Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Du har ju liknande förlossningsstart som mig :) min kom ju igång av sig själv, kvällen innan igångsättning. Skillnaden var att mitt vatten forsade ut, inget att fundera över där :D hoppas det kommer igång snart!

Då hoppas jag att jag också kommer igång inom närmsta dygnet! :idea: Börjar bli drygt när man har allt.... förutom värkar.... och de krävs ju för att kunna föda barn... riktigt känner hur lillan trycker neråt och har grym tyngskänsla därnere.

Riktigt shyst av henne också när jag varit på toa och klätt på mig, så flyttar hon på sig och jaah... så vart man rejällt blöt i byxan! :rofl: Ung jäkel.. :love:

Hon får gärna göra mit blöt.... bara hon vill komam ut, eller iaf påbörja värkarbetet, är sjukt nervös över att bli igångsatt, även om jag tror det går bra! :angel:

Det är ju väldigt nära en naturlig förlossning om vattnet gått, så måste värkarna få lite hjälp på traven bara så går nog en igångsättning bra ska du se. :)

Jag ligger ensam i sängen! Alvin somnade i vagnen medan vi åt en sen kvällsmat och jag har inte hjärta att plocka upp en sovande bebis för att byta till pyjamas... Så nu får han sova i vagnen till han vaknar. Hoppas jag hinner sova någon timme... :)

Jag känner att det blir väldigt korta inlägg från mig, men de jag skriver är från mobilen. Jag har inte hunnit sitta vid datorn sedan Alvin föddes i princip. ;)

Nu har jag äntligen värkar!! :bump: Dock oregelbundna ännu, men kommer realtift tätt... dom gör jäkligt ont och jag måste andas igenom dom. Vaknade av en rejäll värk vid 3 - tiden... vände mig i sängen och kände hur våt jag vart, ställde mig upp för att gå på toa och jäklar va det kom vatten! :eek:
Kämpade vidare i sängen till kl 04:00 då gör det för ont för att ligga helt stilla just när värken kommer....

Nu händer det nog saker.... :angel:

Fy fasen så ont dom gör!! :crazy::p hahah kommer realtift tätt nu.... men håller bara i sig i ca 40 sekunder, men ruggigt ont gör dom och vattnet rinner hej vilt!

Jag har ju BF idag... kanske lyckas jag pricka min dag? :D

ex klockning:

05:52 = 42 sek
05: 56= 44 sek
6:00= 53 sek
6:05=40 sek
6:09 = 40 sek
6:12= 45 sek
06:13 = 35 sek
06:15 = 40 sek.

Är lite rädd att vänta för länge hemmA eftersom jag hållit på sen i fredags och både blodproppen och vattnet gick ju i fredags och lördags + att jag vet att bebis ligger riktigt långt ner.... Kanske borde gå o väcka gubben :angel:

Ringde förlossningen... vi var välkommna in när vi kände för de!

Heja heja!
Äntligen!
De säger väl som tumregel att när det är ca 3 värkar på 10 min är det dags att börja röra sig mot förlossningen, så det blir nog kalas. Punktlig bebis du har också :D

Heja Mini-Chambery! :banana:

Här har vi bara vaknat två gånger för amning i natt. Utvilad till tusen! :D

Heja heja, snart bebis!! :banana: :bump: :banana:

*kl*
Här har vi INTE sovit under natten, Olle har ätit en gång i timmen och där emellan har han knorrat och inte riktigt kommit till ro. Som tur är har storasyster sovit som en stock i närmare 13 timmar, och febern är äntligen borta. Jag får försöka vila under dagen, är mkt glad att sambon är hemma den här veckan med!

GHAAAAAAAA,dessa hormoner!!!

I dag skulle jag vara i stallet för att min häst skulle ridas kl 11,och jag gör ju i ordning honom så det är bara för min hjälpreda att hoppa upp och rida,sen hoppa av och åka hem,så jag har hållt på att krångla hela morgonen här! Eller ja,hela natten,Milton har haft ont i magen i natt,så knappt sovit något,sen ringer klockan när man sover som skönast,upp och få ordning på allt,se till så alla är mätta och belåtna,klä på mig,två hundar,och Milton som bara grinar och skriker för overallen är lite stor och bökig,så han verkligen GALLskriker.

Packa allt som ska med i skötväskan samtidigt som jag håller på att koka vatten så vi kan ha lite ersättning med oss,hundarna stressar då jag inte promenerat med dom än,eftersom jag tänkte ta dom ute vid stallet och ta två flugor i en smäll,så dom springer man och snubblar över. Kameraväskan är borttappad,men hittar den tillslut,greppar tag i den med,och äntligen är vi klara! En kvart försenade för att hästen ska vara klar till 11,men vi är iallafall klara här hemma.

Vi väller ut genom dörren likt en påse vingummi en varm sommardag,skötväska,kameraväska,två hundar,bebis i babyskydd,jag fullt påklädd i täckbyxor och jacka,GENOMSVETTIG,ungen skriker,vovvarna drar som idioter så jag knappt hinner låsa dörren,trampar runt och trasslar in sig i varandra. Släpar detta ekipage mot parkeringen,ska in med hundarna,men dämpningen på bagageluckan har slutat funka,så jag måste hålla upp den med en hand,sen burdörren med den andra,sen få en trögfattad hund att hoppa in. När dom är där dom ska krånglar jag dit babyskyddet vilket tar ett tag då vi inte har någon bas. Känner hur svetten sprutar. Sen är det bara att ta tag i att sopa bort all snö från bilen...

Sätter i nycklarna i tändningen till slut,och vad händer då? JO,bilen är STENDÖD bara för att karlj*keln glömt lampan på! Jag vet att han höll på att leta efter nån handske i går kväll när vi kom hem,men det är FJÄRDE gången på två veckor han glömt lampan på! Fy fan vad förbannad jag var! (ÄR!) Bara att börja om processen igen,men allt baklänges,packa ur bebis,klä av oss allihopa,osv... ÅHHHHHHHH!!!!!

Skulle ringa och skälla på han,men då hade han dessutom glömt mobilen hemma,känslan när man ska ringa och är så förbannad så man skakar nästan,sen ringer det uppe på övervåningen,då vart jag ännu mer förbannad,så då började jag stortjuta istället! :o

Så nu vart inte min häst riden i dag,och stallet vart inte fixat,utan nu har vi kvar det tills i kväll,då vi dessutom måste åka och hämta hö,så den här kvällen kommer bli låååååååång! Jag brukar ju alltid se till att göra stallet innan efetrsom det tar sån tid med höet,men nu har vi ALLT kvar.. Jävla förbannade skit!

Usch, nästan så jag började gråta bara jag läste om din morgon! Kram på dig!!

KL

De ringde från amningsmottagningen nyss, hade växt av hudbakterier så jag ska börja äta antibiotika. Håll tummarna för att mina bröst läker nu!!

Har äntligen pussat lite på min fina häst idag! Han blev så glad över att få en liten snabbrykt, tror han har saknat mig lite iaf :love:

Ja,och det värsta av allt är att jag lär göra om hela proceduren om några timmar....:cry::crazy: Fan,krångla så jävligt,och sen inte få ut nått utav det endå! :mad: Huvudvärk fick jag också av allt..

Hoppas det blir bättre nu när du fått antibiotika,måste kännas skönt att dom faktist hittade något? Håller verkligen tummarna!

Och mysigt med lite tid hos pållen! :love:

Uss vilken morgon. Men kan inte din hjälpreda fixa det viktigaste i stallet då iom att det inte blev någon ridning?

Men usch vilken morgon! :eek:

Vi har haft hembesök från BVC idag. Min BM var med också så gick vi igenom förlossningen. Hon gav förlossningen MVG - snabbt, smidigt och vi mådde bra båda två hela tiden. :)

Alvin hade gått upp fint i vikt och vägde 3030g. Han vägde 2805g i onsdags, så han har stigit 225g på 5 dagar och passerat sin födelsevikt (2930g). Grädde i tuttarna här! :p

Nej, vilken jävla skitmorgon Fibusen!
Hade det hänt mig hade nog sambon inte varit vid liv vid det här laget :mad:

Dagens gnäll: Ont i ryggen, ont i fittbenet och halsbrännan från helvetet.
Och som grädde på moset så har jag fått en miljard papper från försäkringskassan, måste ändra min sgi bl.a.
Jag orkar inte!
Är så jäkla slut så jag flexade ut en timme tidigare på jobbet.
Att dessutom ha tre arbetskvällar och två 13-timmarspass kvar att jobba den här veckan får mig att vilja självdö :crazy:.
Men inget blir ju bättre av att gå hemma heller, då skulle jag bara irritera mig på allt och bli depprimerad istället.

*kl*

La Freja i våran säng på rygg, gick ut för att hämta nappen, kommer tillbaka och hon ligger på magen...

Nog för att hon snurrat bra sida-rygg-sida tidigt, men hallå? Sakta i backarna, lite långsammare utveckling tack :crazy: :idea:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 218
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V