Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Det ger heller inte mask i magen att äta snö, så det är bara käka på ;)

Hahahaha!! :bow: jag ska tusan köpa den där boken, den verkar ju skitbra :D

Japp, jag är så himla glad att bebisen verkar okej :) den har alltid varit väldigt vild (jag skriker till i sömnen ibland när den ger sig på mina revben t.ex. har min sambo intygat :p ) så jag blev supernojig när den var helt slö och knappt ens reagerade när jag buffade på magen. Så nu återstår bara att se om det kommer igång snart :)

Hugo var också vild i magen, men dagarna innan förlossningen satte igång så blev han mycket lugnare. Kan ju hoppas det är lika för dig! :)

Saint_anger och Escada stort grattis till era guldklimpar, ser fram emot förlossningsberättelser, när ni hunnit vila upp er.

Zody det är väl det som sådana här grupper är tillför bland annat att vräka ur sig när allt känns pestigt.

*kl*
Skrev ett långt inlägg som försvann, suck!

Efter en tupplur, storsanering av badrummet och sagostund med dottern så känns bitterheten lite mindre påtaglig. Och det handlar ju inte heller om att jag missunnar någon av er glädjen i att få sitt barn, jag blir glad varje gång jag ser en uppdatering med en ny liten människa eller när det är på gång för någon. :)
Bitterheten bottnar i att jag är trött på att vara gravid, och att jag tycker att jag gjort mitt nu - övertid båda graviditeterna suger! ;)

Även om jag inte är på övertid förstår jag vad du menar. Jag var trött på att vara gravid redan i somras.

Jag är också sjukt trött på att vara gravid och då har jag ändå 6 veckor kvar. Jag tror jag får hoppa över till vårtråden istället. När min bebis kommer så kryper väl era redan ;).
Men jag lider med dig som går på övertid.
Jag gick över tiden 9 dagar förra gången och det var sjuuuukt drygt!
Jag hoppas att jag orkar med att jobba tiden ut den här gången så blir det som max 2 veckor att ha tråkigt.

Jag måste ta mig i kragen och skicka in moderskapsintyget till FK också. Har helt glömt bort det.
Känner mig lite stressad nu för jag tänkte ansöka om fp från 25/2.

KL

Grattis till er som fått era guldklimpar nu! Längtar mer o mer efter min när jag läser om bebisar som äntligen tittat ut. V 38+0 idag...

Har äntligen tagit mig i kragen o städat ut det mesta av julen, tycker det är lite sorgligt för det är mysigt med stjärnor o sånt. Har mina småtjejer hemma på dagarna nu, inte för att jag är så rolig att va med nu, utan av rent egoistiska skäl. Skulle ju ruttna ensam hemma, utan att jobba o träffa vuxna människor... :( Nu tvingas man ju till att göra något vettigt på dagarna iaf.

Slutgnällt, dags att sova! :)

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Flicka (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Flicka (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Pojke (bf 03.03.13)

------------------

Börjar ju bli en massa bebisar i våran tråd! Kul! :love:

Finns fördelar med bra mjölkproduktion.
Finns också nackdelar med det.

Största nackdelen är smärtan när de är sprängfyllda till max, handlar om 10 minuter MAX efter amning som de är lite "mjukare", i övrigt så är de fulla med mat. Har ju pumpen men vill ju helst inte använda den. Tanken är ju att jag vill att brösten ska lära sig hur mycket Freja äter, inte lura dom till att fortsätta producera denna enorma mängd mat.

Nåväl. Slutklagat för min del, är väl förvisso det enda jag har att klaga över i dagsläget :D

Var hos mina föräldrar idag för att få hem våran barnvagn till Freja (de har förvarat den i deras garage). Isaac var väldigt noga med att med jämna mellanrum säga: "min Freja", "Isaacs Freja", "min syster"! Bara utifall om att någon skulle glömma. När vi skulle hem och min syster skulle pussa Freja hejdå så blev han jättearg och röt "Freja följa med Isaac, sluta Louise!". Så fort båda två var i bilen så var det lugnt igen.

Jag är så stolt över att han är så duktig med Freja, hur mjuk & fin han är med henne, hur han kallar henne för sin syster. Var nog en rätt bra ålderskillnad jag fick där ändå på 3 år, ett tag så kändes det så jobbigt mitt i all trots. Men detta har ju hittills gått över förväntan :)

Nu har det väll blivit lite fel i listan! Inte var väll Escade beräknad i Mars inte...;):p

Btw,kanon att du hålller ordning med listan,kul att du skriver både bf och när bebis faktist kom! :bow:

Här går allt bra,är lite orolig att jag har för lite mjölk bara...:crazy: Jag ger fortfarande lite ersättning,just in case,för det känns inte som om Milton får i sig tillräckligt av att bara amma... :( Han suger bara lite,sen slummrar han till,sen vaknar han och suger lite till,sen somnar han. Tar en evighet att amma honom,och endå så känner jag som sagt att det inte blir tillräckligt.

Han fick ju enbart ersättning i början då min mjölk inte alls hade kommit igång,så funderar på om han är för bortskämd med att få mat så lätt? Att amma kräver ju lite jobb,att äta från flaska ger ju mat på en gång. Detta har blivit till en ond cirkel då jag som sagt inte tror han får mat så det räcker,så då ger jag ersättning igen. Kan man öka mjölkproduktionen om man låter han suga mer/oftare? Kanske man kan börja pumpa lite mellan gångerna för att få igång det mer? Då kanske han äter mer/längre stunder utan att tröttna...

Jag har aldrig kännt att brösten känns fulla/tunga,så jag tror inte jag har mycket mjölk alls...

Jag önskar att jag i princip kunde helamma bara,ev bara ge lite extra på natten,är det ett omöjligt mål när man i princip inte har tillräckligt,trots att det gått 2 veckor?

Faaaan, det där att prova färdknäppen ångrar jag starkt redan..! Antingen så triggade den igång rejäla förvärkar eller så är nåt faktiskt på gång redan. Tog alvedon för en halvtimme sen och då övergick det från att bara göra konstant ont till att faktiskt gå att urskilja värkar med toppar och dalar.

Just nu så gör det så ont att jag skakar och tror jag haft tre värkstarter de senaste 10 minutrarna. Vem vet, färdknäppen satte igång dt hela förra gången...

Faaaan, det där att prova färdknäppen ångrar jag starkt redan..! Antingen så triggade den igång rejäla förvärkar eller så är nåt faktiskt på gång redan. Tog alvedon för en halvtimme sen och då övergick det från att bara göra konstant ont till att faktiskt gå att urskilja värkar med toppar och dalar.

Just nu så gör det så ont att jag skakar och tror jag haft tre värkstarter de senaste 10 minutrarna. Vem vet, färdknäppen satte igång dt hela förra gången...

Ojoj, kanske bäst att slå en signal till förlossningen för att iaf åka och kolla?

Äsch, så ont gör det inte... Än! Jag vill inte dra igång nåt om dt bara är falsklarm. :p

Nu har det väll blivit lite fel i listan! Inte var väll Escade beräknad i Mars inte...;):p

Btw,kanon att du hålller ordning med listan,kul att du skriver både bf och när bebis faktist kom! :bow:

Inte lätt med alla siffror inte ;) speciellt inte när man ammar och skriver samtidigt :D . Ja, jag tycker det är lite kul att ha med både BF och när bäbisarna bestämde sig för att komma. Man märker ju tydligt att BF-datum egentligen inte är mycket att gå efter ;)

Ang amning, testa att pumpa? Så ser du hur mycket mjölk du själv får ut på en viss tid. Går det segt för dig så är det självklart trögt för Milton, speciellt om han är van vid att ha det lätt för sig med flaska. Freja somnar ibland till under amning, då brukar jag ta upp - rapa - och lägga till vid andra bröstet. Jag ser gärna att hon ammar iallafall 15 minuter när hon väl ammar, då vet jag att hon klarar sig 2 timmar utan mat.

Trazel; 3 värkstarter på 10 minuter :eek: låter ju som att du faktiskt fått igång det ;)

Kan man öka mjölkproduktionen om man låter han suga mer/oftare? Kanske man kan börja pumpa lite mellan gångerna för att få igång det mer? Då kanske han äter mer/längre stunder utan att tröttna...

Fortsätter...

Ja, absolut! Ett tips är att pumpa lite innan du ger honom bröstet, då "flyter" det på lättare. Starten kan vara lite trög och då underlättar det ju om det redan är igång om Milton tycker det är lite klurigt med amning. Och pumpa mellan måltiderna för att försöka öka på det litegrann, antingen så släpper det eller så gör det de inte. Drick mycket (jag behöver drygt 3 liter vätska om dagen när jag ammar, mot tidigare 1.5-2 liter).

Finns olika amningstéer och liknande som tydligen ska vara bra för mjölkproduktionen, vet att jag fick det av min syster när jag väntade Isaac. Men behövde aldrig använda det så vet ej hur användbart det faktiskt är.

Framför allt, gör det inte till en stor grej. Försök ett tag till med amningen, och skulle det inte gå, ja - då är det så. Alla kan inte amma och barn uppfödda på ersättning mår ju bra dom också. Att bli stressad över amningen gör det bara värre, bättre att slappna av och försöka att inte fokusera för mycket på just amningen :)

Framför allt, gör det inte till en stor grej. Försök ett tag till med amningen, och skulle det inte gå, ja - då är det så. Alla kan inte amma och barn uppfödda på ersättning mår ju bra dom också. Att bli stressad över amningen gör det bara värre, bättre att slappna av och försöka att inte fokusera för mycket på just amningen :)

Jag är redan stressad över amningen och Viggo är fortfarande på jäsning en dryg månad till.. Tycker det är så svårt att säga till BM hur jag eg känner, så nu mumlar jag bara nåt litet till henne som svar och går och grämer mig över min feghet hemma.. :cool:

Var ändå rädd om dig och knytet, skadar ju inte att kolla ;)

Absolut! Fast det är ju bra mycket omständigare när man har en unge redan som ligger och sover.

Det har för övrigt lugnat sig lite och kommer ungefär var 10:e minut nu. Men de gör fortfarande rejält ont. Svårt att veta om det bara är förvärkar eller riktiga. Ger det sig inte på ett tag ska jag hoppa ner i ett bad i alla fall! :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar