Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Gnällvarning allan..

Ser inget kul alls med att vara gravid. Vill bara att allt ska gå tillbaka till det normala som innan jag blev dräktig. Har inga problem med fogar och har bara gått upp 5,5kg - vilket är ganska bra jobbat med tanke på att jag går in i v33 i morgon. Dock har jag onda sd och förvärkar som nu under julhelgen eskalerat och doserna med Bricanyl och morfin har tyvärr behövts ökas på.

Jag får inte göra nått för min sambo, knappt hålla i slangen för att fylla vatten till hästarna. Hundpromenaderna blir jobbigare för varje dag, får avbryta matlagning för att jag inte orkar stå still längre stunder, osv osv.

Nästa vecka får jag ev domen om jag kan få min önskade planerade förlossning eller om jag måste söka mig till ett annat landsting (förlossningsskräck), vilket känns väldigt sent i en graviditet. Sambon var gullig och ordnade en natt nästa vecka på Varbergs kurort men nu verkar det som om resten av släkten blev sura för jag inte vill åka och hälsa på dem (Göteborg och Värmland) men kan tänka mig att åka till Varberg. Efter den helgen vill jag inte åka nånstans alls ifall om att de riktiga värkarna börjar..

Ååå allt känns bara pest och pina just nu. Ser inte alls framemot att få barn.. :(

Det låter inget vidare! Har det kommit plötsligt?

Kom ganska snabbt strax före jul med att jag svällde upp och samlade på mig väldigt mycket vätska. Sen har det bara blivit värre med illamående, ont i huvudet och extrem trötthet.
Blir så trött att jag mår riktigt dåligt och måste lägga mig när jag känner så. Har inte känts så roligt när sambon är hemma och vart ledig :(
Vet inte om det är en dryg förkylning av nåt slag jag fått eller varför jag mår såhär. Har vart otroligt pigg hela graviditeten annars.

Tack för tipset, nu har jag också skickat en beställning :D Det blev dock lite saker till mig själv bara.

saint__anger + vica:
Trist att ni mår dåligt, krya på er!! Håller tummarna för att det inte är HF! Och vica, skit i vad släkten säger. Mår du bra av en natt på kurort så ÅK! Passa på, släkten kan du träffa sen när bebis är ute och du mår bra igen.

Hoppas bebisarna börjar ploppa ut snart, jag känner mig väldigt färdig med den här graviditeten också! Min mage blir dessutom randigare för varje dag som går också :crazy: inte så att jag bryr mig nu, men jag lär väl få ångest över det senare i vår gissar jag...

Kom ganska snabbt strax före jul med att jag svällde upp och samlade på mig väldigt mycket vätska. Sen har det bara blivit värre med illamående, ont i huvudet och extrem trötthet.
Blir så trött att jag mår riktigt dåligt och måste lägga mig när jag känner så. Har inte känts så roligt när sambon är hemma och vart ledig :(
Vet inte om det är en dryg förkylning av nåt slag jag fått eller varför jag mår såhär. Har vart otroligt pigg hela graviditeten annars.

Ta det försiktigt och se om du kan få träffa din BM så snart som möjligt, om inget annat för att kunna utesluta nått värre!

Tack för tipset, nu har jag också skickat en beställning :D Det blev dock lite saker till mig själv bara.

saint__anger + vica:
Trist att ni mår dåligt, krya på er!! Håller tummarna för att det inte är HF! Och vica, skit i vad släkten säger. Mår du bra av en natt på kurort så ÅK! Passa på, släkten kan du träffa sen när bebis är ute och du mår bra igen.

Hoppas bebisarna börjar ploppa ut snart, jag känner mig väldigt färdig med den här graviditeten också! Min mage blir dessutom randigare för varje dag som går också :crazy: inte så att jag bryr mig nu, men jag lär väl få ångest över det senare i vår gissar jag...

Tack! Dags för magbilder kanske? :bump:

Min man lyckades laga bredbandet!

Varit hos mödravårdcentralen idag som sagt. Vecka 39+3
SF-mått 35 cm
Blodtryck 70/110
Vikt 68,5 kg
Hjärtslagen på Liten 140-145

Så allt ser bara fint ut. Har dock haft 3 (för)värkar senaste timman. Spännande värre :P

Det är ju viktigt att kolla upp det så bra om du gör det imorgon tänker jag!
Hoppas i vilket fall att du blir piggare snart!

Psykiska åkommor kan ju vara minst lika jobbiga som fysiska i graviditeten! Det är nog nästan värre tror jag, för de syns ju inte på samma sätt.

Hoppas du får bra hjälp nu i alla fall! :)

Escade: Min blir också randigare och randigare! Men de från graviditeten med Hugo hade nästan försvunnit när jag blev gravid nu, så jag har stora förhoppningar om att även dessa ska försvinna sen. :p

Får se om jag kanske kan få hjälp att ta en magbild lite senare idag. Nu ska vi ge oss av till Ikea. :eek:

Skönt att du säger det! Ungefär sådär känner jag också.. Har inte kunnat göra ngt med hästarna sedan i somras pga sammandragningar (bara ta in och borsta är ett helvete) och inte kunnat gå ut med hundarna sedan i somras heller. Så innerligt TRÖTT på det!

I övrigt: Skit i släkten, gör det DU vill och håller tummarna för att du får den förlossning du vill ha!

Gnällvarning allan..

Ser inget kul alls med att vara gravid. Vill bara att allt ska gå tillbaka till det normala som innan jag blev dräktig. Har inga problem med fogar och har bara gått upp 5,5kg - vilket är ganska bra jobbat med tanke på att jag går in i v33 i morgon. Dock har jag onda sd och förvärkar som nu under julhelgen eskalerat och doserna med Bricanyl och morfin har tyvärr behövts ökas på.

Jag får inte göra nått för min sambo, knappt hålla i slangen för att fylla vatten till hästarna. Hundpromenaderna blir jobbigare för varje dag, får avbryta matlagning för att jag inte orkar stå still längre stunder, osv osv.

Nästa vecka får jag ev domen om jag kan få min önskade planerade förlossning eller om jag måste söka mig till ett annat landsting (förlossningsskräck), vilket känns väldigt sent i en graviditet. Sambon var gullig och ordnade en natt nästa vecka på Varbergs kurort men nu verkar det som om resten av släkten blev sura för jag inte vill åka och hälsa på dem (Göteborg och Värmland) men kan tänka mig att åka till Varberg. Efter den helgen vill jag inte åka nånstans alls ifall om att de riktiga värkarna börjar..

Ååå allt känns bara pest och pina just nu. Ser inte alls framemot att få barn.. :(

Why not? Här kommer min randiga (:D ) mage i v 39+5

bild4_zpse07cc5ca.jpg

tessiem: Lider med dig också! Jag kände likadant för några veckor sen, sammandragningar och foglossningar konstant! Konstigt nog bara försvann alla besvär förra veckan. Förutom min episod av kräksjuka då, men det kan ju inte räknas. Hoppas det lugnar sig för dig med!

trazel: IKEA?! Är du galen? ;) Jag beställde faktiskt någon magkräm från Nelly innan idag. Inte för att jag tror att det hjälper så mycket, men de kanske lugnar mina nerver lite när jag sitter här och är olycklig över min degmage :p

Sambon ringde nyss hem, han gör det ett par ggr varje arbetspass för att fråga om det kommit igång. Samtalet avslutades med " Nä, vi får nog gå ut och gå lite med dig sen när jag kommer hem". Han tror nog att han kan rasta ut bebisen :D Precis som att jag skulle ha mer ork nu bara för att vi passerat nyår och han vill ha ut honom.

Tycker du den är degig nu så vänta bara... :p Jo, bara Hugo vaknar så ska vi till Ikea. Jag har bara ont i ryggen idag, så det gäller att passa på! ;) Vi har en del grejer som måste inhandlas... Och mat måste vi också handla, men det får nog grabbarna sköta utan mig.

Nä, nu är den inte degig. Snarare utspänd till max ;) Jag tänkte om en månad eller så. Då är den nog väldigt degig... Skönt att komma ut en sväng, hoppas ni får en trevlig ikea-tripp!

Det verkar inte bli någon Ikeatripp. När H vaknade insåg han att han inte orkade. Det hade ju varit kul att få se lite folk, men jag får väl se folk imorgon när jag ska till BM istället... :grin:

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)

--------

Skrev in Susie eftersom hon ändå finns med i trådstarten =)

Och nu väntar vi bara på att det ska bli några januari-barn också :)

Hoppas för din skull att det verkligen inte är HF, du och jag har exakt samma symptom och det började också precis inann jul.

Har varit i Fredags och idag på "extra" besök hos min BM för att utesluta HF. Så som det ser ut nu så är det inte det.... har inga äggviteämnen i urinen men alla andra symptom har jag. Så håller tummarna för er! :bump:

Har varit hos BM idag och gjort lite tester... allt såg bra ut och bebis är nu fixerad och klar! :D Har sjunkit ner i bäcknet lite mer också och ligger stadigt nu... känns spännande.

Imorgon har jag Ultraljud, känns väldigt lyxigt att få se bebis så nära slutet, är i vecka 37. :) Oh då även få en uppfattning om lite vikt och längd... börjar också bli trött på graviditeten nu, kom rätt plötsligt, kanske i samband med nytt år ;) och att det känns lugnt om lillan vill titta ut nu, men känner inte av något alls.

Var ute i skogen och gick med sambon o hundarna igår, en hel timme :eek: hahha var riktigt skönt, tänkte att nu kan de ju inte skada om jag får massa samandragningar av att röra på mig.. men hade glömt bort att jag ha rju mina jäkla fogar odkså... :devil: dom vart jag påminda om senare på kvällen, så idag har jag hittils haft säng och soffläge! :grin: humm synden straffar sig själv!

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Tror något är på gång, varit lugnt nu i en timma men nu fick jag en värk igen... Nåväl, ingen panik så länge det är såhär stora hopp och oregelbundenhet. Men kanske blir en bebis innan helgen iallafall :D

Om inte annat så passar det som bäst nu denna vecka, alternativt nästa helg ;) för däremellan jobbar barnvakterna (dagtid så storebror kan ju vara längre på dagis en dag om det skulle behövas).

Åhh,hoppas det är något på gång!!!!

Jag ska också gnälla lite tänkte jag... Vart nästan ledsen i går när jag insåg att det är faktist "över" nu,graviditeten alltså,jag känner mig nästan lite snuvad på den nu när Milton beslutade sig för att kika ut mycket tidigare än beräknat,och det gör mig faktist lite ledsen... :( Jag ville ju gå hemma och fixa i ordning det sista i lugn och ro nu efter jul och nyår,ville kunna räkna ner dagarna (med bara några få dagar kvar),sitta som på nålar när BF-datumet hade närmat sig/passerat,och väntat och längtat efter att kunna känna något,den minsta lilla värken osv. ¨

Känns som om jag gick misste om allt det där.

Nu vart det bara hux flux in för koll pga "värkar" och få reda på att jag är öppen och livmodertappen är fullt mogen,och att vi kommer bli föräldrar där och då. Julen,som är otroligt viktig för mig,missade jag helt och hållet,vi stresssade runt mellan värkarna och försökte hinna fira,men jag hade för ont.

Missförstå mig rätt,jag är verkligen JÄTTEglad över vårat lilla pyre,jag älskar han så djupt,och jag skulle gå genom eld och vatten för honom,men just det att jag skulle vilja vara mer beredd,och hinna bli sådär riktigt förväntansfull när det skulle närmat sig BF med bara några dagar.

Jag kanske är löjlig...

Hade dessutom äckligt ont i magen i natt/morse,vet inte om det är livmodern som värker,eller tarmarna (och allt annat) som håller på att lägga sig tilrätta nu när plats finnes igen,är fortfarande inte helt hundra,men iaf bättre än i morse.

Hann få en 4-5 ränder på magen,dom har börjat bli röda/lila nu,antagligen så kommer dom försvinna helt,annars gör det inte så mycket. Trodde jag skulle få en massa bristningar då jag fick det i tidig tonåren på lår och höfter,men är skönt att det höll sig till så lite. Om jag gått tiden ut kanske det hade kommit flera?

Vikten är fortfarande ca 4 kilo mindre än innan jag plussade,så det är också skönt att ALLA graviditetskilon redan är borta,plus lite mer,skinnet på magen har så gott som dragit ihop sig och jag ser ut som "vanligt". Dom sydde mig med några stygn,så det är väll bara det som ska läka ordentligt,har slutat att svida när man kissar iallafall,yeeey! :D

Lägger in en bild på vårat lilla pyre! Mammas lilla älskade skrot-unge! :love:

409408_4494880364319_534330653_n.jpg

Senast ändrad:

Hoppas för din skull att det verkligen inte är HF, du och jag har exakt samma symptom och det började också precis inann jul.

Har varit i Fredags och idag på "extra" besök hos min BM för att utesluta HF. Så som det ser ut nu så är det inte det.... har inga äggviteämnen i urinen men alla andra symptom har jag. Så håller tummarna för er! :bump:

+ Alla andra, tack för omtanken.

Har vart till BM idag, förhoppningsvis den sista gången om nu inte bebis bestämmer sig för att stanna inne över tiden.

Hon tog om blodtrycket 6-7ggr för hon hörde inte att räkna så är rätt öm i armen nu. Vet ej om det beror på all vätska att det är svårare att höra? Hade iaf 125/80 så det såg normalt ut.

Fick tjata till mig ett urinprov (hon menade att man bara gör det vid inskrivningen eller om blodtrycket är alldeles för högt, men svårt att lita på blodtrycket när hon inte hör att räkna på mig). Som tur är så visade inte urinprovet nån förhöjd äggvita.

Så antagligen är det någon dryg förkylning jag fått och jag hoppas det går över innan förlossningen sätter igång så jag är någorlunda utvilad.

Bebis var helt fixerad nu och hjärtslagen låg på 134/min.
SF mått: 36cm

Ferarri: Känns som vi är hos BM samma dag i princip genom hela graviditeten ;):D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2