Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Grattis till din dotter! Och vilket vackert namn (andra plats på våran lista) :)

Skönt att allt förflöt bra och extra kul att hon är den första bebisen i vintertråden som varit punktlig :D

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Saima (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Alicia (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Viktor (bf 03.01.13)
11 - numma - andra barnet Zilhan (bf 14.01.13)
11 - westernsuzie - första barnet Ellie (bf 04.01.13)
12 - Zody - andra barnet Olle (bf 06.01.13)
20 - Kisse - tredje barnet Pojke (bf ??.01.13)
20 - trazel - andra barnet Alvin (bf 27.01.13)
28 - Chambery - första barnet Melissa (bf 28.01.13)

Vet ni?! I natt har vi enbart sovit och sen ätit EN gång! :eek: :D

Alvin åt när vi la oss 22.30, sen vid 4... Nu väntar jag på att han ska vilja äta igen. Att dessutom tajma det med att storebror sov till 8.40 gör ju att jag känner mig som en helt utvilad människa idag! :bump:

Låter skönt med sömn!! Men är inte brösten sprängfyllda på morgonen då? :eek:

Sprängfyllda var ordet! :D Jag fick honom inte att äta förrän klockan var 10.30, så det hade gått 12 timmar sedan han åt på det bröstet senast. ;) Det känns dock mycket bättre den här gången än i början förra gången. Jag tror det är för att Alvin äter mer sällan än vad storebror gjorde (varannan timme dygnet runt). Alvin äter helst med sisådär 4 timmars mellanrum, på morgonkvisten kan det dröja ännu längre så brösten är väl inställda på det nu. :)

Lyllos!!!! :D

Milton har börjat kräkas... Nu vet jag att det är normalt att bebisar kräks,men han har aldrig gjort det innan,och nu är det 4 av 5 gånger man matar bara pang bom sen några dagar tillbaka... :confused: Är orolig att något är fel. Oftast så kommer det upp så det rinner ner på halsen 2-3 "hickningar",men några gånger är det så det verkligen väller ur han. Oftast så kommer du även upp ur näsan så han får kippa efter andan under ett andetag,sen får han panik och gallskriker,och jag tycker såååå synd om honom! :(:confused: Mitt lilla hjärta!

Han äter ju både bröstmjölk och flaska,och det är värst när han äter ur flaskan. Det är en anti-colic flaska,så han ska inte få i sig så mycket luft helelr...Vi har aldrig haft det här problemet förut så jag är som sagt lite orolig...

Det enda jag kan tänka mig är att han äter lite mer sällan nu än innan,och då äter lite mer istället,men om han sen ska kräkas upp det flera gånger per dag så kommer han ju rasa i vikt. Sen blir det en ond cirkel,för då är han så hungrig sen så han hetsäter,och då äter för snabbt...

Nån här som haft kräkbarn? Vad kan man göra för att underlätta?

Lyllos!!!! :D

Nån här som haft kräkbarn? Vad kan man göra för att underlätta?

Inte helt fel att få sova en hel del! :D

Storebror var en extrem kräkbebis. Det kom fontäner varje gång han hade ammats. Han behövde aldrig rapas, så han svalde inte en massa luft. Jag hade (och har även denna gång) extrem mjölkproduktion och jag tror han helt enkelt fick i sig mer än han behövde. Han gick upp fint i vikt hela tiden. Så länge han gjorde det så tyckte inte BVC-sköterskan att vi behövde vara oroliga.

Nu är ju han även mjölk- och sojaproteinallergiker, så jag vet inte om det spelade in eftersom jag bara undvek mjölkprotein medan jag ammade. En av symptomen på det ska ju vara kräkningar. Han var en pigg och glad bebis i övrigt, så jag var aldrig orolig ändå.

Alvin verkar också bli en kräkbebis nu när produktionen har satt fart ordentligt. Men jag antar att det fortsätter bero på min extrema mjölkproduktion (Arla-ko nästa...) ;)

Vet ni?! I natt har vi enbart sovit och sen ätit EN gång! :eek: :D

Alvin åt när vi la oss 22.30, sen vid 4... Nu väntar jag på att han ska vilja äta igen. Att dessutom tajma det med att storebror sov till 8.40 gör ju att jag känner mig som en helt utvilad människa idag! :bump:

Åh, avundsjuk. Knappt sovit något alls senaste dagarna.

Är det inte Freja som bestämmer sig för att vara vaken, så är det Isaac (som normalt sover 12 timmarsnätter). Och ovanpå det har jag tandvärken from hell i visdomstanden som fastnat i nederkäken (väntar på OP-tid). Nä, just nu mår jag inget bra alls. :crazy:

Jag säger det. Napp är en gudagåva! Jag kan vara borta 2-3 timmar utan Freja. Bara att lämna henne till mannen nymatad och han ger nappen när hon blir snuttig.

Fri amning finns inte hemma hos mig. Jag är ingen "snutte". 2 timmar minst ska gå mellan amningarna, för då ÄTER hon rejält och det blir inte detta "mesiga snuttandet". Sen får hon mer än gärna ligga nära, hud mot hud, med nappen i munnen.

Kör lite blandat "old school" och "new school" gällande amningsfilosofier. Och här funkar det ju, över förväntan. Jag har en tös som äter bra, använder napp, inte spyr och sover gott ;)

Var svårare med Isaac att inte vara "snutte" också, då han vägrade napp.

Det är så där jag också skulle vilja ha det, för det är ett jäkla snuttande emellanåt med kräkningar som resultat eftersom jag verkar ha enorma mängder mjölk (även när hon verkligen är hungrig och äter som folk hinner hon ju knappt klunka i sig i den takt mjölken kommer :cool: ) så hon verkar liksom ha ett större sugbehov ibland än vad hon är hungrig. Men tyvärr verkar min bebis också vara den modellen som vägrar napp. Jag testade och hon blev skiiitförbannad och kunde inte krångla ut den eländiga nappen ur munnen fort nog :angel:

Här är en till snuttbebis som inte gärna tar nappen.. Den duger ibland, men inte alls så ofta som det skulle behövas :D Tack och lov så kräks inte Olle, men han spottar ut mjölken som kommer om han inte är hungrig, och det resulterar i mycket mjölkiga kläder ;) Jag har insett att det är lönlöst att byta tröja, så ska vi bara vara hemma står jag ut med fläckarna. Oerhört glammigt! :D

Imorgon ska vi till BVC igen, ska bli kul att se hur mkt han gått upp den här gången. Vågar inte hoppas på några 300 gram den här veckan med, men runt 200 ska vi nog greja. Gissar på att han väger över 5 kg iaf :D

Milton somnar som en stock i bilen,sen sover han oftast minst en timme,oftast 2-3,så då hinner man klart med alla måsten som att mocka,packa hö,och borsta av lite snabbt. Pyssel blir det inte så mycket av under veckorna nu när det är så kallt,då vill man ju att det ska gå snabbt så inte Milton blir kall. Rider gör en tjej i stallet,men min häst är ju bara tre år,så det blir bara två dagar i veckan,då gör jag i ordning hästen åt henne,sen rider hon ju max en kvart,Milton brukar vakna precis då,helt sanslöst att han lyckas pricka in det varje gång,haha,men vi har en vagn i stallet som vi har han i så bara att mata lite och gå runt något varv så sover han igen.

Några gånger har han vaknat när vi kommer fram till stallet,då får man mata,gå lite,mata,sen brukar han somna till. Är oftast ute vid lunchtid om jag åker själv,och då har han sina timmar där han sover längst och bäst.
Man får pyssla lite helt enkelt.

Aha, va praktiskt att han är så regelbunden! Min är inte det än, igår hade vi t.ex. förmiddagen from hell :angel: då hon var på värsta humöret någonsin och det enda som funkade var att gå omkring med henne i famnen i lägenheten (i timmar.... höll på att svimma eftersom jag lyckades hiva i mig en frukostmacka först vid 12) medan hon idag varit på toppenhumör, jätteglad och sovit mellan 10 och 12, ätit lite och sedan somnat om och sover fortfarande!! Känner hoppet återvända :)

Men imorgon ska jag testa att åka till stallet med henne med min kära mor, så ska vi turas om att se efter lillan och ta hand om pållarna. Var där i söndags med sambon och det funkade strålande bra förutom hemresan då Ellie grät hela vägen. Jag får typ ångest av att hon gråter så där så det slutade med att jag grät hela kvällen (och halva natten och stora delar av måndagen :crazy: ) Kommer man bli normal i humöret igen någon gång? :cry:

Här är en till snuttbebis som inte gärna tar nappen.. Den duger ibland, men inte alls så ofta som det skulle behövas :D Tack och lov så kräks inte Olle, men han spottar ut mjölken som kommer om han inte är hungrig, och det resulterar i mycket mjölkiga kläder ;) Jag har insett att det är lönlöst att byta tröja, så ska vi bara vara hemma står jag ut med fläckarna. Oerhört glammigt! :D

Imorgon ska vi till BVC igen, ska bli kul att se hur mkt han gått upp den här gången. Vågar inte hoppas på några 300 gram den här veckan med, men runt 200 ska vi nog greja. Gissar på att han väger över 5 kg iaf :D

Haha :D jag går också jämt omkring med mjölkfläckiga kläder, det rinner och droppar ju hela tiden och jag orkar inte byta kläder för lite mjölk, får redan byta om både mig och bebin x antal gånger per dag pga kräk och bebibajs :angel: Vad het man känner sig, verkligen :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar