Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Verkligen :D jag tror också att vikten försvinner "av sig själv", det känns så iallafall. Längtar efter att snön ska försvinna så att det går lite lättare att promenera ordentligt med barnvagnen. Hoppas Ellie har en bra kväll, det har Viktor :)

Viktor verkar ha skickat kvällgnället hit istället. :p Inget är bra, utom att ligga och myssnutta, vilket inte är okej förrän brösten är hela...

Äsch, jag tar med mig ungen och hoppas han somnar om vi går och sover!

På tal om sovning så sover Alvin med mig i dubbelsängen. Jag provade att ha honom i sin säng som står i kloss med vår säng, men han ville inte det och jag är inte människa nog att bråka. Vi sover så vi får så mycket sömn som möjligt hela familjen. Dvs, jag och A i dubbelsängen, sambo inne hos storebror på en madrass på golvet och storebror i sin säng (eller hos sambon - det varierar under natten). :)

Jag önskar nästan att man hade ett exakt datum när bebisen ska komma. Vad enkelt allt skulle vara!
Jag har börjat packa neccessären som ska vara i bb-väskan. Nu orkar jag inte packa mer.
Jag måste handla in lite saker att ha med till bb också, men jag är pank tills barnbidraget kommer på onsdag och då jobbar jag kvällen så då blir det inget handlat.
Den här bebisen får verkligen inte komma innan bf, då hinner jag inte med mig :p

Eller hur!! Jag hatar den här ovissheten om när det jan vara på gång.. Imorgon hoppas jag dock att han håller sig inne för maken jobbar i Jönköping så han har 2,5h hem. Blir lite jobbigt att lösa det sista här hemma utan honom isf.

Du tar det coolt! Jag packade väskan i v36 :o
Jag har dock lite småsaker kvar att handla.. Tänkte göra det på onsdag eller imorgon.. När var du beräknad? När fick du förra barnet? Före eller efter BF?

Jag önskar nästan att man hade ett exakt datum när bebisen ska komma. Vad enkelt allt skulle vara!
Jag har börjat packa neccessären som ska vara i bb-väskan. Nu orkar jag inte packa mer.
Jag måste handla in lite saker att ha med till bb också, men jag är pank tills barnbidraget kommer på onsdag och då jobbar jag kvällen så då blir det inget handlat.
Den här bebisen får verkligen inte komma innan bf, då hinner jag inte med mig :p

Och jag packade i v 35 ungefär,tur var väll det när han kom i v 36! :D

I natt skippade han både 01 och 03 målet,jag fick sova mellan 23-05,heeeeeelt överlycklig! :bump::banana::bump:

Tycker han har börjat äta mer sällan på dagarna också. Skönt att börja få lite ordning!

I dag har vi badat,för han kräkte ner sig totalt stackaren. Varit gnällig hela dagen i går,och hela morgonen här,men i badet så kom ett stooooort leende! :love: Sen har vi legat och myst nu och han har sovit på bröstet i två timmar inlindad i filten,så underbart det är! Älskade lilla pyret! <3

Vi ska prova att köpa sånna där magdroppar så får vi se om gnället ger med sig. Han äter ju ganska mycket ersättning och det kan dom ju få lite ont i magen av,så vi ska prova om det blir bättre. Han har ju aldrig panikskrikigt och varit tröstlös,men gnällig och gnessig,oftast på eftermiddagar/kvällen. Det kan väll inte skada att prova fast dom inte har riktig kolk,eller? Sen bajsar ju han bara var tredje dag ungefär,och då ligger han och klämmer då och då upp emot ett halvt dygn innan ibland,så kan nog vara bra att få något mot magen.

Senast ändrad:

Då får ni mest kiss blöjor kan jag tänka mig... ;) :D

Här bajsas det minst 5 ggr om dagen... går åt mängder med blöjor och hon verkligen hatar så fort de blir lite vått i blöjan, gnällig direkt tills man bytt den!v:banana:

Oj, här har vi bajs i blöjan jämt! Fartränder konstant och bajs efter så gott som alla amningar.

I morse vaknade storebror med feber, så jag har varit själv med båda barnen hela dagen. Det har gått över förväntan och vi har fått en hel del gjort dessutom!

Nu ska dock mormorn komma och busa lite. Storebror är feberfri nu, så förhoppningsvis var det bara något tillfälligt. Han är väldigt hostig och snorig också, så jag ger mig tusan på att vi kommer utnyttja dagis ungefär 3 dagar (som redan är avverkade) i februari - vi använde ju dagis 3 dagar i januari... :grin:

Verkligen :D jag tror också att vikten försvinner "av sig själv", det känns så iallafall. Längtar efter att snön ska försvinna så att det går lite lättare att promenera ordentligt med barnvagnen. Hoppas Ellie har en bra kväll, det har Viktor :)

Jag med! Och det kan ju inte dröja sååå himla länge? Det är ju mitten på februari för tusan och någon gång i mars borde man väl märka något litet vårtecken åtminstone? :bump:

Vi hade tyvärr ingen bra kväll, det var gråt i tre timmar igen :( inte skrik rätt ut hela tiden tack och lov, men stundvis var hon helt otröstlig. Det blev inte mycket sömn i natt heller, så i morse kände jag mig helt uppgiven :(

Jag har insett att vi behöver lite hjälp och avlastning för att orka med det här, och tack och lov verkade sambon också inse det igår. Min mamma har sagt att hon gärna hjälper oss på helgkvällar ibland, men min sambo har tyckt att vi måste klara det här själv (jag tror han inte riktigt ens velat acceptera att Ellie har kolik och att vi kommer att få bära runt på henne VARJE kväll - kanske i flera månader framåt). Jag vill ju inte göra något han känner sig obekväm med samtidigt som jag tror att jag orkar vara en mycket bättre mamma för Ellie med lite avlastning ibland. Min sambo är ju jättetrött när han kommer hem från jobbet så det är inte alltid han orkar heller. Så i helgen ska min kära mor hjälpa oss lite :bump:

Usch vad synd om er alla tre :( tycker ni gör helt rätt som tar emot hjälp!! Fungerar det om din mamma tar en promenad med barnvagnen? Annars är det skönt att slippa bära en stund bara. Och du, i vår rabatt syns det redan tecken på att våren är på väg :love:

Freja vägde 3770 gram som 4 veckor gammal :D ska till BVC imorgon och hoppas att kurvan är bättre än sist. Vi har gissat viktökning jag och gubben. Han gissar på 350 gram och jag 250 gram viktökning under dessa 2 veckor. Får se vem som är närmast ;)

Bra jag är på att gissa :). 4020 gram och 53.7cm lång. Alltså 250 gram sedan senaste besöket.

*kl*
Här har vattnet gått!!! :bump:
Så nu väntar jag på mer regelbundna värkar och har precis pratat med förlossningen och vi ska in dit vid 22 så de kan kolla att allt ser bra ut..
Så skönt att det äntligen händer något!!

Jag är beräknad på lördag 23/2.
Storasyster kom 9 dagar efter bf, så jag räknar med att den här bebisen också kommer efter bf.
Imorgon har jag min sista arbetsdag 12-21, på torsdag ska jag vila och storhandla, på fredag ska jag försöka förbereda det sista innan bebisens ankomst, på lördag ska vi på barnkalas och klädbytardag, på söndag är det avslutning på dotterns simskola och på måndag ska jag jobba på dotterns dagis så jag hoppas inte bebisen kommer innan tisdag :rofl:

Håller tummarna att du får din bebis så fort som möjligt nu :)

Då får vi hoppas att bebis håller sig inne tills tisdag ;-)

Här har värkarna avtagit ! :-( vad är det här? Ska bebis sega ännu mer nu? Vattnet sipprar inte heller på samma sätt längre :-(
Jag som räknat med att tredje gången ska gå fort! Andra barnet kom efter 2h på förlossningen så jag trodde att det hör kunde bli klart innan midnatt men tydligen inte ...

Jag är beräknad på lördag 23/2.
Storasyster kom 9 dagar efter bf, så jag räknar med att den här bebisen också kommer efter bf.
Imorgon har jag min sista arbetsdag 12-21, på torsdag ska jag vila och storhandla, på fredag ska jag försöka förbereda det sista innan bebisens ankomst, på lördag ska vi på barnkalas och klädbytardag, på söndag är det avslutning på dotterns simskola och på måndag ska jag jobba på dotterns dagis så jag hoppas inte bebisen kommer innan tisdag :rofl:

Håller tummarna att du får din bebis så fort som möjligt nu :)

Hoppas värkarna kommer tillbaka nu så du får din lilla bebbe snart :bump:.
Nu är jag snart ensam gravid här, tror jag får hoppa över till vår-tråden istället :p

Med den tiden det här tar så kan jag nog följa med dig över i vårtråden :crazy:
För här händer inte mkt.. Oregelbundna sammandragningar men annars segt. Har en tid vid 10.00 då de ska diskutera fortsättning (sätter tydligen in antibiotika för infektionstiskens skull) och sen får man vänta.. Och vänta. Sätter igång mig senast 48h efter vattenavgång annars. Sega lilla bebis!
Nåja. Vattnet har också slutat sippra under natten. Undrar varför.

Hoppas värkarna kommer tillbaka nu så du får din lilla bebbe snart :bump:.
Nu är jag snart ensam gravid här, tror jag får hoppa över till vår-tråden istället :p

Hoppas det sätter fart på riktigt snart om det inte redangjort det!

Här hade jag en missnöjd bebis i natt. Han har alltid sovit på nätterna med undantag för uppvak och amning bara typ var 3-4:e timme. Men i natt vaknade han minst varannan timme och ville amma... Jag tror det är att han ville ta igen närheten som han inte fick under dagen när jag var själv med båda barnen och han var nöjd i vagnen.

Så jag var slut som människa i morse, storebror är fortfarande sjuk och ja... Sambon fick vara hemma och vabba för honom idag och han fick ta Alvin på morgonen och jag hade sovmorgon tilm halv tio! Jag vaknade av mig själv och behövde inte tänka på att få fram ett bröst fort som sjutton på en gång. Vilken lyx! :D

Idag ska vi till soc och sambon få bli pappa även på pappret. :)

Med den tiden det här tar så kan jag nog följa med dig över i vårtråden :crazy:
För här händer inte mkt.. Oregelbundna sammandragningar men annars segt. Har en tid vid 10.00 då de ska diskutera fortsättning (sätter tydligen in antibiotika för infektionstiskens skull) och sen får man vänta.. Och vänta. Sätter igång mig senast 48h efter vattenavgång annars. Sega lilla bebis!
Nåja. Vattnet har också slutat sippra under natten. Undrar varför.

Gud vad kul.. då är det snart bebis!!! :banana:

Tror det slutar sippra för att bebis sjunker ännu djupare ner när vatnet har gått.. du vet korken i flaskan! Bebis ligger helt enkelt ivägen och det kan koma lite vatten bara då och då...

Mitt vatten gick ju på Lördagen... var inne på kontroll både lördag och söndag sen så kom det igånr på natten mellan söndag till måndag, och så är hon född måndag eftermiddag, vi fick också antibiotika och ordern att vänta...:angel: annars had ejag fått igång sättning 3 dygn efter vattenavgång, men bebis ville ut efter 2 dygn. :D Hoppas de går bra för dig!

Brukar sitta nästan varje dag och titta på svenska En unge i Minuten, idag har jag sett En unge i minuten -USA.
Vilken jäkla skillnad de är.... nästan alla kvinnorna som kom in till förlossningen i usa är/var igentligen inte klara för att föda utan dom sätts igång på beställning... :eek: jag har hört lite om de tidigare att de tydligen gör så i usa.. men nu när man fick se de på tv och följa de så kändes de så fel, för mig känns de naturligt att bebis ska komma när den är redo för det och när kroppen startar förlossningen, sen om de behövs igångsättning eller någon annan åtgärd pga olika saker så accepterar jag det självklart... men att bara starta igång kroppen på ett bestämt datum.... :confused:

Alla gör vi ju olika och tycker olika, men för mig känns de så konstigt, dessutom kräver alla epidural, vilket jag kan förstå om kroppen inte igentligen är redo för att föda så måste de ju göra ont..när allt ska sättas igång på konstjord väg...
Dessutom frågade dom alla om de ville ha barnet upp på magen direkt efter födseln eller om de ville vänta att få barnet tills dom rengjort det och satt på kläder.

oj... nu krystar dom även på beställning.... aja

ett flummigt inlägg kanske... men vart så förvånad! :o:p

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar