Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Kl
Om ni vill se en bild på prinsessan kan ni googla på webbisar uppsala o kolla akademiskas gemsida. Klicka in på jan och leta på 9jan, det är tjejen med lilleskutt body. Batteriet i telen kommer dö när som helst, så återkommer när jag är vid en dator

Tack för alla fina kommentarer om min tös :love:

Ibland avskyr jag att vara en sån himla mjölk-ko, medans jag matade henne på ena bröstet förut så fick jag ihop 20 ml på andra bröstet som bara läckte (satte flaskan till pumpen under bara). Och när jag sedan bytte bröst fick jag ihop 10 ml på den sidan hon redan ammat. :angel:

Längtar tills det stabiliserar sig!

KL

Hej alla! Nu har orken återvänt lite, trots att jag inte sovit mer än kanske 2 h sen natten till i måndags...
Det tog ju fart i tisdags, och på kvällen hade jag ordentligt ont med värkar var 5 min. Fick åka in för kontroll. Väl på förlossningen blev vi bortglömda uppkopplade till CTG i ca 2 h innan jag inte stod ut längre och vi ringde efter personal. Fick komma in på ett rum. Undersöktes ca 3 h efter att vi kommit dit, var då öppen 3 cm och tappen helt utplånad. Fick lustgas efter ett par timmars kämpande, vilken lättnad! Sen tog smärtan över och jag fick epidural + värkstimulerande dropp. Lyckades sova knappt en timme sen började det trycka på rejält. Mellan kl 5 och 7 öppnade jag mig från 4-10 cm... Fick påfyllnad i epiduralen en gång samt tillbaka lustgasen. Men jag klarade inte av att känna när värkarna kom och gick så den tog de från mig :p han stog vid spinae i ett par h innan de beslutade om att nu måste han ut! Intensivt krystande och dragandes och tryckandes kom han på några få värkar! Fick några mindre sprickor invändigt (grad 1). Stygnen kändes inte alls! Konstigt hur all smärtan bara försvann så fort han kommit ut :)

Fick spendera en natt på bb eftersom jag fick feber. Den försvann och nu är vi på patienthotellet och försöker få rätt på amningen.

Har hämtat mig lite från förlossningen nu ;) Gosat massa bebis så har inte haft tid att sitta här.

Började med mensvärk natten mellan söndag-måndag (6-7 jan), oregelbundna förvärkar under förmiddagen den 7 och sen som ni vet övergick det pinvärkar med 3-5 min emellan.
Blev hemskickad från förlossningen vid två tillfällen för att jag inte öppnade mig ordentligt.
Åkte in vid 18-tiden på kvällen (8 jan) och blev kopplad till CTG:n för tredje gången. Mer regelbundna värkar och 3 cm öppen så fick stanna kvar.

Kan säga att det var GULDVÄRT att ha vännen med som extra support till mig och killen eftersom det blev en väldigt långdragen förlossning. Vet inte om jag hade stått ut utan alla skämten och allt skratt mellan värkarna.

Dom kopplade på värkstimulerande dropp ganska snabbt eftersom jag öppnade mig för segt och den ökades under hela förloppet.
Jag började med att testa akupunkturnålar, tyckte väl inte att det gav någon effekt vid värkarna, men vilan emellan blev lite bättre.
Sen lustgasen, den fungerade bättre än jag trodde och jag blev inte illamående eller nåt av den heller. Konstigt nog inte så "full" heller även fast jag hade på starkaste i slutet.
Fick epidral ganska sent för läkaren var upptagen innan, och de hade lite problem att sticka mig. Är så svankryggig så han stack 5 gånger innan det funkade, men det hjälpte en hel del måste jag säga!! Lite svårt att ligga stilla samtidigt som jag hade kraftiga värkar bara.
Krystvärkar hade jag i kanske 2 tim? Har inte så bra tidsuppfattning:angel: . Det värsta var när jag fick stanna upp mellan två krystvärkar och hon hade halva huvudet ute och det kändes som en evighet innan nästa krysvärk kom.

Sprack lite grann och fick sy två stygn. Sen ville inte moderkakan släppa och dom fick slita och dra och trycka en del på magen. Var lite orolig där ett tag att det skulle bli operation, men det löste sig :bump:

En bild på prinsessan :)
740897_10151450966972868_834672116_o.jpg

Jättesöt bebis. Skönt att allt gick bra, även om det tog tid.

Själv vet jag inte vad som är på gång, har smärta som kommer och går. Det känns inte som de värkarna som jag kommer ihåg från förra gången, men ont gör det. Det gör ont i ryggen och blygbenet och är lite för långvariga för att kännas som riktiga värkar. Jag har försökt att ringa förlossningen för att fråga, men kommer inte fram.
Ska i väg till psykologen vi får se om det släpper eller blir värre. Min barnmorska har tjatat på mig sedan november att jag ska gå dit då jag alltid gråter hos henne samt att jag har uttryckt en oro för hur det ska bli att ha 2 barn. Så det är väl lika bra att masa sig dit.

Nämen åh vilken söt tjej! Har ni kommit på något namn till henne? :)

Fick en bild skickad från min mamma igår, efter besöket hemma hos dem den 9/1... så kände för att dela med mig av den också.
Mina fina barn!

*kl*
Jag vågar inte ropa hej än, men det kan vara nåt på gång.. Väldigt oregelbundna värkar sedan imorse, men när de kommer gör det ONT och jag måste tänka på andningen och gunga med höfterna. Känns i kroppen att det är något..

Heja mini-Zody! :banana::bump::banana::bump::banana:

Hoppas verkligen för din skull att det är på gång!

Ferrari: Vad söta de är! :love:

Tänk att de kom tillslut våra bebisar!! :) jag fick låta bli att krysta en värk för att han inte skulle komma för fort, håller med om att det kändes som en evighet! Men är väldigt tacksam över att ha ett helt underliv ;)

KL

Här är vår lille Viktor :)

54D37BB9-8F23-4CD7-9570-153412A7F73A-26265-0000194785EA5950.jpg

570A005F-2C0B-42D5-8D44-3211B0D0D508-26265-00001947753FA8EC.jpg

Vilken liten sötnos :love:

Zody: håller tummarna för att bebis är på väg nu!!

Tänk att de kom tillslut våra bebisar!! :) jag fick låta bli att krysta en värk för att han inte skulle komma för fort, håller med om att det kändes som en evighet! Men är väldigt tacksam över att ha ett helt underliv ;)

Vilken fin kille, och Viktor är ett oerhört fint namn.

Krystade när jag inte skulle göra det och ut flög ju min tjej, barnmorskan såg väldigt oroad ut - men utbrast ett förvånat; oj, här trodde jag att du gick sönder med tanke på i vilken takt du krystade, men du är helt hel! Du är ju gjord för att föda barn! :D

Jag var inte lika tålmodig som dig med andra ord :angel:

Så underbart söta bebisar ni har allihopa!! :love: Jag blir såååå bebis sugen!

17 dagar kvar för mig till BF men känner på mig stark att jag kommer gå över... hah bara för att man längtar så! <3

I väntans tider så ska jag och sambon köra in till Ikea ikväll och titta på nytt kök... haha kanske kan gå fram bebis ur sitt krypin, men jag tvivlar på det!

Zody - Hoppas mini är på väg så du också får din efterlängtade skatt! :bow:

Oj, nu håller jag inte riktigt reda på vilka som fått barn sen sist, men säger GRATTIS till er alla! Och hejar på er som är på g!

Igår var vi på BVC, Elliot vägde 4460 g och hade växt på sig lite, till 54 cm.
Helt sjukt vad fort dom kan växa!

Vi var också på BVC i dag,och Milton var 54 cm lång och vägde 3990 g. Han följde kurvan perfekt vilket känns skönt! :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar