Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

*knappen*

Åhhh, vilken hemsk dag! Upp vid sju i morse och jag och H skjutsade sambon till jobbet innan vi åkte vidare till mormor och morfar. Där började jag få synrubbningar och hade fläckar jag inte såg något på. Det är inte helt ovanligt för mig och kommer ofta när jag sover dåligt.

Jag låg i soffan och bara blundade, men det hjälpte inte alls. Så jag stoppade i mig två alvedon (känns som att jag knarkar alvedon nuförtiden) och det släppte, precis som det brukar.

När vi hämtat hem sambon tar jag blodtrycket och det är tack och lov, mitt gamla låga igen (104/63). Jag var ju lite orolig där att det var trycket som stigit mer... Lägger mig i ett bad och tar det lugnt en timme och tycker att jag skött mig hyfsat som har fått oss överallt idag i alla fall.

Då kläcker sambon ur sig att jag lovat att laga mat ikväll. Jag blir galen och jag tror jag aldrig sagt så mycket elaka saker till honom i hela vårt förhållande tidigare (:o). Han lagar mat, jag ligger i sängen med sjuka sammandragningar. Med facit i hand hade det varit mindre jobbigt att laga mat.

Nu verkar sambon ha fått H att sova, det är tyst i alla fall, så nu ska jag sova! I morgon är sista dagen på jullovet och vardagen är efterlängtad för min del. Jag har så ont över venusberget (heter det så?) så visste jag inte bättre skulle jag tro att ungen är på väg ut där.

Färdigklagat och godnatt! ;)

Längtar tills det sätter igång för mig också! Skulle vara perfekt om det sätter igång inatt eller imorgon :angel: Enklare när sambon är hemma + att kompisen som ev ska med får det svårare att komma ifrån efter helgen. Men, men, det blir aldrig som man planerar när det gäller bebisar ;)

(Enligt sista mensen är det beräknat imorgon och enligt RUL 15/1)

Vadå snurrig? hahaha, har ju BF 13 Jan enligt RUL :o:p

*kl*
Här har BF-dagen kommit och gått utan minsta tillstymmelse till värkar eller liknande. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite besviken för hur mycket jag än förberett mig på övertid så känns det ändå jobbigt. Jag vill inte gå igenom det igen, jag tycker jag fick min beskärda del då jag väntade dottern... Hur gärna jag än vill tro att det inte spelar någon roll och att det inte påverkar mig så har jag fel. Idag har jag varit trött och till kvällen märkte jag att mitt tålamod inte existerar. Jag har blivit ljudkänslig (lyckat med en 2,5-åring) och känner mig irriterad över allt.
Det gör att jag även känner mig orättvis, och jag inser att jag måste bita ihop och gilla läget.

Imorgon börjar sambon jobba igen och jag är själv hemma med storasyster. Ska se till att vi får en bra förmiddag, måste göra det bästa av situationen!
Så - färdiggnällt!

Har fått massor gjort idag, känns skönt att jag fått energin tillbaka! (Kan iof bero på en stark kaffe imorse också :angel: )
Storstädat hela lägenheten, storhandlat mat, bakat två plåtar med kolakakor och gjort om vardagsrummet (nya gardiner, kuddar, filtar osv.)
Imorgon blir det att laga 3 olika maträtter som ska frysas ner så det finns färdig mat när bebis kommer. Ev baka nåt mer kul :) Så nu vill jag INTE att förlossningen ska sätta igång förrän tidigast morgon kväll !!! Har inte tid för sånt nu :P

Precis när jag tappat upp ett bad går slemproppen och det var inte en liten klump som kom ut heller :o:eek:. Någon som har koll på om man får bada ändå eller om det är risk för infektion?

Har slemmisen gått för någon av er? Och hur lång tid tog det innan förlossningen satte igång?

Smyger in trots att jag är väldigt ogravid;)

Med yngsta sonen badade jag på förlossningen efter att slemmisen gått så det borde ju inte vara några problem. Bäbisen ligger ju skyddad så länge vattnet inte gått. Lycka till!!

När jag ändå är i farten, med första barnet gick slemproppen på fredagen och han föddes på måndagen ( på BF)
Andra barnet släppte den i en stor klump i duschen på förlossningen ( gick över 12 dagar), tredje barnet släppte den med först efter hjälp av bm på förlossingen (föddes fyra veckor för tidigt).

KL

Vattnet gick kl 05:10 :bump: haft mensvärk till och från sen igår kväll. Har inga värkar än, tror jag :D men rejäla sammandragningar som känns mer än vanligt. Ska in på kontroll kl 9:30.

Härligt :bump: Hoppas det sätter igång ordentligt snart då :)

Jag har fått rejäl mensvärk och kännt två onda värkar? senaste timmen. Funderar på att gå upp nu och fixa allt ja skulle hinna med idag innan jag får mer ont. Passar inte riktigt med bebis just nu haha :angel:

Åh vad spännande!!! Hoppas vi snart har en bukebebis till i tråden !!!

KL

Vattnet gick kl 05:10 :bump: haft mensvärk till och från sen igår kväll. Har inga värkar än, tror jag :D men rejäla sammandragningar som känns mer än vanligt. Ska in på kontroll kl 9:30.

KL

Oj här händer det grejer!! Spännande, hoppas det blir en bebis snart! :)

Hemma igen för att vänta in värkar :) jag kan meddela att vattnet inte gick, det går. Hela tiden :p har rejäla sammandragningar var 10:e minut ungefär. Kommer det inte igång ska vi på ny kontroll imorgon bitti.

Har börjat få ont nu. Vet ej om de är värkar? Kommer med ca 10-20 min mellanrum och håller i sig 30-50sek. Börjar lungt, blir som en topp och sen släpper de sakta igen. Tycker de hjälper lite grann att stå och gunga från sida till sida.

Hur känns de för dig?

18.29 igår kväll tittade lillebror ut, 4420 g, 55 cm och väldigt hungrig :). Förlossningen gick snabbt när de väl satte igång den, men nu är jag glad att ha mitt gjort på den fronten :p så att jag med gott samvete kan luta mig tillbaka och följa när resten av trådens bebisar kommer ut :laugh:. Nu väntar vi på hemgång, men det blir lite fler sjukhusbesök framöver för lillebrors ena fot är sned och ska ses över/behandlas av ortoped.

Och heja heja, escade och saint_anger! :bump:

Hemma igen för att vänta in värkar :) jag kan meddela att vattnet inte gick, det går. Hela tiden :p har rejäla sammandragningar var 10:e minut ungefär. Kommer det inte igång ska vi på ny kontroll imorgon bitti.

Har börjat få ont nu. Vet ej om de är värkar? Kommer med ca 10-20 min mellanrum och håller i sig 30-50sek. Börjar lungt, blir som en topp och sen släpper de sakta igen. Tycker de hjälper lite grann att stå och gunga från sida till sida.

Hur känns de för dig?

Kämpa på! Vi vill se bäbbar idag! :bump:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar