Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2
GHAAAAAAAA,dessa hormoner!!!
I dag skulle jag vara i stallet för att min häst skulle ridas kl 11,och jag gör ju i ordning honom så det är bara för min hjälpreda att hoppa upp och rida,sen hoppa av och åka hem,så jag har hållt på att krångla hela morgonen här! Eller ja,hela natten,Milton har haft ont i magen i natt,så knappt sovit något,sen ringer klockan när man sover som skönast,upp och få ordning på allt,se till så alla är mätta och belåtna,klä på mig,två hundar,och Milton som bara grinar och skriker för overallen är lite stor och bökig,så han verkligen GALLskriker.
Packa allt som ska med i skötväskan samtidigt som jag håller på att koka vatten så vi kan ha lite ersättning med oss,hundarna stressar då jag inte promenerat med dom än,eftersom jag tänkte ta dom ute vid stallet och ta två flugor i en smäll,så dom springer man och snubblar över. Kameraväskan är borttappad,men hittar den tillslut,greppar tag i den med,och äntligen är vi klara! En kvart försenade för att hästen ska vara klar till 11,men vi är iallafall klara här hemma.
Vi väller ut genom dörren likt en påse vingummi en varm sommardag,skötväska,kameraväska,två hundar,bebis i babyskydd,jag fullt påklädd i täckbyxor och jacka,GENOMSVETTIG,ungen skriker,vovvarna drar som idioter så jag knappt hinner låsa dörren,trampar runt och trasslar in sig i varandra. Släpar detta ekipage mot parkeringen,ska in med hundarna,men dämpningen på bagageluckan har slutat funka,så jag måste hålla upp den med en hand,sen burdörren med den andra,sen få en trögfattad hund att hoppa in. När dom är där dom ska krånglar jag dit babyskyddet vilket tar ett tag då vi inte har någon bas. Känner hur svetten sprutar. Sen är det bara att ta tag i att sopa bort all snö från bilen...
Sätter i nycklarna i tändningen till slut,och vad händer då? JO,bilen är STENDÖD bara för att karlj*keln glömt lampan på! Jag vet att han höll på att leta efter nån handske i går kväll när vi kom hem,men det är FJÄRDE gången på två veckor han glömt lampan på! Fy fan vad förbannad jag var! (ÄR!) Bara att börja om processen igen,men allt baklänges,packa ur bebis,klä av oss allihopa,osv... ÅHHHHHHHH!!!!!
Skulle ringa och skälla på han,men då hade han dessutom glömt mobilen hemma,känslan när man ska ringa och är så förbannad så man skakar nästan,sen ringer det uppe på övervåningen,då vart jag ännu mer förbannad,så då började jag stortjuta istället!
Så nu vart inte min häst riden i dag,och stallet vart inte fixat,utan nu har vi kvar det tills i kväll,då vi dessutom måste åka och hämta hö,så den här kvällen kommer bli låååååååång! Jag brukar ju alltid se till att göra stallet innan efetrsom det tar sån tid med höet,men nu har vi ALLT kvar.. Jävla förbannade skit!