Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Men stackare!! Vad jobbigt med alla sjuka nu! Jag som tycker allt känns rätt tungt redan som det är just nu och då har jag inte ens några barn sen innan att ta hand om. Jag börjar också noja som tusan för förlossningen, får riktig ångest för det emellanåt. :(

Som att det inte är nog så har sammandragningarna börjat kännas i ryggen också nu. Fogarna bråkar ju en massa så varför inte förvärkar också?

Nu ligger jag i ett varmt skumbad i alla fall och hoppas att båda fogar och förvärkar ger med sig. Sambon måste få lite avlastning med sonen eftersom han inte är frisk heller. Jag har ju inte ens klagat över min förkylning här heller, men det räcker med det jag klagat om känner jag...

Jag hade den 23 dec fram till 25 dec extrem vätsker samling, svälde upp i hela händerna, ansiktet, fötterna o benen, kunde knappt gå elelr förflytta mig, det liksom stack i skinet o ömade.... hade även lite huvudverk o började må allmänt dåligt.... även lite tryck under brösten runt revbenen...

folk sa åt mig att ringa och höra men jag hoppade det då jag hade tid inbokad hos min BM idag vid lunch tid.....

Vi kollar blodvärdena varannangång men urinprov vid varje besök. Har aldrig haft något och inte denna gång heller.... men min BM vart lite orolig gällande de symptom jag har/hade... fick berätta hur jag sett ut o mått... hon såg att jag fortfarande var svullen, fick då även väga mig "igen", vägde mig sist jag var där för knappt 2 veckor sedan... hade gått upp 3 KG på knappt 2 veckor.:eek:! Inte bra.:eek: Då kollade dom även blodtrycket och mitt tidigare undertryck har legat på 62 och idag var det på 85. Min BM ringde in till förlossningen o rådfrågade men dom vile att jag skulle avakta eftersom jag inte hade äggviteämnen i urinen, men stränga order om vila och ringa in dirket under helgen om något ändrade sig. :grin: Fick även en extra tid till BM på onsdag nästa vecka för att kolla allt igen.

Så kolla upp det om du är orolig... verkar som att bm och läkarna tar rätt så allvarligt på det! :)

För övrigt var allt bra och bebis växer som hon ska och följer kurvan perfekt... har åkt på mördarförkylning så nu känne rman sig ännu segare en inann.... ska ah gäster ikväll okså....:angel: får se hur det går.

Om du vill ha en andra åsikt kan du ju alltid ringa förlossningen och fråga, jag har också förstått att man ska undersöka plötslig uppsvullnad. Jag lämnar urinprov vid i princip varje BM-besök.

*fångar knappen*

8 dagar kvar till BF

Känns som om det var nyss jag plussade. Vart har tiden tagit vägen? Tror förvisso jag kommer att gå över, bara en känsla. Nu är jag äckligt trött på att vara gravid och vill bara ha tillbaka min egna kropp, trött på att ha ont i benen och vakna nattetid.

*fångar knappen*

8 dagar kvar till BF

Känns som om det var nyss jag plussade. Vart har tiden tagit vägen? Tror förvisso jag kommer att gå över, bara en känsla. Nu är jag äckligt trött på att vara gravid och vill bara ha tillbaka min egna kropp, trött på att ha ont i benen och vakna nattetid.

Ledsen Ferran, men vakna nattetid lär du få räkna med att fortsätta göra ett tag framöver! :angel:

Men jag förstår hur du menar. Adrenalinpåslaget efter att ha fått barn gjorde i alla fall att jag klarade mig utan sömn i en vecka (sen totaldäckade jag visserligen).

Dessa förvärkar bara kommer tillbaka hela tiden för mig. Jag tror inte jag går över den här gången, men så tidigt kommer han nog inte heller. Å andra sidan kommer de när det passar dem har ju samtliga födda bebisar i tråden visat. ;)

Ledsen Ferran, men vakna nattetid lär du få räkna med att fortsätta göra ett tag framöver! :angel:

Att bli väckt av barn räknar jag med ;) men det gör inte fullt så ont som kramper i benen :D finns olika sätt att vakna på ^^ och att vakna på grund av smärta hör inte till mina favoriter..

Helt klart behagligare att vakna av en hungrig bebis att trycka till tutten och somna om än att vakna av kramper. :p Bara att hoppas att amningen kommer igång snabbt och smidigt! ;)

Helt klart behagligare att vakna av en hungrig bebis att trycka till tutten och somna om än att vakna av kramper. :p Bara att hoppas att amningen kommer igång snabbt och smidigt! ;)

Haha, ja, det hoppas jag med. Mjölk tror jag att det kommer finnas gott om, frågan är väl snarare om bäbis fattar poängen med att amma :D

Med Isaac så fick han så mycket mat direkt, så dagen efter förlossningen låg han fortfarande kvar på samma vikt som han föddes. Läkaren sa att det vanligaste är ju att de tappar i vikt första dagen/dagarna men att det tydligen inte stämde denna gången ;) . Fick pumpa och slänga massor första månaden kommer jag ihåg :P

Senast ändrad:

De stolta storasyskonen är
Jonatan 11
Anton 9
Lina 4 (snart 5)
Alva 3

Vilka fina namn på storasyskonen! En del av dem har varit uppe i våra namndiskussioner för den här bebisen, men "blockeras" tyvärr av folk i bekantskapskretsen. Vi får byta umgänge, helt enkelt :angel:

Vilka fina namn på storasyskonen! En del av dem har varit uppe i våra namndiskussioner för den här bebisen, men "blockeras" tyvärr av folk i bekantskapskretsen. Vi får byta umgänge, helt enkelt :angel:

Haha. Låter som en vettig lösning ;) "nä, tyvärr så kan vi inte döpa vårat barn till det namn vi önskar pga dig - så vi måste bryta kontakten" :angel:

Vakna till och vakna till. Att orättvisorna finns råder det ingen tvekan om, det har du alldeles rätt i. Jag är dock väldigt tveksam till att det gör skillnad om en tjej får vara klädd i rosa och en pojke i blått. Det är på andra plan i samhället som det behövs förändring anser jag.

Självklart finns det massor av andra plan där det behövs förändring, men eftersom det kön som bebisen/barnet ser ut att ha tenderar att påverka hur de bemöts så väljer jag kläder som i mina ögon är barn-, snarare än flick- eller pojkkläder. Och tar för den delen inte ett dugg illa upp om någon misstar sig ;)

tack alla for omtanke jag mar bra efter olyckan och bebis likasa aven om den ej vaxer som den ska sa jag gar pa kontroll dagligen nu.. det ar ju br att dom ar noggranna. Har dock haft ´mensvark´ sedan julafton och har ganska mycket sammandragningar senaste dagarna. kanns spannande och samtidigt sa blir jag ngt nervos nar jag inser att det snart kommer en liten bebis :love: kanns overkligt och skrammande och helt underbart samtidigt.

Oj, vad mycket med dagliga kontroller! Är icke-växandet kopplat till olyckan på något sätt, eller beror det på något annat?

Jättestort grattis Fibusen! :bump: Hoppas han får ordning på ätandet snart!

Vilken sötnos! Roligt att se! :) Hoppas att läkningen snabbar på så att du får börja känna dig mer ok snart.

Å andra sidan kommer de när det passar dem har ju samtliga födda bebisar i tråden visat. ;)

Visst har väl bebisarna i den här tråden varit särskilt dåliga på att passa tiden?

Nåja, inte mig emot, så länge min stannar i åtminstone 3,5 dygn till ;). Var och gjorde ultraljud idag, tydligen görs det rutinmässigt här på alla som går över till vecka 41+0 (vilket jag inte gjort än, men på grund av nyårsafton+nyårsdagen skulle det bli för sent att göra det när folk är tillbaka på jobbet igen). Bebisen mådde fint och hade vatten, och beräknades väga 4 kg. I överkant, tycker jag :eek:. Men BM tröstade mig med att huvudet var normalstort och att det är det som spelar in mest...

Haha. Låter som en vettig lösning ;) "nä, tyvärr så kan vi inte döpa vårat barn till det namn vi önskar pga dig - så vi måste bryta kontakten" :angel:

Ja, det är nog det enda rätta! :D Synd bara att det kommer att innebära att sambon måste byta jobb, alt få sin chef sparkad ;)

Ja, det är nog det enda rätta! :D Synd bara att det kommer att innebära att sambon måste byta jobb, alt få sin chef sparkad ;)

Haha. Illa ;) Så det är namnet som ligger högst i kurs då med andra ord?

Tur för mig att svågern INTE valde mitt favoritnamn till sin dotter, det är med andra ord fortfarande "orört", känner inte en enda med det namnet ;) . Annars hade det varit jobbigt. Lite svårt att kapa banden med en släkting, släkt kommer de ju alltid att vara :idea:

Självklart finns det massor av andra plan där det behövs förändring, men eftersom det kön som bebisen/barnet ser ut att ha tenderar att påverka hur de bemöts så väljer jag kläder som i mina ögon är barn-, snarare än flick- eller pojkkläder. Och tar för den delen inte ett dugg illa upp om någon misstar sig ;)

Äh, jag köpte rosa barnvagn till våran grabb :P. Där sitter han helt klädd i blått och är ca året gammal, och folk sa att det var en söt liten flicka jag hade :angel: undrar vad dom baserade det på? Barnvagnen? ^^ För han såg rätt grabbig ut i den åldern ;)

Men som det är nu, så har jag bara köpt ett par rosa plagg utifall om att det är en tös (såg ut så på rul). Kommer det en grabb till så känner jag inte för att ha lagt pengar på en massa "onödiga" kläder. För ja, kläder har jag alldeles för mycket. Om jag då vill ha ett par 4-5 plagg i ROSA till just en tös, ja, låt mig ha det ;). I övrigt utgår jag från att kläderna ska vara mjuka och lätta för bebisen att röra sig i. :) Då kvittar det om det är tjej/pojk-kläder.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024