Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag har jobbat tills nu och nu ska jag byta om och åka iväg till några vänner som ska bjuda på 6-rättersmiddag :d.
Sambon och dottern är redan där.
Det blir nog en ganska lugn kväll. Vi blir fyra par och tre barn.
Efter tolvslaget åker vi hem för jag ska upp och jobba imorgonbitti :).

Att du orkar människa! :eek: :bow:

Jag har skalat potatis och gjort en sallad... Sen hade jag så mycket sammandragningar att jag var tvungen att lägga mig en stund.

29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)

Efter två dagar med värkar och ingen sömn kom i morse vår flicka, kl 7.37. 3400 gram och 50 cm lång. Det blev rätt jobbigt och jag fick fara på operation och sys. Men vi mår bra fast ruskigt trötta. :-)

Stort grattis till er båda! :bump: Verkar som att det är pojkarna som varit opunktliga medan flickorna hållit sig närmare till sina BF-datum i tråden än så länge!

Hör ju inte hemma här men håller ett öga på uva ;)

Nu är det bara 2,5 timme kvar av det här året, och inga bebiskänningar! :banana: Mer än att den rör på sig så att magen går i galna vågor till och från :eek:

Skämt åsido, jag brukar sällan ha problem med sömnen men som gravid vaknar jag mycket lättare, är klarvaken på engång och har mycket svårare att slappna av och somna om. Jag misstänker att det är hormonellt framförallt den biten att gå från sovande till klarvaken på ett kick hur lite jag än har sovit eller hur trött jag känner mig.

Jag vaknade på nätterna när jag väntade Hugo också, så jag skulle tro att det är något hormonellt på "slutspurten".

Min sömn är också sämre än vanligt, mycket för att jag verkligen måste vända mig manuellt från sida till sida, och får ont i kroppen av att ligga en hel natt. De senaste dagana har jag fått kompensera med en liten tupplur på dagen...

Nu är det bara 2,5 timme kvar av det här året, och inga bebiskänningar! :banana: Mer än att den rör på sig så att magen går i galna vågor till och från :eek:

Ja, samma här. Så skönt att Liten har blivit mer aktiv det sista så jag slipper oroa mig stup i kvarten över att det är så lugnt. :)

Tror jag kommit på orsaken till värken i vänsterarmen som jag haft i 2 dagar, nu under kvällen har även höger arm börjat göra lite ont. Kände och klämde lite och det känns som om dom börjat "fyllas med vatten". Suck. Just my luck! Nåväl, kanske ett tecken på att det inte är så långt kvar?

Hur resonerar ni förresten ang bilder på er och era bebisar på internet?

När sonen var liten hade vi en lösenordsskyddad blogg med mycket bilder. Vi startade den i och med att det tog så länge innan vi kunde börja träffa folk, och så fortsatte vi att driva den de första ett-ett och ett halvt åren ungefär som en del i att hålla kontakten med vänner vi fått under neotiden. Mer "öppet" har vi dock varit ytterst restriktiva, och den enda identifierbara bilden vi har lagt upp är på honom som bebis - bebisutseendet går ju över rätt fort så det är knappast någon (som inte känner honom väl IRL) som skulle kunna känna igen honom utifrån den bilden nu. Lägger vi upp någon bild av honom nu är det med bortvänt ansikte, rörelseoskärpa, kraftigt beskuret eller liknande.

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)
-----------

Nu börjar det ju hända saker här i tråden!

Från och med imorgon vill vi ha babyboom! :D

Ja, samma här. Så skönt att Liten har blivit mer aktiv det sista så jag slipper oroa mig stup i kvarten över att det är så lugnt. :)

Tror jag kommit på orsaken till värken i vänsterarmen som jag haft i 2 dagar, nu under kvällen har även höger arm börjat göra lite ont. Kände och klämde lite och det känns som om dom börjat "fyllas med vatten". Suck. Just my luck! Nåväl, kanske ett tecken på att det inte är så långt kvar?

+1 på första stycket :)

Hoppas att vätskan är ett tecken på att det snart är dags för dig, men inte imorgon va? - Blir ju mycket med två födelsedagar som sammanfaller!

+1 på första stycket :)

Hoppas att vätskan är ett tecken på att det snart är dags för dig, men inte imorgon va? - Blir ju mycket med två födelsedagar som sammanfaller!

Ja, liten får gärna vänta till 2a januari åtminstone ;) Tajt lär det ju bli ändå, hade väl HELST haft dem två olika månader. Men men, vissa saker planerar man inte ;) Jag är lycklig oavsett!

Från och med imorgon vill vi ha babyboom! :D

Haha. Från och med imorgon är det okej om alla små vinterbarn vill födas tidigt eller vadå ;) 1 januari är väl ingen hit att fylla år på misstänker jag när man kommer upp i åldrarna. Tänker bara själv när man var ung och bakis på nyårsdagen. :angel:

Ja, liten får gärna vänta till 2a januari åtminstone ;) Tajt lär det ju bli ändå, hade väl HELST haft dem två olika månader. Men men, vissa saker planerar man inte ;) Jag är lycklig oavsett!

Det lustiga är att vi faktiskt "beställde" ett januaribarn när vi bestämde oss för projekt syskon :p. Dels passade det med terminerna för min del, och dels så vet vi av erfarenhet att januaribarn är den bästa sorten ;)

Haha. Från och med imorgon är det okej om alla små vinterbarn vill födas tidigt eller vadå ;) 1 januari är väl ingen hit att fylla år på misstänker jag när man kommer upp i åldrarna. Tänker bara själv när man var ung och bakis på nyårsdagen. :angel:

Tja, de som är beräknade till februari kan väl gott hålla sig i skinnet (magen :p) ett tag till, men det är ju många som är beräknade nu inom närmaste veckan bara!

Tja, de som är beräknade till februari kan väl gott hålla sig i skinnet (magen :p) ett tag till, men det är ju många som är beräknade nu inom närmaste veckan bara!

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet // tjuvstartade \\
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet

-----

Ja, 5 stycken som ska komma senast söndag om de håller sina datum ;) Snodde namnen från listan i TS

Kl
Gav upp nyårsfirandet för en timme sen och har lagt mig i sängen istället. Skönt!! Har vart helt slut senaste dagarna och nån timme efter frukosten känns de i kroppen som att det ör kväll igen. Vaknar ca en gång i timmen på nätterna nu. Antingen att ja måste gå på toa eller av att de gör ont i magen. Blir klarvaken varje gång också så de tar ett tag innan ja slappnar av såpass att ja kan somna igen. Hoppas ni andra har ett bra nyår och förhoppningsvis är piggare än mig ;)

Gott Nytt År alla i våran fantastiska tråd!

Nu tror jag många av er (?) andats ut, målsnöret, att komma in i januari - är ju äntligen avklarat. Jag kommer nog vara lite smått nervös ett dygn till, vill ju HELST att Isaac ska få ha sin födelsedag för sig själv ;) så 2/1 är Liten välkommen :angel:

Nuu kan vi alltså börja heja fram bebis ;) heja heja uuut med dig!
Tror den kommer natten mellan onsdag-torsdag ;-)

Usch vad jag är less på att vara konstant trött! Sammandragningarna avlöser varandra, jag kan inte sitta som folk (eftersom magen är ivägen eller så gör det ont i fogarna) och värst av allt är att jag inte orkar med att busa med Hugo ju! :cry:

Nu börjar jag komma till stadiet att jag tröttnat på att vara gravid och bara vill ha resten överstökat.

Här är för övrigt lillebror precis lika lugn som vanligt...

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar