Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Vid den här tiden för 3 år sen hade jag värkar för fullt. Nu måste jag få en ruskigt snabb förlossning ifall Liten ska komma innan 12-slaget ;)

Våran nyår firas hemma, i lugn & ro. Jag orkar inte med något "firande", och ser hellre att vi är pigga & utvilade till grabbens 3-årsdag imorgon. Då det ska bli massa paket och tårta till hans stora lycka. =)

Ruskigt snabb? Det är ju över 13 timmar kvar! ;) Jag räknar kallt med att det ska gå fortare den här gången än förra och då tog det 12 timmar från det att vi började klocka värkarna. :p

Jag har skickat ut killarna att handla lite gott till kvällen och stoppat ner mig själv i ett varmt bad. Mina fogar bråkar enormt och lillebror är lite för lugn för att jag ska vara tillfreds med det. Kan kanske vara att han fixeras, det är ju ändå vecka 37 idag! :eek:

Skämt åsido, jag brukar sällan ha problem med sömnen men som gravid vaknar jag mycket lättare, är klarvaken på engång och har mycket svårare att slappna av och somna om. Jag misstänker att det är hormonellt framförallt den biten att gå från sovande till klarvaken på ett kick hur lite jag än har sovit eller hur trött jag känner mig.

EXAKT samma här :p det är så bra att läsa att ni andra har samma krämpor o besvär, så känner man sig inte så himla konstig :laugh:

Ruskigt snabb? Det är ju över 13 timmar kvar! ;) Jag räknar kallt med att det ska gå fortare den här gången än förra och då tog det 12 timmar från det att vi började klocka värkarna. :p

Jag har skickat ut killarna att handla lite gott till kvällen och stoppat ner mig själv i ett varmt bad. Mina fogar bråkar enormt och lillebror är lite för lugn för att jag ska vara tillfreds med det. Kan kanske vara att han fixeras, det är ju ändå vecka 37 idag! :eek:

Fick min första värk 21.42 den 30/12 sist ;) och ut kom han 03.48 den 1/1 ;) Så ja, skulle värkarna börja nu och bebis komma innan midnatt så skulle det vara en jäkla snabb förlossning i mina ögon :D

Fick min första värk 21.42 den 30/12 sist ;) och ut kom han 03.48 den 1/1 ;) Så ja, skulle värkarna börja nu och bebis komma innan midnatt så skulle det vara en jäkla snabb förlossning i mina ögon :D

Jo, min första förlossning var ju relativt snabb och smidig. Sån tur kan jag väl inte ens hoppas på igen (fast jag gör ju det förstås)! :p

Att det tog sån tid för dig förra gången var garanterat för att han ville bli född på "rätt" år! ;)

KL

Så, då har jag börjat återuppstå efter mitt besök i magsjukeland :crazy: Mår fortfarande illa. Men har fått behålla lite mat och dryck det senaste dygnet iaf.

Det är tur att ni har varit flitiga med att uppdatera i tråden så jag har haft något att läsa i soffan när jag orkat :)

Har förövrigt vaknat av mensvärk de senaste två nätterna. Än så länge inte mer än så, har lyckats somna om efter att ha lindat en varm filt runt magen/korsryggen. Nu kan man väl knappt hinna föda innan detta året är slut? Som förstföderska iaf, det kan ju gå snabbt andra gången.

Hur resonerar ni förresten ang bilder på er och era bebisar på internet? Jag tror att jag är ganska privat av mig, men jag vet att det är väldigt olika. En vän till oss lägger upp mängder av bilder, nu senast en amnings-närbild. För mig känns det väldigt privat och jag skulle nog aldrig ens komma på tanken. Samma sak med magbilder i spetsunderkläder och dyl. Fina bilder men för mig hör de hemma i familjealbumet.

Nyårsafton spenderas med sambon framför bingolotto :D

Jho: Stort grattis till er lilla flicka!!

GOTT NYTT ÅR på er allihop :love:

29/12 12 efter igångsättning, efter 3 rent helv.... Dygn så kom äntligen vår dotter, 50 cm lång 3840g.
Trött, sleten, känns som om jag blivit överkörd av ett godståg.. Precis som det ska vara ;-)

Grattis :banana: Första tjejen i tråden också :) Har ni bestämt er för något namn än?

Med Hugo var vi väldigt restriktiva med bilder i början. Det släppte mer och mer, och nu lägger jag upp bilder på honom. Jag skulle dock aldrig lägga upp bilder som är "till nackdel" för honom, såsom en bild där han är sur/ledsen eller arg.

Tror vi har ungefär samma tanke om lillebror, vi vill suga lite på karamellen själva först. Men sen blir även han med överallt. :)

Kan tänka mig att det blir så :) men som du säger, det får inte vara bilder som kan vara till nackdel för barnen. Man vet faktiskt inte vem som tittar på bilderna, och alla har inte bra avsikter, tyvärr! Det kommer nog vara svårt, man vill nog stolt visa upp sin skatt för hela världen kan jag tänka mig :love:

Svårt det där med bilder... jag älskar att fotografer men samtidigt är jag lite rädd för att lägga ut bilder offentligt på internet... sen lär jag säkert va så stolt att man bara vill visa upp sin skatt för allt o alla! :p;) hahah så vi får se hur vi gör, men inga "privata" bilder....

Här ska vi fira nyår på en större bjudfest... blir väl runt 40 pers, jag är ju körandes... så blir att stanna till 12 slaget o fira in det och sedan hem igen... ska bli skojj, men får så jäkla ont i ryggen o magen att sitta ner mycket eller länge, så får se hur det går. :)

Gott Nytt ÅR till er alla!! :D:bow:

Nu håller vi alla inne bebisarna till efter 12-slaget. :p

Vi la upp en bild direkt när han var född, mest för att ha en bild "till hands" när någon frågade. Annars så tror jag han var ett par månader innan jag la upp någon mer bild.

Innan han hamnade på FB tror jag han var närmare halvåret. Det var på min privata blogg (som bara har närmsta familjen som läsare) som jag la upp bilden och kunde länka därifrån typ hit. ;)

Efter två dagar med värkar och ingen sömn kom i morse vår flicka, kl 7.37. 3400 gram och 50 cm lång. Det blev rätt jobbigt och jag fick fara på operation och sys. Men vi mår bra fast ruskigt trötta. :-)

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)
-----------

Nu börjar det ju hända saker här i tråden!

STORT grattis snna! Din var ju den första som var punktlig (inte ens en hel dag sen/tidig). Några namn i tankarna?

Vi la upp en bild direkt när han var född, mest för att ha en bild "till hands" när någon frågade. Annars så tror jag han var ett par månader innan jag la upp någon mer bild.

Innan han hamnade på FB tror jag han var närmare halvåret. Det var på min privata blogg (som bara har närmsta familjen som läsare) som jag la upp bilden och kunde länka därifrån typ hit. ;)

Kollade min facebook, under 2010 la jag upp 3 bilder totalt med Isaac på. Och då var det 2 som jag hade honom i famnen. Så 3 bilder "offentligt" under hans första år.

På bilddagboken blev det lite fler, men den är "privat" och har bara ett fåtal vänner där :)

Efter två dagar med värkar och ingen sömn kom i morse vår flicka, kl 7.37. 3400 gram och 50 cm lång. Det blev rätt jobbigt och jag fick fara på operation och sys. Men vi mår bra fast ruskigt trötta. :-)

GRATTIS! :bump:

Vilken punktlig liten tjej! :D

Grattis! Hoppas att ni får en lugn och skön start på det nya året och att ni får ta igen er lite :)

Jag har jobbat tills nu och nu ska jag byta om och åka iväg till några vänner som ska bjuda på 6-rättersmiddag :d.
Sambon och dottern är redan där.
Det blir nog en ganska lugn kväll. Vi blir fyra par och tre barn.
Efter tolvslaget åker vi hem för jag ska upp och jobba imorgonbitti :).

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?