Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2
Jag hade den 23 dec fram till 25 dec extrem vätsker samling, svälde upp i hela händerna, ansiktet, fötterna o benen, kunde knappt gå elelr förflytta mig, det liksom stack i skinet o ömade.... hade även lite huvudverk o började må allmänt dåligt.... även lite tryck under brösten runt revbenen...
folk sa åt mig att ringa och höra men jag hoppade det då jag hade tid inbokad hos min BM idag vid lunch tid.....
Vi kollar blodvärdena varannangång men urinprov vid varje besök. Har aldrig haft något och inte denna gång heller.... men min BM vart lite orolig gällande de symptom jag har/hade... fick berätta hur jag sett ut o mått... hon såg att jag fortfarande var svullen, fick då även väga mig "igen", vägde mig sist jag var där för knappt 2 veckor sedan... hade gått upp 3 KG på knappt 2 veckor.
! Inte bra.
Då kollade dom även blodtrycket och mitt tidigare undertryck har legat på 62 och idag var det på 85. Min BM ringde in till förlossningen o rådfrågade men dom vile att jag skulle avakta eftersom jag inte hade äggviteämnen i urinen, men stränga order om vila och ringa in dirket under helgen om något ändrade sig.
Fick även en extra tid till BM på onsdag nästa vecka för att kolla allt igen.
Så kolla upp det om du är orolig... verkar som att bm och läkarna tar rätt så allvarligt på det!
För övrigt var allt bra och bebis växer som hon ska och följer kurvan perfekt... har åkt på mördarförkylning så nu känne rman sig ännu segare en inann.... ska ah gäster ikväll okså....
får se hur det går.