag hoppas jag blir av med stockningen nu. Lyckades du hitta någon BH idag?

Fibusen: vilken underbar bild :love:

Det är inget roligt att vara sjuk och ta hand om barn. Hoppas du kryar på dig snabbt och att barnen klarar sig.

Fibusen, helt fantastisk bild, jag vill också ha.

Var på 1 månadskontroll igår. 4238 g och 53 cm jmf med 3310 g vid hembesöket för två veckor sedan. Med andra ord hon gör vad en bebis ska, äta och sova.

Jag som har tänkt att jag haft tur som inte fått mjölkstockning fick de igår :( Tror de beror på bhn som tryckt. Förstår inte varför det sitter en "bygel" på sidan om bröstet på hm bhn jag har.
Har duschat, masserat och pumpat ur det som är kvar i bröstet efter att hon ätit klart. Börjar släppa litegrann iaf och febern har gått ner lite. Nu får det bli amningslinne på istället för bh när jag är hemma så det inte blir värre igen!

Trazel: Krya på dig

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar