Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag hejar på er!! Blir så avis, själv har jag ju 6veckor kvar :mad: och är redan rätt trött på att vara gravid..men men..lillpojken får hålla sig inne till v37 iaf!

Skönt!! Har precis samma intervall :) hoppas vi får varsin bebis idag/inatt!!

Hejja Heja till er som är igång!! :bump:

Själv sitter jag med magsmärtor och bebis trycker sig längre ner... de känns tydligt, sitta ner går verkligen inte.... är lite skönare att va uppe o gå... smärtan kommer o går. Ska ta ett bad för att se om de lugnar sig... :angel:

Fick två citodon och en halv sömntablett. Tyvärr blev det bara en timmes sömn på de, sen har smärtan hållt mig vaken igen. Orkar inte riktigt andas genom värkarna heller längre :( Två alvedon och bad testade jag innan jag åkte in, men fick ingen effekt alls på de.
Ingen fara, du skrämmer inte upp mig, vet inte vad man ska göra bara. Blir snart knäpp av sömnbristen + smärtan snart och undrar hur jag ska orka om de sätter igång ordentligt

Men stackare :( hoppas du får riktiga verkar snart och att det blir en smidig förlossning, så där kan du ju inte ha det :(

KL
Här är det fortfarande inga tecken på att bebis är på g och nu har jag gått fyra dagar över beräknat datum! Har haft lite sammandragningar igår och i natt, och de gör liitelite ont ibland, men de är långt ifrån regelbundna och ibland dröjer det flera timmar utan nånting så jag tror inte det är på gång de närmaste dagarna.

Känner mig ganska lättad över att det inte har blivit värre, samtidigt som jag blir TOKIG på alla som ringer och heeela tiden frågar om det har blivit någon bebis och ger tips och råd om hur jag ska sätta igång det hela :p Hur säger man tack men nejtack till såna råd??? De funkar ändå inte för mig, idag har jag t.ex. varit och handlat, åkt och shoppat en sväng och lunchat med syrran samt varit i stallet och mockat 4 boxar + övrigt stallpyssel och inte känt nånting särskilt. Lägger jag mig ner och vilar däremot, då börjar jag få lite sammandragningar efter ett tag :cool:

Jag hade nog tröttnat och meddelat att färdknäppen redan var provad så vi har skavsår båda två. Eller något annat liknande. Det borde få tyst på de flesta. :angel:

Jag slutade svara i telefon/besöka facebook när jag gick över tiden. folk kommer med så mycket :devil:-a skitprat om färdknäppar, studsmattor, guppiga skogsbilvägar och annat... och jag kunde knappt gå pga foglossning, men springa igång förlossningen borde jag ju göra....

hoppas det drar igång för dig, skit att gå över tiden...

Hihi, precis så var det ju för mig också! Lite mensvärk och sammandragningar bara. Tills vattnet kom skvalandes på natten :p jag har nog aldrig sprungit så fort in i duschen förr!

KL

Fortfarande 10-15 min mellan värkarna. Men de gör rätt ont nu faktiskt. Hoppas verkligen det kommer igång av sig själv!

Jag har inte hunnit läsa till slutet av tråden, men jag vet precis hur du känner, pinvärkarna var för mig en mycket vidrigare smärta än öppningsvärkar och förlossning i och med att det inte fanns något att förhålla sig till allt var bara kaos utan någon återhämtning alls. Bricanyl som gjorde att de avstannad var det ända som hjälpte. Usch jag har ett minne av hur jag sitter på sjukhussängen och bara gungar sakt i sidled det hjälpte lite grand. Hoppas nu när jag läser vidar i tråden att allt har gått bra och att pinvärkarna har släppt och de riktiga har kommit igång.

*kl*

Hur går det Escade & Saint__Anger? Varit väldigt lugnt här med uppdateringarna sedan klockan 6. Jag tyckte jag var lite väl ambitiös med mina uppdateringar under värkarna men ni var ju snäppet mer ambitiösa ;)

Här är det lugnt, eller ja, har varit det hela dagen. Grabben ville lägga sig vid 20 över 8, och lillan ligger i sin säng och sover gott. Har passat på att ta mig en rask promenad på 40 minuter idag utan barn, så skönt! Kroppen fungerar som den ska igen, benen viker sig inte för mig och jag känner mig så fri.

Och det bästa är att så länge lillan är nymatad så kan jag lämna henne själv med hennes pappa i 2-3 timmar. För hon kan ju ha napp när hon vill snutta. Och sen vi började med det har hon faktiskt inte spytt en enda gång! Så kräkset var enbart resultat av för mycket mat då hon använde mig som snutte innan vi gav nappen!

Magen har kommit igång på henne också, och imorgon ska vi tillbaka till BB för hörselscreening, PKU-testet och vikt-tagning. Sen ska allt vara lugnt. Pratat med försäkringskassan idag också för att få hem papper för FP. Mannen har pratat om att ta ut dagar för Isaac så att han kan vara hemma med oss i en månad istället för 10 dagar! :banana:

Jag slutade svara i telefon/besöka facebook när jag gick över tiden. folk kommer med så mycket :devil:-a skitprat om färdknäppar, studsmattor, guppiga skogsbilvägar och annat... och jag kunde knappt gå pga foglossning, men springa igång förlossningen borde jag ju göra....

hoppas det drar igång för dig, skit att gå över tiden...

Jag har lust att göra det jag med, det är liksom den biten som är det jobbigaste med att gå över tiden tycker jag. Annars mår jag rätt hyfsat faktiskt, peppar peppar :)

Fick också rådet att ta en joggingtur :eek: jag kan fortfarande gå lugna promenader med min unghäst, men att jogga med henne funkar INTE. Det insåg jag liksom redan någon gång i vecka 30. Får bara asont av det, inga värkar eller sammandragningar utan bara ONT :p

Hihi, precis så var det ju för mig också! Lite mensvärk och sammandragningar bara. Tills vattnet kom skvalandes på natten :p jag har nog aldrig sprungit så fort in i duschen förr!

KL

Fortfarande 10-15 min mellan värkarna. Men de gör rätt ont nu faktiskt. Hoppas verkligen det kommer igång av sig själv!

Aha :) vem vet, det kanske kommer igång snart ändå :) än så länge är det iaf fortfarande bara lite svag värk i ryggen och enstaka sammandragningar som gör lite ont emellanåt.

Jag håller tummarna för dig och din bebis!! Hoppas det kommer igång snart!! :banana:

Oh my good vilken bra förlossning du verkade ha och vilken lyxbebis!! Kan jag få låna den lite?? :angel: du kan få min envisa bebis, den verkar bara superseg, vägrar ens att komma ut :devil:

Jag hann bli trött på alla tips och frågor och jag hann bara "vara tillgänglig" en halv dag över tiden i princip. :p

Jag hade utan att blinka gett min mamma kommentaren jag skrev innan. Fast i min familj är vi inte så pryda av oss. :D

Ferrari: Papper om FP..? Jag har bara fyllt i om SGIn på papper... Allt annat gör jag på FKs hemsida? Hoppas allt går bra idag i alla fall och att lillfröken inte gått ner alltför mycket i vikt (men att döma av vad du skriver så låter det ju som att hon borde gått upp i vikt)! :laugh:

Vetu, alla de där sätten att få igång en förlossning är bara myter.. säg det till dem "Oj, jag tror nog du ska ta och läsa på lite, det där är bara myter". Det får tyst på dem... :devil::D

Jag gjorde så när jag var trött på att alla satt på julfirandet och tjatade på att jag absoluuuut inte fick bära något för det kunde ju minsan göra att förlossningen satte igång och yadi yada.
Jag tittade på dem höjde rösten så hela sällskapet hörde och sa:
"Oj, nu tror jag allt att ni behöver ta och läsa på lite... Anledningen till att man rekomenderas att ta det lite varligare med att bära osv är för att lederna blir sladdrigare och därför är risken större att man råkar göra sig illa, men det har INTE med att göra att förlossningen kan sätta igång.. då är nog risken större att jag skiter ner mig. Självklart får man känna efter, men så länge man mår bra och det funkar så är det bara köra på."

:angel::rofl:
Ingen har efter det tjatat på mig att jag ska ta det försiktig.

Om du vill läsa en bra bok så kan jag rekomendera en bok som heter Skit i mössan, 59 myter och missförsånd kring barn och föräldrar.
http://www.bokia.se/skit-i-mossan-5...drar-7554258?gclid=CO2E3P_-2rQCFQd2cAodriIA6w
Den är faktikst både rolig och intressant och faktan är dubbelkollad av läkare!

*kl*
Jag borde ju vara härdad efter övertiden med dottern, men de här dagarna är pest!!! Jag är så trött på att vara gravid, och jag är så enormt trött på att se alla andra få sina skatter. Jag blir så bitter, även om jag glädjs åt alla som får barn och att allt går bra så känner jag ändå avundsjuka. Det borde vara min tur nu, men det blir det aldrig. Ibland funderar jag på att överge er och min andra mammagrupp, eftersom det inte ger mig någon glädje längre. Jag är bara en suris som blir arg på mig själv för att jag känner såhär :(
Det värsta är alla glada tillrop, alla "snart är det din tur!" "Den som väntar på något gott" osv. Gärna från alla som redan fått sina barn, innan BF eller i anslutning. Har man inte gått över tiden vet man inte hur jobbigt det är..

Usch, skitdag idag ja :cry:

Imorse klockan 6 föddes vår prinsessa:love:
Är sjukt trött efter 3 vakna dygn och ska försöka vila lite nu så återkommer med mer info och förlossningsberättelse.

Hur går de för dig escade?

*kl*
Jag borde ju vara härdad efter övertiden med dottern, men de här dagarna är pest!!! Jag är så trött på att vara gravid, och jag är så enormt trött på att se alla andra få sina skatter. Jag blir så bitter, även om jag glädjs åt alla som får barn och att allt går bra så känner jag ändå avundsjuka. Det borde vara min tur nu, men det blir det aldrig. Ibland funderar jag på att överge er och min andra mammagrupp, eftersom det inte ger mig någon glädje längre. Jag är bara en suris som blir arg på mig själv för att jag känner såhär :(
Det värsta är alla glada tillrop, alla "snart är det din tur!" "Den som väntar på något gott" osv. Gärna från alla som redan fått sina barn, innan BF eller i anslutning. Har man inte gått över tiden vet man inte hur jobbigt det är..

Usch, skitdag idag ja :cry:

Jag höll på att skriva "Men snart ska du se att bebis bestämmer sig för att komma", men jag insåg att det inte var någon bra idé... :angel: Jag vet inte hur det känns, Hugo var ju relativt punktlig och än är inte ens jag så dum så jag förväntar mig lillebror ska komma. ;)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag tänker på dig och håller tummarna för att det sätter fart snart i alla fall om det är till någon tröst.

Imorse klockan 6 föddes vår prinsessa:love:
Är sjukt trött efter 3 vakna dygn och ska försöka vila lite nu så återkommer med mer info och förlossningsberättelse.

Hur går de för dig escade?

GRATTIS! :D :bump:

Vila upp er ordentligt nu, du lär ju vara helt slut människa! :bow:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar