Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Imorgon har jag bf så idag ska jag verkligen försöka ta mig i kragen och packa bb-väskan. Storstäda ska jag också passa på att göra.
Egentligen skulle jag ha varit hos Bm idag också, men jag glömde tiden och försov mig.
Fick en ny tid inbokad på måndag. Känns onödigt.

Haha, jag beundrar din inställning inför vad som komma skall. :D

Jag gick ju över förra gången (BF+2) och Alvin kom en vecka tidigt (och väldigt snabbt). Så det är ju faktiskt inte säkert att din bebis bestämmer sig för att stanna jättelänge till. ;)

Jag har sånna här inlägg i min BH...
breastshells.png

Note to myself: Böj dig inte framåt! :grin:

Haha, det kom jag aldrig i håg när jag använde dem. Lyckades hela tiden blöta ner mina kläder med mjölk!

KL

Idag har vi shoppat! En Troll Bedside crib och lite fina kläder på PoP. Hoppas nätterna blir ännu smidigare när jag har honom så nära. Har ju haft en vanlig spjälsäng intill min säng, men då måste jag lyfta honom över kanten vilket inte är helt lätt på natten.

Vi har nog för hög produktion helt enkelt för sånna där! :p Jag menar, det kan ju inte vara meningen att man ska behöva tömma var tionde minut för att kunna röra sig..?

Vi har plockat av ena långsidan på spjälsängen och så står den i kloss med vår säng. Alvin har sovit 20 minuter sammanlagt i sitt liv i den. :angel:

Äsch, det löser sig så småning om. Han kommer inte sova hos oss till han kör moppe. ;)

Dumt nog så köpte vi en spjälsäng som man inte kan plocka av sidan på. Ikea har ändrat modellen :mad:

Vi hade Viktor i vår säng innan, men eftersom jag bär honom hela dagarna är det ganska skönt att sova själv på natten :)

Accepterar han att sova själv på natten? Alvin vill inte sova alls på natten när han inte fått tillräckligt mycket närhet (enligt honom) på dagarna, så jag bär en del också. Jag är rätt inne på att köpa en sjal, men jag har så svårt att få tummen ur. :o

Vi har precis avslutat den värsta amningen någonsin. Alvin biter tag och vägrar släppa ett jättedåligt grepp på min mest trasiga sida. Det slutar med att jag sitter och gråter för att det gör så ont och tvingar honom att äta med amningsnappen. Det gick inte alls bra och sist vi använde amningsnapp så fick jag stockning som heter duga. Nu får vi väl se... :crazy:

Jag växlar mellan trikåsjal och Ergobaby sele på dagarna, funkar väldigt bra :) Viktor sov ju enbart på oss de första veckorna. Sen sydde min mamma ett babynest som vi hade emellan oss i sängen. Provade lägga ner honom efter amning när han var riktigt trött och nöjd. När det fungerade bra provade vi att lägga babynestet i spjälsängen. Och det har gått över förväntan :)

Usch, den amningen lät inte rolig!! Jag lider med dig, har ju haft bekymmer med amningen sen dag ett. Nu är jag mest fundersam över smärtan i brösten mellan amningarna. Svamp-tabletten gjorde tyvärr ingen skillnad.

Alltså, ungen har ett sånt jä*la sug! Storebror var inte i närheten att ha samma sug... Jag förstår inte. :p

Menmen, när vi tagit oss över den här amningströskeln så blir det jättebra är jag övertygad om (och det är väl det enda som fortfarande får mig att hålla på)... :)

Tack för pepp!! Lyckades tjata mig hem, måste ha gett ett skört och uppgivet intryck för de gav med sig!! Är hemma och allt är tokbra just nu, bebisen är nöjd, mamman är nöjd och syskonen är begeistrade i lillebror!

Nu väntar vi på din bebis Nisse, sen är vintertråden komplett! Du verkar dock ta det med ro :)

Du som bär i sjal, har du fått till positionen vagga? Tycker han får så konstig ställning när jag försökt...

Jag har faktiskt aldrig provat bära i vagga, Viktor hade aldrig gått med på det :)

Vad skönt att du fick komma hem!
Det kan vara otroligt stressande att ligga på sjukhus . Och det kan vara sjukt jobbigt att dela sal.

Jag har aldrig burit i vagga faktiskt. Storasyster hade aldrig något behov av det då hon jämt var nöjd med grodposition.
Det känns så längesedan jag sjalade pyttis öht nu så jag känner mig som en nybörjare .
Svinga upp en toddler på ryggen skulle jag däremot kunna göra i sömnen :D.

Jag gick ju över 9 dagar med storan och är bombsäker på att jag kommer gå över tiden den här gången också.
Det kommer definitivt inte bli någon bebis i helgen iallafall.
Imorgon ska vi på ikea och handla ett täcke till bebisen, sedan är det klädbytardag och efter det barnkalas.
På söndag ska vi åka till badhuset.
Jag tänker att om jag planerar in saker så måste ju bebisen snart komma :D.
Idag testade jag att skrika ut bebisen, men det funkade inte. Tur att vi bor i eget hus utan grannar i närheten :angel:.

Cornelis bajsade också bara var 3:e dag ungefär och verkade ha ont av gaser i magen. Så vi testade med pysventil i rumpan. Det kom ganska mycket luft, och bajs varje gång. Använde sån i två dagar bara, han har bajsat 5-10 ggr/dagen sen dess och magknipen har upphört.
Ventilerna kan man köpa på apotek eller typ Babyland.
Tänkte börja med Sempers magdroppar, men det behövdes aldrig.
Minifom skulle jag aldrig våga ge.

Varför skulle du inte våga ge Minifom?? *nyfiken* :)

Här funkar allt väldigt bra, Melissas Mormor och Morfar är nere i skåne och premiär hälsar på. :D Mysigt när alla är samlade och man får lite avlastning. ;)

Här har det också börjat bli lite gnäll strax efter aming, vet inte riktigt vad de beror på, hon har råkat spy rejällt någon gång också... men ser ut aom typ magknip... hon spänner sig och blir antingen arg eller ledsen tills hon lyckas gasar ordentligt, då blir hon nöjd och somnar.

Någon som tror sig veta vad de kan bero på? Funderar på om jag ska köra och handla något för magen som kanske hjälper... tycker så synd om henne, blir oftare värre på eftermiddan/kvällen eller en dag med många mål mat.
Hon sväljer inte mycket luft, så kan inte bero på de... hon får alltid bra grep och spyr sällan... men det kommer mycket mat när hon vill äta och de dröjer mellan 3-4 timmar mellan målen, hon vill inte äta oftare... och när hon väl äter så äter hon länge. :grin:

Vad skönt det skulle vara om bebis bara kräktes någon gång ibland. Alvin började bra, men är nu i samma klass som storebror. Många om uten varje dag blir det för att han ska vara hyfsat torr... Jag själv har resignerat och går nerkräkt och luktar sur mjölk så länge vi bara är hemma.

Menmen, det brukar ge sig när de börjar äta fast föda brukar jag trösta mig med. Dessutom är det nog ett lyxproblem eftersom det nog har att göra med att han får i sig mer än han behöver.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar