Behövs ens ord?!Visa bifogad fil 25103
Hehe
Vi vart imponerade för nån månad sen när dottern klättrade i sin första trappa som om hon aldrig gjort något annat. Var på en restaurang, vi har ju inga trappor hemma i lägenheten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behövs ens ord?!Visa bifogad fil 25103
Hehe
Vi vart imponerade för nån månad sen när dottern klättrade i sin första trappa som om hon aldrig gjort något annat. Var på en restaurang, vi har ju inga trappor hemma i lägenheten
Det var nästan jobbigt att ha med Ronja för att lämna storasyster på fsk idag. Pga sår på ögonlocket av tv-bänken, rivsår under ena ögat av katten och en bula i pannan
Idag knäckte kotten koden om att gå utomhus! Det har ansetts onödigt och jobbigt i allmänhet hittills, pga overall och snö, men idag var det vår i luften och vi cyklade till lekplatsen. Några stora barn som var där måste ha inspirerat honom, för sen gick det både gå och springa och åka rutschkana! sen cyklade vi hem och kotten härjade runt bland mina odlingslådor och grävde med en planteringsspade. Nu längtar jag till våren! Inte klokt att han plötsligt är ett barn och ingen liten bebis...
Det var likadant här i början, men när vi köpte nya gick det faktiskt bra i princip direkt. Kavat må vara dyra men de är extremt smidiga att ta på och av, och Kotten gillar dom skarpt!Kul!
Här kämpar vi med att få lillan godkänna skor överhuvudtaget hon tycker inte de är roligt... vägrar gå i utomhus och inomhus kryper hon hellre om skorna är på....
Har två olika kavat men tycker alla skor vi har är knepiga att få på ändå.. hon böjer typ tårna eller nåt när man ska sätta på skor igår var nog första gången hon gick lite inomhus med skor, men blev fort att hon kröp istället så länge skorna satt påDet var likadant här i början, men när vi köpte nya gick det faktiskt bra i princip direkt. Kavat må vara dyra men de är extremt smidiga att ta på och av, och Kotten gillar dom skarpt!
Skumt! Vi hade jätteproblem med första paret vi köpte (beg) och även några andra som provades i affär. Liksom för liten öppning för foten, där är kavat mycket bättre. Men han gör sig ju totalt lealös så det gäller att få till rätt knyck, brukar dock hjälpa att hålla emot på knäet vanligtvis.Har två olika kavat men tycker alla skor vi har är knepiga att få på ändå.. hon böjer typ tårna eller nåt när man ska sätta på skor igår var nog första gången hon gick lite inomhus med skor, men blev fort att hon kröp istället så länge skorna satt på
Kan nog hålla med om att kavat är de enda som går öppna lite mer ändå Vi får nog bara börja öva med skor oftare, så släpper det väl till slut, ska testa hålla emot vid knäetSkumt! Vi hade jätteproblem med första paret vi köpte (beg) och även några andra som provades i affär. Liksom för liten öppning för foten, där är kavat mycket bättre. Men han gör sig ju totalt lealös så det gäller att få till rätt knyck, brukar dock hjälpa att hålla emot på knäet vanligtvis.
Inte direkt spotta, men han "pruttar" en del med tungan i perioder, kanske för att jag ibland busar med honom genom att göra såGud vad era barn är stora... John är ganska långt ifrån att gå och skor behövs då av förklarliga skäl inte. Era springer liksom redan. Intressant hur olika dom är och att dom verkligen utvecklar olika saker olika snabbt. John är dock väldigt kommunikativ, verkar vara det han riktar in sig på. Intressant att se att han redan kan förstå och tänka i så många steg. Häromveckan när vi var i vardagsrummet så hittade han något som var storebrors. Vi sa då "det är Williams. Ska du ge den till William?" varpå han satte fart, genom vardagsrummet, genom hallen och korridoren, bort till storebrors stängda dörr, öppnade den, kröp in och gav honom saken. Då blev jag imponerad. Mindre imponerad är jag över att han har fått ett stort intresse för toaletten, och närmare bestämt att kasta saker i toastolen. Gäller att inte glömma dörren öppen för då kryper han in där, öppnar locket och kastar ner. Än så länge är det "bara" mina sminkredskap som har hamnat i toan som tur är, och ingen mobiltelefon eller dylikt.
Sen har han också börjat spotta, helt enormt mycket. Det började med att han ställde sig över toan och spottade i, jag trodde då att han härmade när han sett mig kräkas. Men efter det har det bara eskalerat och nu spottar han heeeeela tiden. Gör era också det?
Kul!
Här kämpar vi med att få lillan godkänna skor överhuvudtaget hon tycker inte de är roligt... vägrar gå i utomhus och inomhus kryper hon hellre om skorna är på....
Hur gick det då, fick han borsta tänderna?Inte direkt spotta, men han "pruttar" en del med tungan i perioder, kanske för att jag ibland busar med honom genom att göra så
Kan tipsa om lås till toastolen, finns på bla Clas Ohlson!
De utvecklas verkligen olika ja. Kotten är ju framförallt grovmotoriskt tidig, men det märks att han tänker i flera led nu än innan. Imorse sjöng vi några av hans favoritsånger och när jag sen satt på toa kom han och ville titta på sångerna på Youtube, genom att först peka på telefonen. När det inte funkade pekade han i fönstret där vi brukar sätta telefonen för att ha händerna fria. När inte heller det gav resultat kom han på att han behövde borsta tänderna och pekade på badrumsskåpet. Det är nämligen när vi borstar tänderna som han i första hand får titta. Smart unge det där
Plötsligt kan han också härmas på ett helt annat sätt än innan. Förr fick man upprepa en grej ett par dagar innan han testade att göra lika. Nu fastnar det direkt i princip, huvudskak och -nick, "hytta med fingret" och andra rörelser från olika sånger. Så kul
Haha, förlåt för denna orimligt spännande cliffhanger Ja, pappan fick ombesörja tandborstning eftersom jag var tvungen att åka iväg. Huruvida han också fick kolla på film vet jag dock inte!Hur gick det då, fick han borsta tänderna?
Vi ger Ronja två tandborstar och borstar sedan med den tredje