Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

De som jobbar på amningsmottagningen är ju experter på amningsproblem, så de kan säkert "hitta felet". Synd att inte nappen fungerade, den har varit min räddning. Nu har jag dock ammat utan napp sen igår, jag tröttnade på att den bara ramlar av nu när brösten har mjuknat. Och Viktor verkar ha lärt sig, för nu funkar greppet mkt bättre!!

Håller verkligen med dig om att otillräckligheten är det värsta. Har du fått hjälp av BVC?

Här har vi en lugn och skön kväll än så länge. Viktor älskar sin nya kompis, bärsjalen :) man får ta tillvara på de bra dagarna!

Fast de på vår amningsmottagning är en del av BB och av de har jag inte några höjdarerfarenheter av amningshjälp... Men nåt måste göras i alla fall nu, och att inte ens prova en gratis hjälp verkar ju bara vara korkat. ;)

Jag har för övrigt tagit tillbaka allt som jag hade innan det eskalerade, så nu ammar jag med amningskudden igen och antagligen kommer han för högt enligt BVC-sköterskan, men han verkar inte få i sig en massa blod i alla fall och det är min prio ett till i morgon! :)

Ska till BVC nästa vecka. Kör med sele, massage och amning när hon vill. Både igår och nu ikväll har det varit överkomligt. Skönt att amningen fungerar bättre för dig och att han gillar bärsjalen.

Trazel jag känner för dig fy sjutton för blödande bröst. Hoppas du får bra hjälp från amningsjouren.

Usch vad tråkigt med krånglande amning! Det hade jag med min Alvin också,med blödande bröstvårtor och bebis som kräktes blod :(
Hoppas de kan hjälpa dig på amningsmottagningen!

*kl*
Här segar sig dagarna fram. Fyra dagar till BF och jag känner ingenting förutom en vidrig foglossning och allmänna graviditetsbesvär..
Så jag har börjat inse att jag kan gå över tiden.. Fy så trist.

Ja visst känns det segt såhär på sluttampen?
Jag börjar tro mer och mer på att det blir en marsbebis här.
Dock har jag jävulska förvärkar under nätterna, men nu är jag iaf ledig tre dagar så då får jag ju chans att sova på dagarna iaf :laugh:

Stackare!! Vet precis hur du menar. Jag trodde att jag skulle vara lite "tuffare" som mamma, men ack så fel jag hade :) fick förresten en bärsjal igår, tycker ännu bättre om den än om selen! Hoppas nu lilla Ellie blir bättre av magdropparna.

Jag har varit på BVC nu, gick därifrån full av ny energi! Hon trodde på kvällsskrik och inte kolik. Vi ska fortsätta som vi gör med att bära och prova amma om vi tror att han är hungrig. Sen sa hon att vid 2-3 mån brukar det vända :) fick en massa pepp och tips så nu känns det bättre.

Det trodde jag med, har aldrig varit en särskilt känslomässig person. Men sista veckorna av graviditeten och nu efter förlossningen har jag gråtit så vansinnigt mycket, mer än totalt i hela mitt liv innan tror jag, speciellt nu när allt inte känns bra med lilltjejen :crazy:

Härligt att ni fick bra hjälp på bvc!

Tro det eller ej, men vi hade en rätt bra kväll igår! Visst grät och skrek hon och vi fick bära runt som vanligt, men det var inte skrik tills hon tappade luften utan lite lugnare. Stundtals var hon helt tyst eller bara gnällde lite! Alltså en klar förbättring!

Jag har gett dropparna, men tror mer på att magknipsmassagen har hjälpt för jag har kört på massor med den och man känner verkligen att hennes mage inte är lika spänd efteråt. Dessutom tog jag en tupplur med lillan på eftermiddagen och försökte att vi båda skulle vara LUGNA och utvilade innan, så att jag skulle orka kvällen så bra som möjligt och så tänkte jag att hon säkert klarar smärtan bättre om hon är så lugn och utvilad som möjligt. Det verkade hjälpa!

Så nu håller jag bara tummarna för att det har blivit bättre så att det inte bara var en tillfällighet!! :bump:

Jag hoppas det blir bra hjälp :) Det verkar i alla fall som han klarat kvällen igår och natten utan att få i sig alltför mycket blod. Kräkset är mer vitt än rött nu i alla fall. Igår när jag kände att det räckte såg det i princip ut som att han kräktes rent blod...

Härligt att ni hade en bra kväll :) Så skönt om du har hittat något som hjälper! Jag vågar knappt säga det, men från kl 12:30 igår till i morse vid kl 5 sov Viktor 4 timmar i sträck och ammade däremellan. Helt sjukt! Han verkar trivas så bra i sjalen! De enda som inte tyckte om det var mina bröst som är vana vid att han ammar med två timmar emellan, fick pumpa lite i natt för att lätta på trycket :p

Härligt att ni hade en bra kväll :) Så skönt om du har hittat något som hjälper! Jag vågar knappt säga det, men från kl 12:30 igår till i morse vid kl 5 sov Viktor 4 timmar i sträck och ammade däremellan. Helt sjukt! Han verkar trivas så bra i sjalen! De enda som inte tyckte om det var mina bröst som är vana vid att han ammar med två timmar emellan, fick pumpa lite i natt för att lätta på trycket :p

Ja jag blir såå glad om den här "metoden" med droppar, massage och lugn och ro funkar nu! Vi får se ett par kvällar till innan jag tror helt på det men hoppet har definitivt återvänt :)

Åå det låter ju fantastiskt bra!! Jag har faktiskt en sån där sjal hemma, kanske ska testa den på min lilla tjej också då. Verkar som mycket som funkar på din Viktor funkar på Ellie också :) Får bara lära mig hur man ska knyta den...

Jag tror också mycket på lugn och ro. Så fort jag accepterade att Viktor måste bäras hela kvällarna slappande jag nog av mer, och det smittar ju av sig :) testa sjalen! Jag har en trikåsjal, tyckte faktiskt inte det var så svårt att få rätt på den. Titta på sjalbarns hemsida, där finns filmer med instruktioner.

Nu vågar man ju inte hoppas på en lika lyxig kväll igen, men jag njuter fortfarande efter gårdagen :) och sambon slutar kl 14 idag och är ledig i helgen :bump:

Ja det är sjukt segt såhär i slutet, särskilt eftersom jag hade ställt in mig på att jag skulle kunna promenera med hundarna och pyssla med hästarna.. Men med foglossning så kan jag inte göra annat än att städa och läsa. Skitkul. Var skönt i fyra dagar, nu är det bara tråkigt!
Jag känner dessutom ingenting.. Inga förvärkar..INGET. Kommer säkert gå över och jag som varit helt inställd på att få innan BF.. *suck*

Man känner sig så himla maktlös när de kräks blod från ens såriga bröst också.. Minns hur jag kämpade med Alvin och hur jag grät över hur misslyckad jag kände mig.. Men det löste sig och jag ammade i 9 månader sedan!
Hoppas det löser sig för dig med amningen nu!!

Jag hoppas det blir bra hjälp :) Det verkar i alla fall som han klarat kvällen igår och natten utan att få i sig alltför mycket blod. Kräkset är mer vitt än rött nu i alla fall. Igår när jag kände att det räckte såg det i princip ut som att han kräktes rent blod...

Man känner sig så himla maktlös när de kräks blod från ens såriga bröst också.. Minns hur jag kämpade med Alvin och hur jag grät över hur misslyckad jag kände mig.. Men det löste sig och jag ammade i 9 månader sedan!
Hoppas det löser sig för dig med amningen nu!!

Det är inget alternativ för mig att det inte skulle fungera. :) Jag ammade ju storebror i ett år... Brösten funkar ju - mjölken finns där, Alvin suger (som en blodigel - bokstavligen) och jag vill framför allt. Det är bara det där greppet vi måste få lite hjälp med. :)

Visst känner jag mig som världens sämsta mamma i vissa stunder, men jag är otroligt glad att dessa problem kom med tvåan istället för ettan. Jag hade garanterat gett upp vid det här laget i sånna fall. Den här gånger är jag grymt mer självsäker och stabil i rollen som nybliven (tvåbarns-)mamma. :laugh:

Håller tummarna för att din lilla vill sätta fart ut snart! :)

Tar sista knappen.

Hur gör ni med bebisens naglar?

Miltons naglar växer som ogräs,jag försöker dra av dom som man ska,i början gick det jättebra,men nu är det svårare. Får liksom inte loss dom i början,utan dom bara böjer sig,och får man ingen "öppning" så är det ju omöjligt att kunna dra loss dom...

Först filade jag, men det var inte det lättaste. Nu klipper jag med en liten nagelklippare (till bebisar). Passar på när han är riktigt avslappnad :)

Zilans naglar är jättevassa och när hon har ont i magen och jag försöker amma henne lugn ligger hon och slår på bröstet och river. Det gör så j-l ont framförallt om hon kommer åt bröstvårtan. Än så länge försöker jag riva av naglarna men ska försöka med filen i helgen.

Idag försökte vi med sjalen, men hon var inte helt nöjd. Hon gillar babybjörnen bättre. Jag gillade sjalen bättre så vi ska nog prova några gånger till. Jag var också inne på sjalbarns hemsida för att lära mig knyta, väldigt bra och pedagogisksida.

Igår på amningsmottagningen fick jag lite nya ideer. Egentligen inget nytt, men lite handfasta tips på hur jag ska göra rent praktiskt för att få till det bättre. Barnmorskan konstaterade också att A hade ett rejält sug och att det fanns väldigt gott om mat i alla fall. ;)

Hoppas att det hjälper nu då! Så att du får möjlighet att njuta av amningen!

*kl*
BF imorgon. Vaknade 04.35 av en mensvärksliknande smärta och hade lite sammandragningar med jämna mellanrum. Blev överlycklig och lyckades inte somna om. Nu efter 2h känner jag ingenting och får väl bittert acceptera att det inte alls var början på förlossning utan bara vanligt jävla magknip. Herregud vad trött jag är på denna väntan!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2