Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skämt åsido, jag brukar sällan ha problem med sömnen men som gravid vaknar jag mycket lättare, är klarvaken på engång och har mycket svårare att slappna av och somna om. Jag misstänker att det är hormonellt framförallt den biten att gå från sovande till klarvaken på ett kick hur lite jag än har sovit eller hur trött jag känner mig.
Ruskigt snabb? Det är ju över 13 timmar kvar! Jag räknar kallt med att det ska gå fortare den här gången än förra och då tog det 12 timmar från det att vi började klocka värkarna.
Jag har skickat ut killarna att handla lite gott till kvällen och stoppat ner mig själv i ett varmt bad. Mina fogar bråkar enormt och lillebror är lite för lugn för att jag ska vara tillfreds med det. Kan kanske vara att han fixeras, det är ju ändå vecka 37 idag!
Fick min första värk 21.42 den 30/12 sist och ut kom han 03.48 den 1/1 Så ja, skulle värkarna börja nu och bebis komma innan midnatt så skulle det vara en jäkla snabb förlossning i mina ögon
29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)
Vi la upp en bild direkt när han var född, mest för att ha en bild "till hands" när någon frågade. Annars så tror jag han var ett par månader innan jag la upp någon mer bild.
Innan han hamnade på FB tror jag han var närmare halvåret. Det var på min privata blogg (som bara har närmsta familjen som läsare) som jag la upp bilden och kunde länka därifrån typ hit.
Efter två dagar med värkar och ingen sömn kom i morse vår flicka, kl 7.37. 3400 gram och 50 cm lång. Det blev rätt jobbigt och jag fick fara på operation och sys. Men vi mår bra fast ruskigt trötta. :-)