Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Bäbissjuk så jag avlider :D vill ha min lilla bäbis här nu! Bara några dagar kvar att "stå ut". Om Liten är punktlig då förstås :angel: verkar ju som om man antingen får för tidigt eller för sent i vårat vintergäng, och eftersom jag är såpass nära mitt "datum" så lär ju min vara en i sena ligan ;)

Det blir nog bra, det är ju bara att gilla läget och göra det bästa av situationen om sa skulle vara fallet helt enkelt. Men jag hoppas ju saklart att allt ska lösas sa 'naturligt' som möjligt och att bebis mar bra av det :)

Lite äckelvarning, har haft som blodblandade flytningar idag när jag gatt pa toa, slempropp tro?
Ska inte in pa koll idag utan dom tyckte att vi kunde ta en dag ledigt da UL, ctg och fostervatten sag sa bra ut igar annars hade jag nog fragat lakaren.
Men men allt känns som vanligt, igar kandes det dock som bebis ville pressa sig ut genom magen helt vild var den, kanske borjar bli trangt dar inne nu :)

En av mina bästa vänner kom igar med massor av grejer, sa nu har jag säng och baby vakt och massa annat som jag inte tycker att jag behöver :d
Jag har ju faktiskt inte köpt pa mig sa mycket grejer till bebisen i och med att vi ständigt bor i en resväska... Och vi har fortfarande inte bestämt oss var det bär av när bebis är född.
Min sambo är ju fran argentina sa dit maste vi ju aka för att bebbe ska fa träffa sin storebror, kusiner och farföräldrar.

Var förrästen pa socialtjänsten häromdagen för att fastställa faderskap da vi ej är gifta, jag blev ganska förvanad över hur lite rättigheter/skyldigheter en pappa har om föräldrarna ej är gifta.
Jag kände att det var viktigt för oss att fa det gjort innan barnet föds ifall att nagot skulle hända iom att han ej är registrerad i Sverige och jag vill vara säker pa att han är skriven som pappa fran första början.
Dock sa maste jag ge en eloge till dom för att dom hade ordnat med tolk för att han skulle fa veta alla sina rättigheter och vad det hela handlade om.

Mycket papper blir det men nu ska nog det mesta vara klart hoppas jag, sen bara pass och dubbelt medborgarskap när liten är ute :angel:

Låter som början på min förra förlossning! 20 timmar senare var Hugo ute! ;) :bump:

Ferrari: Håller tummarna för din skull att bebis är punktlig! Min får också var relativt punktlig eftersom vi inte har någon barnvakt förrän på fredag till Hugo. :p

Ferrari: Håller tummarna för din skull att bebis är punktlig! Min får också var relativt punktlig eftersom vi inte har någon barnvakt förrän på fredag till Hugo. :p

Haha, ja, det är ju det också nu när man inte väntar första barnet längre. Barnvaktsfrågan. Vet att mina föräldrar börjar jobba 8/1 så sen blir det lite knepigare om Liten får för sig att komma en vardag. ;)

Min mamma är tänkt som barnvakt, hon är alltid hemma. :p Men just nu över nyår är de bortresta. Vi hade kunnat ha farmor och farfar som backup, men farmor ligger i influensan.

Äsch, skulle lillebror bestämma sig för att komma så skulle säkert någon av mina bröder ställa upp med Hugo till det att mormor kan vara hemma (tar ca 5 timmar). Det hade inte varit optimalt, men det hade funkat är jag ganska övertygad om.

Bara för det har jag gjort för mycket medan jag hade Alvedonen i kroppen och sitter med rediga (för)värkar nu. Fast de sitter i magen och inte i ryggen nu, och där hade jag inga värkar förrän de var riktiga förra gången... Äsch, så ont gör det nog inte! Jag får sitta någon mer timme under min värmefilt!

KL

Vilket helvetesdygn jag har haft, måste få gnälla lite. Började må illa igår kväll, när vi gick och la oss vid kl 21 sa jag "det känns precis som när jag va magsjuk i våras". Sov en timme ungefär, sen kräktes jag var 10:e minut hela natten :crazy: jag har fått behålla ett glas avslagen cola nu i en timme, det är det enda. Jag fick jätteont i magen i natt, den vändes ju ut och in!! Var livrädd att förlossningen skulle sätta igång. Är helt kraftlös.

Så, färdiggnällt:D hoppas nu bebis stannar några dagar till så jag återfår kraften igen. Ironiskt nog stod jag i stallet igår fm och redogjorde över hur bra jag mår!! Typiskt.

Fibusen: supersöt bebis!!!

Åh, jag hade också ont i magen i natt! Fast jag kände att det inte var "värkar-ont". Vet inte om det är någon magbakterie vi har här hemma, Hugo har varit dålig i magen och haft ont också. Ingen av oss har kräkts i alla fall (men det gör jag i princip aldrig som magsjuk).

Och jag har också haft ont i magen idag och igår. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om jag ska bli magsjuk lagomt till nyår.
Jag känner mig iallafall totalt orkeslös, men det kanske beror på att jag haft en tuff arbetsvecka. Jag har legat i sängen större delen av dagen och tänkte nog göra det imorgon också. Det är bäst att passa på att vila när man får :)

Usch, den där har jag också gått igenom som gravid, man vet ju knappt om man ska föda barn eller kräkas till slut... Hoppas det vänder nu för dig o att du får några dagars återhämtning nu!

Jobbar (förhoppningsvis) näst sista arbetspasset inatt, men chefen har sagt till min vikarie att hon ska ta över efter den 22 jan när jag är planerad. Undrar hur många i vården som jobbar till samma dag de är beräknade?!? Jag ville inte gå hem tidigt, men fasen så länge vill jag inte jobba... Får ta ett snack till med chefen på onsdag helt enkelt! :laugh:

*kl*

För min del känns det som om Liten försöker ta sig ut en helt annan väg :D Börjar tro att det är en jättebäbis där inne, minsta rörelse gör rätt ont numer för mig. Eller så är det min mage som är för trång ;) Men ja, har både 50 och 56 nedpackat i BB-väskan. Så något borde passa.

Jag är ju född själv i vecka 38, sisådär 4200 gram tung :angel: så jag har anlag för stora bäbisar misstänker jag :grin:

Grattis Fibusen!! Vilken sötnos!! Blir precis bebissjuk när jag ser godingen!!

*KL*

Här går det saaaaakta nu tycker jag. Vill ha bebis nu. Och nu 7,5vecka innan BF har min längtan efter att boa ÄNTLIGEN vaknat! Innan deppade jag ihop för att vår renovering av övervåning tagit längre tid än väntat så att vi kommer att få trängas på nedervåningen ett tag till.. sen kom svägerska med massa smarta idéer om hur jag kunde möblera om i sovrummet för att få plats med spjälsäng och bebisgrejer så nu har jag tagit tag i det! Det enda minuset är att jag måste köpa en till byrå & de pengarna gick åt när hästen var på klinik i förrgår. Nåväl. Lönen kommer väl om sisådär 26 dagar.. :angel: Så då blir det shoppa av.

Har börjat noja över förlossningen nu också.. men det är inte värt att lägga energi på det, nästa torsdag har vi UL så då får jag ju veta om det blir kejsarsnitt eller inte..

Borde jag vara sugen på att boa vid det här laget? 28 dagar kvar till BF...

Jag har fortfarande inte gjort mer än gått igenom bebiskläderna... Jag skulle behöva tvätta babyskyddet och hitta spjälsängen i alla fall. Men jag orkar inte. Dessutom så har jag stränga order från sambon om att ta det lugnt fram till fredag nu. :angel:

Efter ett par timmar med (för?-)värkar relativt regelbundet var 10:e minut igår så fick jag stopp på dem med ett kokhett bad. Då var jag alldeles öm i magen och idag har jag träningsvärk i den i stället.

I natt tyckte inte Hugo att vi skulle sova heller. Och är Hugo vaken är alla vakna som befinner sig inom en radie på sisådär 100 m. Så jag var vaken mellan 00-06. När Hugo väl somnade vid 05, så var jag så himla hungrig att jag var upp och kräktes och då var jag ju tvungen att äta för att ha en chans att somna om...

Sen sov jag till 9.30! Längsta jag sovit på flera år! :eek:

29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)

29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)

GRATTIS! :D Första lilla tjejen i tråden också! :laugh:

Stort grattis till er alla som fått era små skatter!

*kl*
Här börjar det med dra ihop sig, en vecka kvar till BF. Inga som helst känningar dock, mer än att jag har sammandragningar titt som tätt. Känner dom inte alls, utan noterar bara att magen är hård som en sten. Tror även magen sjunkit en del, bästa vännen påpekade i alla fall det tidigare idag.
Tvivlar starkt på att Mini kommer innan BF, jag är helt inställd på att gå över och får väl en chock om det drar igång innan. :D

Här har julen varit lugn, vi har umgåtts med familjen - helt på våra villkor och det har varit så skönt. Vi har hunnit vila mycket, och bara myst som den lilla familj vi är just nu. Försöker ge storasyster så mycket uppmärksamhet och kärlek det bara går nu innan bebis kommer.
Även nyår blir lugnt, vi ska hem till bästa vännerna och äta lite middag. Åker hem till oss när det är läggdags för Stella (runt 19.30-20) och fortsätter "firandet" ensamma, jag är inte direkt en partypingla längre utan somnar gärna på soffan innan 21. :D Sambon har dock lovat att väcka mig innan 12-slaget så vi hinner skåla i lite "bubbel" och välkomna ett förhoppningsvis väldigt mycket bättre år.
2012 har varit en riktigt vidrigt år för vår del, enda positiva har i stort sett varit beskedet om att vi ska bli 4 i familjen så vi ser verkligen fram emot 2013 och håller tummarna för ett riktigt superår!

Stort grattis till er alla som fått era små skatter!

*kl*
Här börjar det med dra ihop sig, en vecka kvar till BF. Inga som helst känningar dock, mer än att jag har sammandragningar titt som tätt. Känner dom inte alls, utan noterar bara att magen är hård som en sten. Tror även magen sjunkit en del, bästa vännen påpekade i alla fall det tidigare idag.
Tvivlar starkt på att Mini kommer innan BF, jag är helt inställd på att gå över och får väl en chock om det drar igång innan. :D

Här har julen varit lugn, vi har umgåtts med familjen - helt på våra villkor och det har varit så skönt. Vi har hunnit vila mycket, och bara myst som den lilla familj vi är just nu. Försöker ge storasyster så mycket uppmärksamhet och kärlek det bara går nu innan bebis kommer.
Även nyår blir lugnt, vi ska hem till bästa vännerna och äta lite middag. Åker hem till oss när det är läggdags för Stella (runt 19.30-20) och fortsätter "firandet" ensamma, jag är inte direkt en partypingla längre utan somnar gärna på soffan innan 21. :D Sambon har dock lovat att väcka mig innan 12-slaget så vi hinner skåla i lite "bubbel" och välkomna ett förhoppningsvis väldigt mycket bättre år.
2012 har varit en riktigt vidrigt år för vår del, enda positiva har i stort sett varit beskedet om att vi ska bli 4 i familjen så vi ser verkligen fram emot 2013 och håller tummarna för ett riktigt superår!

Och jag blir mer och mer övertygad om att lillebror kommer innan BF. Så vi ses väl på förlossningen och vaggar runt tillsammans? ;)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar