Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Haha trazel, det tycker jag vi satsar på! Om vi får plats båda två, vad jag förstått är det babyboom nu igen och risk för att det blir fullt på förlossningen från januari och framåt. :crazy:

Det där skrämmer skiten ur mig.. födde sonen -03 som också var ett babyboom år & tack vare det (för många som födde & för lite personal) fick jag en skitjobbig (mentalt) förlossning och drabbades av förlossningsskräck.. som nu börjat krypa sig på igen (trodde jag var botad efter dotterns födelse, det var en jättebra förlossning)..

Så hur lyckades detta oplanerade knytt pricka in babyboomen? *suck*

Haha trazel, det tycker jag vi satsar på! Om vi får plats båda två, vad jag förstått är det babyboom nu igen och risk för att det blir fullt på förlossningen från januari och framåt. :crazy:

Äh, ditt hem är säkert inte i närheten av det kaos jag kallar hem så du lär nog hinna ;)

Själv var jag ju tvungen att möblera om för att ens få plats med bebis ;)

Just idag är det stora garderobsrensningen.. välbehövligt kan jag lova..:angel:

Borde jag vara sugen på att boa vid det här laget? 28 dagar kvar till BF...

Jag har fortfarande inte gjort mer än gått igenom bebiskläderna... Jag skulle behöva tvätta babyskyddet och hitta spjälsängen i alla fall. Men jag orkar inte. Dessutom så har jag stränga order från sambon om att ta det lugnt fram till fredag nu. :angel:

Efter ett par timmar med (för?-)värkar relativt regelbundet var 10:e minut igår så fick jag stopp på dem med ett kokhett bad. Då var jag alldeles öm i magen och idag har jag träningsvärk i den i stället.

I natt tyckte inte Hugo att vi skulle sova heller. Och är Hugo vaken är alla vakna som befinner sig inom en radie på sisådär 100 m. Så jag var vaken mellan 00-06. När Hugo väl somnade vid 05, så var jag så himla hungrig att jag var upp och kräktes och då var jag ju tvungen att äta för att ha en chans att somna om...

Sen sov jag till 9.30! Längsta jag sovit på flera år! :eek:

Det där skrämmer skiten ur mig.. födde sonen -03 som också var ett babyboom år & tack vare det (för många som födde & för lite personal) fick jag en skitjobbig (mentalt) förlossning och drabbades av förlossningsskräck.. som nu börjat krypa sig på igen (trodde jag var botad efter dotterns födelse, det var en jättebra förlossning)..

Så hur lyckades detta oplanerade knytt pricka in babyboomen? *suck*

Dottern är född våren -10, även det ett "boom"-år.. Vi hade tur, när det väl drog igång var det rätt lugnt på förlossningen med dagarna innan och efter hade det varit fullt och de var tvungna att hänvisa patienter till andra landsting.. Jag hoppas att det är lugnt när den här vill titta ut, jag vet inte om jag känner mig trygg med att åka till Eskilstuna eller Örebro.. :crazy:
Dock känns det som att det bara är att acceptera läget, är det så - ja då är det så och inget vi kan göra något åt..

Hör ju inte hemma här men håller ett öga på uva ;)

Men ang fullt på bb. När jag skulle föda så var det proppfullt på "vårt" sjukhus. Ringde ca 4 ggr För jag vågade inte åka ngn annanstans, men sista gången sa jag: ok ok skicka mig vart som helst nu!!!

Kom till ett litet mysigt härligt sjukhus, och "tack vare" väntan så var jag öppen 8cm vid inskrivningen, avklarade typ alla värkar hemma ;) ville ju inte byta bb. Men nu är jag glad att det blev så, hade en jättefin tid där vart jag tillslut hamnade :) skulle jag mot förmodan skaffa fler barn så ska jag välja det sjukhuset igen trots längre resväg :D

Nej, är det så?! :( När Hugo föddes så var vi ensamma på förlossningen! Känns som att de gärna skickar oss till Eskilstuna ju om det skulle vara fullt... Vi har ju faktiskt närmare till Eskilstuna än Västerås, men jag vill till Västerås ändå!

Äh, ditt hem är säkert inte i närheten av det kaos jag kallar hem så du lär nog hinna ;)

Själv var jag ju tvungen att möblera om för att ens få plats med bebis ;)

Just idag är det stora garderobsrensningen.. välbehövligt kan jag lova..:angel:

Mitt hem är i kaos. Våra gäster som skulle ha kommit imorgon är sjuka, tack och lov så slipper vi städa för det i alla fall och kan lägga våra krafter på Hugo. :p

Jag meddelade sambon att det finns tvätt i maskinen och att det skulle ju vara fint med ett babyskydd som var tvättat och inte fullt av sågspån... Men nu lagar han mat, är man karl kan man bara göra en sak i taget. ;)

Vi måste också möblera om för att ha plats för spjälsängen längst sidan av vår säng, men det löser sig! :)

Hör ju inte hemma här men håller ett öga på uva ;)

Men ang fullt på bb. När jag skulle föda så var det proppfullt på "vårt" sjukhus. Ringde ca 4 ggr För jag vågade inte åka ngn annanstans, men sista gången sa jag: ok ok skicka mig vart som helst nu!!!

Kom till ett litet mysigt härligt sjukhus, och "tack vare" väntan så var jag öppen 8cm vid inskrivningen, avklarade typ alla värkar hemma ;) ville ju inte byta bb. Men nu är jag glad att det blev så, hade en jättefin tid där vart jag tillslut hamnade :) skulle jag mot förmodan skaffa fler barn så ska jag välja det sjukhuset igen trots längre resväg :D

Jag tror egentligen att man är ganska nöjd var man än hamnar när det är dags. Normalt sett får man ju hjälpen som behövs, oavsett om man hamnar där man egentligen ville.

Jag vet inte hur det ser ut med tidig hemgång i Sörmland, men här i Västmanland får man ju åka hem efter 6 timmar om allt är bra om man vill. Det vill jag! ;)

29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)

Stort grattis! Kul med en liten flicka i tråden :)

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)

-----------

Jag fortsätter uppdatera vinterbarnslistan jag ;)

Jag har varit livrädd för att bebis skulle vilja titta ut tidigare efter vecka 29 då jag var inne och vart stoppad. Så dessa sista dagar inann året är slut har jag verkligen tagit det Vääldigt lugnt... :p haha känns nästan löjligt lugnt, men märker att bebis och samandragningar kommer igång så fort jag håller igång för mkt. Nu är det söndag kväll och imorgon nyårsafton och efter det kan jag och sambon andas ut... :d haha så lär säkert bebis endå inte vilja komma utan går säkert över flera dagar bara för det.

För övrigt var vi faktiskt iväg idag till ett köpcentrum för att köpa sista lakan till spjälsängen, hittade några super fina, sen var vi inne på Nalle land och valde bebis första egna nalle.... det var såå gulligt, vi fick välja kropp, sen hjälpa till och stoppa den och berätta vem som skulle få den m.m. vi fick varsitt (sambon o jag) tyghjärta som vi skulle pussa på och ge bebis en önskan och sedan stoppa in i gosedjuretskropp inann den sydes igen, den döptes även och fick ett födelsebevis där det står massa info om hur vi valde och skapte gosedjuret åt vår framtida dotter. :love: Tyckte det var så gulligt!

Jag var ju in i vecka 24 förra gången och stoppade. Sen kom han inte förrän på BF+2! :p Men man vet ju aldrig!

Vad mysigt det låter med nallen! :love:

Jag har gjort så lite som möjligt idag. Teletubbies är grymt poppis här just nu (hos Hugo, jag blir galen på att de inte kan prata ordentligt). Så så fort jag sitter vid datorn kommer Hugo springandes och ska kolla på Tubbies. ;)

*kl*
Har som många av er andra haft ont i magen och mått lite illa. Har som tur är inte spytt iaf (Har fobi för de). Magsjuka som går eller många bebisar på g här i tråden?
Tror ja kände av första riktiga förvärkarna idag. Kraftig mensliknande värk, men de satt bara i ca 20 sek. Svårt att veta hur de ska kännas, men de gjorde ont iaf.
Hoppas hon håller sig inne till 2013 iaf!

Jag hoppas verkligen att bebis stannar sisådär 21 timmar till eller så i alla fall! Snacka om att falla på målsnöret annars! ;)

Eftersom hela familjen varit dålig mer eller mindre en veckas tid så känns det som att vi i alla fall har en envis magbacill. :p Annars är grabbarna väldigt duktiga på att visa medlidande!

För övrigt så är jag vaken för tredje natten i rad nu. Det börjar bli en vana... :/

Trazel övar du inför nattammningarna? :) Skämt åsido, jag brukar sällan ha problem med sömnen men som gravid vaknar jag mycket lättare, är klarvaken på engång och har mycket svårare att slappna av och somna om. Jag misstänker att det är hormonellt framförallt den biten att gå från sovande till klarvaken på ett kick hur lite jag än har sovit eller hur trött jag känner mig.

Jag lider med alla er som har magsjuk det är vidrigt i vanliga fall och ännu värre som gravid.

Igår var jag klantig och tittade på "En unge i minuten" Det blev en brutal påminnelse om hur ont det gör att födda barn. Jag inser också hur olika vi är, jag skulle aldrig någonsin tillåta att någon filmade mig under en förlossning, hur duktiga och profesionella filmteamt än ¨må vara. När jag föddes var det tydligen ett helt gäng med brandmän och ambulansförare med och tittade för att se hur en förlossning går till och enligt min mamma gjorde det ingenting hon hade lika gärna kunnat födda mitt på Stor torget så fokuserad var honpå uppgiften. Själv är jag mer sådan att så få människor som möjligt. Om det skulle hända något så sambon inte skulle kunna vara med är jag nästan hellre ensam eller en doula (stavning?) istället för någon nära släktning eller vän.

Sist men inte minst grattis till första lilltjejen i tråden.

Jag vaknade på nätterna när jag väntade Hugo också, så jag skulle tro att det är något hormonellt på "slutspurten".

En unge i minuten gick på TV när Hugo föddes. Det var det som grundade min snitträdsla. Jag kan ju dock se logiken i det och förstå varför man gör det, men jag tycker ändå att det är otroligt obehagligt.

Magsjuka eller reaktion på Niferexen är osäkert. Det började samtidigt som jag började ta dem varje dag, men en reaktion på Niferexen borde inte komma tillbaka gång på gång hos Hugo. ;) Så vi har nog magsjuka i huset. Så lämpligt såhär vid nyår och allt!

Vad har ni för planer för kvällen? :)

Min plan är att göra så lite som möjligt. Nej lyckligtvis är sambon ledig så han får ta sonen så jag ska handla, röja undan det värsta och sedan laga någon god middag för att somna vid 22. Det blir inga gäster utan enbart familjen, så lungt och skönt.

Har ni några planer eller blir det lugnt och stilla då gästerna är sjuka?

Här blir vi bara familjen. Dels är ju gästerna sjuka och har vi magsjuka vill vi ju inte smitta ner någon i onödan. Det blir en lugn kväll så får vi se om vi är vakna till tolvslaget. :p

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?