Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Va söt och mycket hår!!! :love::love: Hade du mycket halsbränna genom graviditeten? Tänkte om det är en myt att man har det när bebis föds med mycket hår eller inte :)

Så gudomligt söt! :love:

Jag vet att jag hade rätt rejäla eftervärkar efter att H var född också. Blir det värre när du ammar? Då är det antagligen livmodern som drar ihop sig.

Jag förstår precis hur du känner (om man kan säga så), för jag tror att jag skulle känna likadant, speciellt när det var första barnet.

Och vet du?! Man har all rätt att känna en massa konstiga saker efter förlossningen! Man har hormoner upp över öronen länge efteråt! ;)

Jag har klarat mig rätt bra från humörsvängningar båda mina graviditeter. Jag kan berätta att allt kom efter förlossningen istället. Återstår att se om det blir samma sak igen. :p

Vad skönt att det inte verkar vara HF! Men vilken nonchalant BM! Här lämnar jag som sagt urinprov titt som tätt och blodprov varje gång (det är väl för att ha koll på järnet visserligen).

Krya på dig från vad det nu än är så du är pigg och fräsch när det sätter igång! :D

Och så en magbild från mig också idag!

bild1_zpse41e7b3d.jpg

Vecka 37 (36+2)

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Tror något är på gång, varit lugnt nu i en timma men nu fick jag en värk igen... Nåväl, ingen panik så länge det är såhär stora hopp och oregelbundenhet. Men kanske blir en bebis innan helgen iallafall :D

Om inte annat så passar det som bäst nu denna vecka, alternativt nästa helg ;) för däremellan jobbar barnvakterna (dagtid så storebror kan ju vara längre på dagis en dag om det skulle behövas).

Spännande!! :bump: Tur att din kille lyckades fixa bredbandet så du kan hålla oss uppdaterade ;)

Vad skönt att det inte verkar vara HF! Men vilken nonchalant BM! Här lämnar jag som sagt urinprov titt som tätt och blodprov varje gång (det är väl för att ha koll på järnet visserligen).

Krya på dig från vad det nu än är så du är pigg och fräsch när det sätter igång! :D

Varken jag eller sambon gillar henne, men det finns ingen annan att välja "här ute på landet". Känns lite sent att byta till någon inne i stan nu :angel: ;) Blir det fler barn i framtiden så väljer vi helt klart någon annan och antagligen bor vi inte ens kvar på den här "orten" då.

*kl*
Hur kommer ni göra/gjort tidigare med att ta med en "extra" person på förlossningen utöver er partner? Känns det helt främmande eller ser ni det som ett bra stöd?

Jag har gått till samma MVC ända sedan inskrivningen med mitt första MF i april-09. Då hade jag samma BM fram genom hela graviditeten med Hugo och återbesök.

Den här graviditeten fick jag en vikarie från början, men har gått till den ordinarie sedan i november. Så jag lyckades ha samma BM i de tre första graviditeterna, men sen få två olika i samma graviditet.

Alla har varit bra, men väldigt, väldigt olika. Den här sista gillar jag väldigt skarpt, så jag hoppas verkligen att hon är där för att stanna.

Som att det skulle spela mig roll eftersom det inte ska bli fler syskon. :angel: :p

Edit: Åh, glömde ju svara på andra delen också. Jag vill inte ha med någon mer på förlossningen. Sambon ska med, punkt slut. Idag sa han att han inte tänkte följa med om han hade typ 40 graders feber. Det berättade jag för honom att det tänkte han visst. Då om någon gång är det bara att ta Alvedon+Ipren och bita ihop.

Förra gången hade vi tankar på att fråga min mamma om hon ville vara med eftersom sambon var tveksam till hur han skulle reagera på allt, men jag bestämde att det var en grej mellan mig och sambon. Det var bara vi som skulle vara där kände jag då och jag känner lika fortfarande. :)

Senast ändrad:

Jag har samma tankar gällande vår förlossning, det blir jag och sambon... vi vill ha det för oss själva. :grin::)

Sen tänkte jag höra vad era bebisar har legat på för hjärtslag/minut under graviditeten?

Min lilla tös har alltid legat väldigt högt, idag när jag var iväg hade hon 150/min och har även haft närmre 160 någon gång.... jag och BM pratade lite om de emn hon sa att det inte var någon fara eftersom min bebis haft så hela tiden.

Det måste snart vara över! Från att knappt ha varit trött på att vara gravid har jag verkligen blivit superless på det på bara ett par dagar. Från fredagkväll är lillebror välkommen, då är mormor och morfar hemma från sin nyårsresa och kan ta Hugo.

Här går lessheten upp och ner - det där med att årsskiftet fanns med i beräkningen av alltihop var nog himla bra, idag är det v 41+3 och hade jag fått vänta lika länge i typ september eller något så hade nog humöret varit bra mycket lägre :p. Å andra sidan är jag beredd att förlåta det mesta för en fullgånget bebis ;)

Då vet vi att vi ska heja på din lilla fr.o.m. fredag kväll! :laugh:

Ser fram emot UL imorgon för att få svar på¨om moderkakan flyttat sig & om bebis har problem med sitt njurbäcken fortfarande..

Vad var det som var problem med bebisens njurbäcken? (du har säkert skrivit det, men mitt minne är... gott men kort :angel:). Hoppas på positivt besked i båda frågorna, i alla fall! :)

Jag skulle inte kunna ta med mina föräldrar eller svärföräldrarna under förlossningen. Men har en nära vän som fött två barn som kommer följa med om hon har möjlighet. Dels ett stöd för mig om sambon inte klarar pressen och sen för sambon att han har sällskap om jag får så ont att jag stänger in mig i mig själv och inte vill veta av nån :grin:

Det känns som att det kommer bli en sak mellan mig och sambon iallafall fastän vännen ev är med. Sen vet jag att hon kommer att respektera och ge oss utrymme för varandra :)

Va söt och mycket hår!!! :love::love: Hade du mycket halsbränna genom graviditeten? Tänkte om det är en myt att man har det när bebis föds med mycket hår eller inte :)

Jag hade en fruktandsvärd halsbränna! Nätterna var hemska,vaknade ca var tredje-femte timme av att strupen krampade ihop sig,i med en tablett,sen sova några timmar till.

Jag kunde absolut inte äta paprika eller dricka apelsinsaft,fanns massa mer saker,men dessa två var värst,då hjälpte inga tabletter i världen.

Har ätit halsbrännetablett vid sänggående,samt MINST en gång under natten sen vecka 13-14 ca fram tills han föddes,i bland t.o.m dubbla tabletter för att kunna somna,nu är halsbrännan som bortblåst! :bow:

Så i mitt fall stämmer det. Mamma hade mkt halsbränna med mig,och jag föddes med flätor enligt henne! :p

Sen tänkte jag höra vad era bebisar har legat på för hjärtslag/minut under graviditeten?

Min lilla tös har alltid legat väldigt högt, idag när jag var iväg hade hon 150/min och har även haft närmre 160 någon gång.... jag och BM pratade lite om de emn hon sa att det inte var någon fara eftersom min bebis haft så hela tiden.

Den här bebisen har nog oftast legat på 140-någonting, de sista besöken något lägre. Sambon och jag diskuterade faktiskt just det här om dagen, med tanke på att sonen var vad de kallade en "högpulsare" (efter att han fötts, inte i magen) och hade en larmgräns på 190... Men det diskuterades aldrig som ett problem.

Sv: vinterförälder 2012/2013 del 2

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Flicka (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Flicka (bf 30.12.12)

--------

Skrev in Susie eftersom hon ändå finns med i trådstarten =)

Och nu väntar vi bara på att det ska bli några januari-barn också :)

Oj, här kom jag visst med automatiskt :), såg att jag glömt skriva här (lite mycket hemma nu iofs). Linnéa föddes redan den 11:e eftersom jag hade rätt allvarlig havandeskapsförgiftning (jag som tyckte att jag mådde bra, var bara jävligt trött på att vara gravid :crazy:). Efter att jag legat inlagd på BB i en vecka bestämde de att jag skulle sättas igång, efter två dagars igångsättning och jag var 8 cm öppen blev Linnéa väldigt trött inne i magen och ett akut snitt gjordes.

När hon kom ut varken skrek eller rörde hon på sig och skyndades iväg till neo och varken jag eller min sambo fattade hur dålig hon var förrens vi kunde läsa förlossningsjournalen. Hon hade apgarbedömningen 4,8,9 vid 1 resp 5 och 10 minuter efter födseln.
Vi blev kvar ett tag på BB efter förlossningen, dels pga att Linnéa var kvar på neo i nästan en vecka och dels behövde jag hämta mig från havandeskapsförgiftningen (som jag iofs fortfarande lider sviter av).
Nu mår vi alla bra och Linnéa ökar i vikt och växer på längden som hon ska. Jag äter fortfarande medicin, men mår bra i det stora hela.

Har man en egen vakthund kan man vara lite cool...
D7E5C28D-orig.jpg

Fröken trött.:love:
96701DBF-orig.jpg

Vad roligt med em rapport från dig, men fy vilken dramatisk start ni fick! Jätteskönt att läsa att dun bedårande lilla tjej mår bra nu, och att du också är på bättringsvägen!

Jag tycker den 5e passar alldeles utmärkt, så nån av oss höll tiden iaf :D

Kl.
Och så ang det där med halsbränna = mkt hår! Jag hade sjuuuuk halsbränna men Elliot har inte speciellt mkt hår.

Idag ringde jag BVC så imorrn kommer det en BM på hembesök. Vad gör dom då och varför gör man sånt?
Har jagat på sambon att städa, känner mig slapp som sitter framför datorn istället för att hjälpa till, världens snällaste Elliot ligger och sover på soffan så egentligen är det inget som hindrar mig :D

Och så ett grattis till SusieQ och lite heja heja till alla bebisar som är på g! :bump:

Hembesöket är väl mest för att man ska slippa släpa med sig sin nyföding till BVC. De pratar lite och har med sig en våg och väger bebisen, är vad jag kommer ihåg. Inga städinspektioner :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2