Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Visst har väl bebisarna i den här tråden varit särskilt dåliga på att passa tiden?

Oh ja, väldigt dåliga på att passa tiden har de varit änsålänge ;) jag hoppas min är punktlig eller max 5 dagar sen. För jag är trött i kroppen och trött psykiskt, denna slutfasen av graviditeten är tyngre än förra gången jag var lika långt gången.

Haha. Illa ;) Så det är namnet som ligger högst i kurs då med andra ord?

Tur för mig att svågern INTE valde mitt favoritnamn till sin dotter, det är med andra ord fortfarande "orört", känner inte en enda med det namnet ;) . Annars hade det varit jobbigt. Lite svårt att kapa banden med en släkting, släkt kommer de ju alltid att vara :idea:

Ja, det är ju allvarliga grejer det här med namn ;). Fast å andra sidan uppstår inte dilemmat helt för oss förrän vi träffat bebisen och vet vad den verkar vilja heta, så det är först då vi säkert vem vi ska bryta kontakten med :p. Fast det låter skönt att ha det som ni, med ett "oanvänt" namn!

Men som det är nu, så har jag bara köpt ett par rosa plagg utifall om att det är en tös (såg ut så på rul). Kommer det en grabb till så känner jag inte för att ha lagt pengar på en massa "onödiga" kläder. För ja, kläder har jag alldeles för mycket. Om jag då vill ha ett par 4-5 plagg i ROSA till just en tös, ja, låt mig ha det ;). I övrigt utgår jag från att kläderna ska vara mjuka och lätta för bebisen att röra sig i. :) Då kvittar det om det är tjej/pojk-kläder.

Innan jag släpper rosa-diskussionen måste jag bara tipsa om den här boken, till den som känner för att fördjupa sig! (Lite som en kommentar till hela diskussionen som först här i tråden :))

Ja, det är ju allvarliga grejer det här med namn ;). Fast å andra sidan uppstår inte dilemmat helt för oss förrän vi träffat bebisen och vet vad den verkar vilja heta, så det är först då vi säkert vem vi ska bryta kontakten med :p. Fast det låter skönt att ha det som ni, med ett "oanvänt" namn!

Ja, det är rätt skönt ;)

Men låter bra, vänta tills ni vet vad bäbisen ser ut att heta och bryt kontakten sen. Ni får väl hoppas att den inte ser ut att passa i "chefens namn", vore ju dumt med en förlorad inkomst pga ett namn menar jag ;)

Oh ja, väldigt dåliga på att passa tiden har de varit änsålänge ;) jag hoppas min är punktlig eller max 5 dagar sen. För jag är trött i kroppen och trött psykiskt, denna slutfasen av graviditeten är tyngre än förra gången jag var lika långt gången.

Jag var ju aldrig såhär långt gången förra gången, men just att redan ha ett barn att ta hand om sliter, tycker jag. Inte minst när man måste neka lek/aktiviteter för att det gör ont/är för tungt.

Jag var ju aldrig såhär långt gången förra gången, men just att redan ha ett barn att ta hand om sliter, tycker jag. Inte minst när man måste neka lek/aktiviteter för att det gör ont/är för tungt.

Möjligt att det är anledningen. Han tar ju en del energi på ett annat sätt, man behöver vara mer "nere på marken" än vad man behövde när man inte hade barn.

Äh, kanske dags för sambon att komma upp till bevis om hur lätt hans yrkeskategori har att få jobb :devil:;)

Möjligt att det är anledningen. Han tar ju en del energi på ett annat sätt, man behöver vara mer "nere på marken" än vad man behövde när man inte hade barn.

... för att inte tala om hur mycket svårare det är att få lägga sig och vila och få en lugn stund, hemma hos oss i alla fall :p

Njae bebis var liten redan innan olyckan men nu senaste veckorna har det knappt varit nagon tillvaxt, sa darfor kollar dom varje dag. Men det ar da full rulle hela tiden inne i magen.
Jag ar nog mest orolig for att amningen inte ska komma igang direkt och att dom vill att jag ska ge ersattning. Vill inte behova det... men men ingen ide att oroa sig over saker som jag ej kan paverka.

Idag var jag ut och akte skidor, sa skont att kunna rora pa sig lite, har varit daligt med det sen olycka da jag haft ont.

Sitter nu mest och forsoker fa lite ordning pa saker och ting, har nagra kompisar som kommer pa besok nagra dagar sa det kanns skont om allt ar i ordning ifall jag maste ivag och foda barn mitt i alltihopa :)

Men uva! Har inte bebisen kommit ännu? Tycker den behöver lite hejarop!
Heja heja bebis kom uuut nuuu! ;) :bump:

Eller föredrar du en 2013 bebis så kan jag hålla tyst ett par dagar ;)

KL

NU kan jag ge en lite bättre uppdatering,har ju en enkel stenåldersmobil,sååå dryg att surfa med.

Hur som helst,åkte ju hem för att fira jul,hann med svärmor lite halvt som halt,jag hade ont och var stressad över att få komma till mamma,dels för att hinna fira lite jul med henne,plus att jag skulle komma närmare förlossningen om det skulle sätta igång. Väl hemma hos mamma så stressade vi med att öppna julklappar,sen hann vi sätta oss till bords,ta några tuggor,sen sa jag till mannen att: Glöm maten,nu åker vi! Sen skulle han byta om från skjorta till en vanlig tröja för bekvämlighetens skull,men jag sa bara: Vi åker NU!!!

Då trodde jag att jag skulle gå sönder,herregud vilka värkar i ryggen jag hade! :crazy:

Väl inne så var jag öppen 4 cm bara,dock hade bebisens huvud trängt ner mycket om man jämnförde med dagen innan. Jag badade 2 timmar och andades genom värkarna,men INGENTING hände.... Fortfarande bara öppen 4 cm...

Klev upp och lade mig på rummet,det gjorde fruktandsvärt ont nere i ryggen,så jag fick börja med lustgas. Vart en lättnad,även fast den inte tog bort SÅ mycket av själva smärtan var det iallafall något att fokusera på när värkarna kom. Vid nästa undersökning visade det sig att jag var öppen 6-7 cm,då bad jag om ryggmärgbedövning,för då kunde jag inte stå ut längre,jag trodde jag skulle gå av. Varje värk kände jag hur jag försvann liksom. Då hade jag kämpat med smärtan sen vi åkte in vid 17-tiden,nu var kl kanske 02?

Jag var skitnervös över RMB,men det var guds gåva,nästan all den där riktigt äckligt elaka smärtan försvann,nu blev värkarna mer som väldigt väldigt ond mensvärk,men jag kände att jag åter fick kontroll iallafall. Var lite läskig känsla när dom satte RMB,spände till ordentligt i ryggraden,sen kände man hur värmen kom och nästan som om någon pressade på hela ryggraden,sen kom lättnaden!

Då vart det relativt lungt fram tills 04,då tog vi hål på hinnorna,för det gick så segt,var öppen ca 8 cm. Efter det så tog det lite bättre fart,och vart nån intensivare timme,sen dog det av lite igen,så värkstimulerande dropp sattes.
Tog ett litet tag,sen drog det igång ordentligt,öppnade mig snabbt den sista biten,sen kom krystvärkarna,krystade och krystade,och trycket vart bara tyngre och tyngre neråt,men ingen bebis syntes till. Kämpade på som en tok,sen äntligen så sa BM: Ojj,han har mycket hår den här! :p DÅ fattade jag att det började närma sig!

Krystade och krystade,men det gick såååååå segt,han visade huvudet lite,sen försvann han in igen. När jag tillslut började ge upp och säga att jag ORKAR inget mer (hade hållt på i 16 timmar) så kände jag hur det verkligen började spänna till där nere,och dom sa åt mig att krysta ordentligt. Gjorde fruktandsvärt förbannat ont,så jag kände liksom hur jag bara kastade mig tillbaka nästan,BM sa att jag skulle krysta,krysta,krysta,tillslut så kom jag tillbaka till verkligheten krystade till ordentligt,då brann det till,sen fick jag upp en kladdig unge på bröstet! :love::love::love: Lilla Milton kom till världen 08.56!

Tog alltså 16 timmar från det jag lade mig i badet,men det är värt varenda sekund! :love:

I dag börjar jag känna mig pigg´,men sover ju MAX 1,5 timme per gång,han ska väckas varannan timme,sen tar det ju ett tag att mata också,men det är det också värt! :love:

Älskade lilla trollunge,jag skulle göra ALLT för honom! :love:

Gick upp 7 kg under graviditeten,och har nu gått ner 10,så jag ligger minus 3 kilo,så tur man hade lite övervikt att ta av,för man kommer väll fortsätta gå ner när man ammar.

Vi ska tillbaka i morgon igen för att kolla gulsoten,han hade ökat i det,men var inte tillräckligt högt för att hålla oss kvar,och jag ville ju verkligen hem. Jag hoppas det ser bra ut i morgon så vi inte blir inlagda igen.

Har tyvär bara en värdelös mobilbild (som sagt stenåldersmobil...) att bjuda på,har inte riktig ork att tömma kameran nu. :p

229977_4463700744848_1948346705_n.jpg

Vilken söt raring ! Grattis !

Jag tycker det låter som en väldigt sansad förlossning, varken galet snabb eller galet långdraget.

Men jag måste ju göra en liten sån...det heter ryggbedövning, inte ryggMÄRGsbedövning...det låter lite mindre läskigt dessutom.

16 timmar inne i förlossningsrummet trodde jag var lite långdraget? Fast vad vet jag,det enda jag vet är att det var jobbigt iallafall,då hade jag dessutom haft värkar sen sen natt/tidig morgon mellan Lörd/Sön och inte sovit så bra,så när han sen var ute på Tisdag så kändes det som man gått och haft ont och varken sovit eller ätit på lääääänge! :p

Vilken sötnos! Och oj vad mycket hår han har, fruktansvärt gulligt :D .

Lite OT:
För exakt 3 år sedan hade jag BF denna dagen, 29/12... oj vad jag INTE ville ha barn det datumet. Och det kändes väldigt lugnt. Men den 30/12 fick jag första värken, så var laaaagom nervös. Men hade tur och Isaac tittade ut först den 1 januari ;)

Nu är det 3 år senare, och jag har BF om en vecka - exakt! Lika nervös och pirrig denna gången. Kommer jag ha lika stor tur och gå in på det nya året?

Man FÅR faktiskt klaga! Jag tycker det där låter skitjobbigt!!

Jag måste också klaga lite, sover så vansinnigt dåligt. Trots att jag var supertrött somnade jag inte förrän vid 12 igår kväll, sen vaknade jag kvart i tre och inte en chans att jag kan somna igen. Har legat o spelat spel på mobilen hela natten, för jag bara tänker på alla hemska saker som kan hända under förlossningen och kan inte sova. Har knappt ens ro att ligga ner i sängen utan vill helst vanka runt i lägenheten. Det känns ju jättenormalt att göra mitt i natten :cool:

Det är väl bara att dra till stallet o morgonfodra antar jag :p

Men uva! Har inte bebisen kommit ännu? Tycker den behöver lite hejarop!
Heja heja bebis kom uuut nuuu! ;) :bump:

Eller föredrar du en 2013 bebis så kan jag hålla tyst ett par dagar ;)

Nej, den ligger inne och myser i värmen än! Men jag har siktet inställt på 2013 så än så länge känns det bara bra, hejarop mottas tacksamt från 00.01 1/1 :D

Okej! Vet de vad det beror på?

Förstår att det känns trist att tänka på tillmatning när du är så inställd på att amma, men om det blir så så kan det ju ändå vara snabbt övergående. När sonen var liten och sondmatades så berikade de bröstmjölken med extra fett/protein/kolhydrater för att få i honom mer näring per ml mat, men så gör man kanske inte med bebisar som i stor mån kan äta själva?

Visst har väl bebisarna i den här tråden varit särskilt dåliga på att passa tiden?

Nåja, inte mig emot, så länge min stannar i åtminstone 3,5 dygn till ;). Var och gjorde ultraljud idag, tydligen görs det rutinmässigt här på alla som går över till vecka 41+0 (vilket jag inte gjort än, men på grund av nyårsafton+nyårsdagen skulle det bli för sent att göra det när folk är tillbaka på jobbet igen). Bebisen mådde fint och hade vatten, och beräknades väga 4 kg. I överkant, tycker jag :eek:. Men BM tröstade mig med att huvudet var normalstort och att det är det som spelar in mest...

Jag tycker de bebisar som kommit har varit dåliga på att passa tiden! :p

De säger ju att det spelar ingen roll om bebisen väger 2,5 kg eller 5 kg, det gör lika ont ändå. Sen när huvudet är ute kommer ju resten av sig själv. :angel: ;)

Jag får nog hålla med cirkus om att det låter som en lugn och sansad helt normal förlossning. Fast man själv anser nog inte sin egen förlossning som normal (det är ju ofta det absolut mest smärtsamma som man varit med om, samtidigt som man fått det bästa som går att få). :laugh:

Underbart söt är han! :love:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar