I har börjat vinka och säga (h)ej!
Här sägs det bara "aabouff" och "voff"/"ouff" Han lägger krutet på att stå istället verkar det som
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I har börjat vinka och säga (h)ej!
Men, vilken duktig tjej, då är hon ju väl framme i sin utveckling! Frank imiterar ju typ inget till sin logoped-mammas besvikelse det är ju inte så att jag inte går in för det om man säger såNora har börjat härmas djurläten är roligast, hund och häst lättast. Men hon härmar också ord som ja, nej, hej och tack. Men gulligast av allt är att hon försöker säga storasysters namn, Siri. Blir såklart mest bara ett långt iiiii än så länge
Här imiteras inte heller djur eller vinkas, men det sägs en hel del bavavavavavavava. I slutet på förra veckan tittade två små tänder fram i underkäken. Det kryps inte något heller men han sitter rätt stadigt. Han busar genom att ruska på huvudet och skrattar om man gör likadant. Han skrattar mycket åt hunden och om man leker tittut och "skräms" lite, eller låtsas äta upp hans händer. Magen har blivit bättre sedan han bara ätit katrinplommon och päron utöver amningen. Ibland verkar han tycka att katrinplommonpure är gott, och satsumas! I övrigt inte så intresserad av mat.
Så mysigt det ska bli med första julen.
Ja storasyster var också tidig med talet, vi brukar säga att hon började prata när hon var 10 månader och har fortfarande inte slutatMen, vilken duktig tjej, då är hon ju väl framme i sin utveckling! Frank imiterar ju typ inget till sin logoped-mammas besvikelse det är ju inte så att jag inte går in för det om man säger så
Stavelsejoller brukar de börja med mellan 6-8 mån nånstans.När börjar dom vanligtvis med mamama, dadada, papapa och såna ljud? Läkaren frågade på senaste kontrollen men Leo säger inget sånt än. Men jag minns inte när dom andra började.
Annars har vi allt här ettan sa bara enstaka ord vid 2 år, fyran pratar hela meningar på både tyska och svenska (och blandat).
När börjar dom vanligtvis med mamama, dadada, papapa och såna ljud? Läkaren frågade på senaste kontrollen men Leo säger inget sånt än. Men jag minns inte när dom andra började.
Annars har vi allt här ettan sa bara enstaka ord vid 2 år, fyran pratar hela meningar på både tyska och svenska (och blandat).