Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Bebis har vart otroligt lugn i magen idag. Det enda som tidigare har provocerat igång rörelse är när jag käkar. Idag har de vart väldigt svaga/knappt ingen rörelse alls när jag har ätit. Undrar om hon bara vilar upp sig inför fl eller om man ska vara orolig och åka in och kolla?

Det där med att det bara är 4% som föder på BF verkar inte alls orimligt :)

Vaknar inte bebis om du puffar ordentligt på magen? Varje gång jag tänker att min bebis är lugn sätter han igång ett par minuter senare :)

Det där med att det bara är 4% som föder på BF verkar inte alls orimligt :)

Nä, och jag sa ju det där i mellandagarna, att jag kommer höra till delen som går över tid :D . Där ser man hur rätt man har ibland. Hade inte haft något emot att gå över tid, om det inte vore för förvärkarna jag har. :grin: Mindre behagligt...

Hon bryr sig inte så mycket om när man buffar på magen :p Men hon fick hicka nu efter att jag druckit två glas iskallt vatten och det har börja röra sig lite iaf :)

Mitt barn föddes 2010 med 17mm förstoring på njurbäcknet och vi var hemma innan hon var 24h. Hon föddes sent på eftermiddagen så vi sov över på bb för att slippa åka hem mitt i natten. Så visst skulle du kunna få tidig hemgång ändå :)

Ja här gick man och var orolig för att man skulle föda innan årsskiftet, helt obefogat visade det sig :p drygt med smärtsamma förvärkar!

saint__anger: skönt med lite hicka :)

Minns inte hur mkt förstorade As njurbäcken var när hon föddes, men de var antagligen större än din lillas då. Vi fick gå direkt till neo för provtagning (inom ett par timmar) och göra UL dagen därpå och dagen därpå blodprover igen för att jämföra njurfunktionen från första dagen. Har tom för mig att de rekommenderade (inte krävde) att vi skulle föda på det större sjukhuset här för att de skulle ha mer koll, det mindre sjukhuset hade då inte barnläkare jourtid vilket de har nu...

I början var det mycket prat om operationer, vilket sedan visade sig inte behövdes.

Har din lillas njurbäcken i proportion till henne nu så de har släppt er från kontroller? hur ofta fick ni kolla i början? Har ni fått försäkra henne SJUK- och olycksfall? isf får du gärna PM:a vilket bolag, för det stör mig verkligen att vårat bolag inte vill ta i det. Hon skulle ju kunna drabbas av något annat där vi behöver hjälp från försäkringsbolag... :crazy:

Kort historia, mitt barn har bara en njure idag. Så hon är fullförsäkrad sedan ettårsålder.

Ja här gick man och var orolig för att man skulle föda innan årsskiftet, helt obefogat visade det sig :p drygt med smärtsamma förvärkar!

saint__anger: skönt med lite hicka :)

Haha, ja, precis. Vi i våran tråd här är ju antingen för tidiga eller sena ;) så här hade man inte behövt oroa sig det minsta. :D

Trist med försäkringsbolagen!! Hade ni gravidförsäkring? När jag tecknade min så berättade bankmannen att hans dotter inte gått att försäkra förrän hon var 4 år pga något hjärtfel, så han tyckte det var klokt med gravidförsäkring (de hade inte haft det). Men, det betyder ju inte att det inte finns kryphål för försäkringsbolagen...

Hoppas verkligen ni har rätt att man inte ångrar sig. Är liiiiiivrädd för förlossningen och ska till Aurorakliniken på tisdag..

Lycka till på tisdag! Jag har fått uppfattningen att de flesta blir väldigt nöjda med den hjälp de fått från Auroraklinik/motsvarande, så jag hoppas att det blir så för dig med :)

De har ju strikt besöksförbud på BB i Västerås nu från alla utom pappor och syskon över 15 år pga RS. Jag vill att lillebror håller sig inne till BF då ju, han hinner ju bättra på immunförsvaret mer då. Så än är han inte välkommen ut! ;)

Det här med RS är läskigt, tycker jag. Och vi har haft otur med RS-år, det var RS-vinter när sonen föddes och året därpå, lugnare nästa år och så är det på topp på år igen :grin:

Fick så många sms igår från folk som i all välmening frågade om inte bebis var på väg!

På den fronten har vi haft det jättelugnt! Däremot går det knappt att höra av sig till någon, för då tror de att det är bebis på g :p

Hon bryr sig inte så mycket om när man buffar på magen :p

Min bebis brukar inte gå att buffa igång heller... Gissar att den är härdad av att bli klättrad på av storebror :p

*kl*
Och som ni kanske kan gissa är läget fortfarande superlugnt här :p. Nu är vi dock väääldigt förberedda inför morgondagen så vi får hoppas att det inte är överfullt eller något när vi kontaktar förlossningen... Fast det känns konstigt att vilja åka dit och utsätta sig för en förlossning, jag skulle hellre hoppa direkt till "komma hem med bebis"...

Senast ändrad:

Det här med RS är läskigt, tycker jag. Och vi har haft otur med RS-år, det var RS-vinter när sonen föddes och året därpå, lugnare nästa år och så är det på topp på år igen :grin:

Visst är din son född januari -10? Hugo är ju född mars -11. Kusinen är född i februari -10 och hon åkte på RS. Så vi har haft det nära och kan fortfarande se vissa konsekvenser av det, bland annat har hon förkylningsastma som tros komma från att hon hade RS. Hon var dessutom ganska dålig och jag tror hon fick respiratorhjälp något dygn, och över en vecka i cpap - de var inlagda i två veckor. Så ja, jag är livrädd för det! :crazy: Annars är hon som vilken annan go och glad unge nu! :laugh:

Lycka till i morgon! Jag kommer hålla tummarna för er hela dagen! Och vänta på din rapport när det är färdigt - men känn absolut ingen brådska, jag är bara sjukt nyfiken av mig! :angel: :D

Visst är din son född januari -10? Hugo är ju född mars -11. Kusinen är född i februari -10 och hon åkte på RS. Så vi har haft det nära och kan fortfarande se vissa konsekvenser av det, bland annat har hon förkylningsastma som tros komma från att hon hade RS. Hon var dessutom ganska dålig och jag tror hon fick respiratorhjälp något dygn, och över en vecka i cpap - de var inlagda i två veckor. Så ja, jag är livrädd för det! :crazy: Annars är hon som vilken annan go och glad unge nu! :laugh:

Lycka till i morgon! Jag kommer hålla tummarna för er hela dagen! Och vänta på din rapport när det är färdigt - men känn absolut ingen brådska, jag är bara sjukt nyfiken av mig! :angel: :D

Ja, det är han! Som tur är har han sluppit RS men det var ett ständigt orosmoln de första vintrarna - vi har ju stor erfarenhet av CPAP, andra sätt att få syrgas och tillhörande övervakning av hur de syresätter sig och det är verkligen inget jag vill göra om :crazy:. Skönt att höra att kusinen hämtade sig, i alla fall! :laugh:

Tack för lyckönskningarna, jag hoppas att vi får något att rapportera :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Textilåtervinning