Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Hoppas det har lugnat ned sig eller satt fart ordentligt så du slipper fundera.

Själv har jag svårt att sova. Jag har ont, inte värkont utan ryggont, fogont, ligamentont, och matspjälkningsont (för någon trycker på magsäcken och tarmarna). Mår illa gör jag också så det är väl dags att rullta ut i köket och äta något. Jag tycker inte om den här vanan att jag måste äta något för att kunna somna om.

Hugo var också vild i magen, men dagarna innan förlossningen satte igång så blev han mycket lugnare. Kan ju hoppas det är lika för dig! :)

Ja jag börjar mer och mer tro att det är så för det verkar som att det är på gång det här (även om jag är inställd på att det nog tar minst några dygn till). Har lite halvregelbundna värkar/förvärkar ca var 10 minut och nu gör de rätt ont. Dessutom (ÄCKELVARNING!!) tror jag den där slemgrejen alla snackar om börjar lossna lite :o

Har lyckats sova ett par timmar i natt, men vaknar av värkarna. Nu tog jag en alvedon för att se om det släpper liite så man kanske kan sova lite till snart. Det kommer nog bli en och annan natt utan sömn framöver...

Jag har sovit i tre timmar, så det lugnade ner sig. Lite i tidigaste laget är det ju tycker jag! :)

Men värkarna fortsätter komma, men inte med samma regelbundenhet. Jag skickade i alla fall iväg sambo till jobb och jag och Hugo ska äta lite frukost innan jag kör honom till dagis.

Lugna ner dig nu, inte trängas i kön! ;)

Här har natten varit lugn som vanligt, lite ont i framfogen bara. Tror jag drog till nåt igår på väg hem från fsk, är isgata här hos oss. :(
BF+4 idag, ska skrämma ut bebis med hjälp av bästa vännen - vi ska äta årets första semla :D Sen tänkte jag passa på att städa också medan Stella är på fsk.
Vad gör ni andra idag, ska ni föda barn hela bunten? ;)

Inget barn i sikte här inte. Själv ska jag städa ut julen och ringa lite samtal idag. Sonen ska till förskolan och när jag hämtat honom ska vi iväg och köpa present åt min morbror som firar 70 år nu i helgen.
Semla låter supersmaskigt, hmm undra vad jag ska hitta på för att kunna una mig en sådan.

Visst är det segt såhä i sluttampen!!? Vill bara få förlossning och allt överstökat men det är klart, det är ju bra om bebis väntar till v37 iaf (hahaha i slutändan går jag säkert över tiden bara för att jag är så inställd på att bebis ska komma innan BF...)
och i v36 har vi ju ett ultraljud till så nu går jag mest och funderar över det..

Jag är också sjukt trött på att vara gravid och då har jag ändå 6 veckor kvar. Jag tror jag får hoppa över till vårtråden istället. När min bebis kommer så kryper väl era redan ;).
Men jag lider med dig som går på övertid.
Jag gick över tiden 9 dagar förra gången och det var sjuuuukt drygt!
Jag hoppas att jag orkar med att jobba tiden ut den här gången så blir det som max 2 veckor att ha tråkigt.

Jag måste ta mig i kragen och skicka in moderskapsintyget till FK också. Har helt glömt bort det.
Känner mig lite stressad nu för jag tänkte ansöka om fp från 25/2.

Jag har ingen plan på att föda barn idag! :p Mormor får hämta Hugo på dagis och så ska jag försöka sova ett par timmar.

Värkarna har mattats av och kommer inte alls så ofta, men de dyker upp någon gång ibland. Men knappt så de stör mer än just då.

Bara för det fick jag en som gör jätteont nu. :grin:

Och jag är säker på att jag kommer gå över hur som helst (så det här med (för?-)värkar kan väl bara lägga ner). :P Sedan en vecka tillbaka har jag varit övertygad om att han kommer 2 februari (BF 27:e jan).

*KL*

Har haft ont i magen nu i 3 dagar..inte värkont utan mer som en ihållande träningsvärk/menssmärta.. Bebis lever och far runt därinne så det är ingen fara med honom. Någon annan som haft detta & vet vad det kan vara?
Minns inte att jag hade såhär sist men det är ju ett tag sen..

Smärtan kommer mest vid rörelse och då blir det som hugg.

Är det inte "riktiga" värkar då? När jag hade förvärkar så satt de i max en timme men det kanske är olika?

Jag har ingen plan på att föda barn idag! :p Mormor får hämta Hugo på dagis och så ska jag försöka sova ett par timmar.

Värkarna har mattats av och kommer inte alls så ofta, men de dyker upp någon gång ibland. Men knappt så de stör mer än just då.

Bara för det fick jag en som gör jätteont nu. :grin:

Och jag är säker på att jag kommer gå över hur som helst (så det här med (för?-)värkar kan väl bara lägga ner). :P Sedan en vecka tillbaka har jag varit övertygad om att han kommer 2 februari (BF 27:e jan).

Jag hade så en natt förra veckan, ihållande mensvärksliknande. Det kom också vid rörelse (räckte med att jag vände mig i sängen), men gick över av alvedon. De värkar jag har nu gör mindre ont när jag rör mig än är stilla, så det skulle väl vara ett tecken på att det faktiskt är "riktiga" värkar. Men jag tror inte riktigt på det. Det känns inte så helt enkelt bara. :p

Semla hjälpte inte, även om det var både gott och trevligt. ;) Nu försöker jag med dammsugaren, och sen ger jag upp för idag. Börjar känna mig lite snorig, så med min tur är det väl en dunderförkylning på gång. Massa vatten, te, frukt och vitlök får det bli!

På tal om riktiga värkar så hade jag en förvärk i förrgår kväll som kändes precis som en riktig värk. Jag fick den där speciella känslan i kroppen, och blev rädd (!) för att det skulle dra igång haha! Nu gjorde det ju inte det, men känslan som kom var läskig.

Senast ändrad:

Undra om semla skulle funka här... Tror inte det!

Jag orkar ingenting idag. Jag ligger utslagen i sängen och hoppas på bättre tider. När mina värkar började igår blev jag mest irriterad över att jag inte fick sova. :angel: Jag har så himla svårt för att sova på dagarna...

Vad gör ni andra idag, ska ni föda barn hela bunten? ;)

Vi ska se till att få iväg lite papper och grejer,sånna viktiga saker man skjutit upp. :p

Natten har varit hemsk,Milton har bara gnessat och skrikit hela natten,tror han haft lite ont i magen,för han pruttade ofta och mycket,väntade på att det skulle komma ett lass i blöjan så det kunde släppa,men det gjorde inte det. Så man har varit vaken mellan 01-08 ungefär,sen verkar det som det släppte så då kunde vi sova lite,dock var inte det så långvarigt då vi vaknade vid 9-tiden av en jäkla dunns,då visar det sig att gammelvovven ramlat ner från sängen,så då vart man klarvaken igen... *suck* Så nu kommer säkert han bli jättedålig igen... :(

Så då gav vi upp. Vi ska nog ta och rulla mot stallet snart så det blir klart,för vi kommer nog behöva sova nån timme på eftermiddagen antagligen.

I morgon har vi tid igen hos BVC,får se om han växt något! :D

Det är inte alls omöjligt att börja helamma nu. Det kan ta några dagar att öka produktionen så pass, och det kräver att du ammar konstant, helst utan att ge ersättning eller så lite som möjligt. Du behöver dricka och vila mycket under de dagar de tar för produktionen att öka.
Låt bebisen suga på bröstet så fort han visar lite intresse för det. Det gör inget att brösten känns tomma.

För att öka produktionen snabbare kan du pumpa när bebis sover.
Om du kan pumpa.
Jag har aldrig fått igång utdrivningsreflexen genom att pumpa.

Varit ute och gått med hundarna i 1 timme, städat köket och tvättat bebislakan.... har helt plötsligt fått massor av energi, har jätte svårt att sova på näterna.. ligger och funderar o planerar osv...

Det är skönt på ett sätt att fått lite ork tillbaka för hösten har verkligen varit seg och jag har varit mest trött och orkelös hela tiden så jag hoppas det här håller i sig.... vet inte jag kanske boar :angel: Idag är det 18 dagar kvar till BF!

Supersöt! :love:

Här har jag en magsjuk unge. Hoppas att värkarna håller sig borta så länge tills magsjukan är borta ur huset! :eek:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar