Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men stackare, jag vet hur fast man blir i dåliga tankebanor när man väl kommer in i dem, men försök tänka positivt! Det kan ju lika gärna gå superbra, ni är kärnfriska och bebin föds supersmidigt!
Lite halvt KL: tyvärr hamnade jag också på lite dåliga tankar efter barnmorskebesöket idag. Har beräknat datum imorgon och min envisa bebis har FORTFARANDE inte fixerat sig!! Den är fortfarande rörlig! Började tänka att jag har ett för smalt bäcken och att den därför inte kommer ner ordentligt, och att förlossningen därmed kommer att bli ett helvete som slutar i igångsättning, akutsnitt, tångar och sugklockor eller nåt annat lika otrevligt Det blev inte bättre av att jag googlade lite och läste att navelsträngen kan hamna i kläm om vattnet går när bebin inte är fixerad, så att den inte får syre och näring så jag är supernojig nu
Oj! Då kanske det inte är så konstigt och onormalt ändå måste verkligen sluta googla otäcka förlossningshistorier, man blir ju vettskrämd
En liten färdknäpp kanske sätter fart på det hela!
Hoppas mini-Ferrarin sätter fart snart!
Haha, ja, jag vill inte ens läsa om hemska förlossningar innan jag "genomlidit" denna
Oftast är det bara de "värsta" historierna som det skrivs om också. De bra brukar man ju inte prata så mycket om.
Har fortsatt "mensvärk", med lite mer intensiv smärta med jämna mellanrum. Så förlossningen är nog på G fortfarande, bara att jag tror det kommer ta lite längre tid. Lite min "tur" att få ha värkar ett par dagar IGEN innan förlossningsdagen tänkte försöka få igång det till imorgon, hade varit lite kul att ha 3 år och 3 dagar mellan syskonen
Du har nog rätt, och det värsta är att min fantasifulla hjärna kokar ihop 150 gånger värre förlossningshistorier efter lite inspiration från alla jag läser på nätet
Spännande, hoppas det blir en liten bebis snart! Hur ska du försöka få igång det? Jag tog en lite extra lång promenad idag och tänkte att det kanske händer nåt men det slutade bara med att jag blev jättetrött o fick svullna fötter
Aha, ja dessa hormoner alltså... man tror ju att man ska inse att det är hormonerna som härjar och tänka rationellt ändå men nej det går inte alls, förrän lite i efterhand möjligen. Jag grinar typ femton gånger om dagen pga de eländiga hormonerna och ibland vet jag inte ens varför jag grinar. Tycker synd om min sambo som jämt får försöka trösta mig, men vem vet det kanske är bra träning inför bebin som säkert kommer att gråta en och annan gång utan uppenbar orsak
Jag tyckte inte alls att jag var sån här inför förra förlossningen. Men då hade jag ju å andra sidan ingen aning om vad som väntade...
Jag har frågat min 3 åring hur en bäbis låter, och då "skriker" han så tydligen är det så bäbisar låter. Inte för att han gjorde det som liten men ändå
Haha. Också inbokad den 9/1?
-----------
Vinterbarn 2012/2013
December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)
Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Flicka (bf 06.01.13)
----------
Och såå, uppdaterat listan.