Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Nu har jag äntligen beställt ett babynest,hoppas vi kommer sova lite bättre nu! :) Nån här som använder ett sånt?

Kl.

Nån dag när jag ids, ska jag lägga upp sista magbilden, tagen på BB.
Jag höll på att garva IHJÄL mig när jag såg den!

Även fast ongen fixerat sig å var på väg ut några timmar senare, ser det ut som jag har magen typ fastväxt i bröna :rofl:

Hoppas oxå Chambery mår bra och har bebis på utsidan nu!

Fibusen: Jag använde babynest men E somnade inte så bra i det, å somnade han bredvid så vaknade han 9 ggr av 10 när man lyfte över honom. Så det är typ skrotat nu. Han sover bredvid mig och det går jättebra, nästan inget gnäll. Förutom från mamman som får ont i höfterna av att ligga tvärstilla på sidan i timmar i sträck :angel:

Nu har jag äntligen beställt ett babynest,hoppas vi kommer sova lite bättre nu! :) Nån här som använder ett sånt?

Vi gjorde en egen liten babynest mellan oss med ihopvirade badlakan och sen har vi lagt en filt som "botten" och lagt runt handdukskanterna. Fungerar super :idea:
Oftast så går det bra att lyfta över henne dit efter att jag har ammat och hon somnar om bra. Ibland vill hon ha närhet och då får hon sova bredvid mig. Fungerar dock inte hela natten för jag får alldeles för ont i kroppen då.

Här kommer en magbild på mig från BB. Ignorera ansiktsuttrycket, sambon fotade mitt i en värk :grin:

270306_10151449048172868_1628465543_n.jpg

Ursäktar bombningen av inlägg i tråden, men får passa på när Alicia låter mig sitta vid datorn ;)

Blev remitterade till ögonkliniken med henne imorgon, ska göras en odling på kladdet hon har i ögonen. Hon har haft det sen hon föddes, men det blev bättre ett tag och det kom bara klar vätska, men nu har det blivit varigt igen så BVC ville att vi skulle kolla upp det. Hoppas att det inte är något allvarligt :( Tycker så synd om henne när hon knappt kan öppna ögonen när hon vaknar :cry:

Vi ska testa din variant ikväll, Olle vill gärna samsova och det går jättebra till dess att storasyster också kommer in. Då blir det lite trångt, eller ja - storasyster ligger gärna nära O, och hon ligger INTE still ;) Så ett
"nest" blir förhoppningsvis bra :)

*kl*
Här flyter dagarna på, är så förvånad över hur smidigt det går - än så länge alltså ;) På måndag börjar allvaret, för då ska sambon börja jobba igen. Men det ska nog gå bra :)
Olle växer massor, har börjat med storlek 62 och han börjar bli sådär härligt bebistjock med veck överallt :D Inte konstigt dock, han har hittills gått upp över 300 gram/vecka!

Nesten är ju dyra att köpa i affärer,men hittade en på facebook som gör kanonfina nest för tre små hundralappar,så då tänkte jag att då kan jag lika gärna köpa ett! :)

Milton 5 veckor oh 1 dag! :love:
373881_4665280624219_132254577_n.jpg

Åh, vad ska jag söka på? :angel: vill gärna ha ett riktigt nest ju!

Otroligt fin bild på ett otroligt fint barn. Tänk vad fort det går, redan 5 veckor gammal liksom?! Herregud, min Olle blir 3 veckor på söndag och storasyster Stella är 2 år och 9 månader nu :eek:

Ah, tack! Nu ska jag bara vänta på att bli medlem och sen beställer jag med ett. :D

*kl*
Funderar också på hur det gått för chambery! Hoppas hon haft en bra förlossning och nu njuter av bebis!

Själv läser jag tråden men har sista dagarna varit nere och haft ont och blir bara avundsjuk på alla er som fått era små.
Så håller låg profil. Sista arbetsveckan men igår och idag har jag varit sjuk (förkyld) så blir inte många arbetsdagar. Har ONT så hoppas våran grabb inte tänker dröja så länge till (v37+1 idag) min förhoppning är att han kommer i nästa vecka (men bara därför lär jag väl få gå över tiden)

kl
Ni som har barn som tar napp, gjorde de det med en gång eller behövdes det en inkörningsperiod? Zilan har provat nappen flera gånger men suger någon gång och börjar sedan skrika eller spottar ut den. Hon är inte hungrig när jag försöker utan bara tuttsugen då hon ligger och små myser vid bröstet, men nappen vill hon inte ha.

Milton tog den direkt,även om han var lite skeptisk i början. Men utan napp hade vi gått bananas här hemma,för han har ett EXTREMT sugbehov,han kan ligga vid brösten en timme och halvsova,sen så fort man lägger ner han så börjar han snutta med munnen,sen vaknar han och gallskriker! Stoppar man in nappen då blir han knäpptyst och somnar om. Dock vill han inte ha den när han är klarvaken,utan det är när han är lite pömsig och vill ligga och mysa innan han somnar. :love:

Vissa sorter är han lite kinkig med,men MAMs nappar snuttar han på med glädje,så om en sort inte funkar kan man ju testa med en annan!

Senast ändrad:

Med storebror behövdes ingen inkörningsperiod med nappen, han fattade grejen på en gång.

Alvin fattar inte vitsen. Han kräks om man försöker "tvinga" honom (låter mer brutalt än vad det är ;) ) att ta nappen. Fast han är nöjd för det mesta utan napp, så vi har inte försökt något mer med den. Oftast tar han den när han är hungrig, men vill inte ha den så länge - han vill ju ha äkta vara då. ;)

Hon tog nappen på en gång. Hon har väldigt stort sugbehov och använde mig som napp innan. Den enda nappen som funkar är mam 0-2mån. Har fler andra sorter också men dom vägrar hon ta.
Hon spottar ut nappen när hon somnar :p

Tack för alla svar. Jag ska prova en annan napp. Jag har försökt när hon är färdig ammad och bara ligger och gossnuttar att ta nappen i stället, men än så länge utan framgång.

Söt bild på beisen (Milton?) och hoppas det går bra för Chambery, hoppas hoppas hennes bebis har kommit ut.

*knappen*

Jag får lite halvt ångest... Vi ska ju inte ha fler barn. Men jag blir lite (eller ganska mycket) ledsen när jag inser att jag aldrig kommer vara gravid eller gå igenom en förlossning igen. Jag saknar det, fast jag mått så fruktansvärt dåligt genom båda hela graviditeterna...

Jag måste vara helt knäpp som redan börjat fundera på en trea, fast det ska ju inte bli av... Min kropp klarar det inte, vår familj klarar nog inte en lika graviditet till och jag vill ju ha tid för de barnen vi har.

Här har bebis kommit!! :love::

Har inte haft tillgång till internet under dessa dagar, men vi kom hem från BB nu ikväll efter att bebis blivit igenomgången av barnläkare och fåt alla tester/prover gjorda, så då passar jag på att uppdatera.

Melissa föddes i Måndags på sin BF dag den 28/1 -13, hon anlände kl 15:29 på eftermiddagen och är 50 cm lång och väger 3555 gram. :)

mitt senaste inlägg... var att jag hade ringt in och pratat med förlossningen och var välkommen in, vi packade lite och körde in så vi var där vid 8 tiden på morgonen, vart kopplad till ctg där allt såg jätte fint ut, hade värkar men var helt klart hanterbara, läkaren trodde nog inte att jag hde så mkt värkar, men efter att hon känt efter och meddelat att jag redan var öppen 5 cm precis när jag kom in så förstod hon att det var på riktigt. :o

Vart erbjuden att hoppa i badet om jag ville, vilket jag ville testa, låg där i ca 1,5 h var grymt skönt och sambon masserade med vattenmunstycket vid värkarna, ganska så snabbt så kom tyngd känslan och läkaren sa att jag snart kommer få kryst känsla, då ville jag upp ur vattnet och få lite lustgas, började på det lägsta på gasen, :angel: gav lite effekt... vart undersökt en gång till och var då 9 cm öppen men helt mjuk, då var klockan runt 11 på förmiddagen, jag hanterade värkarna bra, alla var tvär säkra på att bebis skulle va ute till lunch men tills helt plötsligt allt tog tid och avtog, bebis huvud hade följt vägen ner riktigt fint men valde helt plötsligt att "stanna" :cool: i samband me det fick jag krystvärkar men fick vekligen inte krysta då bebis hamnat lite snett och roterat för mycket på vägen ner.. så det var stopp i hålet! Det var ruggigt plågsamt då man inte kan påverka krystvärken, den sköter ju sig lite själv....:crazy: dom kopplade på värkstimulernade dropp för att jag skulle få mer kraft i värkarna så bebis kunde pressas ut, men inget hände, efter ytterligare några timmar så sa jag, ge mig Epiduralen, jag var forfarande samlad, hade ont men hanterade de bra, men var för plåsamt att ha så mkt krystvärkar utan att få krysta.. dom gav mig smärtlindring snabbt och enkelt, kändes inte ett dugg, sen tog allt en jäkla fart, ca 50 minuter senare så ploppade bebis ut! :D:love: Var grymt skönt att få höra nu får du krysta allt va du kan, jäklar jag hade så mkt energi och krafft att bebis kom i en jäkla fart, sambon vågade till och med titta ner på bebis huvud när hon stod i genomskärning. :grin:
Känslan när bebis var ute var helt underbar, vilken kick! Fick sen avnavling, sambon skötte saxen och efterbörden kom i full fart dirket efter också.

Ruggig lustig känsla att va tom.... Så samanlagt tog min förlossning ca 6 timmar inne på sjukhuset, hade tagit runt 3 om bebis inte fastnat! Men jag är super nöjd endå, sprack inget och dagarna nu efter har jag inte änns kännt att jag har fött barn!

Kan även tilläga att Melissa är värdens lugnaste, äter, skiter och sover.... nu börjat brösten komma igång också... Hoppas bebis fortsätter att vara så här enkel, verkligen perfekt första bebis! <3 Fick ligga kvar på BB i 2 dygn med kontroll var 4 timma, eftersom jag hade tidig vattenavgång. så glad att jag slapp bli igångsatt!

jäkla långt skrivet de vart, men nu ska jag gå o mysa me min dotter!

Åh vad avundsjuk jag blir! Jag vill också in på förlossningen!
Jag är så sjukt less på att vara gravid!

Stooooort grattis till lilla skatten!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025