Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Skönt!! Viktor överraskade med en likadan natt :) hur skönt som helst efter en dag/kväll med orolig bebis.

KL

Snart dags för BVC igen, var där i fredags senast, så räknar inte med någon större viktuppgång idag.

Härligt!! Då va det nog bara en engångsföreteelse.

Jag va så sjukt trött så det känns som jag varit medvetslös hela natten, kommer inte ihåg någonting :p måste dock ha ammat Ellie några gånger (i sömnen? :angel: ) för annars hade hon nog varit liite lätt upprörd. Men hon ser bara jättenöjd ut och fick världens bredaste leende till hälsning när jag tog upp henne :love: Fick dock jättedåligt samvete när jag vaknade i morse och insåg att jag inte bytt blöja en enda gång under natten, efter en snabb kontroll hade hon dock inte bajsat alls och rumpan såg inte särskilt röd ut, så hon verkar ha klarat sig bra ändå :)

Blir BVC här också om en stund. Sist vi vägde var förra måndagen, så vi får väl se vad som hänt sen dess. :)

Westernsuzie: Jag tror inte det är någon fara på nätterna om man byter det sista man gör och det första på morgonen. Inte om de inte bajsat i alla fall! :) Alvin bajsar jämt när han äter... I natt där vid två var vi upp och bytte blöja efter han ätit. Lagom när vi lagt oss och jag höll på att somna igen la han ut ett rejält lass igen... Bara att gå upp igen! :crazy:

Han vägde 5230 gr idag, + 130 gr sedan i fredags :) han blir 4 veckor imorgon, tiden springer iväg!!

Byter blöja på natten i samband med amning om han bajsar eller om den är full av kiss. Annars byter vi inte på natten.

inatt har jag fått sova mkt... vi gick o lade oss vid halv 12..bytte blöja, ammade och sen sov vi till kl 4, amma o blöjbyte... sen sov vi till kl 10. Mycket nöjd mamma och nöjd bebis! :D

Min lilla tös bajsar ofta... :p och alltid vid matning.. så brukar vänta ett tag efter... att byta, men så har hon börjat med att bajsa direkt när hon får ny blöja. :angel: blir mkt blöjbyte!

och... så ramlade naveln av inatt...tog bara 7 dagar, trodde den skulle va kvar längre. Så nu ska jag ta någon dag och bada henne.

Även vi har bvc besök idag.. senast var i fredags, ska bli kul att se om de hänt något.

*knappen*

Jag måste bara få berätta att graviditet är tydligen en effektiv bantningsmetod för mig. Jag väger idag, 16 dagar efter Alvin är född, fem kilo mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. :p Nu ska bara degen förvandlas lite så är det tiptop. ;)

*knappen*

Jag måste bara få berätta att graviditet är tydligen en effektiv bantningsmetod för mig. Jag väger idag, 16 dagar efter Alvin är född, fem kilo mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. :p Nu ska bara degen förvandlas lite så är det tiptop. ;)

Orättvist ^^ jag ligger på 10 kg plus sen jag blev gravid (65 kg nu, 55 kg innan graviditet). Men kommer i mina gamla kläder så var dom kilona sitter vet jag inte ;)

BVC idag. 3770 gram och 53,3 cm. Endast 60gram + sen förra onsdagen. Men men, 50-200gram per vecka nu i början hör ju till de normala. Och man kan ju inte öka 200 gram/vecka jämt ;)

I dag är det gnessigt här hemma.... i går natt sov Milton skitbra,så jag var så himla glad, i natt har han knappt sovit alls,vilket jag var beredd på då han även sov mycket i går på dagen,men han är fortfarande klarvaken! Och så gnällig och ledsen.... Nyss så tog han i så tårarna sprutade på han,och skrek och skrek så han knappt fick luft,första gången jag sett sånna tårar på han,så jag började också att störtböla! :cry:

Nu är han lugn och äter,men fortfarande klarvaken som sagt,verkar inte som han tänkt att sova i dag..

kl

Idag har vi varit på sista kontrollen på Spec.m.vården och är nu "utskrivna" därifrån 2600g väger bäbben och ligger mycket långt nere. Tappen var bara ca 2cm så vad som helst kan ju hända när som helst Jag har iaf fått order om att inte röra mig så mycket mer än jag gör och ta det lite extra lugnt på promenader osv..

Idag passade vi även på att hämta hem vagnen, hyrde ett Brio babyskydd och hämtade ett Acta Graco hos en vän igår som vi ska få låna. Så nu är vagnparken komplett! :bump:
11830_10151501027264913_1873643527_n.jpg

Igår hade vi gravidfotografering hemma hos mig. Jisses vad pinsamt och obekvämt det var i början :angel::o men 550 bilder blev det iaf! Ska bli kul att se resultatet. Sambon vart utskickad på ärende (hämta gracon) och han har fortfarande ingen aning om vad som är på gång :p

*knappen*

Oj jäklar! :eek:
Jag gick upp 17 kg totalt under graviditeten, och vägde mig en vecka efter förlossningen och då hade jag gått ner 10 kg redan, det kände jag mig glad över :p har vägt mig en gång senare och då hade jag gått ner ytterligare två kilo. Känner mig ärligt talat rätt nöjd redan, magen är inte så farligt degig längre heller. Helst går jag ju ner till det jag vägde innan men om det skulle bli något kilo kvar är det inte hela världen känns det som nu, bara jag får lite magmuskler tillbaka så :)

Fina grejer! Du skulle få snitt den 18/2 va? Det är mitt Bf men jag hoppas på att bebis kommer innan..

Gravidfotografering? Själv försöker jag undvika att dokumenteras i det här uppsvällda tillståndet :-D
Har bara gått upp 7kg men ser ut som en vandrande badboll ;-)

Jag kan ju berätta var vikten hamnat istället. :p

Alvin väger nu 3500 g, det är +470 g på en vecka. :D Han hade växt och är 52 cm nu också, + 3 cm mot 16 dagar sedan när han föddes. Han växer och frodas i alla fall. ;)

KL.
Vad alla bebisar växer och blir stora här!
Min bebis ligger fortfarande i magen och lär nog göra det i minst två veckor till.
Den får faktiskt inte titta ut tidigare för jag har så sjukt mycket att fixa innan den kommer :p.
Har iaf shoppat lite åt bebben nu; en gammal fin trävagga, superfina lakan till vaggan och en finsjal. Är supernöjd med mina inköp :D

Jag har också försökt att se till att jag ska ha mkt att göra de här två veckorna, men det hjälper inte.. Längtar efter att förlossningen ska dra igång varenda dag ändå. Men känner ärligt ingenting. Inga direkta förvärkar eller nåt. Nåja det är ju bara två veckor kvar iaf (om jag inte går över tiden massor).

Jag vill också ha en finsjal! Men vet inte om jag är en sjalmänniska, funderar på att köpa en finsele istället.. Har köpt en begagnad ergo performance som jag hoppas att jag kommer gilla och funderar nu på att köpa en tula sele direkt från Polen.. :-)

KL.
Vad alla bebisar växer och blir stora här!
Min bebis ligger fortfarande i magen och lär nog göra det i minst två veckor till.
Den får faktiskt inte titta ut tidigare för jag har så sjukt mycket att fixa innan den kommer :p.
Har iaf shoppat lite åt bebben nu; en gammal fin trävagga, superfina lakan till vaggan och en finsjal. Är supernöjd med mina inköp :D

Jag kan ju berätta var vikten hamnat istället. :p

Alvin väger nu 3500 g, det är +470 g på en vecka. :D Han hade växt och är 52 cm nu också, + 3 cm mot 16 dagar sedan när han föddes. Han växer och frodas i alla fall. ;)

Jääklar! Han föddes rätt liten men jobbar hårt på att ta igen det hehe :o :D och du sa ju att han inte käkar så himla ofta? Du måste ha nån slags supereffektiv mjölk :D

Vi ska till bvc idag, ska bli spännande att se vad lilltjejen väger nu! Man ser att hon har blivit knubbigare och hon äter bra, men å andra sidan kräks hon rätt rejält emellanåt också så hon kanske inte har gått upp enormt mycket ändå :p

*knappen*

Fusk ;). Jag har 4 kg kvar till inskrivningsvikten i vecka 12, men den var redan några kilo plus från min normalvikt och ytterligare några från min nöjd-med-vikt :p. Men, kroppen känns förstås ändå väldigt lätt jämfört med för en månad sen... För idag är F en månad!

Och grattis till dig med, trazel!

Usch.. inte roligt alls med mjölkstockning!

---------------------

Idag blev Freja 1 månad gammal! Vad tiden gått fort. Känns som nyss som jag satt här och var avundsjuk på er som fick barn i december.. Samtidigt så känns det som om hon alltid funnits här. Så det är en konstig känsla.

Állt flyter på bra. Hon fick lite "torsk" som nu behandlas med någon tandkrämsdoftande grej, vilket varit ruskigt effektivt då det nu, efter 3 behandlingar - så gott som försvunnit. Vikten tyckte BM var lite bekymrande nu igår, att hon saktat ner i uppgången, jag själv är inte så oroad. Hon äter som hon ska, och är alltid mätt när hon lämnar bröstet.

Nätterna flyter på bra. Hon somnar runt 00-01 och sover sen till 10, med 1-2 amningar där emellan. Så numer har jag absolut inget att klaga på :D

d24dc2b7-1711-40d1-9fc5-5c17ea91fa93_zpsfc2f2509.jpg

Bild från idag på lilltjejen (3770g/53,3cm) - i tröjan som hennes mormor stickat!

Egentligen äter han inte så sällan, det går 3-5 timmar mellan gångerna. Men jämför man med storebror som ammade i minst 30 minuter varannan timme dygnet runt så är det sällan. Speciellt eftersom Alvin är klar på typ 10 min - en kvart. ;)

Om min viktminskning så är det dessvärre en hel del muskler som försvunnit eftersom jag knappt rört mig de senaste 9 månaderna. Men de ska väl komma tillbaka när jag sätter fart och rör mig igen. :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare