Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Så var det absolut för mig. Första som vägde 2.2 var lika jobbig agtt klämma ut som tredje som vägde 4.2

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Ja, 5 stycken som ska komma senast söndag om de håller sina datum ;) Snodde namnen från listan i TS

Fem stycken och min lilla eftersläntrare från december :). I övrigt har väl alla som skulle få i december fått, av de som är aktiva i tråden. Sapfo och SusieQ, om ni läser kan ni väl också rapportera? :)

Nuu kan vi alltså börja heja fram bebis ;) heja heja uuut med dig!
Tror den kommer natten mellan onsdag-torsdag ;-)

Det går bra för mig, då slipper jag börja kontakta förlossningen om igångsättning och sånt! :laugh:

värst av allt är att jag inte orkar med att busa med Hugo ju! :cry:

Jag saknar också buset med storebror :(. Vi läser och gosar och försöker göra små uppdrag tillsammans, men just det där att kunna bära och lyfta och busa loss - det var det nästan ett halvår sedan jag kunde göra på allvar. Och spela bandy med honom, som han älskar...

Jag tycker verkligen det är jättejobbigt. Hugo är ju så liten än att han förstår att det är något "fel" ju, men inte vad. Idag när jag låg och vilade så kom han släpandes på sin lilla fåtölj och satte sig inne hos mig vid sängkanten. :love:

Jag vill minnas att SusieQ har uppdaterat i den stora gravidtråden att hon fått bebis, men jag minns inte riktigt när eller vad det blev. :)

Edit:

28/12 SusieQ - första barnet - flicka född 11/12

Haha, jag hoppade direkt in i den andra tråden för att stalka henne, men du var snabbare att posta :D. Grattis till lillan, SusieQ!

Jag tycker verkligen det är jättejobbigt. Hugo är ju så liten än att han förstår att det är något "fel" ju, men inte vad. Idag när jag låg och vilade så kom han släpandes på sin lilla fåtölj och satte sig inne hos mig vid sängkanten. :love:

Sonen förstår ju när jag säger att jag har ont och måste vila, men jag har inte velat prata om det för mycket i sammanhanget att det har med bebisen att göra... Men snart är det i alla fall över...

Att du orkar människa! :eek: :bow:

Jag har skalat potatis och gjort en sallad... Sen hade jag så mycket sammandragningar att jag var tvungen att lägga mig en stund.

Äsch, jag behövde ju inte göra annat än att äta på hela kvällen :D
Men jag fick faktiskt ont. Hade sjukt ont i framfogen så jag lade mig på soffan nån timme under kvällen också.
Var i säng till 1.00.
Den blivande storasystern vaknade 9.30 och då satte vi på teven åt henne i vårt sovrum och sedan låg vi och drog oss till 11.00. Vi hade nog inte kunnat haft bättre nyårsafton/nyårsdag :)

Nelly.com har rea så nu shoppar jag loss på aminingskläder, bebiskläder och kläder till storasyster. Det finns supermycket fint bl.a Molo, Liandlo, Katvig, Boob, Paola Maria och mamalicios :d:bump:

Jag har ännu ej fått barn ;) dock krångel med bredbandet så kanske blir lite inaktiv tills det är fixat. Är nu hos mvc där de har gratis wifi och surfar lite i väntan på min tur :)

Haha, det gäller att passa på att uppdatera när man kan! ;)

Hoppas din bebis kommer snart i alla fall! :)

Det måste snart vara över! Från att knappt ha varit trött på att vara gravid har jag verkligen blivit superless på det på bara ett par dagar. Från fredagkväll är lillebror välkommen, då är mormor och morfar hemma från sin nyårsresa och kan ta Hugo. :p

Nisse: Det låter som en bra nyårsafton tycker jag! :laugh:

*kl*

Känns som jag bara orkar äta och sova som det är nu :( Inte många timmar jag är vaken och kan vara aktiv.
Ska till bm senare idag iallafall och ska be om ett urinprov för att utesluta HF.

Tack för tipset! Shoppade loss där nu, bebisen fick ännu mer kläder. Han kommer att ha kläder fram tills ettårsdagen snart :angel:;)
Kul att shoppa åt mindre barn som inte kan protestera. 9åringen & 8åringen hemma bestämmer med järnhand vad de tänker klä sig i..:D

Annars är allt bra.. trött och less och hormonstormar, ont i kroppen (förra graviditeten så cyklade jag fortfarande 6km enkel väg till dagis med sonen! Nu kommer jag knappt ur sängen..)
Ser fram emot UL imorgon för att få svar på¨om moderkakan flyttat sig & om bebis har problem med sitt njurbäcken fortfarande..

Nelly.com har rea så nu shoppar jag loss på aminingskläder, bebiskläder och kläder till storasyster. Det finns supermycket fint bl.a Molo, Liandlo, Katvig, Boob, Paola Maria och mamalicios :d:bump:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar