Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Okej då, du kan få dispens ;)

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 4 fulla dagar (v39+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jan 2013
Du har 2 dagar kvar till beräknad förlossning.

----------

SÅ skulle bäbis komma idag, eller imorgon - så tycker jag minsann att jag är hyfsat punktlig jämfört med dig som tjuvstartade :angel: Du skulle ju också fått nu denna helgen ;)

Någonting är på gång iaf :) Här är det lugna pucken, eller ja bebis är vild mest hela tiden. Men han verkar stanna i magen ett tag till.

Fridaespaña: Grattis, vilken liten tös du fick :love:

KL

v 39+ 6, BF idag!!

Har precis varit hos BM, tyvärr inte min vanliga utan hos hennes förvirrade kollega. Hon mätte SF annorlunda än min BM gör, idag var det mindre än det var förra veckan. Hon ringde iaf och pratade med UL ang bebis-storlek och de tyckte vi skulle avvakta en vecka till. BM uppskattade bebis till ca 4000 g nu. Hoppas inte på någon växtspurt denna veckan direkt :p

Det känns bra att jag ska till BM idag, hon kan säkert räta ut mina frågetecken. Med Hugo var det också sådär helt klart när det var dags. Nu känns det mest bara som att det inte händer nåt mer än att det gör ont. :p

Han hade vidgat njurbäcken, vilket i sig kan vara ett tecken på njurproblem (läste också att det var vanligare hos barn med Downs syndrom så då blev jag jättenojig..men det var ändå jättevanligt hos barn UTAN DS också) men det allra vanligaste är att det växt bort under tiden mellan UL men OM det kvarstår så måste det övervakas och bebisen får göra ett ultraljud på njurar när den föds.

Heter Hydronefros och är relativt vanligt men allra oftast växer det bort när bebisen är i magen eller helt nyfödd.

UL är 10.30 och jag har nojat hela natten. Men vi hoppas på det bästa.

Vad var det som var problem med bebisens njurbäcken? (du har säkert skrivit det, men mitt minne är... gott men kort :angel:). Hoppas på positivt besked i båda frågorna, i alla fall! :)

GRATTIS!!! Vilken liten tjej :love: vad drar en sådan mini i storlek? Måste ju vara jättesöta små kläder!

Snabb uppdatering, idag kl. 11.05 föddes min lilla tjej :love: (ännu utan namn da vi trodde pa en pojke) 2155g och 44 cm liten men stark och förlossningen gick bra även om jag är trött nu.

Skriver mer och bilder när jag är hemma fran BB.

Det känns bra att jag ska till BM idag, hon kan säkert räta ut mina frågetecken. Med Hugo var det också sådär helt klart när det var dags. Nu känns det mest bara som att det inte händer nåt mer än att det gör ont. :p

Trodde det skulle vara LÄTTARE andra gången jag. När man visste vad det handlade om. Men med Isaac var det som sagt tydliga värkar som man kände när dom kom. Fick en värk vid 09.20 och nu har jag åter igen bara ONT. Ringer väl förlossningen i eftermiddag om jag inte blivit något klokare ;) . Något är ju på gång, det känns ju, men jag kan ju inte riktigt räkna tiden mellan eventuella värkar när jag har en sån diffus smärta lite hela tiden :grin:

Någonting är på gång iaf :) Här är det lugna pucken, eller ja bebis är vild mest hela tiden. Men han verkar stanna i magen ett tag till.

Ja, du har ju BF idag! Spännande värre!

Hade ju varit kul om NÅGON i denna grupp fick barn på rätt datum. Närmast hittills har ju varit snna med en dags skillnad. Men ännu ingen som träffat rätt dag :D

Det verkar ju som om jag också kommer att falla på målsnöret, med någon dag eller två :angel:

Jag trodde också det skulle vara lättare andra gången! Fast BM sa förra gången jag var där att omföderskor ofta har mer förvärkar än förstföderskor. Kan ju vara något som ligger i det som gör det svårt att avgöra. :)

Jag trodde också det skulle vara lättare andra gången! Fast BM sa förra gången jag var där att omföderskor ofta har mer förvärkar än förstföderskor. Kan ju vara något som ligger i det som gör det svårt att avgöra. :)

Men det känns ju som att det inte är förvärkar när de "inte tar slut" samt är så nära målsnöret. Jag vet inte ;) men jag ska ta det lugnt idag, bara att ringa pappa så hämtar han mig, mannen och Isaac - så kör han oss till BB och tar sen med Isaac hem. Så lugnt på det sättet. Hade nog varit mer stressad om pappa inte var ledig ;)

Stör mig mera att det inte började INNAN barnmorskebesöket igår, då kunde jag ju bara frågat där :P

Som jag sa till sambon tidigare idag så skulle det inte förvåna mig om allt det här jag känner är för att jag är stressad av att inte riktigt veta var Hugo ska ta vägen om det skulle sätta fart.

Igår fick jag ju för mig att lillebror inte tänkte komma förrän 2 februari, så jag satsar på att ställa in mig på det. ;)

Som jag sa till sambon tidigare idag så skulle det inte förvåna mig om allt det här jag känner är för att jag är stressad av att inte riktigt veta var Hugo ska ta vägen om det skulle sätta fart.

Igår fick jag ju för mig att lillebror inte tänkte komma förrän 2 februari, så jag satsar på att ställa in mig på det. ;)

Och för min del så är det först nu som jag kan slappna av, jul/nyår/3årsdag är avklarat... och så börjar de :D

Jag är en hönsmamma. Jag vill att allt ska bli gjort som jag vill och att allt ska gå enligt plan. Riktigt så funkar ju inte den här delen av livet... ;)

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 4 fulla dagar (v39+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jan 2013
Du har 2 dagar kvar till beräknad förlossning.

----------

SÅ skulle bäbis komma idag, eller imorgon - så tycker jag minsann att jag är hyfsat punktlig jämfört med dig som tjuvstartade :angel: Du skulle ju också fått nu denna helgen ;)

Haha jag är glad att jag redan är klar, Elliot är precis 2 veckor idag :D

Haha jag är glad att jag redan är klar, Elliot är precis 2 veckor idag :D

Shh, inte alls avundsjuk. Sa det igår att jag kände mig så kluven. En del av mig vill bara snusa bäbis, en annan del av mig vill skjuta på förlossningen så länge det går. :D

Åh, hur går det för dig? :bump:

Mitt största problem just nu är att jag är kissnödig och ska vara hos BM om 30 min. Jag vill att hon ska kolla uvi, så jag kan ju inte kissa innan heller! :p

*KL*

Jaha..då är UL avklarat. Moderkakan hade växt upp så jag slipper snitt men vår lille kille har fortfarande problem med sin ena njure så ett nytt UL om 3v och förhoppning om att det inte växer mer..För då KAN förlossningen behöva sättas igång för att lillgrabben ska få medicin osv.

Så det var inte kul att höra. Som om man inte nojar nog över allt det andra med förlossning och bebis..

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar