Maken tyckte jag verkade piggare idag. Alltid kul att höra.
Knoddrick sov fint i stallet, bättre än på flera dagar, så jag passade på att rätta till bädden lite och göra småpyssel. Dagdrömde om att kunna träna hästen istället...
På em/kväll var vi hos däckkillen och skiftade hjul. Knoddrick sov så bra i bilen både dit och hem, så jag tog en lång väg hem och njöt av våren. Kom på att jag inte köpt nån havredryck tidigare under dagen, så jag åkte till en annan affär. (Tredje affären på två dagar där chokladhavredrycken är helt slut. Jag är orolig.) I affären började Knoddrick vakna till och när vi kom till bilen var hon ledsen, så jag ammade. Och ammade. Och ammade. Och bytte kissblöja. Trodde läget var lugnt, men när Knoddrick satt fastspänd i babyskyddet blev hon tokarg och jätteledsen. I ren stress tog jag fram ersättningen ur väskan, hällde över i flaska och gav - vilket resulterade i att ersättningen sprutade överallt och det kändes som att den höll på att kväva Knoddrick.
Snabbt bort med flaskan, trösta Knoddrick, torka upp det som gick att nå och gråta en skvätt inombords. Knoddrick lugnade ner sig och jag körde hem. Här hemma tog maken emot och fick ett stort leende från sin dotter och gjorde i ordning för bad. Dagens andra bajsblöja byttes och jag satte mig i soffan och bara andades.
Så nu ska alla flaskor som inte är MAM städas undan och jag ska packa om väskan. Tetra-ersättningarna är slut nu, så jag ska köpa några nya imorn. De är ju bara till för riktiga nödfall, så då gör det i mina ögon inget att de inte är lika snälla mot magen som det pulver vi ger av varje dag.
Knoddrick har varit glad och nöjd sen vi kom hem. Badat, kissat, ätit, somnat, vaknat, kissat, ätit och somnat igen. Och jag har hunnit andas lite och fått ett leende från Knoddis. Men det var verkligen inte kul förut.