Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

18.29 igår kväll tittade lillebror ut, 4420 g, 55 cm och väldigt hungrig :). Förlossningen gick snabbt när de väl satte igång den, men nu är jag glad att ha mitt gjort på den fronten :p så att jag med gott samvete kan luta mig tillbaka och följa när resten av trådens bebisar kommer ut :laugh:. Nu väntar vi på hemgång, men det blir lite fler sjukhusbesök framöver för lillebrors ena fot är sned och ska ses över/behandlas av ortoped.

Och heja heja, escade och saint_anger! :bump:

Grattis!!!:banana:

18.29 igår kväll tittade lillebror ut, 4420 g, 55 cm och väldigt hungrig :). Förlossningen gick snabbt när de väl satte igång den, men nu är jag glad att ha mitt gjort på den fronten :p så att jag med gott samvete kan luta mig tillbaka och följa när resten av trådens bebisar kommer ut :laugh:. Nu väntar vi på hemgång, men det blir lite fler sjukhusbesök framöver för lillebrors ena fot är sned och ska ses över/behandlas av ortoped.

grattis!!! :D

Då har du nog mer ont än mig. Jag har haft kraftiga sammandragningar ca var 10:e min sen i morse. Känns som rejäl mensvärk. De följer samma mönster som du beskrev. Syntes ju även på CTG kurvan i morse. Sista "värkarna" har gjort lite mer ont, så jag hoppas det sätter fart :)

KL

Tack för alla hejarop!!

Grattis till den stora killen!! :bump::banana::love:

Då har du nog mer ont än mig. Jag har haft kraftiga sammandragningar ca var 10:e min sen i morse. Känns som rejäl mensvärk. De följer samma mönster som du beskrev. Syntes ju även på CTG kurvan i morse. Sista "värkarna" har gjort lite mer ont, så jag hoppas det sätter fart :)

KL

Tack för alla hejarop!!

När ja vart uppe och fixat under dagen har det ökat i styrka och kommit var 6 min ungefär. Har lagt mig på soffan och det har vart längre mellan värkarna då (10-12 min), men det ökar fortfarande i styrka. Måste typ andas genom värkarna nu.

Funderar på när jag ska ringa hem sambon och när de är dags att åka in. Hur ont ska de göra? :p Kommer ta iaf två timmar att få hem sambo + komma in till bb.

Grattis:bump:

*hoppar in lite*

Har du haft värkar nere på 6 minuter så hade jag ringt hem sambon för länge sedan :eek: Men det är ju jag det :p
När rekommenderar bb att man åker in? Hur långt mellan värkarna?

Ett inhopp från sidan.

Vi lärde oss på föräldrautbildningen att man "ska" åka in när man har tre värkstarter på tio minuter som förstagångsföderska och två värkstarter på tio minuter som omföderska. (Naturligtvis ska man åka in tidigare om smärtan inte är uthärdlig.)

Vi tänkte inte på att även pappan behöver vila inför förlossningen, om han ska orka vara ett stöd. (Han var ett fantastiskt stöd, men det blev jobbigare för honom än vad det hade behövt vara då han fick vara vaken 24 timmar på raken dvs mer än mig. Jag var hemma och kunde sova/vila på dagen, medan han var på jobbet.)

Jag hade nog sett till att sambon kom hem :) om du är osäker så ring till förlossningen. Jag är glad över att mitt vatten gick, det är liksom ett säkert tecken :p så nu har jag ju en plan. Tycker också att det är svårt att veta hur pass ont det ska göra. Känner också att jag andas annorlunda när "värkarna" kommer, så nog händer det något!

*hoppar in lite*

Har du haft värkar nere på 6 minuter så hade jag ringt hem sambon för länge sedan :eek: Men det är ju jag det :p
När rekommenderar bb att man åker in? Hur långt mellan värkarna?

Har ingen aning vilka rekomendationer förlossningen har, har inte ringt dit än. Tänkte klocka värkarna i två timmar när ja ligger stilla och se hur långt jag har emellan då.
Ringde och förvarnade sambon nu iallafall att han inte kommer kunna jobba över :p

Ett inhopp från sidan.

Vi lärde oss på föräldrautbildningen att man "ska" åka in när man har tre värkstarter på tio minuter som förstagångsföderska och två värkstarter på tio minuter som omföderska. (Naturligtvis ska man åka in tidigare om smärtan inte är uthärdlig.)

Vi tänkte inte på att även pappan behöver vila inför förlossningen, om han ska orka vara ett stöd. (Han var ett fantastiskt stöd, men det blev jobbigare för honom än vad det hade behövt vara då han fick vara vaken 24 timmar på raken dvs mer än mig. Jag var hemma och kunde sova/vila på dagen, medan han var på jobbet.)

Har nog ett bra tag kvar innan det bara är 3min mellan värkarna. Det börjar lugna sig en aning nu när jag legat och vila en timme. Haft 6st värkstarter på en timme.

Önskar också att vattnet kunde gå så man kan åka in på kontroll och se om det hänt något eller inte.

Stort grattis till pojken!

Och grattis Ferrari till Freja!

Spännande att det är så många bebisar på väg nu.
Lycka till ni som är på g!

Hos oss "ska" man som förstföderska ha tre värkar på 10 min regelbundet för att åka in. Men man kan ju ringa innan dess :) sen beror det ju på hur långt man har att åka osv.

Grattis!! Redig kille som vägde 4,5kg :D

Så spännande att det är fler bebisar på gång... :idea::D !

Jag är sååå himmla bebis sugen... verkligen längtar och det är hela 3 veckor kvar till BF. Går så segt nu..... Men har haft mensverk smärta i 2 dagar nu men går över när jag sover längre perioder så är nog inget.

*kl*

Har ringt in och pratat med förlossningen nu för jag började på blodblandade flytningar. Värkarna ligger väl på snitt 12min, men dock rätt oregelbundna. En del är så smärtsamma att jag vill kasta mig ner på golvet, en del andra kortare och inte alls lika onda.
Hon sa att blödningen nog berodde på att värkarbetet ger effekt och att jag skulle ringa igen när jag får regelbundna "jag vill kasta mig på golvet värkar" :p;)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar