Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Eh, ja! :D
A7BE2032-0F70-48B7-85B7-F061B902889D-1813-000001DCAA383FFD_zpsbda50689.jpg

Haha det hoppas jag verkligen inte :D Förhoppningsvis lugnar det ner sig lite nu, även om det inte är något att oroa sig över :)
Kikade på storasysters kurvor och hon var 3 månader när hon vägde 6 kg.. Inte konstigt att det blir kortslutning i huvudet när man jämför - klart Olle är "senare" i utvecklingen, han är ju 2 månader yngre :D

Häftig viktuppgång :) Viktor är ju också en stadig bit. Vi ska till BVC på torsdag då är det nio dagar sedan vägning, ska bli spännande.

fibusen: Viktor föddes också med mörkbrunt hår, nu är han brun/röd/blond :) jag är brunhårig, sambon är blond. Vi har båda rödhåriga i släkten, så vi får se hur Viktors hårfärg blir!

KL

Hur är kvällarna hos er? Viktor skriker rätt mkt, är osäker på vad som är "normalt". Jag är väldigt glad över vår bärsele, utan den vet jag inte hur jag skulle gjort. Snart får jag en sjal också, hoppas på att den ska fungera!

Det förklarar ett och annat! Jag läste instruktionerna till min Ergo baby sele igår. Tydligen ska man ha spädbarnsinlägget tom 6 kg, utan inlägget kan selen användas från 6 kg om barnet har kontroll på nacken. Jag fick inte ihop det, vilken bebis har kontroll på nacken när de väger 6 kg liksom :D man blir lätt hemmablind!

Och vi ska till bvc i morgon,spännande! :D

Jag är riktigt mörkbrun,både min mamma och pappa är riktigt mörka,min lillebror är nästan svart i huvudet.

Mannen är mörkblond,hans mamma blond och pappan ljusbrun.

Min mormors mormor (tror jag det var) var riktigt mörkt kopparröd i sitt hår,men efter henne har det bara blivit mörka huvuden,men nu kanske det vart rött när det vart lite blont inslag? :D

Nu har vi också kommit hem från BVC besök, Melissa är 2 veckor och 1 dag och det har precis gått 1 vecka sen förra bvc besöket och hon har växt hela 2 cm på längden på 1 vecka. :eek: Dom fick kontroll mäta henne 2 ggr för att se om de stämde och det gjorde det... kan säga att det syns på hennes kläder! :p Så nu är hon 53 cm lång och har växt 3 cm sen födseln. Hon har även ökat rejällt på vikten och vägde nu 3700 gram... för en vecka sedan vägde hon 3410... så här händer de grejer! :banana:

Även här har det blivit lite gnäll på kvällarna... trots att man byter blöja, ger mat och håller henne nära så blir hon inte riktigt nöjd... hon skriker inte hysteriskt men små gnäller och blir inte nöjd förens sambon tar henne och går runt! Tydligen väldigt vanligt enligt bvc....

Angående hårfärgen så föddes Melissa med väldigt mörkt hår oc har på bara 2 veckor redan börjat bli blond, både jag och min sambo är ljusa med blåa ögon så när hon föddes och BM sa här kommer en mörk tös... så tittade jag och sambon på varandra! :grin::D

Vad alla små bebisar växer! :laugh:

Även Alvin växer. Vågen på BVC visade 3900 gram idag, + 400 gram på en vecka. Alvin håller siffrorna lätta att hålla ordning på. ;) Han var 53,5 cm så han hade växt 1,5 cm på en vecka också.

Pratade med BVC-sköterskan om mina såriga bröst och hon sa att jag nog hade honom för högt. När hon sa det så insåg jag att problemen började nog när jag började använda amningskudden... Så ska prova utan den! :)

Nu när älskade bebis växer så de knakar så börjar mina kläder i storlek 50 bli för små... iaf bodisarna... så ska beställa lite nytt i storlek 56.

Vart finns det roliga och färgglada bebis kläder på internet?
Just nu har jag så mycket... rosa, vitt och grått... utan tryck men skulle vilja ha lite starkare färger och roliga tryck eller texter m.m... men hittar inget..

Någon som har tips?? :angel::idea:

Hur är kvällarna hos er? Viktor skriker rätt mkt, är osäker på vad som är "normalt". Jag är väldigt glad över vår bärsele, utan den vet jag inte hur jag skulle gjort. Snart får jag en sjal också, hoppas på att den ska fungera!

Ellie skriker också en hel del emellanåt, oftast på kvällarna. Hon kan lätt ha en "baby melt down" på 3-4 timmar vissa kvällar :cool: det är inte så att hon skriker rätt ut under hela tiden, men hon är orolig, gnällig och ledsen och är helt otröstlig och bara skriker stundvis :( vi brukar testa allt - amma, bära omkring, byta blöja, låta henne ligga på mage/rygg, vagga henne, bära i bärselen, försöka rapa henne, amma igen osv men hon är inte nöjd med något, åtminstone inte en längre stund. Sedan brukar det tillslut sluta med att hon somnar. Enligt bvc verkar det ju som att det mesta är normalt och att många barn är gnälliga/skrikiga just kvällstid. Det beror tydligen på att bröstmjölken tunnas ut och inte är lika mättande kvällstid, då blir bebisen inte lika mätt och nöjd.

Jag är väldigt såld på märkena Villervalla och Kameleont Design. Det är färgglada kläder, dock inga texter. :) Mina killar har flera lika matchade set från båda ställena, Alvin ska bara växa i sina först :angel:

Kvällarna... Jag och Alvin myser i soffan och han får amma hur ofta han vill. Sen vid 21-22 gör vi natt och går och lägger oss. Viktigt är att Alvin måste amma en gång i sängen innan jag släcker, annars blir han ledsen. :p

Annars är han lika okomplicerad som resten av dygnet. :)

Precis så är Viktor också! Skönt att man inte är ensam :) han var så igår från kl 17 till kl 23. Sambon jobbade kväll, så han kom hem strax efter kl 22. Då känns det inte så roligt :(

Jag är väldigt såld på märkena Villervalla och Kameleont Design. Det är färgglada kläder, dock inga texter. :) Mina killar har flera lika matchade set från båda ställena, Alvin ska bara växa i sina först :angel:

Min mor är såld på Villervalla. Isaac har mängder av kläder därifrån, Freja har fått 4 bodis och 2 leggings änsålänge i strl 56 ;) så de lär komma mer anar jag. Hon har redan köpt dem matchande ytterkläder för nästa vinter där ;)

Återkommer när jag har händerna fria, ni skriver ju mängder :p

Precis så är Viktor också! Skönt att man inte är ensam :) han var så igår från kl 17 till kl 23. Sambon jobbade kväll, så han kom hem strax efter kl 22. Då känns det inte så roligt :(

Stackare!! Det är absolut värst när man är själv när hon får en riktig melt down tycker jag. Ellie har en av sina värsta kvällar någonsin just nu faktiskt (hon är tyst några sekunder när vi testar göra något nytt men sedan skriker hon bara tills hon inte får luft :cry: ) men jag och sambon turas om med att bära runt, vagga, trösta och jag testar att amma emellanåt och även om det känns hemskt att inte kunna trösta henne är det bra mycket lättare när man är två. Då kan man i alla fall peppa varann :)

Har också en sån kväll. Han skrek nyss tills han knappt fick luft, har precis somnat i selen. Räknar ner till sambon kommer hem! Hoppas Ellie kommer till ro snart också. Jag tröstar mig med att det är en kort tid de är så här små, och ju mer glad vakentid och leenden man får desto lättare blir dessa skrik-kvällar.

Har också en sån kväll. Han skrek nyss tills han knappt fick luft, har precis somnat i selen. Räknar ner till sambon kommer hem! Hoppas Ellie kommer till ro snart också. Jag tröstar mig med att det är en kort tid de är så här små, och ju mer glad vakentid och leenden man får desto lättare blir dessa skrik-kvällar.

Ellie somnade nu, tack o lov. Tror du att det här kan vara kolik när de är så här? Googlade precis kolik och allt stämde EXAKT :( får nog ringa bvc om det här imorgon :(

Åh vad jag känner med er som har kinkiga bebisar under kvällstid! Storasyster var sån, och jag minns att vi kände oss så maktlösa då vi bar, vyssjade, sjöng, buffade i rumpan, lyssnade på rinnande vatten, ammade osv och inget dög mer än en kort kort stund.

Var helt inställd på att Olle också skulle bli sån, men tack och lov så är han en otroligt nöjd och lättsam bebis. Han har inte skrikit mer än korta stunder då han varit missnöjd över något (hungrig, kall/varm, ensam osv) och det är verkligen rena lyxen. Det känns dessutom skönt att kunna ge storasyster mycket tid eftersom Olle bara hänger med och är nöjd :)

Jag vet inte, har också tänkt tanken. Det som talar emot är att ett av symtomen är att de skriker otröstligt flera timmar i sträck. Det kan jag inte påstå att Viktor gör, han tar ju "paus" och äter/sover. Men jag ska fråga BVC-sköterskan på torsdag. Vi ger både Minifom och Sempers magdroppar, har dock inte gjort någon större skillnad än.

Smiter in från vårtråden :)
Vi hade också en kvällsskrikis när dottern var liten och höll på likt Zody kvällarna och en bit in på natten ibland. Dottern hade inte kolik, men lite tjorv med magen så vi köpte Minifom och Sempers magdroppar och det blev betydligt bättre med dem, kan vara värt att prova :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar