Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Äsch, jag trodde du fattat det när jag lägger mig i varma bad för att sluta ha sammandragningar! ;)

Varmt = stanna längre.
Kallt = ut fort som tusan.

:D

Ska vi alltså ordna ett gemensamt dopp för oss alla i närmsta isvak? :p

Jag förstår att den bebisen tog tid på sig för att komma ut om h*n skulle växa till sig så! :eek:

:D

Ja! Men notera också hur fin form jag är i efter att ha fött ut den klumpen! :D

____
Nu kallar sängen här, och jag kommer att hålla hårt i tummarna för Zody, Ferrari och mig själv inför morgondagen! :laugh:

Wow, det vore ju jackpot! :D För det har ju varit dåligt med bebisleveranser här, givet hur många som var beräknade den här veckan!

Haha. När alla får barn den 6/1-2013 i denna tråden ;) eller ja, ett gäng iallafall.

Till skillnad från förvärkarna är dessa mer koncentrerade på "framsidan".. smärtan strålar ut mot nedre magen, till skillnad från enbart ryggen som det varit hittills (och när jag skulle föda Isaac). Mysko känsla.

Någon mer än jag som fått boa-ryck? :angel: Gått igenom allt vi köpt och gjort lista på det lilla vi saknar. Imorgon ska barnkläderna inta tvättstugan så jag kan börja plocka in allt i byrån. Hängt upp kudden och täcket till spjälsängen i vår kallgarderob för luftning. Tänkte kolla om vår barnvagn kommit på måndag.

Här är en till som håller tummarna för att era bebisar kommer inom en mycket snar framtid. Själv har jag gått från att vara helt övertygad om att bebisen skall komma förtidigt till att istället känna mig helt övertygad om 2-3 veckor övertiden och igångsättning. Jag är beräknad 14/1 så varför jag nu tror på övertid vet jag inte.
Idag var vi hemma hos en kompis mamma som har shetlandsponnier så W har ridit och han är helt salig. Sedan jag berättade att vi skulle dit har han bara pratat om det och när han red kvittrade han som en lärkunge, han älskar verkligne att rida tyvärr har vi bara haft möjlighet att göra det ett fåtal gånger. Shjälv känner jag av att jag fick gå lite snabbare än vanligt. Nu dags för sängen.

KL

MEEEEEEEEEEEEEEEEEN,såg att det var två nya sidor nu på kvällen ni skrivit,så jag hoppades att nån hade kläckt,eller iallafall var på väg in till förlossningen... :p Nu får ni se till att komma ut små bääääsingar, hejjahejja! :bump::banana::bump::banana:

//Fibusen,som sitter nöjd och belåten över att mitt redan är klart,min kropp har slutat göra ont,och att jag har min bebis på utsidan! :p :love::love:

Här har det faktiskt *peppar peppar* varit regelbundet hela kvällen. 15-20 minuter mellan värkarna, eller det som jag TROR är värkar. Ont gör det iallafall när det kommer ;) men de är annorlunda jämfört med värkarna jag hade med Isaac. Så är väl mycket därför jag är tveksam ;)

10-15 minuter mellan nu. Funderar på sängen ifall om att det skulle bli mer intensivt och göra ondare. Så jag får lite sömn iallafall :)

Trist med försäkringsbolagen!! Hade ni gravidförsäkring? När jag tecknade min så berättade bankmannen att hans dotter inte gått att försäkra förrän hon var 4 år pga något hjärtfel, så han tyckte det var klokt med gravidförsäkring (de hade inte haft det). Men, det betyder ju inte att det inte finns kryphål för försäkringsbolagen...

Nä, det upptäcktes redan vid rutinultraljudet så sen gick det inte att fullförsäkra. Hade den vanliga gratisförsäkringen bara. Men jag hoppas att de friskriver henne nu i januari när vi varit på koll igen...

Längtar tills det sätter igång för mig också! Skulle vara perfekt om det sätter igång inatt eller imorgon :angel: Enklare när sambon är hemma + att kompisen som ev ska med får det svårare att komma ifrån efter helgen. Men, men, det blir aldrig som man planerar när det gäller bebisar ;)

(Enligt sista mensen är det beräknat imorgon och enligt RUL 15/1)

Jo jag har nog börjat boa lite smått nu. Jag har iallafall beställt babyskydd och två baser, handlat in lite mer amningskläder och imorgon ska jag plocka fram det lilla jag har i 50/56, tvätta och lägga in i skötbyrån.
Idag köpte jag en ny skötväska som var nedsatt från 1199 kr till 499 kr på babyproffsen. Känndes som ett riktigt fynd :D.
Sambon ska gå igenom vagnen och jag ska tvätta allt tyg som sitter på den.
Babyboxarna ska beställas och hämtas ut.
Imorgon blir det en riktig "boar-dag" :laugh:.

Nästa helg jobbar jag, men helgen efter det tänkte jag baka thekakor, limpor och göra matpajer och piroger att frysa in :d. Förmodligen kommer jag bli helt slutkörd så jag tänkte be min mamma komma och vara social och hjälpa mig lite :D.

KL

YES! Nytt dygn, då kan vi kan räkna ner lite till, 16 dagar kvar till BF! Nu kan jag äntligen gå o lägga mig! ;)

Sisådär 7 minuter mellan värkarna, det gör hyyyfsat ont men försöker bita ihop här hemma. Vill inte behöva ringa och väcka pappa för tidigt så ska försöka vänta till 6-snåret.

Varken slemmisen eller vattnet har gått så förhoppningsvis innebär det att de är rätt lugnt fortfarande :D

Åh, spännande! Håller tummarna nu för att det håller i sig och bebis vill komma ut idag! :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar