Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

KL

Hur går det för er tjejer? Har era karlar börjat jobba än?

Min sambo jobbar första riktiga dagen idag och det har varit en smärre katastrof :cool: dagen började bra och lillan och jag snuttade på tutten/sov rätt länge. Sen precis efter att jag bytt blöja och ammat somnade hon till lite och rätt va det va --- ÄCKELVARNING --- bajsade hon ner HELA sig själv :eek: alltså blöjan va smockfull plus att alla kläder och filten hon låg på var helt nerkletade! Vart kom allt ifrån??? Då va hon vrålhungrig igen så hon blev asförbannad och skrek och grät värre än nånsin över att jag ville tvätta av henne och byta blöja och kläder. Och jag som fortfarande känner av alla hormoner en hel del började så klart också grina :angel: Sen dess har hon inte velat sova själv en sekund trots att hon är supertrött och ögonen går i kors, så nu ligger jag här med Ellie på min mage och kan inte ens gå på toa. Gah hur ska man klara det här? :eek:

Jag har varit själv med mina 2 barn en hel del ;)

Här flyter det på lugnt och balanserat även när de är två, sonen lyssnar bättre när jag är ensam och har större förståelse för "vänta" när jag är själv. Är mannen hemma så kan ju han ta Freja, tycker Isaac ;) . Då ska allt hända NU och på en gång :D

Hon sover bra på dagarna, och Isaac blir av med en del energi de 3 dagar han är på förskolan. Så det går bättre än förväntat.

Ja,han började jobba i Måndags. Fullt upp här hemma,men jag tror vi reder ut det mesta iallafall. Hinner med både hundar och stallet vissa dagar också,så det går även fast vissa dagar är riktigt intensiva. Som i Måndags,då var det bvc-besök kl 11,innan dess så ska vi komma upp,gå med hundar,vara påklädda och rengjorda,mätta och belåtna,och hinna dit i tid,sen kl 12 så skulle min 3-åring (häst) ridas,så då skulle jag vara med där. Efter det så var det lika bra att göra klart stallet eftersom jag endå var där. Sen hem och ut med hundarna igen. Vi hade också bajsbekymmer,men inte att han bajsade ner sig,utan vi satte på ny blöja eftersom han kissat,går 1 minut sen bajsar han,byter igen,går 5 minuter,sen bajsar han igen,byter en tredje gång,då vart det bra...Var helt slut sen! :p Ingen lunch hann jag få i mig heller,för helt plötsligt var kl fyra och mannen kom hem... :D

Milton är väldigt hungrig mest hela tiden,känns inte som man gör annat än matar och matar också...

Senast ändrad:

Killen började jobba i tisdags. Det var lite av en katastrofdag för mig också och jag fick knappt gå på toa. Hon ville äta hela tiden + att så fort hon somnade så kunde jag inte lägga ifrån mig henne för då började hon skrika.

Jag grät en massa när sambon kom hem och var helt förstörd, men kan säga att det gått mycket bättre onsdag och idag som tur är!

Oj sån bajsblöja har inte vi lyckats med hittills, men däremot har hon bajsat ner hela skötbordet flertalet ggr. Och på sambon hahha :devil::D

Milton är väldigt hungrig mest hela tiden,känns inte som man gör annat än matar och matar också...

Typiskt grabbar :D haha. Isaac åt som en hel karl när han ammades. Freja är lite mindre i maten, ammar 10 minuter - tar en paus på ca 15 minuter, pratar lite, ler och kikar sig omkring - sen ammar hon vidare i 10 minuter. Denna procedur är det var 3-4 timma så jag ammar knappt någonting känns de som :angel:

Däremellan vill hon ibland ha nappen, försöker jag ens ge henne bröstet då så blir hon sååå förbannad och bara VRÅLAR av ilska :angel:

*kl*

Mustasukka - vi fick nästan hoppa direkt på stl 62 - redan första veckan :eek:. Tur att vi inte shoppade särskilt mycket i 50 och 56 för åtminstone bodies i de storlekarna går det inte att klämma i honom i... En del byxor fungerar dock fortfarande.

Trazel - jag hade också förträngt hur mycket bajsande det är... Vilket för mig vidare till punkten "vara ensam med barnen". Vi hade lagt upp det smart tyckte vi, storebror ska gå på förskolan tis-tors så sambon avslutade sin ledighet tillsammans med oss med att arbeta halvdag i fredags och halvdag i måndags, så att jag skulle få en liten mjukstart. Men självklart blev storebror förkyld och har varit hemma hela veckan. Det har faktiskt gått över förväntan, men allting tar väldigt lång tid. Dagens middag, tex, tar normalt knappt mer än en kvart att laga, men när man samtidigt ska rodda att storebror råkade kissa på sig, att F bajsar på skötbordet, två-tre tröstamningar av trött och kinkig bebis, hjälpa storebror som bajsat och läsa en bok för storebror medan F snuttar så blir tidsåtgången ungefär fem gånger så lång...

Delvis knapp

Känns som att jag gjorde en bra grej som köpt på oss blöjor till döddagar :angel:

Kl
Vi hade behövt ha mer kläder i strlk 44. Hon har fortfarande vissa plagg i 44 och vi har börjat använda en del 50 nu.

Vi har fått en himla massa blöjor från typ alla vänner och familj,vi tänkte hur sjutton vi skulle hinna göra slut på alla blöjor innan vi lär byta storlek,men det är iiiinga problem,det går åt! :p

Nu på kvällen fick vi lite barnvakt! Gibson hette han. :D;)

150071_4634769261454_261622094_n.jpg

Åh, jag ska inte klaga egenligen... Men fy så trött jag är!

Alvin äter inte alls så gärna eller länge dagtid, vilket han givetvis måste ta igen nattetid. Igår gick vi och la oss 21.30. Då började vi amma, vid 2.30 och ett antal byten av bröst så somnade vi utmattade båda två... Till klockan 6 och proceduren har pågått till nu. Och mat har det funnits till honom hela tiden!

Han är ju absolut inte ledsen eller kinkig eller så, han är ju hungrig och nöjd när han får bröstet. Dagtid när jag försöker amma oftare än han säger till (vilket skulle bli ca var 5:e timme om jag lyssnade på honom) så snuttar han lite och det rinner lagom till innan han slutar... Alltså, snuttar i max 1 minut.

Nätterna är ju inget som pappa kan hjälpa till med heller, han sitter ju inte med rätt resurser och att överge amningen för en sån grej är otänkbart i min värld.

Så, nu har jag fått ventilera lite i alla fall. Annars så är jag nog lyckligast i världen nu! :love:

Är barnvakten Gibson för utlåning? Är det en staffe? ser ut som det på liggstilen. Jag vill också ha.

Här har sambon börjat jobba, men det fungerar bättre än jag trodde. Vi köpte en Ipad någon dag innan förlossningen så storebror har fått spela en hel del på den. Det är inte helt optimalt att han spelar så mycket, men då det är kallt ut och inte precis så man har lust att var ute och leka i flera timmar. Jag vägrar ha dåligt samvete över att det är mycket, kommer bli mycket TV, dator och Ipad under januari, februari och delar av mars. Det som är svårast är att lägga storebror i tid. Lillasyster är oftast gnällig och vill amma, amma, amma från 19-22 precis under den tiden storebor ska lägga sig. Sambon jobbar ju alltid kväll och är inte hemma förrän 21.30-22.00. det är spännande att borsta tänderna på storebor samtidigt som man ammar, det går men är inte helt enkelt.

igår åkte vi buss till centrum tyvärr blev det lite problem att komma hem då det var så fullt på bussen att vi inte fick plats med barnvagnen och nästa buss gick sönder. När vi väl var på hemväg fick vi kliva av halvvägs för storebror behövde kissa. Tur nog går bussarna var 20 minut så det gick bra och jag hade packat ned några paket russin och en termos med nyponsopa så det blev improviserad fika på busshållsplatsen till storebrors glädje. Det slutade i alla fall med att Zilhan vaknade och var vrålhungrig, så jag fick amma henne på bussen sista biten hem. Jag tror vi var rättså trötta när vi kom hem alla tre.

Åhh en Staffe va?! :love: Jag har ju också 2 stycken... dom är underbara och vääldigt barnkära!:bump:

Ni är ju ganska så många här inne som fått barn nu.... hur kändes det precis i början när er förlossning och värkarbete började?? :confused:

Jag vaknade tidigt imorse med massor av mensverk och till och med smärta ner i benen.... fick samandragningfar som kom och gick, påverkades dock väldigt mycket och fick springa och spy.....:crazy::( Har inget att kräkas då jag har noll aptit men förösker dricka mycket vatten iaf.

Magen är väldigt upprörd... men mår inte så som man mår när man har typ maginfluensa.... utan bara att kroppen och magen jobbar och jag är en känslig typ... :o:p. Svettas ganska så mycket och det gör ont att sitta ner... vagga runt i huset är skönast men då mår jag som mest illa också. Magen och "livmodern" är spänd och öm.... och man känner att bebis är lååångt nere.

Kan de va på gång? :angel:

Det kan definitivt vara på gång :D
Jag har förstått att det är rätt vanligt att tömma magen när det är på gång, dessutom har man några nerver (eller vad det nu är) som bebisen kan trycka på när den är på väg ner som gör att man kräks. Spännande! Känner du att något kommer regelbundet?

En liten check är ju att ta 2 Alvedon, en dusch/bad och sen vila. Går det över då är det inte på riktigt, fortsätter det kan du nog räkna det som på G :)

Man kan ju hoppas! :D Har BF på måndag.

Har nu sprungit på toa 4 ggr på ca 1 h. Behöver bara titta på toan.. så vill jag kräkas :eek:är även dålig i magen :angel::cool: och som följd får jag smärtsamma samandragningar.
Kan inte spara vätska änns... väldigt jobbigt!

Har ont och verk i ryggen, benen och ljumskarna. Mensverk hela tiden men inga värkar som kommer regelbundet ännu bara då och då.

Jag tog febern nyss men den såg jätte bra ut. Har precis duschat så ska ta alvedon och vila lite för att se om de släpper. :idea: Tack för tipsen!

Jobbigt att du inte får behålla något. Har du vätskeersättning hemma? Kan vara bra att ta munvis ofta. Fortsätter det bör du nog kontakta förlossningen så att du inte blir uttorkad.

Att det känns i mage/rygg/ljumskar låter som när mitt startade förra gången, då satt värkarna där :) främst i mage/rygg dock.

Jag kräktes kopiöst första förlossningen och hade ont från svanskotan och ned på baksidan i vänsterbenet. Jag tror att han låg och tryckte på ischas nerven. Jag fick dropp för att jag hade kräkts så mycket och var uttorkad. den här gången kräktes jag också men bara två gånger. Barnmorskan sa att det inte är ovanligt att man kräks.

Så det låter som det är en liten Chambery bebis i antågande, heja heja.

Jag är bara lite avundsjuk på dig som har två staffar, jag har haft en förut och hon var helt fantastisk. Hon charmade allt och alla. Tyvärr har jag inte möjlighet att skaffa någon ny hund annars ligger de högst upp på önskelistan.

Här har sambon börjat jobba, men det fungerar bättre än jag trodde. Vi köpte en Ipad någon dag innan förlossningen så storebror har fått spela en hel del på den. Det är inte helt optimalt att han spelar så mycket, men då det är kallt ut och inte precis så man har lust att var ute och leka i flera timmar. Jag vägrar ha dåligt samvete över att det är mycket, kommer bli mycket TV, dator och Ipad under januari, februari och delar av mars. Det som är svårast är att lägga storebror i tid. Lillasyster är oftast gnällig och vill amma, amma, amma från 19-22 precis under den tiden storebor ska lägga sig. Sambon jobbar ju alltid kväll och är inte hemma förrän 21.30-22.00. det är spännande att borsta tänderna på storebor samtidigt som man ammar, det går men är inte helt enkelt.

Vad kämpigt att ha kvällarna helt själv! Går storebror på förskolan så att ni måste passa tider på morgonen, eller fungerar det även om dygnet förskjuts lite?

Utevistelse känns inget lockande här heller... -18 i morse :crazy:. Tror faktiskt inte att vi lämnat huset den här veckan, med undantag för att vi handlade igår. Storebror har dock varit en riktig stjärna, och underhållit sig mycket själv med att lyssna på skivor, spela bandy, sitta och sjunga... Och så har vi läst mycket. Just nu sover han dock efter att ha slocknat i min famn, medan han åt, efter att ha varit vaken sedan fem i morse och rent allmänt ligga på sömnunderskott. Och nu sitter jag redo med Alla vi barn i Bullerbyn på youtube, för oftast är han hemskt ur balans när han vaknar om han sovit på dagen, så jag hoppas att lite mutor ska hjälpa...

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar