Usch, höstblåsor låter inget kul! Skönt att dom är på bättringsvägen! Här har det mest härjat magsjuka, men vi har klarat oss, tack o lov!!Hur går det för alla 1- åringar nu?
Vi håller på att lämna höstblåsor bakom oss. Vilken pärs det var 2 nätter och på dagarna. På storebror gick de över lika snabbt som de kom i princip men på Anton har det tagit tid. Och han har haft överallt, verkligen överallt stackaren
I januari kommer han även få börja på samma förskola som storebror, lite blandade känslor över det men det blir nog bra.
Här rullar dagarna på snabbare än någonsin tycker jag. Kanske för att man nu börjar se en ände på föräldraledigheten. Blandade känslor...
inatt hade vi en riktig skitnatt. Vi var o besökte släkt igår kväll och de ville gärna ge A en munk (jag är väldigt restriktiv med socker då jag anser att det är onödigt att mata småbarn med socker) men tänkte okej då. Han åt nästan en hel och inatt hade han sån magknip så han låg och skrek hela natten stackaren. Det enda som hjälpte var grodhållning och att dra upp hans ben mot magen i cirklar som vi gjorde på babymassagen. Så nu är det färdigätet på länge med bakelser osv för honom.
I övrigt börjar språket komma mer och mer. Han är ju snart 15 mån och säger nu ”mammaaaaa” ungefär 100 ggr om dagen och ”tittaaa” är det nya. Det är nu senaste 2 veckorna som han verkligen försöker härma det vi säger, så himla gulligt