Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Det gör A också. Jag antar att maten kommer för foft för mig i alla fall så han inte hinner med. Ibland har det hjälpt att han fått rapa ordentligt också.

KL

Jag kan knappt tro att det är sant, men vi hade en skrikfri kväll igår!!! Den första skrikfria kvällen på fyra veckor!!!! :love: hon började gnälla lite vid sextiden som hon brukar och jag var beredd på att skrikandet skulle börja. Sen promenerade vi ner till mina föräldrar med Ellie i bärselen. Då somnade hon och låg och sov kanske en halvtimme. När hon vaknade trodde jag igen att nu är det väl ändå hög tid för henne att börja skrika, men nej. Hon satt och charmade oss allihop med stora leenden. Sedan lånade jag mina föräldrars säng och lade mig där och ammade lilltjejen ett bra tag. Hon spände sig ett par gånger som att magknipet var på väg att börja MEN SEDAN SOMNADE HON!!! Efter ett tag lade vi henne i vagnen och gick hem och hon bara sov och sov!!!! Helt otroligt!! :love: :) :)

Jag har varit utan mjölkprodukter sedan i onsdags nu, kan det bero på detta? Vet ni hur många dagar det tar innan det är borta från mjölken? Eller kan koliken vara på väg bort nu?

Det tar ju ett tag för mjölken att lämna din kropp, så det skulle absolut kunna vara Det. Hoppas det fortsätter så för er! :)

Vad härligt :love: hoppas verkligen att det håller i sig!! Så kul att läsa! Vi behövde inte bära Viktor igår kväll, så skönt :) han var nöjd med att ligga på min mage i soffan mellan amningarna.

Det tar ju ett tag för mjölken att lämna din kropp, så det skulle absolut kunna vara Det. Hoppas det fortsätter så för er! :)

Okej, ja då kanske det helt enkelt är det då!! Heeelt fantastiskt i så fall! Fast vi får se några kvällar till innan jag vågar tro på det!

Dessvärre glömde jag bort mig totalt igår kväll och råkade ta två klunkar ur en kopp med kaffe och mjölk :cool: förutom det har jag verkligen lusläst varje innehållsförteckning, men jag antar att reaktionen från de klunkarna kommer att komma om det nu är mjölken som har varit problemet hela tiden.

Vad härligt :love: hoppas verkligen att det håller i sig!! Så kul att läsa! Vi behövde inte bära Viktor igår kväll, så skönt :) han var nöjd med att ligga på min mage i soffan mellan amningarna.

Ja jag kände mig verkligen LYCKLIG igår kväll, fast jag nästan inte vågade tro det!! :love:

Häärligt med Viktor, tänk om det börjar ordna sig med våra bebisar!! :love: Man verkligen njuter av varje sekund med bebin när man ser att den har det bra :)

Lite nyfiken på er som ger ersättning, hur mycket får era små per mål? För när jag gett utpumpad mjölk i flaska så blir hon mätt på ca 70 ml. Känns lite, eller är det normalt?

F brukar äta runt 100 ml när han får mjölk på flaska, vilket väl borde bli ungefär lika mycket om man ställer det i relation till kroppsvikten? Fast sedan spelar det ju roll hur ofta de äter också, om man ska veta hur mycket de äter per dygn.

Grattis till er som hunnit få era små sedan jag var inne och skrev sist! :bump:

Idag blir F sju veckor. I veckan som kommer ska han bli av med sitt sista gips och få skena istället. Det känns som att han har lämnat det allra mest nyfödda stadiet nu - han ler, "snackar" och kör stenhårda ;) magträningspass - han är väldigt stark i nacken och låg på mage på sängen och kikade på storebrors lek i nästan 5 minuter här om dagen, innan han fick ge sig. Det gav tydligen väldigt bra motivation :D.

Några klunkar går förhoppningsvis bra! Tänk skillnaden med hur mycket mjölk du fick i dig tidigare. :) Att läsa innehållsförteckningar blir man fenomenal på efter ett tag. Något att tänka på i innehållsförteckningarna är att mjölksyra och smörarom går bra att äta, likaså vegetabiliskt fett. Du ska dock akta dig för vegetabiliskt margarin. De som var de största förvåningarna för mig. :)

Hoppas verkligen att det är mjölken som ställer till problemen för er. Detär ju relativt enkelt att undvika! :)

Om hon kräks mycket kan även det vara ett tecken på mjölkproteinallergi.

Idag blir F sju veckor. I veckan som kommer ska han bli av med sitt sista gips och få skena istället. Det känns som att han har lämnat det allra mest nyfödda stadiet nu - han ler, "snackar" och kör stenhårda ;) magträningspass - han är väldigt stark i nacken och låg på mage på sängen och kikade på storebrors lek i nästan 5 minuter här om dagen, innan han fick ge sig. Det gav tydligen väldigt bra motivation :D.

Idag blir min F också 7 veckor ;) (och jag är så nyfiken på vad din pojke heter)! Hon känns också som om hon kommit förbi det får första stadiet. Ler, pratar, har bra styr på huvudet och kan dra sig framåt på mage om hon får grepp om något. Sover i sin säng på nätterna förutom dom gångerna jag somnar under amning.

Det gäller att passa på att njuta :) nu sitter jag här med en slemmig och hostig bebis :( har precis pratat med 1177 så jag vet när det är dags att åka in ( om han blir sämre). Typiskt när man är försiktig och håller sig hemma, så är det sambons förkylning som smittar.

Vilken natt!! Viktor är så förkyld :( jag med såklart. Han har knappt kunnat äta alls i natt för han har varit så täppt i näsan. Nu sover han på mig, helt slut. Mellan hostningarna och snoret är han dock på ett strålande humör :) hoppas inte han blir sämre bara.

Lite bröstmjölk i näsan löser upp bra! Kan vara trixigt att få in det förvisso (har haft en liten snorig tjej för en vecka sen). Snorsug var även det en räddning med grabben, när han var extremt förkyld som 2 månader gammal.

Hoppas han blir bättre snart lilla Viktor!

Det gäller att passa på att njuta :) nu sitter jag här med en slemmig och hostig bebis :( har precis pratat med 1177 så jag vet när det är dags att åka in ( om han blir sämre). Typiskt när man är försiktig och håller sig hemma, så är det sambons förkylning som smittar.

Nej, stackars liten!! :( Jobbigt med slem, det måste va svårt för honom att äta :( Håller tummarna för att han blir bättre snart! Har han klarat sig från feber eller har stackarn det också?

Nu har vi haft två skrikfria kvällar i rad vilket har varit heelt fantastiskt, men för oss också kom nästa problem nu som ett brev på posten! :cry: det känns som min mjölk har minskat jättemycket!! Jag har hittills haft hur mycket mjölk som helst men igår och idag har jag märkt att det har varit mycket mindre. Ellie verkar inte vrålhungrig eller missnöjd eller så och det kommer lite mjölk när jag klämmer på brösten, men de känns liksom tomma (förut har de fyllts på och blivit spända inom 30 minuter efter amning) och det kommer inte lika mycket som vanligt. Och det känns som det blir värre och värre... :(

Vet inte om det beror på att jag ätit dåligt nu när jag har tagit bort alla mjölkprodukter? Eller om det kan va för att Ellie har ätit lite dåligt senaste dagarna, då kanske min mjölkproduktion har anpassat sig till det? Vad gör man??? :eek:

Ferrari, hade inte du problem med att din mjölk helt plötsligt försvann? Har den kommit tillbaka? Gjorde du något särskilt?

Vilken natt!! Viktor är så förkyld :( jag med såklart. Han har knappt kunnat äta alls i natt för han har varit så täppt i näsan. Nu sover han på mig, helt slut. Mellan hostningarna och snoret är han dock på ett strålande humör :) hoppas inte han blir sämre bara.

Men stackare! Ni får krya på er!!

Vad är det som du tagit bort som du inte längre kan äta? Det finns i stort sett ingenting som inte finns mjölkfritt/mjölkfritt alternativ till. Det enda jag inte hittat substitut till är gräddfil.

Det förutsätter ju att man gör en hel del mat från grunden själv, men det finns en hel del halvfabrikat som är mjölkfria bara man väljer rätt märke. :)

Hoppas Viktor kryar på sig fort! Alvin har också blivit lite snuvig, men det håller sig på avstånd bara han är upprätt. :)

Prova att pumpa på natten, det ska öka mjölkproduktionen.
Hur mycket/lite du äter ska egentligen inte spela någon roll.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar