Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

+ Karolajna

Kul att höra att era små grabbar växer som dom ska! Bäbistiden går så fruktansvärt fort, de inser man för varje BVC-besök. Själv fick jag tidigare idag ett hembesök inbokat på onsdag. Första kontrollen efter besöket när PKU-testet och hörselscreeningen gjordes.

Och nu somnade min 3 åring i soffan, suck, alldeles för tidigt för att sova för natten - och alldeles för sent för att sova middag.

Nämen åh vilken söt tjej! Har ni kommit på något namn till henne? :)

Fick en bild skickad från min mamma igår, efter besöket hemma hos dem den 9/1... så kände för att dela med mig av den också.
Mina fina barn!

Vi har inte bestämt oss om namn, men det står mellan Joella och Alicia. Var ju ännu svårare att bestämma sig när hon kommit ut :p

Jag har en bekant som har en liten Joella. Hon är garanterat ensam om det på alla ställen. Jag tycker det är jättefint! Alicia är ju lite vanligare, men fortfarande jättefint! :)

Jag blev helt plötsligt så trött på att vara gravid! Tidigare när jag haft den känslan så har det varit för att jag sovit dåligt, haft ont eller illamående. Men nu längtar jag istället efter att kunna gå ut och promenera i ett vettigt tempo, röra på mig och komma igång igen!

*kl*
Två Alvedon och en varm dusch gav en värkpaus på 25 min, nu är de tillbaka med ca 15 min mellan. Ligger och försöker vila lite i sängen och bara andas igenom värkarna men det är tufft.. Får se hur länge jag står ut hemma, vill gärna sova lite.

Åh vad spännande! Heja Mini! :bump::banana::bump::banana::bump:

Jag ställer in vår förlossningsdate. Här är det lugna gatan! ;)

Åh vad spännande, under helgen blir du kanske tvåbarnsmamma :bump:.
Håller tummarna att förlossningen sätter igång och att den går bra :)

Jag var hos Bm igår.
Sf-måttet låg på 33 och jag ligger närmare medelkurvan än den som är ovanför medel.
Blodtrycket var 120/80 och pulsen 90 så jag låg högre än jag brukar, men bm tyckte att allt såg perfekt ut.
Vet inte varför undertrycket blev så högt, men det kanske berodde på att jag hade med mig en ganska aktiv 3-åring dit.
Sedan litar inte jag på de automatiska blodtrycksmätarna heller.
Jag tror inte att sf-måttet kommer att stiga så mycket mer nu, det gjorde det iaf inte i förra graviditeten.
Dessutom tror jag att bebisen snart sjunker ner och fixerar sig, för jag känner ett rejält tryck neråt på kvällarna.

Knappen

Grattis till bäbisar allihop! :)

Själv har jag fått ett mycket glatt besked som verkligen gjorde min dag igår. Var på kontroll hos läkaren på spec.mödravården och hon såg att jag hade en tid bokad hos en Aurora-läkare nästa vecka. Som tur var hade vi lite tid över och nu är det ÄNTLIGEN beslutat att jag får mitt önskade planerade snitt! :bump: 34 veckors oroliga väntande - snacka om att det tär på en!

Som pricken över i:et åkte vi till Varbergs Kurort för att vila upp oss lite sista gången innan vi blir föräldrar. Såååå välbehövligt! Sedan beskedet har jag inte haft en enda ond sammandragning/förvärk - tänk vad lite spänningar kan göra...

Vinterbarn 2012/2013

December
11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12)
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)
25 - Fibusen - första barnet Milton (bf 18.01.13)
29 - Jho - första barnet Elly (bf 22.12.12)
31 - snna - första barnet Vilma (bf 30.12.12)

Januari
2 - Fridaespaña - första barnet Flicka (bf 06.01.13)
6 - Ferrari - andra barnet Freja (bf 05.01.13)
6 - uva - andra barnet Pojke (bf 22.12.12)
9 - saint__anger - första barnet Flicka (bf 13.01.13)
9 - escade - första barnet Viktor (bf 03.01.13)

------------------

Uppdaterade med namnet på Escades grabb och rättade till bf-datumet ;)

*kl*
På väg till förlossningen, 3-4 min mellan värkarna och det är ingen höjdare att åka bil.. Håll tummarna för att nåt händer!

Nä, att åka bil med 3-4 minuter mellan värkarna är inte skönt. Man sitter ju fast och kan inte lindra smärtan på något sätt just då.

Så får du Zody snusa bäbis idag då med andra ord :) !

Men nu längtar jag istället efter att kunna gå ut och promenera i ett vettigt tempo, röra på mig och komma igång igen!

Jag insåg inte "hur gravid jag var" förräns bäbis var på rätt sida. Att jag efter 7 timmars sömn ändå är pigg, att jag kan gå utan att få ont, att orka med min son utan att bli irriterad. Jag trodde inte det var så illa. Men under graviditeten behövde jag närmare 10 timmars sömn för att inte vara halv-zombie, och det var en plåga att gå - men ändå gjorde jag ju det.

Så förstår dig trazel att du börjar bli less på att vara gravid, det är tufft att ha ett litet barn i magen, det tar hårt på kroppen.

Kul att höra om alla :)
Så roligt när bäbisarna "poloppar" ut.
Lite update.
Var med Elly hos BVC för första gången i torsdags, va riktigt roligt, då hon fick massor med beröm, att hon följer med blicken, stadig och stark i nacken samt att hon är en bäbis som är med, gör små leenden när man pratar med henne. samt att hon nästan rullar över från rygg. Det är iof omedvetet då hon vrider huvuder så följer axeln bara med :p men riktigt riktigt kul. Hon sa att Elly va väldigt tidig och glad liten flicka. Det kan ju bromsas upp men kul såhär nu i början.

Hon växer så det knakar och väger idag "torsdags" 4260 g. och är ca 54 cm, massa grädde o nyttigheter i mina bröst :devil: ..

Fick även D-vitamin dropparna och så gick vi igenom vad hon sedan skall vaccineras mot man har ju lite egna tillval med :p

Sedan passade jag på att för första gången träffa lite vänner, men då förvandlades min glada/enkla lilla tjej till världens deppigaste o med massor av gråt, resterande av kväll och natt..
Men blir kanske så när man ändrar rutiner? och även träffar handra hemma hos dem?
Någon?
:cool:

på fredagen kom Pappa även hem igen från italien vistelsen. Och det märktes direkt att det är pappas flicka detta :love:, så inatt har hon äntligen sovit hela natten bortsett från ett mellis vid 4 tiden, Detta fa första gången hon sov hela natten sedan pappa åkte för 10 dagar sen, annars så har hon varit extremt svår att söva, samt att när hon vaknat på natten har hon varit vaken i allt från 2-4 h.
:angel:

Blev lite långt, men blir så när man inte skriver allt eftersom :angel:
Hoppas det går bra för er andra med:bump:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Rumsväxter 2