Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ingen kolik här heller, utan "kvällstjorv" som BVC kallade det. Det gav med sig efter 4-6 veckor om jag inte minns helt galet - en evighet då man är mitt i det. Ta hjälp av varandra är mitt tips, hjälps åt och se till att få vila. Vissa kvällar då vi visste att storasyster ätit och var mätt så gick jag ut på en promenad och sambon stoppade i öronproppar och så bar han ;) Jag fick andas och komma ifrån och sambon fick bebistid, och slapp få hörselskador :D

Vi har ju börjat med droppar till vår pojke. Minifom har han fått i ca 2 v, han fiser mer sen han började få dem. Så någon nytta gör det nog eftersom gasen kommer ut. Sempers har han fått en vecka ungefär. Funderar på att sluta med mitt underbara morgonkaffe också.

Låter som en bra idé! Man önskar lite vår i luften bara :) det är helt klart tuffast när man är ensam på kvällen. Imorgon jobbar sambon dag, tröstar mig med det :)

Här är en till som kvällsskriker, hon håller igång ca 20-24 i varierande styrka. Jag tror inte att det är kolik utan mest en blandning av allt möjligt. Kvällstjorv var ett bra ord. Funderar på att skaffa ett gå band att promenera på så gör allt bärande löite nytta. Det värsta är när jag är själv och store bror vaknar och är ledsen då känner man sig otillräcklig. Upp och gå igen då hon är väldigt ledsen.

Trist att det finns fler kvällsledsna bebisar här, fast jag måste säga att det tröstar mig lite. Att jag inte är ensam. Gåband va inte någon dum idé! Mina gravidkilon rinner dock av mig. Jag lyckas knappt äta. Frukost och ett mål mat äts med Viktor i bärselen. Är sambon hemma turas vi om att äta. Ibland går det att lägga ner honom, men det är sällan.

Jag vet inte, har också tänkt tanken. Det som talar emot är att ett av symtomen är att de skriker otröstligt flera timmar i sträck. Det kan jag inte påstå att Viktor gör, han tar ju "paus" och äter/sover. Men jag ska fråga BVC-sköterskan på torsdag. Vi ger både Minifom och Sempers magdroppar, har dock inte gjort någon större skillnad än.

Okej, Ellie skriker ju inte heller rätt ut jättehögt under hela tiden, bara stundvis, men hon tar inte paus i mer än kanske 10 sekunder om man försöker amma henne, sen börjar hon gråta/gnälla/skrika igen. Samma sak vad man än gör :( så jag klassar det nog ändå som otröstligt. jag har ringt bvc nu och lämnat ett meddelande på deras telefonsvarare, så vi får se vad de säger när jag pratar med dem.

Ingen kolik här heller, utan "kvällstjorv" som BVC kallade det. Det gav med sig efter 4-6 veckor om jag inte minns helt galet - en evighet då man är mitt i det. Ta hjälp av varandra är mitt tips, hjälps åt och se till att få vila. Vissa kvällar då vi visste att storasyster ätit och var mätt så gick jag ut på en promenad och sambon stoppade i öronproppar och så bar han ;) Jag fick andas och komma ifrån och sambon fick bebistid, och slapp få hörselskador :D

Åå gud, jag HOPPAS det är samma vår bebis har i så fall! Nu har det hållit på drygt två veckor så då kanske det bara är 2-4 veckor kvar av det!! Det vore fantastiskt, i alla fall jämfört med 3-4 månader som jag har läst att kolik kan hålla på :cry:

Ska nog testa ditt tips förresten :D

Här hemma är jag i chock nästan! ;) Milton åt kl 23,sen somnade han,sen vaknade han inte förrens kl 03 och åt,sen vid 05,men då åt han inte så mycket utan låg mest och snackade :p,var nog vaken 10 minuter om ens det,sen vid 07 åt han igen,och sen dess sover han! :eek: Jag har alltså fått vakna självmant,vid 08.30 ca,och jag känner mig utvilad! Och det bästa av allt,jag har hunnit äta frukost i lugn och ro! :banana:

Och,han vaknade inte kl 01 för att äta,utan hoppade över det målet helt och hållet,och dom andra målen var det i princip bara kl 03 och kl 07 han åt,05-målet var det som sagt mest snack och stora leenden! :love:

Hoppas hoppas han börjar lugna ner sig med nattmålen nu! Han har ju ätit varannan timme hela tiden,och sen tar det minst en halvtimme att mata och söva om,. Men i natt var det annorlunda,bara timmarna mellan 23 och 03 är ju för sjutton 4 timmars sömn! :bump::banana::bump:

Nu är ju bara frågan vad sjutton jag ska göra nu? Saknar min bebis och vill bara gå upp och plocka upp honom och pussa på honom,men ska hålla mig så han får sova i lugn och ro. :D

Senast ändrad:

Jag håller tummarna för att våra bebisar bara är kvällstjorviga!! Viktor gör precis som du beskriver, men han sover en stund emellanåt. Har du provat magdroppar? Skriv gärna och berätta vad BVC säger :)

Jag håller tummarna för att våra bebisar bara är kvällstjorviga!! Viktor gör precis som du beskriver, men han sover en stund emellanåt. Har du provat magdroppar? Skriv gärna och berätta vad BVC säger :)

Jag med :) ja det låter exakt likadant, bara att Ellie tyvärr inte tar sovpauser :p men tur att din Viktor gör det ibland eftersom du verkar vara ensam med honom på kvällarna emellanåt så du får lite paus!

Har inte testat det men ska absolut göra det så fort som möjligt! Skrev upp det på sambons inköpslista som han ska handla på väg hem idag :) säljs de på apotek eller finns det på typ ica?

En liten fråga till alla som nu fått barn... jag är ju senast med att få barn så tänkte höra med er andra om det är någon som försökt sig på att vara lite intim med sin sambo/man ? :o:angel:

När vågar man pröva? Är skrajj för att de ska va konstigt eller göra ont m.m..
Jag är väl igentligen inte så sex sugen men grymt sugen på typ närhet och mys... känner att jag verkligen saknar de... men så ska man balansera in de tsm med en bebis. :grin:

tips?

Även om det bara är 20 min sovpaus så är det skönt i det läget :) dropparna finns på Apoteket!

chambery: 6 veckor efter förlossningen har jag hört. Här hemma känns det dock avlägset!! Pussas och kramas gör vi, men det räcker bra :p vi försöker sova så fort Viktor sover utan att vi bär honom.

En liten fråga till alla som nu fått barn... jag är ju senast med att få barn så tänkte höra med er andra om det är någon som försökt sig på att vara lite intim med sin sambo/man ? :o:angel:

När vågar man pröva? Är skrajj för att de ska va konstigt eller göra ont m.m..
Jag är väl igentligen inte så sex sugen men grymt sugen på typ närhet och mys... känner att jag verkligen saknar de... men så ska man balansera in de tsm med en bebis. :grin:

tips?

Vi har testat lite försiktigt :o (när lillan hade en sovstund en helgförmiddag, på kvällarna kan vi ju bara glömma att göra något som helst annat än kånka runt på den lilla stackaren runt runt i lägenheten :( ) vi testade när det hade gått ca fyra veckor från förlossningen och jag kände att jag inte hade haft ont alls på ungefär en vecka och det har slutat blöda. Och till vår stora lättnad kändes det preciiis som förut, dvs superbra :D :love: :angel:

Även om det bara är 20 min sovpaus så är det skönt i det läget :) dropparna finns på Apoteket!

Jag förstår det! Jag tycker det är toppen när sambon tar henne några minuter så kan man gå undan och bara lugna nerverna ett tag!

Okej, då ska jag se om jag kan ta en tur förbi apoteket i eftermiddag...

Typiskt, de ringde från bvc preciis när lillan vaknade och var lite kinkig, så jag hade inte en chans att svara då. Sen när jag försökte ringa upp hade hon redan gått. Hon hade dock lämnat ett meddelande om att hon försöker ringa igen senare idag så hoppas hon gör det snart...

Har pratat med bvc nu och hon sa direkt att det antagligen är kolik. Hon tyckte att jag ska köpa miniform och sempers droppar nu på en gång och börja ge det och så fick jag en tid imorgon. Då ska vi kolla att allt ser okej ut i övrigt och så ska hon visa mig magknipsmassage som kan göra att magknipet lättar.

Hade hoppats på att det inte är kolik, men det kändes ändå bra att prata med henne om det här och kanske få en förklaring till varför lilltjejen är så ledsen. Man känner ju sig som världens sämsta mamma när man inte ens kan trösta sitt eget lilla barn :cry:

Idag trotsade vi vinter vädret här i skåne och gav oss ut på en proemnad! :D Hundarna uppskattade det väligt mkt... och Melissa sov hela tiden.. och sover fortfarande.

31935_10151341411148163_2132855756_n.jpg

Tråkigt, men skönt att få lite bekräftelse ändå. Hoppas massage och magdroppar hjälper :) Jag ska till BVC imorgon, får se vad hon säger om Viktor då. Hoppas hon kan visa mig lite magmassage också.

Vet precis vad du menar med att känna sig som världens sämsta mamma. Förra veckan hade vi en sån hemsk kväll, när sambon kom hem sprutade tårarna på mig istället (Viktor hade däckat i min famn).

Chambery: Härligt, vi försöker gå en sväng varje dag :)

Jag tror att all känner sig som världens sämsta mamma i bland,oavsett anledning. Jag tex känner att Milton aldrig blir riktigt nöjd när jag ammar,utan måste ge en "slatt" ersättning varje gång. Då känner jag mig värdelös som inte kan mätta mitt barn. Sen känner jag mig inte helt tillfreds med amningen heller,allt funkar som det ska,han tar rätt sug,och det gör inte ont,men jag tycker inte alls om att amma. Faktist! Då känner jag mig ännu mer värdelös...

Jag hade sett fram emot mysiga amningsstunder med min bebis,men i verkliga livet så vart det inte så,utan känner mig stressad nästan och orolig bara. Vi ammar dock endå för att jag vill att han ska få i sig allt det bra med bröstmjölk,men om ersättningen haft samma goda egenskaper så hade jag lagt ner amningen direkt.

Tillbaka från bvc,Milton väger nu 5420 g och är 57 cm lång,allt ser jättebra ut,och han fick beröm för att han var med så mycket,fäste blicken,grep efter föremål m.m. Nästa Tisdag blir han två månader! (En månad om han hade kommit när han skulle! :D ) Vart sjutton har den tiden tagit vägen?

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar