Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter skönt med sömn!! Men är inte brösten sprängfyllda på morgonen då?
Lyllos!!!!
Nån här som haft kräkbarn? Vad kan man göra för att underlätta?
*KL*
Nu är vi inte många kvar som fortfarande väntar va?
Typ Nisse, jag & Vica?
Vet ni?! I natt har vi enbart sovit och sen ätit EN gång!
Alvin åt när vi la oss 22.30, sen vid 4... Nu väntar jag på att han ska vilja äta igen. Att dessutom tajma det med att storebror sov till 8.40 gör ju att jag känner mig som en helt utvilad människa idag!
Jag säger det. Napp är en gudagåva! Jag kan vara borta 2-3 timmar utan Freja. Bara att lämna henne till mannen nymatad och han ger nappen när hon blir snuttig.
Fri amning finns inte hemma hos mig. Jag är ingen "snutte". 2 timmar minst ska gå mellan amningarna, för då ÄTER hon rejält och det blir inte detta "mesiga snuttandet". Sen får hon mer än gärna ligga nära, hud mot hud, med nappen i munnen.
Kör lite blandat "old school" och "new school" gällande amningsfilosofier. Och här funkar det ju, över förväntan. Jag har en tös som äter bra, använder napp, inte spyr och sover gott
Var svårare med Isaac att inte vara "snutte" också, då han vägrade napp.
Milton somnar som en stock i bilen,sen sover han oftast minst en timme,oftast 2-3,så då hinner man klart med alla måsten som att mocka,packa hö,och borsta av lite snabbt. Pyssel blir det inte så mycket av under veckorna nu när det är så kallt,då vill man ju att det ska gå snabbt så inte Milton blir kall. Rider gör en tjej i stallet,men min häst är ju bara tre år,så det blir bara två dagar i veckan,då gör jag i ordning hästen åt henne,sen rider hon ju max en kvart,Milton brukar vakna precis då,helt sanslöst att han lyckas pricka in det varje gång,haha,men vi har en vagn i stallet som vi har han i så bara att mata lite och gå runt något varv så sover han igen.
Några gånger har han vaknat när vi kommer fram till stallet,då får man mata,gå lite,mata,sen brukar han somna till. Är oftast ute vid lunchtid om jag åker själv,och då har han sina timmar där han sover längst och bäst.
Man får pyssla lite helt enkelt.
Här är en till snuttbebis som inte gärna tar nappen.. Den duger ibland, men inte alls så ofta som det skulle behövas Tack och lov så kräks inte Olle, men han spottar ut mjölken som kommer om han inte är hungrig, och det resulterar i mycket mjölkiga kläder Jag har insett att det är lönlöst att byta tröja, så ska vi bara vara hemma står jag ut med fläckarna. Oerhört glammigt!
Imorgon ska vi till BVC igen, ska bli kul att se hur mkt han gått upp den här gången. Vågar inte hoppas på några 300 gram den här veckan med, men runt 200 ska vi nog greja. Gissar på att han väger över 5 kg iaf