Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Vad kämpigt att ha kvällarna helt själv! Går storebror på förskolan så att ni måste passa tider på morgonen, eller fungerar det även om dygnet förskjuts lite?

Utevistelse känns inget lockande här heller... -18 i morse :crazy:. Tror faktiskt inte att vi lämnat huset den här veckan, med undantag för att vi handlade igår. Storebror har dock varit en riktig stjärna, och underhållit sig mycket själv med att lyssna på skivor, spela bandy, sitta och sjunga... Och så har vi läst mycket. Just nu sover han dock efter att ha slocknat i min famn, medan han åt, efter att ha varit vaken sedan fem i morse och rent allmänt ligga på sömnunderskott. Och nu sitter jag redo med Alla vi barn i Bullerbyn på youtube, för oftast är han hemskt ur balans när han vaknar om han sovit på dagen, så jag hoppas att lite mutor ska hjälpa...

Fy, vi hade -24 i morse och det är INTE skönt i titsen att vara ute i den kylan.. Önskar mig en BH med värmeslingor :angel:

Ja,det är en liten staffe. :D Vääääldigt barnkär,går inte att hålla han borta från Milton,ammar jag ligger han brevid,och vi har t.o.m flyttat hans hundbädd och ställt den nedanför spjälsängen,för han låg ju där direkt på golvet på nätterna! :p :love:

Jag vart jättedålig i magen dagen innan och samma dag han föddes,jag spydde inte,men magen tömde sig rejält!

Sen spyr vissa pga nerver i bäckenet,finns ett ställe där man har som "piggar",och där är det som trångast,och där sitter även nerver som kan göra att man kräks.

Det hände mig under förlossningen,jag som normalt har spyfobi tyckte det var hur häftigt som helst,för jag fick en värk,sen gjorde det skiiiitont,sen smäller illamåendet till på en hundradels sekund,skriker åt mannen att jag måste ha en spypåse,han inser att det är skitbråttom,så han kastar sig över spypåsarna och kommer med en,och jag hinner precis få den,sen kaskadspyr jag 2-3 gånger på raken,sen går det över lika fort som det kom! Var en helt sjuk känsla när det gick så snabbt! :D Och jag som normalt annars sväljer och sväljer när jag mår illa,att jag inte hade nån möjlighet alls till det,utan det här var bara PANG!

Staffar är ju så härliga. Vi har en gammal leonbergertant som jag hoppas ska tycka att en lekkompis kommer bli toppen

Ringde förlossningen då jag nu kräkts var 20-30 minut i 19 timmar. Kan inte behålla något.... men är ur Törstig!

Har lite värkar och väldigt öm där nere... men inte mer en så... så skulle avakta och fortsätta dricka mycket trots att det kommer upp igen. :( Usch man är inte mycket till männiksa efter att man spyr så.... trött och rystig i hela kroppen. Ingen feber och känns inte alls som influensa.... förlossningen trodde det var inann allt kom igång ordentligt.. så jag får vänta... :angel:

Jag lider med dig! Förstår att du känner dig urlakad. Har det hänt något mer sen du sist uppdaterade?

Vi har tyvär ingen gräns eftersom vi har hund och bor i lägenhet,så jag MÅSTE ju ut oavsett väder. Dock så är inte våra hundar några vinterdjur,utan fryser ganska snabbt,så nu när vi haft runt minus 23 ute så har det bara blivit max 10 min,sen hoppar dom på tre ben. Milton är dock varm och gosig! :D Vi har fårskinn i botten,sen ullstrumpor,fleece,och sen en varm overall,sen locket på.

Sen är han ju med i stallet också,men oftast så sover han då,så då brukar jag ställa in han i sadelkammaren som håller någon plusgrad,och då lär jag knäppa upp overallen lite,annars blir han för varm.

Bebis på gång här!!!

Resten av slempropen gick vid 18 tiden efter ett långt, varmt bad.... efter det har verkarna kommit igång ordentligt, kräks inte längre men är dålig i magen och mår illa. Dricker saft och vätskeersättning.

Har nu vid halv 8 tiden börjat klocka verkarna och tittar efter hur ofta de kommer och hur länge de håller i sig. Någon som har koll på hur ofta de bör komma m.m. inann man ringer förlossningen? :idea::laugh:

Mitt i allt så kom jag på att jag inte har packat min BB- väska... hahah :o:p så typiskt mig.... men nu har jag gjort det iaf!

Ringde även hem min sambo som är på födelsedagsmiddag hos sina föräldrar ikväll... trodde inte det skulle så snabbt ta sån fart... visserligen ligger bebis väldigt lågt ner! :bump:

Kollar in från vårtråden.

Var på "kurs" igår om det där inför förlossningen. På Danderyd vill de att man ska ha 3 värkar på 10 minuter ungefär när man åker. Mindre om man har långt att åka såklart.

Heja heja, hoppas på bebis snart! :bump:

*kl*
Vi har klarat av vårt första BVC-besök, med bravur! :D +310 gram på en vecka, och +2,4 cm på längden sedan födseln (13 dagar sedan). Totalt har han alltså gått upp 640 gram om man räknar från "dippen" två dagar efter FL, han kan det där med att äta - min älskade dunderklump :love:

aha... ska man kanske ringa då? :confused::idea:

Jag har haft verkar sen 18 tiden ungefär men börjADE INTE klocka dom förens vid 8 tiden nu på kvällen... har haft vid:

20:06
20:10
20:14
20:17
20:19
20:25
20:29
20:31
Varje verk håller i sig i ca 30 sekunder... haft någon på 40 sek. :)

På dagis vill de att han kommer kl 9.00 för att kunna vara med på morgonsamlingen. Annars tycker jag att 9.30 passar bättre, men då blri det att vi hämtar mitt i mellanmålet. Ibland är det tufft att ha en sambo med egen pizzeria. Glädjen med dottern är att han kommer vara ledig på måndagar och tisdagar. Det är lyx att ha två lediga dagar tillsammans när jag jobbar är vi nästan aldrig lediga en heldag samtidigt. Lördagar och söndagar inte direkt rätt dagar att vara ledig på för honom.

jag håller med er andra det är inte klokt vad dessa småkrakar kan bajs, det känns som jag bara byter blöja och ammar.

Ring förlossningen ;) Du har ju rätt täta värkar så ja.

Som för min del, hade inte särskilt ont, kommer in och har sisådär 4 värkar per 10 minuters intervall. Och då var jag nästan helt öppen :D Vissa har högre smärttröskel ;)

Här sover båda barnen gott, senaste kvällarna har Freja dock haft vakenperiod mellan 22-01, för att därefter sova gott till 10-tiden (med 2 amningar i sömnen för oss båda typ :D ) på morgonen. Så jag går inte och lägger mig än utan avvaktar :)

Hahah tack alla! Men bebis verkar ha ångrat sig! :mad::p skit unge!

Ringde förlossningen och hon tyckte också att dom kom ofta... hon frågade hur jag ville göra och jag sa att jag kunde tänka mig att vänta 1 h till... och sen ringa igen. Dom sa till mig att passa på att gå och vila.... vilket jag gjorde, somnade till.... sen har jag sovit heeela natten! :angel: Jag har värkar lite då och då.... men går inte att gemföra med hur de kändes och hur ofta det kom igår.

Så antar att jag får avakta och vänta ut en ny.. värkstart! :grin:

Hur snabbt ploppade era bebisar ut efter att slempropp m.m gått? Kan man gå flera dygn?

Vilken rackarunge och ändra sig! :p

Slemproppen med A gick ju vid 20.30, sen är han ute 23.01... Med H gick den vid lunch och han är född vid nio morgonen efter. :)

Min slempropp gick 04.30, då var jag öppen nästan 10 cm och Olle var ute 05.08 ;)
Håller tummarna för att det drar igång alldeles snart igen, och att bebis tänker komma ut den här gången :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar