Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Med dottern gick jag flera dygn, den kan gå 1-2 v innan men den kan även ombildas, jag antar att det dock är vanligast tidigare i graviditeten. Jag hoppas att det sätter fart igen, men sömn var säkert rätt behövligt efter din jobbiga gårdag, så bebisen kanske bara var omtänksam ;)

Jah sömnen behövdes verkligen! :p Är som en ny människa idag! Nu börjar verkarna komma igång igen.... fortfarande oregelbundna och mer som stark mensverk...

Läste på lite om slemproppen att man kunde få den... och sen att det kunde gå ytterligare en viss tid men då skulle man inte ha värkar på det sättet som jag haft/har.

Min slemis kom efter att värkarbetet påbörjats.... känns idag i kroppen att man är öm efter går dagen... haha så kan tänka mig sen efter självaste förlossningen... öm..... :angel:

Jag håller tummarna att det kommer igång till kvällen/natten igen! Är ju BF på Måndag! :bump:

Å min läbbiga slemmis gick i 2 delar, morgonen den 19e och morgonen den 20e december, vattnet gick runt 13tiden den 20e och Elliot är född morgonen den 21a :laugh:

Killen började jobba i tisdags. Det var lite av en katastrofdag för mig också och jag fick knappt gå på toa. Hon ville äta hela tiden + att så fort hon somnade så kunde jag inte lägga ifrån mig henne för då började hon skrika.

Jag grät en massa när sambon kom hem och var helt förstörd, men kan säga att det gått mycket bättre onsdag och idag som tur är!

Oj sån bajsblöja har inte vi lyckats med hittills, men däremot har hon bajsat ner hela skötbordet flertalet ggr. Och på sambon hahha :devil::D

Skönt att det är någon som känner igen sig! Innan Ellie föddes läste jag någonstans att man ammar i genomsnitt 8 timmar per dygn och tyckte det lät jättemycket. Jo eller hur... vissa dygn när hon är på riktigt matvrakshumör ammar jag KONSTANT, hon är som en blodigel på mig :angel: Åtta timmar räcker ju ingenstans. :eek: Man har ju fått lära sig att både äta och sova medan man ammar och gå på toa på fem sekunder. Men andra dagar är ju bättre som tur är så man inte tappar tron om livet totalt :)

Hehee hur lyckades hon bajsa ner honom? Vår lilla tjej har inte bajsat ner oss än men hon har kräkts ner både mig och sambon ett par gånger. Och då menar jag inte en liten slurk mjölk som kommer upp efter maten utan typ ALLT hon ätit senaste timmarna (ser det ut som iaf...) Tur att hon är så bedårande söt o gullig iaf :angel:

Ja,han började jobba i Måndags. Fullt upp här hemma,men jag tror vi reder ut det mesta iallafall. Hinner med både hundar och stallet vissa dagar också,så det går även fast vissa dagar är riktigt intensiva. Som i Måndags,då var det bvc-besök kl 11,innan dess så ska vi komma upp,gå med hundar,vara påklädda och rengjorda,mätta och belåtna,och hinna dit i tid,sen kl 12 så skulle min 3-åring (häst) ridas,så då skulle jag vara med där. Efter det så var det lika bra att göra klart stallet eftersom jag endå var där. Sen hem och ut med hundarna igen. Vi hade också bajsbekymmer,men inte att han bajsade ner sig,utan vi satte på ny blöja eftersom han kissat,går 1 minut sen bajsar han,byter igen,går 5 minuter,sen bajsar han igen,byter en tredje gång,då vart det bra...Var helt slut sen! :p Ingen lunch hann jag få i mig heller,för helt plötsligt var kl fyra och mannen kom hem... :D

Milton är väldigt hungrig mest hela tiden,känns inte som man gör annat än matar och matar också...

Oh my good, hur klarar du av stallet? Har du någon som hjälper dig med bebin medan du fixar allt? Jag tänkte göra ett försök att åka till stallet med sambon nu i helgen och att han och Ellie får sitta inne hos min syrra som bor vid stallet och ringa mig varje gång hon vill ha mat. Som det har sett ut senaste två dygnen är det dock tveksamt om det kommer funka eftersom hon vill äta heela tiden, så jag får nog vänta lite till innan vi försöker oss på det. Saknar hästarna så himla mycket bara :cry:

Som sagt, jag är imponerad av er som redan hade ett barn innan :bow:

Ellie har också sovit rätt bra på dagarna, ibland 2-3 timmar i sträck och kan man då dessutom lägga ifrån sig henne är det ju inga problem att pyssla med lite annat mellan. Men nu senaste dygnen har hon verkligen vägrat sova själv och helst sover hon inte alls utan äter hela tiden = en väldigt trött och gnällig bebis :(

men jag har gott hopp om att det börjar vända tillbaka igen, för nu börjar hon bli lite lugnare igen! :bump: hon kanske bara hade några riktiga ätardagar liksom :D

Hoppas bebis kommer idag :)

KL

Har sån hemsk mjölkstockning :( började i förrgår med hög feber. Var bättre igår men nu har jag haft feber i natt igen. Den här amningen driver mig till vansinne! Tur Viktor är så söt :) började med Minifom igår, och han har pruttat hela natten, hoppas det hjälper mot kvällsskriken!

Var hos BVC igår. Han väger nu 4730 gr och är 57 cm lång.

Jag grät två kvällar innan sambon började jobba. Men sen när han väl gjorde det har det gått helt ok. Men dagarna är ju lite kaos-artade!

Jag ska till stallet för första gången idag, Viktor får vara hemma med sambon. Är mest nojig över min mjölkstockning så det lär bli en snabb tur!!

Jag säger det. Napp är en gudagåva! Jag kan vara borta 2-3 timmar utan Freja. Bara att lämna henne till mannen nymatad och han ger nappen när hon blir snuttig.

Fri amning finns inte hemma hos mig. Jag är ingen "snutte". 2 timmar minst ska gå mellan amningarna, för då ÄTER hon rejält och det blir inte detta "mesiga snuttandet". Sen får hon mer än gärna ligga nära, hud mot hud, med nappen i munnen.

Kör lite blandat "old school" och "new school" gällande amningsfilosofier. Och här funkar det ju, över förväntan. Jag har en tös som äter bra, använder napp, inte spyr och sover gott ;)

Var svårare med Isaac att inte vara "snutte" också, då han vägrade napp.

Milton somnar som en stock i bilen,sen sover han oftast minst en timme,oftast 2-3,så då hinner man klart med alla måsten som att mocka,packa hö,och borsta av lite snabbt. Pyssel blir det inte så mycket av under veckorna nu när det är så kallt,då vill man ju att det ska gå snabbt så inte Milton blir kall. Rider gör en tjej i stallet,men min häst är ju bara tre år,så det blir bara två dagar i veckan,då gör jag i ordning hästen åt henne,sen rider hon ju max en kvart,Milton brukar vakna precis då,helt sanslöst att han lyckas pricka in det varje gång,haha,men vi har en vagn i stallet som vi har han i så bara att mata lite och gå runt något varv så sover han igen.

Några gånger har han vaknat när vi kommer fram till stallet,då får man mata,gå lite,mata,sen brukar han somna till. Är oftast ute vid lunchtid om jag åker själv,och då har han sina timmar där han sover längst och bäst.
Man får pyssla lite helt enkelt.

Senast ändrad:

Samma här. Alvin äter också dåligt om det inte går tillräckligt långt mellan gångerna. Så minst 2 timmar får det gå mellan. Storebror måste ju få sin tid också. :)

Jag har ju inte varit själv med dem än på riktigt, Alvin är ju bara en vecka i morgon. :p Men jag kommer bara vara själv med dem båda tisdag-torsdag och då går storebror på dagis 9-14. Pappa kommer vara föräldraledig med Hugo måndagar och fredagar. Även fast storebror är stor nu, så är han faktiskt liten fortfarande och vi är rädda att inte hinna ge honom allt han behöver om jag är själv med dem på heltid. Nu kunde vi lösa det såhär eftersom vi hade så mycket dagar kvar på storebror, och det är vi glada för! :laugh:

Jag ar aktiv fortfarande, bara lite segt mellan gangerna jag skriver, min sambo har varit borta sen den 10 januari och kommer tillbaka nu den 4 feb, haller pa att langta ihjal oss men tror att det varit varre for honom den har gangen faktiskt. Jag far ju iaf va med lilltjejen varje dag, aven om jag inte far sa jatte mkt somn alla dagar..

Jag ska pa kontroll igen pa tisdag och hoppas hoppas hon gatt upp mycket da jag inte pumpar langre och har gett bara lite ersattning denna gangen.

Hur kanner ni er i kroppen? Har ni bokat in tid for efterkontroll hos barnmorskan?
Jag kanner att jag skulle vilja borja rora pa mig lite mer men forsoker ta det lite forsiktigt da jag fick ont i magen efter att varit ute och gatt en bra bit haromdagen.
Och hur lang tid brukar det ta innan det laker dar nere :crazy: ar det barnmorskan som kollar och avgor det?

KL
Uppdaterar bara för att visa att jag lever :D.
Här är allt lugnt. Går in i vecka 37 idag och allt rullar på som vanligt.
Magen växer och jag har inga nya krämpor.
Jag fortsätter att jobba heltid då det funkar bra, men jag är rejält trött när jag väl är ledig så något "boande" hinner jag inte med :p

Har precis kommit hem från Förlossningen, fick komma in på en kontroll då bebis även idag varit cool lugn. Och att värkarna helt försvunnit, förutom att jag är rejällt öm i magen. Allt såg jätte bra ut.... förutom att mitt vatten tydligen har gått.... :angel:

Märkte imorse när jag skulle gå på toa att det vart lite vått och ran längst benet, men absolut inget extremt, jag hade binda i och tänte att det bara va lite flytning eller likande, sen har det hållt på så under dagen... konstigt nog så ha rjag inte tänkt att det faktsikt kan va vattnet... inga stora mängder.

Så nu måste jag in på kontroll (idag söndag) fast senare.... och även måndag, har inte förlossningen startat inom 3 dygn så tänker dom sätta igång mig. :eek::confused:

Från att va cool lugnt till att bli jäkligt nervös.... visst bebis är ju mogen och klar, men hade verkligen inte räknat med att bli igångsatt, så hoppas det kommer igång av sig själv nu!

Oj, spännande med vattenavgång som du inte ens märkte. Men då vet vi att Mini-C snart är på andra sidan :banana:

Spännande!
Jag hade lika med dottern, att jag började läcka vatten på lördagen, var inne och kollade och de konstaterade att det var vatten, men hade inga värkar så jag åkte hem med en lapp om igångsättning på måndag morgon, men fick värkar natten till söndagen och hon föddes på söndagseftermiddagen.

Hoppas du också kommer igång av dig själv :)

Hur går det Chambery? Är du inne och föder barn :D ?
:banana: :banana: :banana: = Mini-Chamberys hejjarklack!

me2013copy4_zps95db3393.jpg

Har hänt en del på 3 veckor ;) tvingade mannen till att ta lite kort för att jag ska ha lite bilder att jämföra med i takt med att magen försvinner :)

Ahhhh Ingen bebis ännu!! :mad::p

Varit inne på återbesök idag. ctg m.m. allt så fin fint ut med bebis. :d så de är väldigt skönt...

Återbesök imorgon måndag kl 10, BF dag för mig, för att göra en sista kontroll och bestämma igångsättning tisdag. Så nu håller jag tummarna att förlossningen startar av sig själv... men just nu märks ingenting, förutom att bebis är pigg och de siprar lite vatten då och då... :o:).

Ska gå och måla köket nu och frista min kropp lite för att se om det hela kan komma igång. :bump::angel:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar