Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Usch o fy, hoppas du lyckas sova några timmar nu så du får hämta kraft. Håller tummarna att det blir lite fart på bebis nu. :laugh:

Fy jag hade pinvärkar med W i nästan ett dygn. Det var det värsta jag varit med om, gjorde så fruktansvärt ont. När sedan de riktiga värkarna kom igång var det mycket tydligare med värk (ont som f-n) ingen värk (återhämtning och avslappning). Pinvärkarna minns jag bara som ett enda smärtkaos utan toppar eller dalar bara konstant ont. Det var virdigt. Det var lungt på förlossningen under den perioden så vi fick vara kvar på sjukhuset och jag provade akupunktur, tens och morfin, jag tyckte inget hjälpte, det var första som jag fick bricanyl och alvedon som det släppte. Tack vare det fick jag sova några timmar, innan de riktiga värkarna drog igång och W föddes ca 14 h senare. Kan säga att jag var rejält sliten för pinvärkarna tog så oerhört mycket kraft.
Jag menar inte att skrämma upp dig utan mer skicka sympatier, jag vet hur vidrigt det är och tänker på dig.

Var beställde du den förlossningen? :D

Jag fick väl den som plåster på såren för den första jag genomled :D

Hejja hejja escade och saint__anger!

Har fått sova inatt! Ammade vid midnatt, 02.00, 06.00, 08.30 =) Blev väckt av sonen 9.30 :)

Har dock för bra mjölkproduktion, så vi har fått ge napp, och det lugnade ju ner det inatt. Innan snuttade hon mest för snuttandets skull, fick i sig för mycket mat och spydde. Nu äter hon tills hon bli mätt och sen vill hon ha nappen =)

Kan man ha sån tur med 2 lugna barn av 2 möjliga? :love: :)

Det låter som du har fått både mönsterförlossning och mönsterbebis! :banana:

Jag blir avundsjuk! Jag vill också ha bebis på utsidan (fast samtidigt vill jag njuta lite mer av lugnet innan också...). :angel: :D

Låter alldeles underbart!
Själv ligger jag nerbäddad i sängen och kollar serier på paddan, storasyster är på fsk och leker av sig. Jag är inte direkt någon kul mamma just nu ;)
Får se om det här med att vila ut bebis funkar eller ej - som det är nu så funkar det INTE :rofl: Men men, förhoppningsvis har jag ork när det väl drar igång (om en vecka eller så.. Ja, jag är bitter...)

Låter alldeles underbart!
Själv ligger jag nerbäddad i sängen och kollar serier på paddan, storasyster är på fsk och leker av sig. Jag är inte direkt någon kul mamma just nu ;)
Får se om det här med att vila ut bebis funkar eller ej - som det är nu så funkar det INTE :rofl: Men men, förhoppningsvis har jag ork när det väl drar igång (om en vecka eller så.. Ja, jag är bitter...)

Åh, vad jag känner igen mig i att inte vara någon kul mamma nu! :cool: Jag lämnade också på dagis idag (första dagen efter jullovet), och Hugo sprang in från parkeringen. Jag väljer att tolka det som att han gillar dagis mycket och inte att jag är en supertråkig mamma. :angel: ;)

För min del var en tur till Lidl som startade det. Var ju när jag tog spårvagnen där som jag fick första värken ;) så lev som vanligt är väl min "färdknäpp". För det var först när jag kände att; Nej, jag orkar inte bli pjoskad med, jag vill ut och handla mat SJÄLV... som det faktiskt började på riktigt :D

Åh, vad jag känner igen mig i att inte vara någon kul mamma nu! :cool: Jag lämnade också på dagis idag (första dagen efter jullovet), och Hugo sprang in från parkeringen. Jag väljer att tolka det som att han gillar dagis mycket och inte att jag är en supertråkig mamma. :angel: ;)

Min grabb vill inte ens till fsk. Frågade men fick svaret; Isaac va med mamma, pappa och bäbisFreja! :love:

Självklart slipper han förskolan då och får vara hemma & mysa!

Min grabb vill inte ens till fsk. Frågade men fick svaret; Isaac va med mamma, pappa och bäbisFreja! :love:

Självklart slipper han förskolan då och får vara hemma & mysa!

Den frågan kommer Hugo också få när det är aktuellt. Med största säkerhet blir svaret "NEJ", som med allt annat (ja, vi är inne i en nejsägarperiod). Så det beror nog på hur man ställer frågan om han ska till dagis eller stanna hemma. ;)

Det är klart att storebror ska vara hemma och mysa med lillasyster och mamma och pappa! Förresten så får nog inte Hugo frågan, han får glatt stanna hemma första veckan i alla fall! :)

Jag firar väl med bildbevis på att lillebror är i tryggt förvar fortfarande. :angel: ;)

bild2_zps21c2d111.jpg

Vecka 38 (37+1)

Fy jag hade pinvärkar med W i nästan ett dygn. Det var det värsta jag varit med om, gjorde så fruktansvärt ont. När sedan de riktiga värkarna kom igång var det mycket tydligare med värk (ont som f-n) ingen värk (återhämtning och avslappning). Pinvärkarna minns jag bara som ett enda smärtkaos utan toppar eller dalar bara konstant ont. Det var virdigt. Det var lungt på förlossningen under den perioden så vi fick vara kvar på sjukhuset och jag provade akupunktur, tens och morfin, Fick jag tyckte inget hjälpte, det var första som jag fick bricanyl och alvedon som det släppte. Tack vare det fick jag sova några timmar, innan de riktiga värkarna drog igång och W föddes ca 14 h senare. Kan säga att jag var rejält sliten för pinvärkarna tog så oerhört mycket kraft.
Jag menar inte att skrämma upp dig utan mer skicka sympatier, jag vet hur vidrigt det är och tänker på dig.

Fick två citodon och en halv sömntablett. Tyvärr blev det bara en timmes sömn på de, sen har smärtan hållt mig vaken igen. Orkar inte riktigt andas genom värkarna heller längre :( Två alvedon och bad testade jag innan jag åkte in, men fick ingen effekt alls på de.
Ingen fara, du skrämmer inte upp mig, vet inte vad man ska göra bara. Blir snart knäpp av sömnbristen + smärtan snart och undrar hur jag ska orka om de sätter igång ordentligt

Usch, jag lider med dig!!! Stackare :(

KL

Har varit på kontroll igen ju. Bebis mår bra. Värkarna har ju inte riktigt kommit igång här. Men senaste timmen har jag haft värk var 10:e min, så lite framåt går det iaf. Ska sättas igång imorgon bitti om det inte kommit igång själv tills dess.

Usch,jag lider med dig!

Jag vaknade ca 04 den 23 December av att värkarna började,sen sov jag inget alls fram tills han föddes kl 9 den 25 December,så vart över 53 timmar utan sömn. Eller ja,jag fick nån sovdos på natten mellan 23-24,men vart ingen sömn riktigt endå,gjorde ju ont,sen fick vi ligga kvar där,och jag har så svårt att sova borta på sånna ställen,slummrade till då och då mellan 3 och 6 kanske. Så jag vet vilket skit du går igenom,men jag LOVAR att det är värt varenda minut sen! :love:

Kämpa på nu,snart har du bebis på utsidan! :bump::banana:

saint__anger

Lider med dig, och skulle inte byta om man säger så.
men tro mig och de andra man klarar det utan sömn.
Både jag och min sambo *tack o lov va han ledig*
Klarade pinvärkar, samt förlossning på 2 h och en vaken natt med den lilla ostbågen.

från 25-30 december. Och då endast med ca 10 min - 1 h sömn mellan varven. Tills det att dom satte igång det. *mycket mer behagligt att ha riktiga värkar än pinvärkarna*
Jag är inte den mest smärttåliga människan *om man säger så*
Klart man "led" men värre var det nog för gubben min som även skulle försöka sköta hästarna några pass om dagen. ca 3 mil från bb.

Men som sagt nu efteråt kan jag se lite positivt på det, det går över :grin:
Snart har du en liten extra vinge istället :love:

Hoppas förlossningen går fort för dig så det inte drar ut på tiden.

En del av min slempropp gick för en stund sedan! :eek::(

Det måste ha varit det,... men inte hela, (äckel varning) gick på toan och fick en större seg , snorlikande klump i pappret, färgen va vit genomskinlig, storlek som en halv 5 krona.... :angel:

Har nu efter inte känt något.... har haft mensverk i 2 dagar och bebis har varit grymt aktiv och tryckt lite neråt....

Hade inte tänkt att få bebis nu inom de närmsta veckorna.... men läste att även om slemis släpper så kan de ta tid och ibland "återbildas" den.

Hur har det varit för er som fått bebis? :idea:

När Hugo föddes så släppte slemproppen vid lunch på söndagen. Han är född strax efter 9 på måndagsmorgonen. ;)

*fortsätter på samma knapp*

Gick igenom lite i den berömda "BB-väskan" idag. Jag konstaterade att den jag hade till förlossningen förra gången var för stor för att släpa på denna gång. Grejerna får ju plats i min vanliga väska så får Hugo ta kabinväskan till mormor. :angel: :D

*kl* Tack alla för pepp och omtanken! :) Nu har ja 10-15 min mellan värkarna så har lyckats vila lite iaf! :) Känns mer som riktiga värkar nu och jag HOPPAS att det öppnar sig också.

Skönt!! Har precis samma intervall :) hoppas vi får varsin bebis idag/inatt!!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 216
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar