Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Mitt hot fick fart på dig! :D Hoppas hursomhelst att det sätter igång av sig själv innan söndag! Det är ju alltid bättre om det kommer igång "naturligt". :)

Mitt hot fick fart på dig! :D Hoppas hursomhelst att det sätter igång av sig själv innan söndag! Det är ju alltid bättre om det kommer igång "naturligt". :)

Hot funkar alltid :D

Visst vore det bra om den beslutade sig innan söndag, men nu har jag nästan börjat se fördelarna med om den inte gör det, i form av en förhoppningsvis väldigt lugn och planerad överlämnig av storebror till barnvakten :p

----
Och så ett app-tips till er som hunnit få ut era bebisar:BVC-appen. Jag laddade ner den här om dagen så jag har inte provat den över tid, men däremot lagt in storebror och tycker att den verkar bra :).

Det är min inställning också. Ville jag ha fler barn, men tvekade på grund av t ex en jobbig förlossning, så skulle jag vara beredd att gå ganska långt för att bearbeta det och inte låta en så liten del av föräldrablivandet hindra mig.

Hoppas verkligen ni har rätt att man inte ångrar sig. Är liiiiiivrädd för förlossningen och ska till Aurorakliniken på tisdag..

Åh, jag har mått rätt bra idag. Jag har gjort mer än vanligt och dessa förvärkar kommer som ett brev på posten. Nu har jag tre dagar framför mig med Hugo utan sambon också. Om inte lillebror är ute på tisdag lär jag vara halvdöd då. :crazy:

F-n, f-n, f-n! Det kändes ju så himla bra tidigare idag! :cry:

Vi har en liten tjej med hydronefros, hon har inga problem alls av det. Som bebis fick hon äta antibiotika dagligen de första 3 månaderna (kan ha varit 4), men sen slapp hon det. Det var en hel del prover så vi fick inte gå på tidig hemgång, och sedan var det ultraljud och kontraströntgen några gånger. Det värsta som jag upplevde var när de skulle sätta kateter på henne och inte lyckades, då ville jag bara göra det själv (är ju sjuksköterska) men jag höll tyst...

Hon har haft en UVI och behandlades då med AB igen, längre än normalt förstås, men annars är det inga problem. De pratar om att släppa henne snart, emn njurbäckena är fortfarande liiite för stora jämfört med hur de ska vara. Ska på UL den 14/1, håller tummarna för att de kan släppa oss då.

Det jag tycker är trist är att hon inte går att försäkra pga detta... Bara olycksfallsförsäkring, som kan omprövas senare när hon ev är friskförklarad, men sen fick hon ju astma också, antagligen efter en RS-infektion, så då vet jag inte hur de ställer sig till det hela.

Jag har rejält med förvärkar nu, och de börjar göra ont!! :laugh:

Hoppas dock att den lill* väntar eftersom jag är själv i helgen med mina tjejer, stallet och dessutom är hundvakt... Resten av familjen är på handbollscup. Kul för dem, mindre kul för mig...;)

Har sovit flera omgångar idag i soffan, trots att jag sov 10 timmar inatt (med upopehåll för ett par kisspauser, x antal vändningar i sängen osv). Tjejerna har kollat på julkalendern i repris på datorn, lekt med dockskåpsgrejerna, kliat mig på ryggen, fixat mitt hår och pussat mig och sagt hur mycket de älskar mig!!:love: Det enda vettiga jag fått gjort har varit stallet. Men det känns ok, tjejerna är nöjda ändå, och frisk luft har de ju faktiskt fått när vi var i stallet!

*kl*
Här passade vi på att städa ut julen idag, dansade även ut granen till dotterns stora glädje. :D Skönt att ha huset i normalt skick igen innan bebis kommer, och nu har jag gjort mitt av betungande aktiviteter innan BF.. Imorgon ska vi gå en snabb sväng på stan och sen ska vi slöa hemma. Jag kör stenhårt på att vila ut bebisen - de flesta förlossningar startar ju nattetid ;)
Dessutom så funkade ju inga "mirakelknep" på storasyster, så jag försöker inte ens den här gången!

Ååh, spännande! Snart dags då med andra ord :)

Här har jag bara en konstant smärta, hade önskat mig värkar över detta. Då hade jag vetat att smärtan skulle leda till något vettigt iallafall. Detta är ju bara plågsamt. Jag som ALDRIG har problem att somna har så ont att inte ens värktabletter biter på det och därmed är jag vaken.

Efter att ha haft värk konstant som aldrig släppte ordentligt i en halvtimme så gick jag upp och tog alvedon. Det verkar hjälpa i alla fall, så än en gång är det förvärkar det handlar om i alla fall.

De har ju strikt besöksförbud på BB i Västerås nu från alla utom pappor och syskon över 15 år pga RS. Jag vill att lillebror håller sig inne till BF då ju, han hinner ju bättra på immunförsvaret mer då. Så än är han inte välkommen ut! ;)

Fast om värktabletter inte hjälper så kanske det är på gång på riktigt?! :idea:

Efter att ha haft värk konstant som aldrig släppte ordentligt i en halvtimme så gick jag upp och tog alvedon. Det verkar hjälpa i alla fall, så än en gång är det förvärkar det handlar om i alla fall.

Jag som är andragångs-föderska och borde veta detta. Men kan man ha värk uppemot en halvtimma? För isåfall så kan det ju vara det jag har, för det släpper ibland - om en för en kort stund - för att sen återkomma. Men då sitter dom ju i såpass länge så det känns som att det aldrig tar slut ;)

Ingen aning. :p Jag vet att jag förra gången i princip aldrig hade några pauser...

Min får gärna komma ut, men den är ju klar! ;)
Såg lappen om RS hos BM idag, så vi håller tummarna ännu lite hårdare för en snabb och enkel förlossning så vi kan åka hem fort. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska stå ut om jag måste stanna kvar, jag saknar ju Stella när hon sover haha!

I början hade jag värkar som gick att klocka, men under tiden som jag öppnade mig från 4-10 cm hade jag i princip ingen paus mellan värkarna. Men det gick på två timmar också...

Det jag hade igår kväll var som en rejäl mensvärk som inte ville släppa. Men nu är det lugna gatan igen och vi ska åka till mormor och morfar. :)

Zody: Det är därför jag vill att lillebror stannar inne också, så jag får åka hem fort! Kommer han nu så lär vi ju bli kvar ett tag i alla fall oavsett hur pigg han är.

Tack för atyt du berättade!! Det värsta är att inte veta vad vi bör ställa in oss på.. jag är jättenojig nu ju men tänker fråga mer efter nästa UL, nu var jag ju så tagen så jag glömde bort hälften av frågorna!

I vilket fall så har jag landat i att min dröm att få gå hem typ ett par timmar efter förlossningen troligen inte blir av..nåja..man överlever ju på BB, det är ju bara så jäkla långtråkigt! Bara bebis mår bra så står jag nog ut med det mesta..

Vi har en liten tjej med hydronefros, hon har inga problem alls av det. Som bebis fick hon äta antibiotika dagligen de första 3 månaderna (kan ha varit 4), men sen slapp hon det. Det var en hel del prover så vi fick inte gå på tidig hemgång, och sedan var det ultraljud och kontraströntgen några gånger. Det värsta som jag upplevde var när de skulle sätta kateter på henne och inte lyckades, då ville jag bara göra det själv (är ju sjuksköterska) men jag höll tyst...

Hon har haft en UVI och behandlades då med AB igen, längre än normalt förstås, men annars är det inga problem. De pratar om att släppa henne snart, emn njurbäckena är fortfarande liiite för stora jämfört med hur de ska vara. Ska på UL den 14/1, håller tummarna för att de kan släppa oss då.

Det jag tycker är trist är att hon inte går att försäkra pga detta... Bara olycksfallsförsäkring, som kan omprövas senare när hon ev är friskförklarad, men sen fick hon ju astma också, antagligen efter en RS-infektion, så då vet jag inte hur de ställer sig till det hela.

KL

Ingen bebis här inte... Måste dock säga att jag njuuuter, mår bättre än vad jag har gjort på månader! Inget ont i fogarna, svullnaden plågar mig inte längre och knappt någon halsbränna! Passar på att pyssla lite extra med hästen och ser till att vila så ofta jag kan :) 2 dagar över tiden nu, och det verkar plåga alla utom mig. Fick så många sms igår från folk som i all välmening frågade om inte bebis var på väg!

Förra gången jag skröt om att jag mådde så bra fick jag ju kräksjuka sen på natten, så jag borde nog hålla tyst egentligen :p

Hur går det för er andra? Dags för någon bebis att titta ut idag? :)

Delvis knapp

Haft rejäla förvärkar hela natten och har spenderat sista timmarna gnyende då varken bricanylen eller morfinet hjälpt. En tryckande känsla neråt har uppkommit som lite extra krydda men på nåt sätt vet jag att det inte är äkta vara - de kommer så oregelbundet än så länge. Hoppas ni andra sovit gott? :)

Spännande! Du fanns i te med i listan i TS, när har du BF? :)

Escade: Låter som att du har det helt okej ändå! Jag stängde av mobilen förra gången och lät sambon vara telefonvakt på hemtelefonen förra gången när jag var på övertid. ;)

Vet ni? Jag har sniffat hästlukt idag för första gången sen i maj! :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar