Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ett litet kort hejarop på lill-Ferrari från mobilen här. :bump:

Jag har ju haft ont i ryggen hela dagen, men nu vetetusan om det kanske är värkar ändå. Det passar sig inte alls så jag sitter inlindad i min värmefilt i soffan och hoppas det ska ge sig. Det vandrade ner i ryggen först och nu är det sammandragningar som gör ont ju! Jaja, nog svamlat. Det är förhoppningsvis falsklarm. :)

0201magen_zps4d48dd1e.jpg

Magbild från idag, tror det blir 39+3 ?

Du är ju bara en mage! Du kan i te ha lagt på dig något mer än baaaara bebis ju?! :)

*kl*
Här händer det ju saker mest hela tiden ju! Håller tummarna för att både Ferrari och trazel snart snusar bebis - och uva med! Du verkar ta övertiden med ro, jag är grymt imponerad. Storasyster kom v. 41+4 och det var den värsta väntan jag varit med om. Hon var ju värd den, men ändå :D Håller tummarna för att er lilla bestämmer sig för att komma snart - inte ska du väl behöva uppleva en till ytterlighet liksom? ;)

För min del är det lugnt och stilla, v. 39+2 idag och inga son helst känningar. Mkt sammandragningar som vanligt men oftast känner jag dom inte ens längre. Några förvärvar då och då, inget tryck neråt, ingen slempropp osv. Lugna gatan, helt inställd på övertid den här gången med. ;)
Är ändå tacksam över att jag mått, och mår så pass bra som jag gör. Börjar bli lite trött från och till, men en varm dusch eller lite vila botar det. Samlar ingen vätska, har inte gått upp mkt i vikt alls, bra blodtryck osv - rena drömmen just nu. :angel:

Jag vill inte snusa bebis förrän fredagkväll tidigast! Hugo har ingen barnvakt förrän då! :crazy:

Men jag antar att om lillebror bestämmer sig så gör han, oavsett vad som passar. :p Jag tror det lugnat sig lite nu i alla fall. Det kom ett par rejäla onda sammandragningar på kort tid (säg kanske fem st på 20 min), men nu gör de inte ont längre och det gör ont högre i ryggen igen. :)

Snabb uppdatering, idag kl. 11.05 föddes min lilla tjej :love: (ännu utan namn da vi trodde pa en pojke) 2155g och 44 cm liten men stark och förlossningen gick bra även om jag är trött nu.

Skriver mer och bilder när jag är hemma fran BB.

Jag måste erkänna att jag tycker det är riktigt lyxigt att alltid ha barnvakterna redo - farmor och farfar är redo när som helst och det är oerhört skönt att det är så. När det väl drar igång kommer farmor hit alt. att sambon kör dit Stella, beroende på när på dygnet det startar. Eftersom förra förlossningen tog 19 timmar från första värk räknar jag iskallt med att hinna duscha hemma, packa iordning allt till Stella, låta sambon köra ut henne till farmor och farfar, montera över hennes stol i deras bil och sen komma hem till mig. ;)

Vi får väl se om det blir så haha!:D

Vi har ju egentligen barnvakter redo. Men mormor är första valet (som är borta till fredag kväll). Farmor och farfar är andra och de ligger i influensan nu, så de är egentligen inget alternativ just nu. Min äldsta bror hade varit nästa alternativ, men han jobbar tydligen så han kan inte. Jag får väl sätta min andra bror helt utan barnvana på det annars. Mormor är hemma på ett par timmar om det behövs. :)

*kl*
Håller tummarna för att både Ferrari och trazel snart snusar bebis - och uva med! Du verkar ta övertiden med ro, jag är grymt imponerad. Storasyster kom v. 41+4 och det var den värsta väntan jag varit med om. Hon var ju värd den, men ändå :D Håller tummarna för att er lilla bestämmer sig för att komma snart - inte ska du väl behöva uppleva en till ytterlighet liksom? ;)

Jag har ju haft tur och fått må bra, ha sambon hemma i och med julledigheten, och kunnat sikta på att ta mig över årsskiftet (känns inte som att jag tjatat om något annat på sistone :D) - annars hade jag nog varit betydligt mer less. Det hjälpte mig över den magiska Tidströskeln, som innebär att när jag ser slutet på något så är den sista biten inte så plågsam. Fungerar till exempel såhär på jobbet: andra rusar hem när det är fredagseftermiddag men blotta vetskapen om att jag snart får helg gör ofta att jag sitter kvar lite extra (och jobbar i lugn och ro, eftersom alla andra stuckit ;)).

Vi får väl för all del hoppas att bäbis väger mindre än 13 kg ;) och jo, jag är svullen både i ansikte och ben. Men då jag är hyfsat mager innan så syns väl inte det så tydligt :angel:

Jag trodde nästan jag skulle få barn förut, hade ont och värkarna kom oregelbundet men med hyfsat duktig intensitet. Men lyckades SOMNA (yes!) och vaknade nu av att jag var hungrig som en gris och gick upp för att äta. Och det har varit fortsatt lugnt. Så bäbis kanske stannar ett tag till, kanske bara var förvärkar? Jag vet inte...

Och ett stort grattis till dig Frida och din lilla flicka!

Ferrari: Känns som vi är hos BM samma dag i princip genom hela graviditeten ;):D

Haha. Också inbokad den 9/1? ;)

-----------

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Flicka (bf 06.01.13)

----------

Och såå, uppdaterat listan. :)

Oj, du måste ha varit tunn innan i sånna fall! :p

Jag har vaknat av värkar till och från hela natten. Ont har de gjort och jag var tvungen att bädda med badlakan för att jag svettades så. Jag hade visst råkat ligga på sambons täcke lite och han blev orolig att vattnet gått. ;)

Tror nog nästan BM får se efter som något hänt när jag ska till henne efter lunch idag! Om det har det så tänker jag ringa mamma och säga att de får korta av sin semester med en dag. :angel:

Oj, du måste ha varit tunn innan i sånna fall! :p

Jag har vaknat av värkar till och från hela natten. Ont har de gjort och jag var tvungen att bädda med badlakan för att jag svettades så. Jag hade visst råkat ligga på sambons täcke lite och han blev orolig att vattnet gått. ;)

Tror nog nästan BM får se efter som något hänt när jag ska till henne efter lunch idag! Om det har det så tänker jag ringa mamma och säga att de får korta av sin semester med en dag. :angel:

Här har det varit så diffust så det inte är sant. Var lättare med Isaac, där hade jag värk - uppehåll - värk. Här har jag haft värk - molande värk - värk - molande värk osv.. Sovit oroligt och vaknat flera gånger. Fötterna har svullnat upp rejält under natten.

Får se vad som händer idag, just nu vet jag varken ut eller in.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar