Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Haha, jag är stolt nog över att Hugo säger heeeest, heeeest. ;) Han har varit med istallet, men då är katterna mer spännande. :p

Här får de välja vad de vill syssla med. Vill de rida blir jag glad, men nån häst får de inte i första taget. Fotboll, hockey, innebandy eller vad som helst går lika bra. Bara de inte vill dansa, för det känner jag att jag inte har någon koll på alls. Sen typ boxning får de gärna låta bli också. ;)

Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 3 fulla dagar (v36+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 jan 2013
Du har 24 dagar kvar till beräknad förlossning.

Phu.... nu börjar det gå seegt... tycker jag :D vill att de sista 3 veckorna ska springa iväg.... här är det full rulle fortfarande på bebis men inga symptom som skulle kunna likna förlossning eller att det är på g.... Min kommer nog inte förens några dagar in i Feb... :cool:

Du har ju BF dagen efter mig och jag vet att lillebror (som vi faktiskt enats om ett namn till nu!!!) kommer komma 2 februari. Du kan ju sikta in dig på 3:e! ;)

hahah jah då gör jag det... :p siktar in mig på den 3 Feb.

Men tror du verkligen inte att din kommer tidigare? :d Du som redan har så pass mycket känningar som kommer o går.... jag tor du får bebis i Januari. :D

Övrigt... så är jag såååå uttråkad just nu, slöar o sover dagarna igenom känns det som, riktigt tråkigt! Vill ha bebis nu....! Allt är liksom inhandlat o klart... sen är jag en sådan som tänker så himmla mycket....
Skulle gärna vilja flytta från gården till villa i byn.. dra ner på kosstnader och kunna gå med bebis överallt... mataffären, vårdcentralen osv... känner mig så ensam och isolerad på landet... tråkiga grusvägar med nästan inga grannar. :angel:

Att ha häst hemma ser jag inte som någon lyx alls.... man får sköta allt stalljobb helt själv, samma sak dag in o dag ut... lasta i trailer så fort man ska iväg o rida eller träna.. och alltid rida ensam, inget sällskap här inte. Hade varit så jäkla skönt att ha 1 häst och ha den inckorderad med lite service och ridhus/ridbana för att lätt kunna hålla igång och låta trailern stå lite offtare.
Haha istället för att fundera på detta borde jag bara lugna ner mig o vänta ut bebis... saker o ting löser sig nog endå, men har faktsikt svårt att se hur allt ska gå ihop med barn, jästar hemma, hus/gård sysslor och sedan längre fram även ett jobb.

SLUT gnällt för idag! :p:grin:

Jag hade ännu mer känningar med Hugo. Och han kom ju på BF+2... ;)

Jag fattar inte hur man orkar ro runt allt med gård och sånt! Om jag hade jag haft häst hade jag haft den uppstallad på anläggning. :angel: Den enda gången det skulle vara skönt att ha dem hemma skulle ju vara på sommaren under betesperioden. :p

Jag gick ju över tid med Isaac, så egentligen borde jag väl inte vänta mig någon punktlig bäbis. Men vem vet, vi har fortfarande 7 timmar kvar av denna dagen - och 24 timmar av morgondagen (då liten faktiskt är beräknad). Så vem vet, kanske blir först i denna tråd att faktiskt få barn på BF :angel: (hoppas gör jag allt!)

Skulle kännas dumt att ha skickat iväg lillgrabben i onödan och så var det bara falskt alarm. Får ju absolut INGET gjort när han är borta och inte är hemma & jagar på mig. Igår fick han mig att dammsuga hela lägenheten :angel:

Och Uva har inte skrivit något sedan 2-tiden igår, och då skulle hon till barnmorskan på eftermiddagen, om inte jag minns fel... var håller hon hus? (och nej, jag räknar med att alla som fortfarande är gravida har tid att sitta i denna tråd och hålla oss uppdaterade :D ;) )

Senast ändrad:

Jag hade ännu mer känningar med Hugo. Och han kom ju på BF+2... ;)

Jag fattar inte hur man orkar ro runt allt med gård och sånt! Om jag hade jag haft häst hade jag haft den uppstallad på anläggning. :angel: Den enda gången det skulle vara skönt att ha dem hemma skulle ju vara på sommaren under betesperioden. :p

Jah på sommaren är det rätt mysigt och enelt att ha hästen betandes precis utanför huset... :angel: dock är ju det en väldigt kort period.. till skillnad mot resten av månaderna här i kalla o mörka sverige. Tror inte jag hade brytt mig på samam sätt om hästen/hästarna inte hade varit tävlingshästar... då had ejag tagit det för va det är... men mitt stora intresse är just tävla m.m och då krävs ju en viss typ av engangemang och träning även vintertid...:crazy: .

Vi har ju både hästar och alla fåren på Hobbynivå utöver de vanliga jobben... jag är imponerad av mig och sambon som hittils kunnat få ihop det... men jag tror faktiskt att det kommer bli stor skillnad nu när försts barnet kommer hon ska ska prioriteras och ta sin tid... sen vill ja ju ha fler barn! :angel::D

Du har ju BF dagen efter mig och jag vet att lillebror (som vi faktiskt enats om ett namn till nu!!!) kommer komma 2 februari. Du kan ju sikta in dig på 3:e! ;)

Härligt att ni kommit på namn till lillebror!

Här har vi enats om tjejnamn, mannen har bestämt ett killnamn jag inte är helt 100 med men nåväl :angel: det löser sig alltid.

Ingen aning, jag jämför bara med hur det var då jag väntade dottern :D Då sjönk hjärtljuden något och jag minskade i vikt. Ska väga mig imorgon och se vad som hänt på den fronten. :angel:

Ok, bebis hjärtljud låg nämligen lägre nu när jag va till BM sist för två dagar sen än vad det gjort under hela graviditeten :)

Hon kanske blev skickad vidare till förlossningen på en gång? Skrev hon inget om att det skulle bli tal om igångsättning med förlossningen efter det? Vi skriver ju så det är ju flera sidor bakåt i tråden... :angel:

Jaaa, jag är minsann fortfarande gravid. Men jag kan förvarna på en gång om att jag kommer ha väldigt lite datortid i helgen och på måndag. Så ni behöver inte vara oroliga att jag föder barn eller så. ;) Jag är själv med Hugo igen och sambon ska jobba. Dock är mormor och morfar inplanerade för hela hans arbetstid. ;)

Jag bara kläckte ur mig ett namn som jag gillade och sambon sa inte nej direkt. Sen på kvällen sa han att han tyckte lillebror skulle heta det. Verkligen inget namn som varit i våra tankar innan! :laugh:

Chambery: När jag var mest aktiv med hästarna (innan första barnet alltså), så var det träning och tävling som gällde för mig också. Jag hade häst på anläggning och det var så skönt! Alltid sällskap om man ville rida ut, alltid tillgång till ridhus och dessutom några av Sveriges bästa tränare som kom till anläggningen och höll träningar. Jag klagade inte. :angel:

Jag tog upp ridningen när Hugo var ett par månader med siktet inställt på att tävla igen. Då stod hästen "ute i skogen" och det var transport till ridhus som gällde för träning och så. Det pallade jag inte med, så det blev motionsnivå på det hela bara. Jag var dock ganska nöjd med det just då.

Jag tror det är viktigt att om man vill ha tiden att träna och tävla och åka en massa så behöver man en hel del hjälp med barnet. Har man sen som ambition att få flera barn kanske man ska fundera över om man inte vill prioritera barnen i ett par år då medan de är små. Det är som sagt vad jag tror och ingen gällande lag. ;)

Hon kanske blev skickad vidare till förlossningen på en gång? Skrev hon inget om att det skulle bli tal om igångsättning med förlossningen efter det? Vi skriver ju så det är ju flera sidor bakåt i tråden... :angel:

Snokade rätt på de sista hon skrev :D

Rapport från mig: inget att rapportera :p. Bebisen trivs uppenbarligen där den är. Ska snart träffa BM, och sedan börjar det bli dags att kontakta förlossningen och prata igångsättning.

Så vem vet, kanske blev förlossningen direkt.. Spännande!
Uva - nu får du nästan komma hit och uppdatera oss, vi sitter ju och spekulerar en massa här :angel:

Snokade rätt på de sista hon skrev :D

Så vem vet, kanske blev förlossningen direkt.. Spännande!
Uva - nu får du nästan komma hit och uppdatera oss, vi sitter ju och spekulerar en massa här :angel:

Ja, uva! Din enda ursäkt för att inte uppdatera oss är att du föder barn! :angel: :D

Ja, uva! Din enda ursäkt för att inte uppdatera oss är att du föder barn! :angel: :D

Det var hårda bud för mig när jag äntligen läst ikapp :D. Min verkliga ursäkt är att jag sovit så fort jag haft en ledig stund, vet inte varför jag plötsligt blev så ohjälpligt trött men det kanske inte är helt fel att vara lite utvilad inför framtiden :p. Men jag lyckades i alla fall hålla mig vaken genom nattningen av storebror, så här är jag nu ;)

Jag är lite inne på det du nämnde tidigare trazel, att bebisen försöker kompensera storebrors sena ankomst, men det är svårt att göra så mycket mot dryga tretton veckor när vården inte låter en gå över mer än två veckor ;) (den vet väl kanske inte det än, arma bebis ;)). Än ligger den alltså och har det gott i värmen, men om det inte är platsbrist eller så så vidtar operation vräkning på söndag. Jag har inga känningar alls än, så det känns rätt troligt att det blir då. Om det blir igångsättning då och den kikar ut på måndag så är det treårsdagen för när vi åkte in och fick veta att storebror var på väg ut :eek:

Håller med dig Trazel gällande hästeriet.... krävs mycket hjälp och tid av sambon också.. hahah vi får se hur mkt av det han är beredd att lägga på mina hästar! ;)

Men jag vill prioritera barnet/barnen först nu.. är ju ett skede i livet man valt att gå in i. :)

Nu ska vi ha lite fredagsmys... och hoppas läsa att det kommer fler bebisar i den här tråden snart! :p:bump:

Härligt att ni kommit på namn till lillebror!

Här har vi enats om tjejnamn, mannen har bestämt ett killnamn jag inte är helt 100 med men nåväl :angel: det löser sig alltid.

Vad ni kommit långt på namnfronten! Här står diskussionerna rätt stilla, vi gör väl som förra gången och går grundligt till väga när bebisen väl är ute :p

Värt att tänka på är att din SGI är skyddad tills dess att barnet fyller ett år, och sedan måste du ta minst 5 dagar/vecka för att skydda den. Så det kan vara bra att ta ut mindre i början om man har möjlighet.

En annan bra sak att veta är att man alltid har rätt att vara föräldraledig med ett barn under 18 månader, utan att ta ut någon ersättning alls. Det innebär till exempel att båda föräldrarna kan vara lediga för samma barn utöver dubbeldagarna fram tills dess (men tänk då på stycket här ovan om SGI!) - fast man får ju finansiera det själv, förstås.

Men, man glömmer fort och vad är egentligen ett par timmar/dagar med smärta när man får något så vackert att få följa under hela livet?

Det är min inställning också. Ville jag ha fler barn, men tvekade på grund av t ex en jobbig förlossning, så skulle jag vara beredd att gå ganska långt för att bearbeta det och inte låta en så liten del av föräldrablivandet hindra mig.

Men oddsen för att det inte kommer vara något "större" problem är ändå bra, har läst på massor om det & de ALLRA flesta växer det bort på & ger inga problem..

Vad skönt att det är så god "prognos" ändå, sjuka barn är ju aldrig roligt!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar