Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Hemma från BM nu.

Inget i urinen, hbt låg på 104 och SF tror jag inte hon sa faktiskt! Det låg på nedersta kurvan i alla fall som vanligt. 135spm, så det var väl som vanligt.

Däremot hade mitt vanligtvis så låga blodtryck stigit markant och låg på 120/85 (brukar ligga under 100/60). Så nu ska jag vara uppmärksam på varningsklockor för HF...

Fy vad tråkigt att det inte vuxit bort! Då får vi ägna de närmaste tre veckorna åt att hålla tummarna för att det gjort det till nästa UL - så att han slipper plockas ut för medicinering!

Hoppas att du slipper HF! Kikade barnmorskan på om det hänt något, som du var inne på?

Ferrari - spännande att det verkar vara så smått på g!

Rapport från mig: inget att rapportera :p. Bebisen trivs uppenbarligen där den är. Ska snart träffa BM, och sedan börjar det bli dags att kontakta förlossningen och prata igångsättning.

Näe, jag kände inte att det behövdes eftersom det stannat av helt. Så det var falskt larm precis som jag trodde. :p

Mitt blodtryck m.m ligger på 130/85 har tidigare haft som du. :crazy: konstigt att det kan vända så....

Snabb uppdatering, idag kl. 11.05 föddes min lilla tjej :love: (ännu utan namn da vi trodde pa en pojke) 2155g och 44 cm liten men stark och förlossningen gick bra även om jag är trött nu.

Skriver mer och bilder när jag är hemma fran BB.

Åh Grattis till den lilla tjejen!! :D

Hemkommen från ultraljud idag... allt såg bra ut men bebis hade lite hög puls, låg på 180/min. Så högt har hon aldrig haft inann så fick vara kvar längre och så kollade dom en gång till och då var hno nere på 150 igen. :p Dom tror hon har en snabbvilopuls och blir snabbt snabb om jag är jäktad, vilket vi var för att hinna i tid.

För övrigt såg allt jätte bra ut, bebis ligger som hon ska, hade jätte mycket navelsträng för ansiktet... så man såg bara en liten näsa sticka fram, hno tränades på att andas med lungorna också, såg riktigt kul ut. :)

Hon beräknades väga ca 3400 vid födseln och ska gå upp nästan 1 kg tills det är dags för BF. :) Så vi får se.

Nästa inbokade kontroll 9/1.

Nästa inbokade kontroll 9/1.

Jag fick också nästa inbokade kontroll 9/1. :p

Skönt att allt såg bra ut!

Med blodtrycket sa BM att det kan vara kroppen som jobbar på högvarv för att stå emot ev. förkylningar och så. På slutet av graviditeten blir man tydligen extra motståndskraftig och det tar på kroppen.

Idag hade vi hem en från BVC,lilla Milton hade gått upp och vägde nu 3610 g! :D Allt annat såg bra ut.

Vi hade oxå hembesök idag! Elliot vägde 4100 idag, jämfört med 3650 förra torsdagen och 3730 födelsevikt! Känns helt okej :D

+Fibusen:

Skönt att höra lite positiva uppdateringar! :D

Jag börjar deppa ner mig totalt. Men det tänker jag inte skriva om när ni är positiva! :p

Jag tackar för hållna tummar.. jag vill ju att lillkillen ska må bra.. (och så vill jag kunna åka till Thailand på den resa hela familjen är bjuden på i slutet av Mars och det går ju inte med sjuk bebis...men det är verkligen sekundärt)

Men oddsen för att det inte kommer vara något "större" problem är ändå bra, har läst på massor om det & de ALLRA flesta växer det bort på & ger inga problem..

Fy vad tråkigt att det inte vuxit bort! Då får vi ägna de närmaste tre veckorna åt att hålla tummarna för att det gjort det till nästa UL - så att han slipper plockas ut för medicinering!

Men, du skulle ju snosa bebis snart! :mad: ;)

Jag blev så grymt deppad efter besöket hos BM och alla tankar bara snurrar iväg i en negativ spiral. Jag är helt övertygad om att jag kommer få HF, de kommer vilja sätta igång mig, men det kommer inte gå så det kommer bli ett snitt. Bebis kommer ju komma tidigt förstås och vi blir kvar på BB betydligt längre än jag vill, han behöver stödmatas och vi får inte igång amningen. Dessutom så kommer han få RS och allt kommer bli jättejobbigt för alla.

Positiv feedback, någon..? :confused:

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)
:)

Nu har vi bestämt namn, en liten Vilma blev det. :-)

Jag blev så grymt deppad efter besöket hos BM och alla tankar bara snurrar iväg i en negativ spiral. Jag är helt övertygad om att jag kommer få HF, de kommer vilja sätta igång mig, men det kommer inte gå så det kommer bli ett snitt. Bebis kommer ju komma tidigt förstås och vi blir kvar på BB betydligt längre än jag vill, han behöver stödmatas och vi får inte igång amningen. Dessutom så kommer han få RS och allt kommer bli jättejobbigt för alla.
Positiv feedback, någon..? :confused:

Men stackare, jag vet hur fast man blir i dåliga tankebanor när man väl kommer in i dem, men försök tänka positivt! Det kan ju lika gärna gå superbra, ni är kärnfriska och bebin föds supersmidigt! :banana:

Lite halvt KL: tyvärr hamnade jag också på lite dåliga tankar efter barnmorskebesöket idag. Har beräknat datum imorgon och min envisa bebis har FORTFARANDE inte fixerat sig!! Den är fortfarande rörlig! Började tänka att jag har ett för smalt bäcken och att den därför inte kommer ner ordentligt, och att förlossningen därmed kommer att bli ett helvete som slutar i igångsättning, akutsnitt, tångar och sugklockor eller nåt annat lika otrevligt :cry: Det blev inte bättre av att jag googlade lite och läste att navelsträngen kan hamna i kläm om vattnet går när bebin inte är fixerad, så att den inte får syre och näring :eek: så jag är supernojig nu :(

Lite halvt KL: tyvärr hamnade jag också på lite dåliga tankar efter barnmorskebesöket idag. Har beräknat datum imorgon och min envisa bebis har FORTFARANDE inte fixerat sig!! Den är fortfarande rörlig! Började tänka att jag har ett för smalt bäcken och att den därför inte kommer ner ordentligt, och att förlossningen därmed kommer att bli ett helvete som slutar i igångsättning, akutsnitt, tångar och sugklockor eller nåt annat lika otrevligt :cry: Det blev inte bättre av att jag googlade lite och läste att navelsträngen kan hamna i kläm om vattnet går när bebin inte är fixerad, så att den inte får syre och näring :eek: så jag är supernojig nu :(

Andas! Isaac var inte fixerad, och fixerade sig först när vattnet gick, 23 på kvällen (haft värkar då i 25 timmar). Min lille nu i magen är ej heller fixerad. Jag och mina syskon fixerade oss också först när vattnet gick. Så det är fullt normalt att dom inte fixerar sig förräns vattnet går.

:)

Oj! Då kanske det inte är så konstigt och onormalt ändå :) måste verkligen sluta googla otäcka förlossningshistorier, man blir ju vettskrämd :angel: :eek:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar