Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

*kl*

Och här har det kommit en liten Julius!
Värkarna kom igång på allvar vid 8 och vid 9 var de så intensiva att vi åkte in! Det var hemskt intensiva värkar så i bilen trodde jag att jag skulle dö. Framme vid 9.30 och fick åka bår in då jag inte kunde gå.. Öppen 3 ynka cm då så varför jag hade så himla ont vet jag inte. Hade väldigt plågsamma värkar trots bäckenbottensbefövning samt lustgas men skämde ändå ut mig genom att vråla könsord i de hemska värkarna.. Fick spinalbedövning och då äntligen fick jag lite andrum för allt avstannade i 40minuter. Sedan drog det igång och var då öppen så fick krysta. På tre krystvärkar var han ute. 12,45. Så vi var på förlossningen i ca 3h.
Kommer inte skaffa fler barn det lovat jag! Julius mådde fin fint men min moderkaka släppte inte så de fick dra/trycka ut den (4pers låg och tryckte på magen) sedan blödde jag en hel del och de kunde inte avgöra om allt var ute så nu på kvällen fick jag åka upp på operation och skrapas. Spär rätt mör nu men ändå lycklig mamma till en supergullig liten kille!

3855g och 52cm lång är lillgrabben!

Jättegrattis till en liten Julius!
Hoppas du får återhämta dig snabbt efter pärsen med moderkakan.

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Saima (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Alicia (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Viktor (bf 03.01.13)
11 - numma - andra barnet Zilhan (bf 14.01.13)
11 - westernsuzie - första barnet Ellie (bf 04.01.13)
12 - Zody - andra barnet Olle (bf 06.01.13)
20 - Kisse - tredje barnet Pojke (bf ??.01.13)
20 - trazel - andra barnet Alvin (bf 27.01.13)
28 - Chambery - första barnet Melissa (bf 28.01.13)

Februari
18 - vica - första barnet - ?
20 - Tessiem - tredje barnet Julius (bf 18.02.13)

------
Stämmer detta? Saknar jag någon?

Senast ändrad:

Usch vad synd om er alla tre :( tycker ni gör helt rätt som tar emot hjälp!! Fungerar det om din mamma tar en promenad med barnvagnen? Annars är det skönt att slippa bära en stund bara. Och du, i vår rabatt syns det redan tecken på att våren är på väg :love:

Tyvärr funkar det inte att lägga i vagnen då, men när det blir lite varmare går det säkert att gå ut på en sväng med henne i bärselen. Just nu känns det dock som en enorm befrielse med bara lite mentalt stöd och någon som bär henne en stund :)

Vi käkade hos mina föräldrar igår kväll och hann inte hem innan kvällskriken började så det slutade med att mina föräldrar hjälpte till att bära omkring Ellie och sen gick vi hem när hon somnade vid åttatiden. Det var inte den värsta kvällen vi haft men jag tror min mamma ändå blev lite chockad över hur illa det är. Tidigare har hon kommit med kommentarer som "alla barn gråter ibland och kan vara lite gnälliga", men nu började hon nästan själv gråta när det var som värst :( känns ju bra att hon vet hur vi har det nu, även om det inte hjälper Ellie tyvärr :(

Usch vad ni har jobbigt! :( Hoppas skrikningarna ger sig snart! Jag har (tack och lov) ingen erfarenhet av det. Storebror skrek ju och hade ont i magen en hel del innan vi kom på mjölkallergin, men det pågick ju inte ens en vecka så det går ju inte att jämföra.

Skickar lite styrkekramar till er!

Här har vi haft en helt normal natt igen (:bow:), med mat 20:30, 1:00, 5:00 och 8:30. Däremellan enbart sömn - som det brukar vara! :)

Idag ska eventuellt Alvin få ha barnvakt för första gången! Jag måste verkligen ha fler BHar och jag vill inte ha med honom till köpcentrat. Han får lämnas nytankad hos mormor och så har jag några timmar själv att shoppa på! :o

Usch vad jag lider med er! Hoppas tiden springer iväg så att det snart är vår och Ellie har vuxit ifrån sin kolik!! Skönt att ni kan få lite avlastning, hoppas du kan slappna av då. Jag är hopplös på det när Viktor skriker, jag bär helst själv. Men efter ett tag är hjälp välkommet... Vi verkar ha haft tur, för Viktor har haft bra kvällar i nästan en vecka nu (konstant i sjalen).

Alltså det där med amningsBH:ar gör mig tokig! Jag har ju haft mjölkstockning flera ggr och är därför livrädd för att ha ngt som trycker mot brösten. Har typ 5 BH:ar som jag inte kan använda. Blev jätteglad när jag hittade en seamless amningsBH på Nelly. Får hem den, och så är den biten som håller uppe BH:n när man ammar tjock av sömmar. Hur tänkte de där?? När den delen som är närmst brösten är MED söm. Suck. Jag vill gärna kunna ta på mig annat än amningslinnen snart.

KL

Ni som har mkt mjölk, hur gör ni? Viktor blir nästan alltid mätt på ett bröst, det gör att det går ca 5-6 h mellan amningarna/bröst. Trodde att det skulle minska produktionen lite, men det gör det inte. Fick gå upp i natt och pumpa ur lite efter att jag försökt få honom att äta men misslyckats :p

Dessutom undrar jag hur sjutton det ska gå att amma någon annanstans än hemma. Mjölken flödar ju. Trots handdukar blir det ofta mjölk på både mig och bebis.

I natt undrade varför han inte tog tag, han låg och suttade i luften ½ cm från bröstet. Då inser jag att det står en stråle, så han dricker som ur en vattenslang :D

Tack för styrkekramarna! :) jag testar ju också att vara utan mjölk nu, men tyvärr verkar det inte vara det som är problemet och jag har aldrig varit någon storkonsument av mjölkprodukter, så hon har nog inte fått några större mängder innan heller. Ska till bvc på måndag så då får vi fråga lite om vad vi kan göra härnäst!

Härligt med en bra natt! Vi har haft två supernätter i rad nu, Ellie har nog bara käkat 3-4 gånger per natt och sovit riktigt bra där emellan. Tidigt i morse var hon emellertid klarvaken och på toppenhumör. Hon log brett flera gånger och försökte härma när jag skojade lite med henne och "blubbade" med tungan :love:

Hoppas det går bra med barnvakten! Ellie har också haft barnvakt några gånger nu för min mamma har tagit hand om henne när jag pysslar om hästarna. Kommer nog bli en sån stalltur idag med! :bump:

Usch vad jag lider med er! Hoppas tiden springer iväg så att det snart är vår och Ellie har vuxit ifrån sin kolik!! Skönt att ni kan få lite avlastning, hoppas du kan slappna av då. Jag är hopplös på det när Viktor skriker, jag bär helst själv. Men efter ett tag är hjälp välkommet... Vi verkar ha haft tur, för Viktor har haft bra kvällar i nästan en vecka nu (konstant i sjalen).

Tack för peppningen! :love: och jag är sååå glad för er skull att det verkar gå bättre med Viktor!! (peppar, peppar!) Härligt att ni har hittat något som funkar där med sjalen!

Jag har också jättesvårt att slappna av när Ellie gråter. Om någon annan bär henne blir det lätt att jag traskar efter hela tiden eller bara sitter och tittar på (eller gråter jag med :( ). Men det känns ändå bättre med någon "utifrån" som hjälper till ibland så vi liksom inte är helt ensamma med det här.

Alltså det där med amningsBH:ar gör mig tokig! Jag har ju haft mjölkstockning flera ggr och är därför livrädd för att ha ngt som trycker mot brösten. Har typ 5 BH:ar som jag inte kan använda. Blev jätteglad när jag hittade en seamless amningsBH på Nelly. Får hem den, och så är den biten som håller uppe BH:n när man ammar tjock av sömmar. Hur tänkte de där?? När den delen som är närmst brösten är MED söm. Suck. Jag vill gärna kunna ta på mig annat än amningslinnen snart.

KL

Ni som har mkt mjölk, hur gör ni? Viktor blir nästan alltid mätt på ett bröst, det gör att det går ca 5-6 h mellan amningarna/bröst. Trodde att det skulle minska produktionen lite, men det gör det inte. Fick gå upp i natt och pumpa ur lite efter att jag försökt få honom att äta men misslyckats :p

Dessutom undrar jag hur sjutton det ska gå att amma någon annanstans än hemma. Mjölken flödar ju. Trots handdukar blir det ofta mjölk på både mig och bebis.

I natt undrade varför han inte tog tag, han låg och suttade i luften ½ cm från bröstet. Då inser jag att det står en stråle, så han dricker som ur en vattenslang :D

Det har Alvin också kommit på! Han brukar dra igång utdrivningsreflexen, sen ligger han och gapar bara. Efter en stund behöver han ju dock börja suga ordentligt. ;) :D

Jag har ju väldigt mycket mat också och här går det ofta 4 timmar mellan varje amning, så det blir runt 8 timmar mellan för varje bröst, det kan kännas om vi säger så. Jag sitter med en stockning som gör att jag inte kan lyfta ena armen nu, men jag tror att vi fick bort värsta knölen på förra amningen. Det är i "högproducerande" bröstet (finns mer i ena än i andra - va samma med storebror), och jag vill ju amma på det för att få bort stockningen, samtidigt som produktionen ökar ju ännu mer, samtidigt som den minskar på andra... Snyggt med G-kupa på ena bröstet och C-kupa på andra... ;)

Om att amma borta så kör jag med kräklappar (sånna där små handdukar från Ikea), och sätter över bröstet så fort A släpper taget. Ibland behövs det så fort jag öppnar BHn också. :p Han är ju en kräkbebis, så kräklapparna är med överallt, jämt. ;)

Det blev ingen barnvakt, mamma är genomförkyld och jag är ju livrädd för RS. Känns onödigt när jag faktiskt inte måste just idag. :)

Och min mjölkproduktion har nästan lagt ner helt...

Försöker desperat pumpa igång den men verkar inte gå. Känner mig nästan gråtfärdig över det faktumet då jag så gärna ville amma ett halvår. Det gick ju så bra med Isaac, där hade jag alldeles för mycket mat.. numer så läcker jag inte heller så något tjafs är det ju.. och har varit senaste veckan.

Äter och dricker du ordentligt? Det märktes tydligt på min produktion förra gången om jag ätit eller druckit för dåligt en dag bara.

Annars om du pratar med BVC så borde de kunna hjälpa med någon hormonspray för att få igång produktionen mer. Det var jättevanligt förut med denna hormonspray...

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024